Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » CDI gyújtáselektronika
 
Témaindító: rudolf992, idő: Feb 24, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   4 / 16
(#) felho24 hozzászólása Jún 3, 2010 /
 
Sziasztok. A problémám a következő. Jóatyámnak van egy SUKIDA KOMISSIONER típusú 125ccm kínai csodalova.
Ez még nem gond mert nagyon király kis vas. DE! Az a gond hogy mostanában elkezdte játszani azt hogy egy darabig megy utána szikra hiányában leáll. Én gyújtásra gyanakszom de lövésem sincs arról hogy milyen értékeket kellene keresnem nem tudok mivel összehasonlítani. A CDI 2 csatlakozós 2-4 a villák száma.
Ha valaki kedvet érez arra hogy segítsen szóljon és lefényképezem amit kell (kér) .
(#) Krisz03 válasza felho24 hozzászólására (») Jún 3, 2010 /
 
A gyújtás valamely része elmelegszik, és időszakosan megszakad. Jellemzően a jeladó vagy a gyújtótekercs. Melegítsd meg ezeket a részeket hajszárítóval/hőlégfóvóval (de csak óvatosan), és közben mérj rajtuk ellenállást. Valószínűleg egy idő után átmegy szakadásba.
(#) felho24 válasza Krisz03 hozzászólására (») Jún 3, 2010 /
 
A problémám az hogy ezek a cumók bennt vannak a blokkban. Nemigazán lehet hozzáférni. Esetleg valamit így mérni meg akkor mikor nem megy?
(#) Krisz03 válasza felho24 hozzászólására (») Jún 3, 2010 /
 
Csinálhatod azt is, hogy kikeresed a vezetékeit, megméred hidegen, aztán addig motorozol, amíg újra elő nem jön a hiba. Ekkor újra mérsz.
(#) felho24 válasza Krisz03 hozzászólására (») Jún 3, 2010 /
 
Szerintem ez lesz. Köszi szépen!!!
(#) felho24 válasza felho24 hozzászólására (») Jún 3, 2010 /
 
Na ismét itt. Hát úgy néz ki hogy a melegítés hiábavaló volt. MERT! Ha álló helyzetben melegítem akkor a az olaj ami átfolyt a HIBÁS szimeringen nem mozog annyira hogy zárlatot csináljon!
(#) Krisz03 válasza felho24 hozzászólására (») Jún 3, 2010 /
 
Akkor most mi van? Gyújtáshiba vagy tömítetlenség esete forog fenn?
(#) felho24 válasza Krisz03 hozzászólására (») Jún 3, 2010 /
 
Szerintem a tömítetlenség miatt gyújtáshiba. Kivéve ha az olaj nem okoz zárlatot.
(#) gulacsy hozzászólása Jún 17, 2010 /
 
Üdvözlök mindenkit!
Tudnátok e segíteni abban, hogy egy MALAGUTI F10 gyújtás gerjesztő tekercsének mik az adatai?
(vezeték méret, menetszám, leadott feszültség)
előre is köszönöm: gulacsy
(#) gulacsy hozzászólása Jún 20, 2010 /
 
Hátha valakit érdekel?
Egy Malaguti F10 elektronikát kikapartam a beöntésből.
Mellékelem a képeket
(#) mex válasza gulacsy hozzászólására (») Jún 20, 2010 /
 
És most hogyan tovább?
(#) (Felhasználó 4577) hozzászólása Júl 1, 2010 /
 
Sziasztok!

Szeretném a motoromon bekötni a kilóméter órába a háttérvilágítást és a fényszóró visszajelzőt is.

Azt szeretném, hogy ha vagy a tompított vagy a fényszóró van felkapcsolva világítson a háttérvilágítás a kilóméterórában.

Arra gondoltam, hogy diódákkal meg lehetne oldani valahogy, csak azt nem tudom, hogy hogy.

Lerajzoltam a bekötését.
A háttérvilágításhoz hogyan kössem be a diódákat?
(#) moltam válasza (Felhasználó 4577) hozzászólására (») Júl 1, 2010 / 1
 
Helo.
Egyszerűen kösd a világításkapcsoló jobb oldalára. Ha ez nem kivitelezhető, két dióda a tompított és távolsági vezetékére, katódjuk összekötve és a háttérvilágításra kötve.
(#) (Felhasználó 4577) válasza moltam hozzászólására (») Júl 1, 2010 /
 
Köszönöm a választ!

Jól rajzoltam le?
(#) moltam válasza (Felhasználó 4577) hozzászólására (») Júl 1, 2010 /
 
Igen. A dióda 1A ig használható.
(#) (Felhasználó 4577) válasza moltam hozzászólására (») Júl 1, 2010 /
 
Köszönöm. Igen, tudom, nekem csak párszáz mA kell.
(#) Ruben405 hozzászólása Júl 9, 2010 /
 
Sziasztok! Újra építettem a cdi elektronikámat mert tönkrement. A motor működik de nincs alapjáratom és csak rúgásra tudom elindítani és akkor is jóval erősebben kell megrúgnom hogy elinduljon. Mi lehet a hiba?
Lehet hogy nem jól mértem meg valamelyik alkatrészt az eredeti szétszedésekor.
Csatoltam a rajzot amit újra építettem.

Ui: Szikra van a berúgókar kézzel való lenyomására is.

cdi.jpg
    
(#) mex válasza Ruben405 hozzászólására (») Júl 9, 2010 /
 
Szerintem teljesen felesleges kettő tirisztort sorbakötni. Egy is elég, ha megfelelő feszültségű. Ha BT151-et haszálsz, akkor növeld a 10µF-ot 22-re, a 220 ohm ellenállást rövidzárral helyettesítsd, a diódák helyett gyorsabb típust építs be.
(#) Ruben405 válasza mex hozzászólására (») Júl 9, 2010 /
 
Értem köszönöm tirisztort azért raktam kettőt mert így volt eredetileg is csak ott 2P4M nevezetű jószágok voltak.
Egyébként 800V-os a bt151 em ami benn van
(#) Ruben405 válasza mex hozzászólására (») Júl 9, 2010 /
 
Cseréltem a kondit és rövidzárat raktam a 220 Ω- helyére de így el sem indul csak ha visszarakom a 10µF-os kondit és 220 Ω-os ellenállást.
(#) mex válasza Ruben405 hozzászólására (») Júl 9, 2010 /
 
Vedd ki a 470 ohm-ot, ne tegyél a helyére semmit.
A 2P4M sokkal érzékenyebb típus a jelenleginél, ezért is indul nehezebben, mert a jeladó nem ad megfelelő nagyságú feszültséget/áramot.
(#) Ruben405 válasza mex hozzászólására (») Júl 9, 2010 /
 
Na így könnyebben indul de alapjáratom még mindig nincs.
Lehet azért mert 10µF-os a kondi bennt és a 220 Ω is bennt van?
(#) mex válasza Ruben405 hozzászólására (») Júl 9, 2010 /
 
Valószínű. Ismételd meg az előbbi kondicserét, és zárd rövidre a 220 ohm-ot. De a megoldás az eredeti tirisztorok használata lenne....
(#) Ruben405 válasza mex hozzászólására (») Júl 9, 2010 /
 
Ha lesz kedvem megpróbálom de jővő héten veszek hozzá új tirisztort és akkor biztos.
Köszönöm a segítséget!
(#) laszloadam4 hozzászólása Júl 29, 2010 /
 
Sziasztok!
Segítsen valaki HELP.Honda MT-nél a CDI-n(a Dión is ilyen van) hogyan lehetne megnézni,hogy melyik vezetéket melyik sarura kell csatlakoztatni? Az a baj,hogy lehet,hogy az előző tulaj nem jól kötötte be és én meg nem tudok rájönni,hogy melyik hova való. Ráadásúl minden próbálkozás egy új CDI-be kerül.
Mert sajna ha rosszul kötöm be akkor elszáll

5555552.JPG
    
(#) laszloadam4 hozzászólása Júl 29, 2010 /
 
Sikerült megtalálnom melyik sarura mit kell kötni.Csak azt nem értem,hogy mit ábrázol.Tehát hogy melyik a gyújtótekercs,a jeladó tekercse,a generátor tekercse stb.
Segítsen valaki ebben hogy mi micsoda.
Előre is köszönöm.
(#) Krisz03 válasza laszloadam4 hozzászólására (») Júl 29, 2010 /
 
Zündspule: trafó
Hsp-Ladeanker: gyújtótekercs (nagy menetszámú, nagy feszültségű töltőtekercs)
Absteller: leállító
Masse: test
Zündimpulsgeber: jeladó
(#) laszloadam4 válasza Krisz03 hozzászólására (») Júl 29, 2010 /
 
Köszi szépen.Még annyi kérdésem lenne,hogy a trafó vagy a "gyújtótekercs (nagy menetszámú, nagy feszültségű töltőtekercs)"-re megy a gyertya?Mert szerintem a trafó a gyújtótekecs és "Hsp-Ladeanker:' a táp amiről kapja a feszültséget.
Várom válaszod.
Üdv.!
(#) Krisz03 válasza laszloadam4 hozzászólására (») Júl 29, 2010 /
 
A trafó az trafó, vagy másnéven gyújtótrafó. Ebből "jön" a szikra. A gyújtótekercs pedig ahogyan mondod, az elektronika tápja.
(#) laszloadam4 válasza Krisz03 hozzászólására (») Júl 29, 2010 /
 
Szia!
Köszönöm szépen a segítséget. Közben én is lefordítottam szótárból.De legalább te megerősítettél.
Ezer hála
Remélem most már jó lesz.
Üdv!
Következő: »»   4 / 16
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem