Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor
 
Témaindító: Ko-bak, idő: Aug 3, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   31 / 68
(#) granpa válasza erbe hozzászólására (») Dec 17, 2013 /
 
Én úgy olvastam: a pajzsokhoz ér.
(#) kérdező válasza granpa hozzászólására (») Dec 20, 2013 /
 
Megy a Motor!
Nem belevaló a forgórész, de vágtunk a felöntésekből, és megy. A bekötésére rájöttem. 1 a főfázis, 2-3 kondi, 0. Szépen forog 2900 1/p-el, azonban mindkét irányba! Igaz, melegszik. A kondi 4,5μF-os, jól indul. Esetleg a kondi változtatásával csökkenhet a melegedés, vagy ne foglalkozzak vele ha nem old le a hőrelé?
(#) VIM válasza kérdező hozzászólására (») Dec 20, 2013 /
 
Profi vagy! Úgy tanul az ember legtöbbet ha maga jön rá a dolgok mikéntjére. A többi már később csak visszaigazolás. ..... mosógép motor! A mosógép az ugye nem mos állandóan és főleg nem centrifugál állandóan, tehát nem állandó üzemre készült és még ráadásul nyitott is ami erősen behatárolja ennek a motornak a beépíthetőségét és érintésvédelmét.
(#) kérdező válasza VIM hozzászólására (») Dec 20, 2013 /
 
Ha megfelelő a hűtés, akkor mehet állandóan? Nyáron jó lenne ventilátornak.
A kondi értéke megfelel?
(#) kérdező hozzászólása Dec 21, 2013 /
 
Kísérletezgetek a motorommal. Ha az üzemi kondival párhuzamosan egy izzót kötök, sokkal nagyobb fénnyel világít, mint ha simán a 220V-ra kötném be. Miért van ez? (Most feszt mérni nem tudok, nincs itt a multiméterem)
A másik, hogy ha pörög, és pillanatra egyenáramot kap, lefékez. Azt tudom, hogy az aszinkron gépeket egyenárammal lehet fékezni, mert a lifteket is így fékezik a mechanikus fékkel csak rögzítik. De én egyutas egyenirányítással ráadtam a 220V-ot, és tovább ment tőle a gép. Persze csak akkor, ha a szinkronfordulat közelében van. Ha már alatta, akkor azonnal megáll. Kérdés, hogy ha huzamosabb ideig megy félhullámmal, (mármint forgatva) akkor az okoz valami gondot?
(Csak érdekel a motor működése, óvatosan kísérletezem. )
(#) tszent válasza VIM hozzászólására (») Dec 31, 2013 /
 
Helo!
Látom a dátumot, de megpróbálok választ kapni a kérdésemre, ami pont ilyen motorral kapcsolatos. (IMI 1 220V 1500W 2920 OZF-90C-2ND)
Kompresszoromat tekeri egy ilyen motor, egy éve, teszi a dolgát szépen.
A gond az indításnál van, amikor 30A felvételt képes produkálni, terhelés nélkül és terhelve is, ez normális vagy hiba?
Válaszod köszönöm és Boldog Új Évet kívánok Tszent
(#) VIM válasza tszent hozzászólására (») Dec 31, 2013 /
 
Szia! Egy ilyen írást kerestem, nehogy az legyen, kitaláltam az egészet. A motor névleges árama 12Amper. Ha jól megnézed az indító relét azon rajta van a szám "MIHA B 100/400" vagy inkább 120/530. Ha 400 van ráírva akkor 40A meghúzási és 28A elengedési ez az érték, ha pedig 530-as akkor 53A meghúzási 37A elengedési áramok tartoznak hozzá. Akkor a 30A talán nem volna sok induláskor. B.Ú.É.K.
(#) tszent válasza VIM hozzászólására (») Jan 2, 2014 /
 
Hello!
Köszönöm a törődést! Így marad, csak megrántja a hálózatot egy másodpercre.
120/530-as relé van benne,
B.U.É.K
(#) leosoft hozzászólása Jan 3, 2014 /
 
Üdv mindenkinek! Abban kérném a segítségeteket, ha tennék fel egy képet King Craft kcac 400/50 kompresszor elektronikáról, annak bekötését meg tudnátok e mondani nekem. Sajnos kölcsön adtam, leállt és azt hitték elromlott, szétszedték vettek új kondit, de nem rajzolták le mi hova volt kötve. Végül kiderült a hosszabbító romlott el. Sajna szaki nincs a közelben és nem engedtem nekik a további kísérletezést. A mostani állapot a képen. Köszönöm
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2014

2013 004.jpg
    
(#) leosoft hozzászólása Jan 4, 2014 /
 
Sem ehhez, sem ahhoz nem értek, talán így már kiderült miért ide került. Egyébként nem ide szántam, de ide helyezték át! Köszönöm
(#) VIM válasza leosoft hozzászólására (») Jan 5, 2014 /
 
Szia! Talán a képen látható módon megpróbálhatnád bekötni és ha nem akarna elindulni, akkor a motorból kijövő barna és kék vezetékeket kell felcserélni. Remélem jó lesz, mert ha nem tudsz mérési eredményeket mondani a motor kivezetéseiről, csak így lehet gondolni a bekötést értelemszerűen.
(#) leosoft válasza VIM hozzászólására (») Jan 6, 2014 /
 
Szia! A kép szerint bekötve azonnal sötét lett mindenütt. Lecsapta az órát. Utána átkötöttem a 2 szálat, ment 10mp-ig, de nem pörgött fel rendesen, lekapcsoltam. A következő indításnál már csak zúgott a motor, nem fordult át egyszer sem! Úgy gondolom, ezt én nem tudom megoldani, szerviz vagy kuka! Nagyon köszönöm a segítséget.
(#) granpa válasza leosoft hozzászólására (») Jan 6, 2014 /
 
Mérd meg a kijövő végek közti ellenállást, nézz szét a téma képei között, hátha rátalálsz az igazi bekötésre (nézd meg a másik motoros téma képeit is).
(#) VIM válasza leosoft hozzászólására (») Jan 6, 2014 /
 
Szia! Azt ugye mondtam, hogy mivel nem tudsz mérési adatokat közölni a motorból kijövő szálak közötti értékekről, így maradt a találgatás DE nem emiatt van gond most sem, hanem a gép előéletéről.
Idézet:
„leállt és azt hitték elromlott, szétszedték vettek új kondit, de nem rajzolták le mi hova volt kötve. Végül kiderült a hosszabbító romlott el.”
Ez a megállapítás hogy függ össze a motor leállásával, avagy utána hogyan igazolták, hogy a kompresszor JÓ?! A motor 2.2kW-os és felmerül a gyanú, hogy a hosszabbító hogyan romlott el úgy, hogy a motor nem károsodott. A kábelen keletkezett káros feszültségesésből kifolyólag bekövetkező motor túlmelegedés miatt. Egyszerűen leráztak azzal, hogy nem is kellett volna szétszedni a bekötéseket, mert nem is annak volt baja, hanem a hosszabbítónak, azért nem működött.
(#) steve25 hozzászólása Jan 9, 2014 /
 
Sziasztok. Hu de rég jártam itt,mostmár többször jövök!
Szeretném megtudni mert fontos lenne. hogy IMI az MA szériát háhy W-ig gyártotta 1 fázisu kivitelben??
Köszönöm az épitő jellegü hozzászólásokat!
(#) frissadam hozzászólása Jan 20, 2014 /
 
Sziasztok.

Szerintetek egy korfűrész vagy egy szalagfűrész mennyire üzemelne univerzális soros gerjesztésű villanymotorral? Nem értem, hogy miért ne lehetne ilyen motorral használni? A gyári kézi fűrészek is ilyen motorral üzemelnek. Van nyomatékuk és erősek. Mi lehet a hátránya ilyen helyzetben egy univerzális motornak?

Köszi előre is a válaszokat!
(#) zolika60 válasza frissadam hozzászólására (») Jan 20, 2014 /
 
A fordulata nagy az ilyen motornak. Erős lassító áttétel kell a körfűrészhez. Ez jól kent fogaskerék áttétellel használható igazán.
(#) VIM válasza frissadam hozzászólására (») Jan 20, 2014 /
 
Szia! Igazad van, lehet ilyen motorral használni, .... csak nem érdemes. Hogy miért nem? ..... mert nyitott kivitelű a kommutátor hűtése és a kefepor kifújása miatt, de amit kifúj egy helyen a szellőzése, azt a másikon behordja a motorba, ami pedig nem tesz jót a kommutációnak menet közben.
(#) frissadam válasza VIM hozzászólására (») Jan 20, 2014 /
 
Szia!
Ha a kézi fűrészben és fúróban működik gond nélkül , akkor máshol is! Inkább villamos oldalról érdekelne a dolog.
(#) erbe válasza frissadam hozzászólására (») Jan 20, 2014 /
 
Nem túl erősek ezek a motorok, bár akad köztük 1400-1600 W-os is. Arról a 14000-15000 fordulatról nem jelenthet problémát 3000-4000 fordulatra áttételezni. A nagyobb gond, hogy terhelés nélkül túlpörögnek, ami akár a fűrészlap szétrobbanásához is vezethet (meg süvít, mint a fene), amikor vágsz, akkor meg visszaesik. Fordulatszámtartó szabályozás nélkül nem érdemes kísérletezni vele. Ez ugye a mosógépben megvan, hogyan bírjuk rá, hogy állandóan centrifugáljon? Csak át kell programozni az Atmega32-es (stb) processzort.
(#) VIM válasza frissadam hozzászólására (») Jan 20, 2014 /
 
Akkor talán a gazdaságtalansága miatt nem alkalmaznak ilyen típust, mert túl drága az előállítása (ilyen célra)a kommutációval járó egyéb kompenzáló tekercsek beépítése miatt és a szénkefék meghibásodási rizikófaktort hordoznak magukban (kefenyomó rugók, kopások a szeleteknél, beégések stb.) Nem tudom miért hasonlítasz egy kézi szerszámot egy helyhez kötötthöz? Az egyiket szakaszosan a másikat folyamatosan lehet használni és úgy is gyártják le őket, az üzemviszonyoknak megfelelően. Tudod a forgórész meghibásodást nagyon könnyű megjavítani, a leégett motort meg kidobjuk. Remélem érted a célzást. Nincs több érvem pro és kontra, majd Te eldöntöd mit szeretnél.
(#) Szirty válasza frissadam hozzászólására (») Jan 21, 2014 /
 
Üdv frissadam!
Idézet:
„Mi lehet a hátránya ilyen helyzetben egy univerzális motornak?”
- Kis teljesítmény
- Nem állandó és nagy fordulatszám
- Fokozott karbantartási igény
- Bonyolultabb felépítés
- Magas ár
- Fokozott hőtermelés
A hozzászólás módosítva: Jan 21, 2014
(#) e-chipmunk hozzászólása Jan 26, 2014 /
 
Üdv!
Mellékletben csatoltam kettő képet egy 3 fázisú gépről. Kérdésem "csak" annyi, hogy ennyiből meg lehet-e állapítani, hogy ezt be lehet-e kötni csillag delta kapcsolásra. A cél az lenne, hogy "finoman" induljon.
Segítséget előre is köszönöm!!!
A hozzászólás módosítva: Jan 26, 2014
(#) erbe válasza e-chipmunk hozzászólására (») Jan 26, 2014 /
 
Nem. Másfajta lágyindítás kell hozzá. Pl. 3 db ellenállás, amiket felpörgés után rövidre zár egy mágneskapcsoló.
(#) e-chipmunk válasza erbe hozzászólására (») Jan 26, 2014 /
 
Ok, köszönöm! Miért nem lehet csillag deltába kötni?
(#) Szirty válasza e-chipmunk hozzászólására (») Jan 26, 2014 /
 
Helló e-chipmunk!

Ha 400V-ról szeretnéd járatni, akkor nem lehet. Ahhoz amit szeretnél 400/690V-os motor kell.
(#) e-chipmunk válasza Szirty hozzászólására (») Jan 26, 2014 /
 
Igen, 400V-ról menne, meg lényegében megy most is, csak zavar, hogy indulásnál megugrik. Egyébként nem titok, egy kompresszort hajt és én azt szeretném, hogy finoman induljon. Volt itt egy javaslat lágyindításra. Ennek majd utánanézek. Egyéb javaslatot tud mondani valaki?
(#) erbe válasza e-chipmunk hozzászólására (») Jan 26, 2014 / 1
 
2,2 kW 1440 fordulatú motor nem indul durván, ha megugrik, a felfogatásával van baj. A gyorsabb motorok, 2920,... sokkal keményebben indulnak. Ha automatizált a kompresszor, az bonyolítja a lágyindítást.
(#) e-chipmunk válasza erbe hozzászólására (») Jan 29, 2014 /
 
ÁÁÁ, automatizált kompresszor! Házi, barkács. Szal nem egy nagy valami. Szerintem ami miatt én ezt az ugrást gondolom az az, hogy jó a kompresszió a kompresszorban, vagyis indulásnál elég nagy nyomatékot igényelne. Viszont az ékszíj meg laza lehet. Vagyis az történhet, hogy a motor egyébként nem indul durván, de nem bírja egyből megfordítani a kompresszort, ezért az ékszíjtárcsa elforog és ilyenkor jön az ugrás, vagyis a kis nyekkenés. Közben olvastam, és kaptam tanácsot, hogy előtét ellenállás helyett használjak bojler fűtőszálat. Erről mi a véleményetek. Nekem tetszik
(#) kaqkk válasza e-chipmunk hozzászólására (») Jan 29, 2014 /
 
Én inkább a kompresszor és a tartály közé tennék egy visszacsapószelepet egy mágnesszelepet és egy kicsi légtartályt , amikor a motor leáll nyit a mágnesszelep és kiengedi a nyomást a kompresszor és a visszacsapószelep közti csőszakaszból valamint a kis tartályból , ezért tehermenetesen tud indulni a motor és amikor a kicsi tartályban már nagyobb a nyomás mint a nagyban akkor nyit a visszacsapószelep és töltődik a nagytartály ...Természetesen amikor a motor indul zár a "lefúvó" mágnesszelep
A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2014
Következő: »»   31 / 68
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem