Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   200 / 343
(#) ferci válasza Kari55 hozzászólására (») Aug 19, 2015 /
 
Ha jobban megnézem, 1,3 ( pl. nulla ) -2 ( a főfázis), 1,3 - 4 ( a segédfázis) és a 4-re megy a kondi a nyomógombbal?
(#) ha9pi.feri válasza Kari55 hozzászólására (») Aug 19, 2015 /
 
Üdv! A kondenzátor, meg a nyomógomb biztos, hogy jó? A motor valószínű, hogy jól van bekötve (és nem szakadt?).
A hozzászólás módosítva: Aug 19, 2015
(#) VIM válasza Kari55 hozzászólására (») Aug 19, 2015 /
 
Szia! Ez egy állandó üzemű kondenzátoros motor (a betűjelzésekből kiolvasva és még nem tekercselték át), aminek legalább 80µF kell az 1500 wattjához. Ahogy látom a képen az 1-2 és a 3-4 a tekercsek kivezetései (fő és segédfázis). A bekötésre találsz kapcsolási rajzot a képek között. Nyomógomb az abban az esetben kell ha indítási segélynek be akarsz iktatni egy plusz kondenzátort, hogy hamarabb felpörögjön a motor és az indulási nyomatékot (ami gyenge ennél a típusnál) kompenzálni tudd vele.
(#) Kari55 válasza ferci hozzászólására (») Aug 19, 2015 /
 
Ez a két bekötési rajz volt a kapcsolódobozában

beköt.png
    
(#) ferci válasza Kari55 hozzászólására (») Aug 19, 2015 /
 
OKé.. ezen üzemi kondi nem is látszik, csak az indító..
Tehát: mérd meg a tekercseket, megvannak-e, a kondi kapacitása megvan-e és a nyomógomb ráteszi-e a segédfázisra.
Ha valamelyik nem oké, persze, hogy össze-vissza indul meg.
(#) Kari55 válasza ferci hozzászólására (») Aug 19, 2015 /
 
Köszönöm.
Idézet:
„mérd meg a tekercseket”
Csipogtassam, vagy Ohm méréssel, mindegyiket mindegyikkel?
(#) ferci válasza Kari55 hozzászólására (») Aug 19, 2015 /
 
Csipogtathatod is, de ha egyformák, akkor hiába.
Ha nem egyformák, akkor inkább mérd, mert a segédfázis esetleg nagyobb ohm-os..
A műszerzsinórt számítsd bele, mert 1-2 ohm nagyságrendű lesz, amit mérsz.
(#) Kari55 válasza ferci hozzászólására (») Aug 19, 2015 /
 
Köszönöm, holnap megmérem. Ja, és a kondinak mennyinek kellene lennie? 1 - 2 uF?
(#) ferci válasza Kari55 hozzászólására (») Aug 19, 2015 /
 
60-80 között..
(#) VIM válasza Kari55 hozzászólására (») Aug 20, 2015 /
 
Ezek szerint nem eredeti a motor tekercselése, mert a rajz szerinti bekötés a kialakított pontokon rövidre zárná a tekercset (1-2) vagy keresztbe vannak kötve (átlósan, 1-4, 2-3)?
(#) Kari55 válasza VIM hozzászólására (») Aug 20, 2015 /
 
Köszi, de már egy villanyszerelő foglalkozik vele.
(#) kubota hozzászólása Aug 26, 2015 /
 
Sziasztok nekem is van egy 380/220-asmotorom azt 230-ra szeretném bekötni 6 kivezetése van hogyan lehetne megoldani?
(#) granpa válasza kubota hozzászólására (») Aug 26, 2015 /
 
A téma rajzai közt többször ott van a megoldás.
(#) LANCIAZSOZSO hozzászólása Aug 27, 2015 /
 
Sziasztok. 230 voltos villanymotor bekötésével kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. Tudom, hogy már lerágott csont, de nekem nem tiszta. A motor IMI gyártmány, 230 voltos, 1100 Watt, 1440 fordulatú. Sajnos a kapocsdekniben semmilyen bekötési rajz nincs. 4 kivezetés jön ki a motorból a kapcsokhoz. 2 piros és 2 zöld. A pirosak az üzemi, a zöldek a segédtekercs végek. Eddig egy 140 mf INDÍTÓ kondival indult, indítórelén keresztül. Ez a motor egy esztergagépet hajt, ami szét lett bontva felújítás miatt, de nem került rá sor. Igy vásároltam meg. Én két féle bekötést találtam itt a HE fórumon, de nem tudom, hogy melyik lenne a jó. Tehát a kérésem az lenne, hogy valaki írja már le, hogyan kell bekötni egy ilyen motort megfelelő ÜZEMI kondenzátorral úgy, hogy a forgásirányváltást is meg tudjam oldani. Ha lehet szájbarágósan, és esetleg rajzzal illusztrálva. Csak a motor bekötésre van szükségem, mágneskapcsoló meg ilyenek nem kellenek.
Előre is köszönöm!
(#) marty hozzászólása Aug 27, 2015 /
 
Sziasztok!

Nagyon nagy szükségem volna egy kis segítségre mert egy olyan motorral találkoztam ami feladta a leckét. Csatoltam egy képet amin a kapcsok találhatóak és bejelöltem és összekötöttem fekete vonallal amit műszerrel kicsengettem. tehát ahol össze van kötve ott tekercsek vannak. A jelölések stimmelnek a motorról olvastam le. Egyébként egy 1500 wattos 1 és 3 fázisról is működtethető motorról van szó. Próbáltam úgy hogy u + v1 + x csatlakozókat áthidaltam és adtam egy nulát y2 nek és adtam fázist v2 nek, y1 nek meg egy meg egy 16 mikrós kondival segédfázisként, de nem indult el. 100 mikrós kondival is próbáltam de lassú nagyon. ja és w jelölésű tekercs nincs ! nincs bekötve semmi oda és azt mondták hogy ez működött teljesen jól. Erre kérnék megoldást, remélem tudtok segíteni.

villany.jpg
    
(#) VIM válasza marty hozzászólására (») Aug 27, 2015 /
 
Szia! Valami nincs jól rajzolva vagy a motor zárlatos. Négy tekercset rajzoltál. Ha x-y1 az y2-höz is mutat értéket, akkor az nem jó.
(#) VIM válasza LANCIAZSOZSO hozzászólására (») Aug 27, 2015 /
 
Szia!
Idézet:
„Eddig egy 140 mf INDÍTÓ kondival indult, indítórelén keresztül.”
.... majd
Idézet:
„hogyan kell bekötni egy ilyen motort megfelelő ÜZEMI kondenzátorral”
.... írod. Most akkor hogy is van? A motor típusa nem teszi lehetővé, hogy Te szabd meg, hogy mit szeretnél alkalmazni. Ha indító kondenzátoros üzemű, akkor azt ugye csak indításkor kapcsoljuk be, hogy fel tudjon pörögni a motor és ekkor nagy az indító nyomaték, ellenben az állandó üzemi kondenzátoros motorral, aminek állandóan kell a kapacitás de induláskor harmat gyenge. Ez utóbbi motort szokták rásegítő plusz értékkel kisegíteni az indulásnál, hogy mihamarabb elérje a teljes fordulatot és maximális nyomatékát. A meglévő felállásból fogod a piros vezetékeket és adsz neki hálózati feszültséget. Az egyik piros szálhoz hozzá kötöd az egyik zöldet majd a másik zöld szálhoz a kondenzátor egyik végét. A kondenzátor másik végét egy nyomógombba kötöd és a nyomógomb másik pólusát a másik piros szálra (ahol még nincs zöld szál). A forgásirány váltást azt majd máskor ... de ha a zöld szálak végét felcserélve kötöd vissza de ugyanoda akkor biztosan jó lesz.
(#) ferci válasza LANCIAZSOZSO hozzászólására (») Aug 28, 2015 /
 
Szia!
A motorodhoz ezek a kondik kellenek: indító 120 uF, üzemi 40 uF, tehát az indítórelével mellékötsz egy 80-ast.
Forgásirányváltásnál megcseréled pl. a segédfázis tekercs végeit, az már nem okozhat problémát.
Lefékezni úgy tudnád villamosan, hogy leálláskor egy elektronika rátesz a főfázisra 1-2 sec-ig akkora egyenfeszt és áramot, amit kibír a tekercs.
A hozzászólás módosítva: Aug 28, 2015
(#) LANCIAZSOZSO válasza VIM hozzászólására (») Aug 28, 2015 /
 
Szia.
Nagyon szépen köszönöm a gyors és érthető választ! Annyit még hozzá tennék, hogy az egyik rajzon az általad felvázolt bekötés van, a másik pedig annyiban különbözik, hogy a kondi a két zöldre van kötve.
Még egy kérdésem lenne: az megoldható lenne, hogy amikor leállítom a motort az 2-3 másodpercre fékeződjön? A gérvágó fűrészem és az asztali körfűrészem az kikapcsolás után lefékezi a motort, hogy minél hamarabb leálljon a fűrészlapok forgása.
Üdv.
(#) LANCIAZSOZSO válasza ferci hozzászólására (») Aug 28, 2015 /
 
Szia.
Nagyon szépen köszönöm a gyors választ Neked is. Tökéletesen érthető és világos.
(#) ferci válasza LANCIAZSOZSO hozzászólására (») Aug 28, 2015 /
 
Oké.. a fék csak táp és próba kérdése, mid van.. a többi már nem gond.
(#) VIM válasza LANCIAZSOZSO hozzászólására (») Aug 28, 2015 /
 
Szia! Nincs mit. Azok a fékezési módok mechanikusak, nem elektromosak amit az esztergádnál is könnyebb volna megoldani, mint kimelegíteni a tekercseket a fékezés miatt hajtott áramokkal. Menetet nem biztos, hogy lehet ezzel a megoldással készíteni. Egy tárcsa vagy dobfék megfelelő helyre való felszerelése eredményesebb mint a villamos megoldás, persze ez utóbbi egyszerű volna csak nehogy egy tekercselésbe kerüljön a könnyebb megoldás. Három fázis esetén nem is volna kérdéses ez a dolog ...
(#) LANCIAZSOZSO válasza ferci hozzászólására (») Aug 30, 2015 /
 
Szia.
Még azt szeretném kérdezni, hogy ha az általad javasolt kondikat használom, akkor milyen számú indítórelé kell hozzá? Eddig állítólag csak az indító kondi volt rajta, 100/285 számú indító relével. A kondi 140 mf-os volt az biztos, mert br van építve a vezérlő panelre. A relé csak lógott 3 szál vezetéken, de nem volt meg a fedele, így nem tudtam le olvasni a számát. Azt le tudnád még rajzolni, hogy a relét hogyan kell bekötni?
Köszönöm.
(#) ferci válasza LANCIAZSOZSO hozzászólására (») Aug 30, 2015 /
 
Itt találsz róla infót, közelebbit én se tudok.
indítórelé bekötése
(#) LANCIAZSOZSO válasza ferci hozzászólására (») Aug 30, 2015 /
 
Köszönöm szépen.
(#) VIM válasza LANCIAZSOZSO hozzászólására (») Aug 30, 2015 /
 
EZ a rajz is segít a bekötésben.
(#) LANCIAZSOZSO válasza VIM hozzászólására (») Aug 30, 2015 /
 
Igy már tiszta! Köszönöm.
(#) LANCIAZSOZSO hozzászólása Szept 1, 2015 /
 
Tisztelt Mesterek!
Sajnos még mindig nem tud összeállni ennek az eszterga gépnek a villanymotor bekötése. Sehol az országban nem találok indítórelét. Próbáltam más megoldást keresni, és állítólag létezik valami áramfigyelő relé, amit be lehet állítani, hogy egy adott Amperszám elérése után bekpcsol egy relét. Ezt fel lehetne használni, az indító kondi működtetésére. Tud valaki esetleg erről a kütyüről valami információt, és hogy pontosan mi a neve? Esetleg valami tapasztalat?
Köszönöm. Üdv.
(#) LANCIAZSOZSO hozzászólása Szept 1, 2015 /
 
Még egy kérdés : ehhez a motorhoz 100/285 számú indító relé kellene, ezt már sikerült kinyomozni. Ezt lehetne-e helyettesíteni 90/270-nel, esetleg 110/350-nel? Ez a kettő beszerezhető lenne!
(#) Pickup hozzászólása Szept 2, 2015 /
 
Sziasztok!

Van egy ilyen bekötésű motorom a mi egy fázisu és szeretném a forgásirányt megváltoztatni. Valaki tudna segíteni?

Bekötés.jpg
    
Következő: »»   200 / 343
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem