Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Dinamó feszültség szabályzó
Lapozás: OK   1 / 5
(#) tepizoli hozzászólása Nov 21, 2009 /
 
Sziasztok!
A segítségeteket kérném! Apósom vásárolt egy olasz kisautót amiben 50 cc dízel motor van és nem kell jogsi hozzá. /csak kismotor/ biztos látattok már ilyen autókat. Nem generátor van benne hanem dinamó és nemrég leégett benne a feszültség szabályzó. Ki volt öntve műgyantával úgyhogy lemásolni nem lehet. Arra kért építsek neki másikat ezért kérném akinek van kapcsolási rajza kérem ossza meg velem. Köszönöm!
(#) akos70 válasza tepizoli hozzászólására (») Nov 21, 2009 /
 
Jo lenne többet tudni rola. Esetleg pár kép is segithetne valamit a dinamorol+szabályzorol.
(#) tepizoli válasza akos70 hozzászólására (») Nov 21, 2009 /
 
Jó. Akkor amint tudok elmegyek hozzá és fényképeket készitek.
(#) dobo válasza tepizoli hozzászólására (») Nov 21, 2009 /
 
A kispolszki is dinamós lehet jó lenne bele egy polzki szabályzó.
De lássuka képeket csinálj a kivezetésekről is ha hozzáférsz.
(#) gkari válasza dobo hozzászólására (») Nov 21, 2009 /
 
Régebben a FIAT tipusok ált. pozitiv gerjesztésüek voltak, tudni kellene, hogy ez milyen.Nagyon jó receptek vannak az RTÉK-1972.-ben, persze mai félvezetőkkel kell megépíteni.A 3055-el hajdan megcsináltam Trabanthoz-jól működött!
Letölthető:Innen
Üdv
(#) tepizoli válasza gkari hozzászólására (») Nov 22, 2009 /
 
Köszi!
De én nem tudok arrol a linkről letölteni amit beraktál. Beregisztráltam de csak valami virtual drive ablak jön be és nem jövök rá hogy hogy kell tovább.
(#) interferi válasza tepizoli hozzászólására (») Nov 22, 2009 /
 
Szia!
A mügyantát pl.: hölégfuvóval megmelegitve kb. 60 fokon rugalmasá válik és le lehet faragni.
(#) kadarist válasza tepizoli hozzászólására (») Nov 22, 2009 /
 
Szia!

Nézd meg ezt a verziót:Bővebben: Link
(#) zsoltee0001 válasza tepizoli hozzászólására (») Nov 22, 2009 /
 
szia

Én megkérdőjelezném, hogy ez tényleg dinamó
(#) akos70 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Nov 22, 2009 /
 
Én se vennék rá mérget. Ezért is jönne jol pár kép.
(#) akos70 válasza kadarist hozzászólására (») Nov 22, 2009 /
 
Jo kis gyüjtemény!
djvu fájlt sosem használtam, milyen programot javasoltok hozzá?
(#) zsoltee0001 válasza akos70 hozzászólására (») Nov 22, 2009 /
 
több szempotból is kétes a dolog.
1. egy eleve 50 (?) köbcis motort, egy rossz hatásfokú áramfejlesztővel terhelni, ami még ráadásul drágábba jön ki mint egy generátor, szerintem ésszerűtlenség.
2. a dinamóknál kell ugyebár viszáramkapcsoló, amit mondjuk egy nagy teljesítményű diódával lehetne helyettesíteni, de ahhoz meg hűtőborda kellene, amit nem egy zárt, gyantába kiöntött helyre raknák.

Szerintem itt egy főtengelyre szerelt valami gagyi állandómágneses áramfejlesztőről lehet szó, mint pl. a rába kistarktor, vagy a Hódgépes Puli esetében.
De bocs ha tévedek
(#) akos70 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Nov 22, 2009 /
 
Én is ilyesmire gyanakszom.
Söt ilyen van a szintén olasz, és nem is régi konstrukcioju Goldoni kistraktorokon is.
(#) tepizoli válasza akos70 hozzászólására (») Nov 22, 2009 /
 
Felhivtam aposomat és azt mondta ,hogy az autó francia gyártmány és Micró Car a neve. És biztos hogy dinamó van benne mert elvitte autóvillamosági szerelöhőz és az mondta.
(#) akos70 válasza tepizoli hozzászólására (») Nov 22, 2009 /
 
Ö az? Francia mopedauto olasz Lombardini motorral (ami nem 50, hanem 500ccm-es )
Ezen a képen generátornak tünik az áramfejlesztö, ha ilyen ékszijhajtásos megoldás,akkor ledobnám a francba azt a dinamot, és tennék rá egy akármilyen generátort.

Egyébként meg :google:
(#) tepizoli válasza akos70 hozzászólására (») Nov 22, 2009 /
 
Hasonló de nem pont ilyen és hidd el hogy 50-es és nem 500-as. Kismotor jogositvánnyal vezeti.
(#) akos70 válasza tepizoli hozzászólására (») Nov 22, 2009 /
 
50-es dizel?? Hát....
Teljesitmény eléri az 1LE-t?
(#) akos70 hozzászólása Nov 22, 2009 /
 
A ha.hu-n 12db elado Microcar van, abbol 11 505ccm-es, egy elektromos. Valami "véletlen" elirás lehet ott, nem ez lenne az elsö ilyen.
(#) gkari válasza tepizoli hozzászólására (») Nov 22, 2009 /
 
A linkhez nem kell reg.,meg kell nyitni a könyvtárakat, a fájlokat egyenként lehet letölteni.DJVU 1000 helyről ingyenes(pl.ORIGO szoftverbázis).Amennyiben áll.mágneses a generátor(mint a kerékpár"dinamó"),azt lassú forgatással is lehet érzékelni, nincs rajta gerjesztőcsati,jól megpörgetve váltófesz.-t kell adjon.Ha jó, akkor egy "fapados"áteresztőtranyás fesz.szabályzó a megoldás.Ha gerjesztett a generátor,a szabályzókra szintén sok rp.van pl.az RTÉK-ekben.
Üdv
(#) tepizoli válasza akos70 hozzászólására (») Nov 23, 2009 /
 
Felhivtam aposomat. Igazatok van mindenkitől elnézést kérek valobban 500-as a motor.Valamit én félreértettem.Bocsánat!
(#) akos70 válasza tepizoli hozzászólására (») Nov 23, 2009 /
 
Semmi gond. Akkor viszont valoszinüleg egy külsö, ékszijhajtásos dinamo van rajta, ugy, mint a képen. Ha igy van, akkor én egy pillanatig sem gondolkoznék a dinamo sorsán, tennék rá egy kisebb teljesitményü, beépitett szabályzos generátort, ami könnyen felszerelhetö a dinamo helyére. Bontottat olcson be lehetne szerezni, és a kettöt össze sem lehet hasonlitani megbizhatoságban, teljesitményben.
(#) titkovics hozzászólása Dec 12, 2009 /
 
Sziasztok!

Segítségeteket kérném abban, hogy a mellékelt kapcsolásban, mely áramköri elemek értékeit kell megváltoztatni ahhoz, hogy 6V-os rendszerben működhessen? (Én a 100 ohm-os P2 potira, és az azzal sorba kötött 100ohm-os ellenállásra gondoltam)
A következő kérdés, hogy a BFY34-es tranzisztor helyett, jó lesz-e a BC337-40, illetve az AC 125-ös tranzisztor helyett mi lenne jó helyettesítőnek? Az áramkör működésének leírása az 1972. évi Rádiótechnika Évkönyv 151. oldalán olvasható.

Előre is köszönöm a segítségeteket!
(#) gkari válasza titkovics hozzászólására (») Dec 12, 2009 /
 
Szerintem a Zenert kell 3,3(vagy3,6)V-osra cserékni, a potikat nem valószínű, az AC125 helyett bármi pnp BC..
jó,a bázisra menő ellenállást kb.1,5x nagyobb értéküre kell cserélni.A T tranya min 5 A-es legyen, valami hűtés biztos kell neki.
Üdv!
(#) titkovics válasza gkari hozzászólására (») Dec 12, 2009 /
 
A T tranzisztor BD249C lesz, az van itthon, a hűtése megoldott lesz majd a D diódával egyetemben. Illetve még a DF kivezetés és test közé teszek majd egy diódát, a T tranyó védelme érdekében...
(#) gkari válasza titkovics hozzászólására (») Dec 13, 2009 /
 
Az a tranya biztosan jó, védeni sem árthat.
Üdv!
(#) titkovics válasza gkari hozzászólására (») Dec 13, 2009 /
 
Köszi!
Még egy (pár) kérdés, hogy a D teljesítmény diódát és az Rf figyelő ellenállást meg lehet-e cserélni? Mechanikai és hűtési szempontból jobb lenne úgy...
Figyelő ellenállásnak egy pár menetnyi (mondjuk 2mm-es) rézhuzal jó lenne?
A motor dinamója folyamatosan max 10A-t, rövid időre 15A-t tud leadni...
(#) gkari válasza titkovics hozzászólására (») Dec 13, 2009 /
 
Rézhuzalból sokkal több kellene, mert ezen az ellenálláson kb.1V-nyi fesz.-nek kell esnie, ez 1-1,5mm.-es manganinból lenne jó(Vagy 0,1ohm5W gyári ellenállat). A kettő felcserélhető, mert sorban van egymással.
Üdv!
(#) titkovics válasza gkari hozzászólására (») Dec 13, 2009 /
 
Rendben, világos! A gyári ellenállással kapcsolatban még annyit, hogy azon ha áthajtok 10A-t akkor oda az 5W-os kevés nem? Mert ahogy számoltam a 5W-os 0.1 ohm-os ellenálláson maximum 7A-t tudok áthajtani, és még hűteni is kellene jócskán az ellenállást emellett.
Vagy még az jutott eszembe hogy párhuzamosan lehetne kötni 2 db 0,2 ohmos 10W-os ellenállást, és azon már 14A-t is át lehet hajtani... Csak a két 10W-os ellenállás meg nagyon nagy Mennyi probléma...
(#) gkari válasza titkovics hozzászólására (») Dec 14, 2009 /
 
Na igen, 5W-os kissé karcsú állandó terhelésre, a 2db. 0,2ohm/10w jobb,kevésbé melegszik, csak legyen elég helye.Egyébként egy 25A-es tranyának muszáj ilyen áramkorlátozást csinálni?Nem biztos, lehet,hogy elég lenne egy 15A-es bizti is, igaz, nem annyira elegáns.
Üdv!
(#) titkovics válasza gkari hozzászólására (») Dec 14, 2009 /
 
Megpróbálok radiális típust szerezni, azzal talán jobban boldogulok majd. Az áramkorlátozás nem a tranzisztor miatt kell. Hanem a dinamó tulajdonságai miatt, mivel nem önhatároló jellegű, ezért figyelni kell a leadott áramát is, és azt korlátozni! (Ugye ebben különbözik a dinamó a generátortól, hogy a generátor önhatároló jellegű, tehát nem nagyon lehet elvileg túlterhelni, azért nem kell csak szimpla feszültség szabályzó áramkorlátozó nélkül) A D diódán és az Rf figyelő ellenállás ezért kell.
Következő: »»   1 / 5
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem