Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikus szulfátoldó (Akku aktivátor)
Lapozás: OK   58 / 83
(#) proli007 válasza BiG_Lui-Gee hozzászólására (») Ápr 9, 2016 /
 
Olyan nincs, hogy "hozzáértem.." Ott valami rossz forrasztás van. Maximum, ha a Led-ed valami kiforrasztott és már szakadt belül.
Az természetes, hiszen tápfesz bekapcsolásakor kikapcsolt állapotban kel lenni a készüléknek. (Ezt szolgálja a C6.) Majd elalszanak, ha a Be gombot megnyomod.
(#) BiG_Lui-Gee válasza proli007 hozzászólására (») Ápr 10, 2016 /
 
Nagyon érzékeny, ha egy piezzo gyújtású öngyújtót 1 méterre meggyújtok is felgyullad a LED4. Bedobozolva árnyékolva szerintem meg szűnik majd ez, természetesen semmi hibát nem okoz a működésben és nem tapizom meg szikrázok menet közben remélhetőleg A cmos 555-el miért nem működhet ?
(#) proli007 válasza BiG_Lui-Gee hozzászólására (») Ápr 10, 2016 /
 
Nem tudom, én nem dohányzom. A CMOS-al is működnie kell, de lehet hogy már hibás. Azt könnyű tönkretenni, főleg dohányzással..
(#) BiG_Lui-Gee válasza proli007 hozzászólására (») Ápr 10, 2016 /
 
Nem tudom, hogy lehet leszűrni egy öngyújtóból, hogy dohányzom, mikor távol áll tőlem és ellenzem, persze hiába az összes barátom él vele. Cmos nem hibás, más kapcsolásokban hibátlanul megy, de ez nem is lényeges a fő , hogy jól működik a kapcsolás.
A hozzászólás módosítva: Ápr 10, 2016
(#) proli007 válasza BiG_Lui-Gee hozzászólására (») Ápr 10, 2016 /
 
Jaj! Az öngyújtó miatt írtam..
Nem tudom miért nem akart működni a CMOS. Az U2 egyszerű astabil kapcsolás, nincs benne semmi különlegesség..
(#) küzmös Gergely hozzászólása Ápr 24, 2016 /
 
Szakadó eső.. 10 fokkal hűvösebb levegő, mint az elmúlt napokban. Tesómék beülnek az autóba.. Indít semmi. Multiméter kihoz. 11,2V. Bebikáztuk, de úgy érzem eljött az én időm. Elektromos szulfátoldót szegezz.. (Mindezt úgy hogy tegnap Debrecen-Eger viszonylatból jött vissza az autó)
(#) weend válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Ápr 24, 2016 /
 
Pénztárcát szegezz, új akkut beszerez…
(#) küzmös Gergely válasza weend hozzászólására (») Ápr 24, 2016 /
 
:/ meglesem, majd.. Zárlat gyanú amúgy.. Attól tartok én is.. Mint nem olyan régen egy másik autónál. De akkor mérges leszek hogy megint nem tudok "játszani". Akkor fogom és ráakasztok félhullámú 250VA-es 24V-os trafót, és hátha.. Mást nem tudok csinálni a zárlatos akkuval..
A hozzászólás módosítva: Ápr 24, 2016
(#) Ge Lee válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Ápr 25, 2016 /
 
A szulfátosodás egy folyamat, amit célszerűbb lassítani, mert ha már elér egy szintet akkor a szulfátoldó sem segít. Nekem most kb. 2-3 éves lehet az akkum (majd megnézem pontosan) és az ősszel fog kapni egy "kezelést". Azért ilyenkor, mert ha netán odajutok vele hogy mondjuk januárban már nem akar indítani, akkor lehet hogy már késő lesz.
(#) küzmös Gergely válasza Ge Lee hozzászólására (») Ápr 25, 2016 /
 
Tesóm írt reggel hogy pár óra töltés után nem indult az autó. Hirtelen adta meg magát ennyire, és 11,2V volt benne mikor rámértem. Töltése van az autónak. Akkor ezzel nem is nagyon érdemes vacakolni? Cellazárlatra hallottam drasztikus próbálkozásokat.. 24V-al, de valószínűleg semmi értelme ezzel vacakolni igaz?
(#) BiG_Lui-Gee hozzászólása Jún 2, 2016 / 2
 
Bedobozoltam a "szulfátlanítót" feliratozva még nincs, a csúnyácska táp csati a hő diff mérő. Jelenleg is megy, 2 évet állt mély kisült 45Ah Perion akkunál.

kb 14 óra után 11V tartott meg 1 nap pihenés után. 38 óra után 11,8V tartott szintén 1 nap pihenő után. 86óránál 12,2V, jelenleg 114 óra és 12,4V-nál járok, terhelést még nem próbáltam. Az akku ingyen volt, kíváncsi vagyok.
A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2016
(#) küzmös Gergely válasza BiG_Lui-Gee hozzászólására (») Jún 4, 2016 /
 
Mik a fejlemények? Azért egy két éve álló egykoron használt akksinál nem tudom mennyire lehet majd következtetéseket levonni. (Vagyis tudom.. ha működik azaz az áramot is tartja akkor az kész csoda) Ezeket az ólomsavas indítóakkumlátorokat pont az idő, s az "állás" öli le végérvényesen, a kémiai folyamatok miatt. Egyszerű tény..
(#) Inhouse hozzászólása Jún 4, 2016 / 1
 
4.57V-al kaptunk vissza egy cserére kiadott több éves 92Ah-s akkut. Az autó javítás alatt volt hetek óta. Nem örültünk neki. Első töltés után 57A. Kisütés C/10-el 10,5V-ig, majd kétféle gyári szulfátlanító töltővel felváltva töltve, a 6. ciklus után úgy néz ki helyre állt, 647A-t mutat a műszer. Az első töltésnél még langyosodott az akku oldala, utána már nem. Villázva is tartja a feszültségét. Attól függetlenül, hogy elég sok akku átmegy a kezemen, ez az első, aminél ilyen sikerélményem volt, valószínűleg még időben sikerült elcsípni.
(#) BiG_Lui-Gee válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Jún 4, 2016 /
 
Az akkumulátorban megvásárlás után kb 10 ciklus volt, ezután lett lerakva 2 évre. Mikor megkaptam 4,7V mutatott a műszer, ha jól emlékszem. Már nem számolom hány óránál tartok, de nemrég állítottam le, most 13V mutatott. Kapott ~2 amper terhelést(21w izzó) 5 percig, utána 12,7V mutat. Kipróbáltam sima töltővel, 2A vesz fel jelenleg, szerintem még 80-90%-ig lehet feltöltve. Nagyából ezeket mérek jó akkukon is általában, úgy sejtem jó lesz. Terhelő villám nincs, max gyújtás nélkül tudok indítózni egy zsigulin Valamit majd kitalálok kapacitást/ampert mérni. Bár lehet csak kicserélem a kocsiban és járok vele.

Egyébként van nálam LiFePO4 90Ah 48db Akku szintén mélykisütve, de úgy látom az is feléled. 2 már sikerült.
(#) 1asz1o válasza Tomi20 hozzászólására (») Jún 11, 2016 /
 
Most építem a szóban forgó kapcsolást, és az a kérdésem milyen lábakat kell rövidre zárni?
Nem akarnám végig olvasni az egészet.
Itt tart.

Kép 284.jpg
    
(#) BiG_Lui-Gee hozzászólása Jún 12, 2016 /
 
Az eredmény:

Perion 4éves 45Ah 400A, 200óra körüli szulfátlanítás, 2 évet mély kisülve állt. A videon a második 30sec körüli terhelés látható. Terhelés 200A körüli (most nem mértem de egy emelt KV-Ladamotort(11,8:1) forgatott, valamikor 200A felett vett fel. Sajnos nem látszik a képen, hogy gyönyörű szép barna egyenletes elég vastag bevonatot szépen lerobbantott, de van ahol még foltos. Nagy darabok is leváltak a cellákat összekötő vastag részekről is.
45Ah Perion Kicsit lassaban forgat de tartja, mint az 55Ah jobb állapotú.


Másik akku 4,5 éves 55Ah 420A Corás, 50 óra körüli kezelés után. 4 napot volt mélykisütve.
55Ah Hornet
A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2016

DSC_0522.JPG
    
(#) küzmös Gergely válasza BiG_Lui-Gee hozzászólására (») Jún 12, 2016 /
 
A másodikkal bárhová el lehet menni, teljesen normálisak az értékei. Melyiket nyitottad fel? Ennél a roncsolásnál elegánsabb a megfúrás, majd fecskendővel feltölt és kárpitospatenttal visszadug. De látható hogy az elektrolit szinttel 4-5 év alatt sincs gond? Vagy után töltötted?
A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2016
(#) BiG_Lui-Gee válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Jún 12, 2016 /
 
A perion 45Ah lett felnyitva, ami 2 évet volt mély álomban , direkt lett feltépve mivel ingyen volt, kísérlet. Nem lett után töltve, de ez a gondozásmentes jóval magasabb elektrolitszinttel van gyártva mint a csavaros társai. Be fogom rakni az autoba hátha javulnak még az értékei.

DSC_0527.JPG
    
(#) 1asz1o hozzászólása Jún 13, 2016 /
 
Kedves tomi20 volnál kedves válaszolni mert nem értettem hozzá szólásodban milyen lábakat kell rövidre zárni. Előre is nagyon meg köszönöm. ( a "Savas akkumulátorokhoz regeneráló töltő"-nél)
(#) proli007 válasza 1asz1o hozzászólására (») Jún 13, 2016 /
 
Hello! Hozzászólásodnál használd a fejlécben található Válsz gombot, mert így nem tudni kinek és mire válaszoltál.
(#) Tomi20 válasza 1asz1o hozzászólására (») Jún 13, 2016 /
 
Szia

Persze válaszolok, csak ez a "nincs kedvem elolvasni az egészet" rész nekem picit fura. Itt a cikk Utolsó bekezdés, ha erre gondoltál...
(#) 1asz1o hozzászólása Jún 14, 2016 /
 
Köszi, így megvan. A fórumra gondoltam azt nincs kedvem végig bogarászni.
A gépen meg néha feljön a "válasz" nyilacska, de pld. most se.
(#) 1asz1o válasza 1asz1o hozzászólására (») Jún 14, 2016 /
 
Most van" Válasz", eddig nem volt.
(#) küzmös Gergely válasza 1asz1o hozzászólására (») Jún 15, 2016 /
 
Így kell válaszolni. A hozzászólásod melletti válaszgombot nyomtam, tehát te Tomi20-nak válaszolva az ő hozzászólása melletti "Válasz" fülre kattintva már írhatod is neki a választ. Az imént magadnak válaszoltál.
(#) küzmös Gergely válasza BiG_Lui-Gee hozzászólására (») Jún 15, 2016 /
 
Na legalább látom hogy kb milyen a felépítése a perion akksinak. Nekem is az van. Csak 35Ah.. s látom a kupakzáró heggesztésen a lyukak helyét is, de van nagyobb, s van kisebb, s egy nagyobb 6 lyukból álló kirajzolódás is.. De már látom hogy mik is a kisebb "lyukak". Nekem 5 éves, de semmi problémát nem mutat tél óta, s a mért értékek is tökéletesek rajta. Majd ősszel ha esetleg érezhető lesz rajta valami akkor kapja a szulfátoldó kezelést.
(#) 1asz1o válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Jún 15, 2016 /
 
Ezt azért tudtam , de köszi a törődést.
(#) tikktakk hozzászólása Aug 4, 2016 /
 
Szép lassan elkészül a szulfátoldó . Mire kell hűtést ?
(#) küzmös Gergely válasza tikktakk hozzászólására (») Aug 5, 2016 /
 
Leginkább az IRF-re. Meg a többiekre sem árt ahol lehetőség van rá. 12V stab.. stb..
(#) küzmös Gergely hozzászólása Szept 29, 2016 /
 
Sziasztok! Kipróbálom a szulfátoldót. Bedugtam, de nem hallok kifejezett kattogást az akkun. Inkább csak a led másodpercenkénti felvillanásánál a trafó zizegésében hallok "ütemet". 10 perc elteltével minden hideg, a sönt kézmeleg. Egy nagy alulapon van szinte minden. Rámérve az akksira a beállt érték egy tizedes jegyen belül ugrál. S akárhányszor rámérek mindig teljesen más értéket akar felvenni (12,8V , 13,6V) és ezen belül egy tizedest ugrál. Az akkumlátor amúgy tünetmentesen indít, és 12,48V van benne. Ez így jó, vagy valahol hibádzik ez a leírt jelenség?
A hozzászólás módosítva: Szept 29, 2016
(#) küzmös Gergely válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Szept 29, 2016 /
 
Csak mérési hiba volt a különböző érték. Az érték jelenleg 14,3V és 14,4V közt ugrál.
Következő: »»   58 / 83
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem