Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Vitatkozzunk! / Beszéljük meg!
Moderátorok által fokozottan megfigyelt, és moderált topik! Kulturáltan, egymást észérvekkel meggyőzni vágyók témája!
Lapozás: OK   35 / 111
(#) teddysnow válasza nedudgi hozzászólására (») Máj 9, 2017 1 / 1
 
3 vagy 4?

3vagy4.jpg
    
(#) kowi válasza teddysnow hozzászólására (») Máj 9, 2017 /
 
Nem értelek. Teljesen egyértelmű. Fórum az amit középen görgetsz.(a két széle nem mert ugye oda nem írsz.)
(#) teddysnow válasza kowi hozzászólására (») Máj 9, 2017 /
 

Látom más is veszi a humort.
(#) FIGIRI válasza teddysnow hozzászólására (») Máj 9, 2017 /
 
Szervusz! Szerintem azt a területet az oldal üzemeltetője tette oda (ugy emlékszem), ha nem tetszik akkor egy valamilyen adblock pluginnel vagy bővitménnyel egy "zöld hasábbá" teheted...
(#) zolika60 válasza FIGIRI hozzászólására (») Máj 9, 2017 /
 
Nem zöld, hanem fehér, de mindegy.
(#) mugab hozzászólása Máj 9, 2017 /
 
Szerintetek az alábbi szövegben kinek kéne kezeltetnie magát?
A szitu egy apróhirdetésre jelentkezés.
A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2017
(#) _BiG_ válasza mugab hozzászólására (») Máj 10, 2017 /
 
Azon túl, hogy fura a figura (én is találkoztam már ilyen idegbeteg illetővel), elsőre (és másodjára se) te sem voltál túl bőbeszédű a pontos érdeklődés tekintetében. Az "Érdekelne az eszköz" nem túl informatív, ha a hirdetőnek több cucca van fent.

De ugyanezt látom az ingyenelvihetős fórumban: feldobja az illető a cuccot és azt, hogy honnan, azt nem. Adatlapján sincs meg a lakhelye. Úgy kell kiimádkozni belőle az infót.
(#) zolika60 válasza mugab hozzászólására (») Máj 10, 2017 / 3
 
Idézet:
„Szerintetek az alábbi szövegben kinek kéne kezeltetnie magát?”
Szerintem mindkettőtöknek.
(#) Massawa hozzászólása Máj 11, 2017 /
 
Kiszolgált néhány 8-10 éves akkus szerszámom a mühelyben, igy nekifogtam ujakat venni. Az elsö kérdés amit el kellett dönteni, hogy sima DC motoros legyen vagy inkább modernebb BLDC motoros.
A reklámszöveg azt irja, hogy a BLDC motor:
- gyorsabb
- nagyobb forgatonyomaték
- kevesebb hötermelés
- nincs kefekopás
- nagyobb hatásfok
- hosszabb élettartalom
- kompakt felépités

Nos a praxis egy kicsit mást mutat:
- A nagyobb fordulatszám több áttételt igényel azaz nagyobb és bonyolultabb a mechanizmus
- Nagy forgatonyomaték - már a sima DC motoros gépek is többet tudnak mint amit az emberi kéz igényel
- Kompakt felépités - érdekes modon valamennyi BLDC motoros szerszám nagyobb és nehezebb mint DC társai ( egyazon gyár termékei - tiz márka volt a kezemben).
- Amiröl a reklám hallgat, valemennyi BLDC motoros gép nehezebb mint az egyszerübb DC motoros társa.
- Ami körül szintén nagy a csend, valamennyi BLDC gép joval hangosabb, mint ugyanaz DC motorral.

Ki hogyan döntene?

IMG_2470.JPG
    
(#) lazsi válasza Massawa hozzászólására (») Máj 11, 2017 /
 
A felvetéseden elgondolkodva a gyártóknak talán másfelől kellene megközelíteniük ezt a kérdést.
Vagyis ha egy 100W-os DC motor helyére betesznek egy 100W-os BLDC motort, akkor az nagy eséllyel produkálja az általad jelzett problémákat.
Azonban, ha onnan közelítenék meg, hogy nagyobb a motor nyomatéka, tehát az eredetivel azonos nyomatékú eszközhöz elég lenne kisebb teljesítményű motor, mondjuk 80W-os. Nagyobb a fordulatszáma, vagyis a nagyobb mértékű áttétel kell bele azonos fordulatszámú eszközhöz, ami az eszköz nyomatékát tovább növeli, vagyis ismét csak elég kisebb teljesítményű motor, mondjuk (a 80W-os helyett) 65W-os. Vagyis, ha a azonos teljesítményű motornak csupán 25%-kal nagyobb a nyomatéka és a fordulatszáma, akkor már 2/3-ra csökkenne a teljesítményigénye. Ez kisebb tömeget, kisebb fogyasztást (ami kisebb akkut vagy hosszabb üzemidőt) jelentene. És ez mind olyan paraméter, ami még egy reklámban is jól hangozna, vagyis piacképesebb terméket jelentene...
(#) GPeti1977 válasza Massawa hozzászólására (») Máj 11, 2017 /
 
Ezt nem értem, én csak a modellezésből ismerem a brushless motorokat de, azok lassúbb fordulatúak így nem kell áttétel (a légcsavarhoz), meg ugyanakkora teljesítményt 1/3 súly mellett adják le.
(#) nedudgi válasza Massawa hozzászólására (») Máj 11, 2017 /
 
A "fejlődés" egyetlen "előnye", hogy nehezebb a szerszám. Szerintem egy könnyebb szerszámot induláskor nehezebb megtartani.
(#) sonajkniz válasza lazsi hozzászólására (») Máj 11, 2017 /
 
Nos ez nem egészen így van.

A BLDC motoroknak több fajtája van. Általában egy adott méret és teljesítmény alatt a meghajtó elektronika visszajelzés nélkül dolgozik. Azaz "csak" kiad magából egy kívánalmaknak megfelelő ütemben váltakozó, gyakorlatilag három fázisú feszültséget. Ezt automatikusan a fordulatnak megfelelő erősséggel teszi. Tehát alacsony fordulat mellé nem küld akkora energiát, mint magas fordulathoz. Ezeket a motorokat el sem lehet indítani "nyélgázon". Gyakorlatilag befulladnak. Ezáltal az indítónyomatékuk a töredéke sincs egy kefés motorénak. Ha van a motortól visszajelzés, akkor az elektronika már megfelelőbb módon szabályoz, de indítónyomatékban ez is messze elmarad a kefés motoroktól, még a 60°-os szögelfordulású is, nemhogy az átlagos 120°-os. Ráadásul semmilyen körülmények között nincs teljes energia ráadás.
Vitathatatlan előnye, hogy nincs a csapágyon kívül kopó alkatrésze, optimális fordulaton és terhelésen kevesebbet fogyaszt, kevésbé melegszik. Mivel nincs kommutátor, nincs szénkefe, szénkefe tartó, az előállítása olcsóbb. (Bár a meghajtó elektronika viszont drágább.)
Összességében a BLDC modellekbe és elektromos járművekbe való motor. Egy csavarbehajtó gépnek kell a nagy indító nyomaték. Oda nem való.
(#) pucuka válasza sonajkniz hozzászólására (») Máj 11, 2017 /
 
Engem borzasztóan zavar ez a BLDC ügy pont azért, mert minden elektronikusan vezérelt (szabályzott) motort egy kalap alá vesznek.
Az az eset, amit leírtál, az nem BLDC. Abban egy három (vagy akárhány) fázisú szinkron, vagy vasszinkron motor szabályozásáról van szó.
Az egyenáramú motoroknál szükség van kommutációra. Szerintem, csak az tekinthető BLDC motornak, ahol a kommutációt elektronikusan, és nem mechanikusan oldották meg. Ezt lehet egyszerűen, és bonyolultabban is. Ha pedig csak erről van szó, és a kommutáció rendben működik, a motor karakterisztikája elvileg nem változhat, de mivel az elektronikus kommutáció nem tekinthető ideális kapcsolónak, azért befolyása lehet a végleges motorkarakterisztikára.
És valóban, egész más karakterisztikája van egy szinkron, vagy asszinkron motornak, mint egy egyenáramú soros DC motornak. Bár ezt az elektronikával jelentősen befolyásolni lehet.
(#) sonajkniz válasza pucuka hozzászólására (») Máj 11, 2017 /
 
Én ezekről a motorokról beszéltem:Bővebben: Link
Itt vannak háromfázisú visszajelzés nélküli motorok, és visszajelzéssel rendelkezők is. Bár a BLDC betűszó eleve magában foglalja a DC-t, azért még meg is különböztetik, hogy DC vagy 3 fázisú.
A szinkron, vagy asszinkron motor, bár működését tekintve nagyban hasonlít a háromfázisú BLDC-re, egészen más történet. Ott örvényáramokkal gerjesztett kalickás forgórész van, míg ezekben állandó mágnes.
(#) pucuka válasza sonajkniz hozzászólására (») Máj 11, 2017 /
 
Ha egy motor forgásához három fázis kell, akkor az nem DC motor, még ha annak is nevezik. Az egyenáramnak nincs fázisa.
Az egy teljesen más kérdés, hogy az egyenáramból előállítanak elektronikus úton 3 fázisú változtatható frekvenciájú feszültséget, és ezzel hajtják a szinkron motort.Az is igaz, hogy egy külső gerjesztésű motor, és egy szinkron motor nagyon hasonlít, de van egy lényeges különbség. A kommutáció. Ez lehet mechanikus, akkor kefés motornak hívják, és lehet elektronikus, akkor hívható BLDC -nek.
De ha elektronikával 3 fázisú forgó mágneses mezőt állítasz elő a szinkronmotor számára, az már bár nincs benne keferendszer, nem DC motor. Szerintem olyan nincs, hogy három fázisú BLDC, ez amolyan fából vaskarika, bár a köznyelvben így terjedt el.
Az, hogy van visszajelzés, vagy nincs, ebből a szempontból közömbös, persze a visszajelzéssel (szabályozással) az alap motor karakterisztikáján jelentősen módosítani lehet.
(#) Massawa válasza nedudgi hozzászólására (») Máj 11, 2017 /
 
Nehéz a szerszám amugy is ( ott egy sereg akku 14-24V) már azt is gond egész nap cipelni. Szoval a tömegen nem mulik, és csak egy csavarbehajton furogépen van némi jelentösége más gépeken alig.
(#) sonajkniz válasza pucuka hozzászólására (») Máj 11, 2017 /
 
Idézet:
„A kommutáció. Ez lehet mechanikus, akkor kefés motornak hívják, és lehet elektronikus, akkor hívható BLDC -nek.”

Mivel a kéttekercses, két kommutátor lamellás motorok rég kimentek a divatból, legkevesebb három tekercs van, így ha elektronikával hajtod kommutátor helyett, minimum 3 vezetéken hajtod, és mivel a kommutátor is forgatja a polaritást a tekercseken, így az elektronikának is ezt kell tennie, ergo váltófeszültséget állít elő. mivel a kétkefés, három tekercses motorban a tekercsek nem egyszerre, és nem egyformán kapnak feszültséget, így az elektronikának is ezt kell előállítania.
Azaz létre kell hoznia egy háromfázisú forgó mágneses mezőt. Ha elfogadjuk na te teóriádat, hogy ez nem lehet BLDC, akkor gyakorlatilag nem létezik BLDC motor. A te általad vázolt elmélet szerint azokat a motorokat lehet csak besorolni a BLDC kategóriába, amelyek visszajelzést küldenek a vezérlőnek a pillanatnyi állapotukról. Hiszen a kommutátor is ezt teszi. A pillanatnyi állapotnak megfelelően kapcsol feszültséget a tekercsekre. Ettől függetlenül a motorra kapcsolt feszültség három fázisú lesz, és forgó mágneses mezőt fog létrehozni a motorban.
Szívesen folytatom veled ezt az eszmecserét, de mint itt már erősen OFF-ot, helyezzük a Vitatkozzunk topikba!
A hozzászólás módosítva: Máj 11, 2017
(#) Massawa válasza sonajkniz hozzászólására (») Máj 11, 2017 /
 
Kedves kollégák. Nem azért nyitottam ezt a kérdést, hogy a BLDC motorokat vitassátok. Az ugyanis azért DC, mert egyenárambol csinálják a 3 fázisu áramot, azaz nem egy 3 fázisu hálozatra kell kapcsolni, hanem egy sima DC akkura. ( az elektronika a motor fix tartozéka - is lehet).
(#) dannnzzz hozzászólása Máj 19, 2017 /
 
Sziasztok!

Vettem egy Metz ax 4970-es erősítőt itthonra, filmnézés/zene/lemezjátszó hallgatáshoz. Van valami véleményetek róla/tapasztalat? A boltban nagyon szépen szólt, a hangfalaim épp szervízben van. Itthoni célokra megfelel szerintetek?

Köszi és Üdv,

d.
(#) szamóca válasza dannnzzz hozzászólására (») Máj 19, 2017 / 2
 
Ha "a hangfalaim ép szervízben van," akkor meg.
(#) sonajkniz hozzászólása Máj 20, 2017 /
 
Újabb adalék DC motorokhoz.

Naponta halható szöveg: "Gagyi kínai"
Nos a kínai még rosszkedvében sem gyárt elektromos jármű motorban akkora ipari hulladékot, mint a BOSCH GPA/24V750W DC motorja!
Ennek a motornak az első és hátsó csapágyháza is lemezből van kisajtolva. Ráadásul az első csapágyház a legprimitívebb módon, a test vágóval történő meghasításával van rögzítve, azaz szerelhetetlenné téve.
Mivel ez még nem volt nekik elég, a csapágyházakba a csapágyakat ugyan abból az irányból helyezték be. Tehát a forgórész ki tudna csúszni előre. Hogy ez ne történjen meg, agy rakás tüskét bele pont-hegesztettek az első pajzsba, amire a csapágy behelyezése után egy vékony lezáró lemezt fűztek, majd a tüskéket elszegecselték. Tehát ezt is szerelhetetlenre tették. Mivel a motor lánchajtással adta le az erőt, így egy folyamatos oldalirányú terhelésnek volt kitéve. Ezt a csapágy jól bírta, de a sajtolt lemezház nem!
Olyan mértékben eldeformálódott, hogy a forgórész beleért a mágnesbe, ami a súrlódástól felmelegedett, végül levált a ragasztásról, és a forgórészhez tapadt.
Aki kételkedne abban, hogy valóban erről a motorról van szó, annak itt vannak a motorról készült képek, itt pedig a motor adatlapja.
A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2017
(#) Massawa válasza sonajkniz hozzászólására (») Máj 20, 2017 /
 
Igy már nincs mit csodálkozni miért vette mega Bosch motorgyárát a kinai cég....
(#) kadarist válasza sonajkniz hozzászólására (») Máj 20, 2017 /
 
Idézet:
„Mivel a motor lánchajtással adta le az erőt, így egy folyamatos oldalirányú terhelésnek volt kitéve.”

Lehet, hogy ez a motor eleve nem alkalmas oldalirányú, feszítőerő igénybevételhez. Ez a jármű gyári tervezés?
(#) sonajkniz válasza kadarist hozzászólására (») Máj 20, 2017 /
 
Ezt ítéld meg magad!

Egy ilyen kisvasút motorja volt.
A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2017
(#) kadarist válasza sonajkniz hozzászólására (») Máj 20, 2017 /
 
Persze, hogy DIY felhasználásra alkalmazták, úgyhogy ne tessék szidni a motort és a gyártóját.
(#) sonajkniz válasza kadarist hozzászólására (») Máj 20, 2017 /
 
Már miért ne? 100W-os motor fölött a lemez csapágyház egy rossz vicc csupán.
Ennek a motornak mind méret, mind villamos paraméterei azonosak a bemutatottal, csak épp nem silány lemezházas.
(#) Massawa válasza sonajkniz hozzászólására (») Máj 20, 2017 /
 
Hát hasonlo eset elöfordult nálunk is ( nem Bosch motorral), de szintén egy angol konstrukcio volt.
Ez a konstrukcio ahogy van sajnos beteg. A motorral nem lehet a láncot egyenesben meghajtani. Ehhez egy jol csapágyozott elötét tengely kell, amihez a motor radiálisan egy kuplunggal csatlakozhat, esetleg egy kis fogaskerék áttetellel - de az sem tul jo, mert ott is terhelve van a motortengely. Egy ilyen mozdonnyal 20-30 utast szoktak huzni, ami nem aproság (cca 5-700 kg a vagonokkal együtt.)
(#) granpa válasza Massawa hozzászólására (») Máj 20, 2017 1 /
 
20-30 utas, vagonokkal együtt 5-700 kg? Mókusok az utasok?
(#) Massawa válasza granpa hozzászólására (») Máj 20, 2017 /
 
Többnyire gyerekek.
Nagyobb teherhez egy ilyen 2 tengelyes mozdony már nem elég:DBC
A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2017
Következő: »»   35 / 111
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem