Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   224 / 338
(#) RicaRS hozzászólása Dec 6, 2016 /
 
Sziasztok!

Van egy öreg Mitsubishi hobbi terepjáróm.
Gyújtás elosztós, HAL jeladós gyújtása van gyárilag, faék egyszerű a műszer.

Vettem hozzá egy új gyújtótrafót, mert elhalálozott a másik. Viszont az új gyújtótrafón nincs semmi jelölés, sem 15, sem 1. A 15 és gyertyakábel között is 10,6kOhmot mérek, az 1 és a gyertyakábel között úgyszintén 10,6KOhmot mérek. 1 és 15 között 0,6Ohm.
Melyik lehet a test pont, ezt honnan tudom kideríteni? Hogyan kell bekötni? Létezik a T saru házra valami szabvány?
Mellékeltem róla képet. Ez egy Tesla CL543 típusú gyújtótrafó.

Köszönöm a segítséget!
(#) Lezli46 hozzászólása Dec 7, 2016 /
 
Fiat Scudo Multijet 120 2008 Központizár záráskor visszanyit!

Elözmény esetleg annyi , hogy ideiglenesen, rövidebb időre megszokott javulni ,talán egy intenzivebb ajtobecsapásra megijedt(?) , jelenleg viszont se kulcsal se távadóval nem zárható ,mert rögtön visszanyit, ,állitólag nyitott ajtó érzékelés miatt van ,de hogyan lokalizálható pl melyik ajtó lehet hibás esetle???display ajtovisszajelzés levett gyujtásnál korrekten mutatja az állapotott,gyujtásnál viszont mind a négy ég...,
Másik kérdésem hogy, mivel ez inkább francia gép , a Diagbox-al esetleg lehetne mélyebben diagolni a központizár rendszert? Lexiával vagy PP 2000-el inkább..,Autcom és B KTS nem az igazi..,Multiesuscanben nincs ilyen hogy F.Scudo.,
Nagyon köszönök minden segitséget!!!.
(#) Chipmunk1960 válasza RicaRS hozzászólására (») Dec 8, 2016 /
 
A 10,6 KOhm teljesen jó. Az egyik sarut kösd a pluszra, a másikat értesd a földhöz, majd cseréled meg. Amelyiknek jobban tetszik a szikrája, úgy kösd be.
(#) StMiklos válasza RicaRS hozzászólására (») Dec 8, 2016 /
 
Szevasz!

Google, képtalálat, itt a fekete alapon-fehér rajz.
Bővebben: Link

Használd a LINK gombot!
A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2016
(#) Scenic hozzászólása Dec 11, 2016 /
 
Sziasztok! Tudnátok valamilyen jó módszert annak ellenőrzésére, hogy az autó motorja jár. Gondoltam a generátornál valami feszültség érzékelésre de nem jutottam eddig előbbre. Egy Renault Modusban kisegítő elektromos fűtést kapcsolnék be ha a motor beindul, mivel az aksiról nem akarom működtetni.
A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2016
(#) rascal válasza Scenic hozzászólására (») Dec 11, 2016 /
 
Pedig annak jó módszernek kellene lennie. Ha az akku feszültsége kb. 13( - 13.5)V alatt van akkor áll, ha felette, akkor jár.
(#) proli007 válasza Scenic hozzászólására (») Dec 11, 2016 /
 
Hello! Ha nem az aksiról működtetnéd, akkor miről?

Cooler-SW.png
    
(#) antikzsolt válasza proli007 hozzászólására (») Dec 11, 2016 /
 
Gondolom úgy akarja hogy ha megy a generátor akkor működjön csak a segédfűtés.
(#) Ricsi89 válasza Scenic hozzászólására (») Dec 11, 2016 /
 
Generátor D+ kivezetésén akkufesz van, amikor tölt a generátor. Ez nem elég jó?
(#) Scenic válasza Ricsi89 hozzászólására (») Dec 11, 2016 /
 
Nekem a mellékelt generátor van. A rajz szerinti csatlakozói vannak, a kapcsolási rajza szerint a 103-as csatlakozó megy még oda. A B2+ csatlakozón az akku feszültséget mértem álló motornál. Melyik lenne a D+ kivezetés?
(#) Ricsi89 válasza Scenic hozzászólására (») Dec 11, 2016 /
 
Kép szerinti L láb lenne az. Bővebben: Link
(#) Tomi20 válasza Scenic hozzászólására (») Dec 11, 2016 /
 
Szia

Amennyiben diesel az autó, akkor valószínűleg innen veszi a fordulatszám mérő a jelet. Az újabb típusoknál már nem így van, ott a főtengely jeladóról veszi, a motorvezérlőn keresztül. Egy multiméterrel megmérném a két szál feszültségét, és kiderül, hogy járható út-e. Én egy öreg Skodában (120-as) a generátort szétszedtem, és az egyik tekercs feszültségét kivezettem, egyutasan egyenirányítottam, és egy relét kötöttem rá, míg tekeri az önindító a generátor nem termel akkora feszültséget, hogy meghúzzon a relé, ahogy beindul, meghúz. Ez egy nyomógombos indítás miatt kellett, ha meghúz a relé, megszakítja az önindítózást. (véletlen ráindítás védelem) Ahogy beindul a motor, az önindítózás azonnal leáll, még ha folyamatosan nyomják a gombot is. A Te esetedben a relét arra kötöd, amire szeretnéd.
(#) stewe-o hozzászólása Dec 14, 2016 /
 
Valakinek van komplett kapcsolási rajza 1994-es honda crx-hez?
(#) Ricsi89 válasza Tomi20 hozzászólására (») Dec 14, 2016 /
 
Ez azért kicsit újabb, mint egy 120-as skoda. 2005 körüli autó lehet. A visszajelző lámpa pont úgy működik, amit te csináltál. A generátor D+ kivezetésén akkor van feszültség, ha a generátor felgerjedt. Tehát felesleges volt szétszedned azt a generátort, mert megoldható lett volna anélkül is
(#) hg6dab válasza Ricsi89 hozzászólására (») Dec 14, 2016 /
 
Minek kell matatni a generátorral? Proli007 leírta. Bent a műszerfal alatt ahol megfelel, kényelmesebben megoldhatod.
(#) Ricsi89 válasza hg6dab hozzászólására (») Dec 14, 2016 /
 
Nem kell matatni. Egy vezetéket kell megcsapolni és rákötni egy relét. Kész.
(#) hg6dab válasza Ricsi89 hozzászólására (») Dec 14, 2016 /
 
Nem biztos, hogy elbírja a relét. Amit Tomi20 ír, az korrekt. (Persze ehhez szerelni kéne, ezért ellenjavalt.) Hasonló volt a régi Ladákban, ott a csillagpont volt kivezetve erre a célra. Ott egyenirányítás sem kellet külön, egyutasan bár, de az megvolt a teljesítménydiódákon kesresztül.
A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2016
(#) Scenic válasza proli007 hozzászólására (») Dec 14, 2016 /
 
Köszönöm! Ezt megpróbálom.
(#) donevil hozzászólása Dec 14, 2016 /
 
Sziasztok!

Pár hónapja vásároltam egy Opel Zafira 1.8 benzines 2005-ös modellt. Cca. 1,5 hónapja kb. 30-al gurultam 2-ben, majd kereszteződésnél balra akartam fordulni, leállt. Azt hittem lefulladt, de befogott immobiliser, a féket nem tudtam benyomni "ellen tartott". Kulcs fordul, gyújtás van, minden visszajelző lámpa világít, de meg sem próbája indítani a motort, csak "folyamatos" kattogás jött a motortér felől.

Segítséggel félre toltuk, mert a sávban keresztbe állt meg. Szervíz, trailer, 1-2 nap hibakeresés, majd elemcsere a "bicskás" kulcsban, és minden rendben. Állítólag aksit kimérték, generátor töltött, nincs zárlat, stb..

Megnyugodtam, hogy tényleg csak kulcs. Vettem 4 elemet (táska, kabát, kesztyűtartó), hátha.

2 napja, ugyanaz, ugyanott. Motor leáll, immobiliser befog, fék ellentart, stb... Szervíz, trailer, és most várom az eredményt.

A kérdésem, hogy mi okozhatja (voltak ötletek, aksi fenék zárlat, földelő vezeték zárlat, szigetelés sérülés, stb..)?

Én tanácstalan vagyok, de ha ez forgalomban, tempónál történik, akkor nagy a baj, nem beszélve a megbízhatatlanságról.

Várom a javaslatokat, előre is kösz mindenkinek.

Üdv
Donevil
(#) Ricsi89 válasza donevil hozzászólására (») Dec 14, 2016 /
 
A kulcsban az elemnek semmi köze hozzá, hiszen az elem az csak a központi zár távirányítójához kell. A transzponder chiphez nem kell elem. Az immó menet közben nem tilt le, az csak indításkor nem engedi beindítani a motort. Attól még teker az indítómotor, de nem indul be. Ráadásul immó hiba esetén gyújtás ráadáskor a villáskulcsos ikon villog.
Hibakód kiolvasás az első, így szinte lehetetlen megmondani mi lehet, hiszen ezer gond okozhat ilyet. Látni kellene. Az orvos sem tud gyógyítani, ha nem látja a beteget.
Mi az ,hogy a fék ellen tart? Ha nehéz volt benyomni az normális, hiszen álló motornál nincs fékrásegítés.
(#) donevil válasza Ricsi89 hozzászólására (») Dec 15, 2016 /
 
Üdv!

Ma felhívtam a szervízt, kiolvasták a hibakódokat (ezek szerint többet), de végig nézve a kódokhoz rendelt "hiba forrásokat" mindent rendben találtak, egyenlőre nem találják a bűnöst.
Arra viszont rájöttek, (amit egyik topicban itt is hibaként írta valaki), hogy aksiról saru le és vissza és azonnal gond nélkül indul.

Amikor a hiba jelentkezett (már 2 alkalom), akkor is gond nélkül indult. És mindkétszer alacsony fordulaton 2-ben voltam (nem hiszem, hogy lenne összefüggés, de ki tudja).

A "fék ellen tart", azt jelenti, hogy ha két lábbal tapostam sem tudtam benyomni, mintha tégla lett volna a pedál alatt. Nem nehéz volt benyomni, hanem lehetetlen, amikor félre toltuk, akkor előre futottam és toltam szemből, hogy megálljon. Kézifék fogott.

Jelen pillanatban a beteg nem produkál tünetet (saru le és vissza), és mivel véletlen szerűen jön elő, nem tudják mire visszavezetni.

A hibakódokat nem kaptam meg, de holnap begyűjtöm amit tudok (hibakódok, és hogy mit néztek meg, és hogy mit találtak).

Azért kösz. Ha van ötlet, minden érdekel, most nincs rossz ötlet.
(#) hg6dab válasza donevil hozzászólására (») Dec 15, 2016 /
 
"fék ellen tart" - hibás ABS? Mivel nem állandó hiba, így csatlakozók kontakt hibája is lehet.
(#) Directors hozzászólása Dec 15, 2016 /
 
Sziasztok!

Valaki letudná nekem írni hogy hogyan kell beállítani Opel Corsa B C12NZ motoron a gyújtást stroboszkóp lámpával ?
Nem hangolható a stroboszkóp lámpám.
Azt tudom hogy a gyújtáselosztót kell forgatni picit, egyik vagy másik irányba.

A kábelek bekötését tudom.
Az ékszíjtárcsára kell világítani a lámpával.
A forgó jel állónak fog látszani az ékszíj tárcsán, majd ezt a jelet a vezérmű borítás jeléhez kell állítani ?
(#) zolika60 válasza Directors hozzászólására (») Dec 16, 2016 /
 
Pont úgy ahogy leírtad. Az ékszíjtárcsán lévő jelet meg is festheted egy kis festékpöttyel, hogy jobban látsszon.
(#) Chipmunk1960 válasza hg6dab hozzászólására (») Dec 16, 2016 /
 
Szia, Az nem valószínű, habár logikus is lehetne. Maga az ABS, egy végtelen egyszerű berendezés, maga az öntesztelés teszi bonyolulttá. Bármilyen hiba esetén beáll alaphelyzetbe, mintha ott sem lenne. Habár, ha mind a 4 szelep egyszerre lezár, akkor lehet ilyen, de ez független a külső csatlakozóktól, maga az ASB-blokk belső hiba lehet. De ez még mindég nem magyarázza meg, miért áll le. Hacsak nem viszi le a gyújtás áramkörét a földre, attól leállhat, viszont, ha bizti nem megy ki erős füsttel, és szaggal jár.
Én első körben azért lehúznám az ABS csatlakozóját, anélkül is megy a verda, s kiderülhet nincs-e benne rejtett hiba.
(#) Directors válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 16, 2016 /
 
Sikerült. Köszönöm!
(#) BarnaPili válasza hg6dab hozzászólására (») Dec 16, 2016 /
 
A fék ellentartás nem a szervo hiánya? Anélkül igen nehéz lenyomni a pedált,plusz ott kaphat falsot a motor.
(#) hg6dab válasza BarnaPili hozzászólására (») Dec 16, 2016 /
 
donevil volt az eredeti kérdező -
Idézet:
„A "fék ellen tart", azt jelenti, hogy ha két lábbal tapostam sem tudtam benyomni, mintha tégla lett volna a pedál alatt. Nem nehéz volt benyomni, hanem lehetetlen,”
Az ABS helyes működés esetén bizonyos program szerint korlátozza a fékpedált, ettől gyanús.
A hozzászólás módosítva: Dec 16, 2016
(#) BarnaPili válasza hg6dab hozzászólására (») Dec 16, 2016 /
 
Ja...utána láttam,hogy elküldtem. Akkor passzolom a kérdést.
(#) BI-AMP hozzászólása Dec 16, 2016 /
 
Sziasztok!
Adott egy 2002-es Audi A4 B6 (1.6ALZ). A múlthéten 2-es és a 3-as henger meg állt a kocsiban. Megnéztük a gyújtó trafót és a kábeleket, a csatlakozóik be voltak oxidálódva. Kicseréltük őket (plusz a gyertyákat is) azóta megy jól a kocsi, nem venni észre semmi hibát, viszont ha gépre rakjuk jelzi, hogy kihagy a kettes henger Bővebben: Link, viszont hibakódot nem ír.
Szerintetek hol lehet még hiba, mit nézek még meg?
Következő: »»   224 / 338
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem