Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Nyomógombos indítás gépkocsihoz
 
Témaindító: PiTy85, idő: Jún 13, 2008
Témakörök:
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
Lapozás: OK   8 / 8
(#) kly válasza orcika70 hozzászólására (») Dec 12, 2014
Igen ez működik de a végcélom az lenne hogy meleg autóba lehessen beülni anélkül hogy ki kelljen menni hozzá bekapcsolni.
(#) Inhouse válasza Joe_001 hozzászólására (») Dec 12, 2014
Idézet:
„Azért még pár dolgot ne felejts el.Mondjuk mielőtt indít a kocsi távrol nem árt megnéznie azt sem hogy üresben van-e.Az élet produkál furcsa dolgokat.”

Erre írtad válaszként, én pedig erre reagáltam. A legtöbb átlag 6-10 éves, manuális váltós autóban nincs kinyerhető infó a sebességfokozatról. Ezt utólag megoldani nem egyszerű mechanikai feladat. Kihagyva, csak a kézifék behúzott állapotára korlátozva a védelmet pedig nem biztonságos. Volt már itt a fórumon téma ez egyébként. Maga az indítás sem egyszerű, hiszen amikor te forgatod a kulcsot, addig teszed, amíg beindul az autó...az elektronikánál ezt jelezni kell valahogyan a megfelelő pillanatban. Persze, ha valami miatt ez a pillanat elmarad, és nincs egyéb korlátozás, akkor ott fog indítózni szegény, amíg ki nem mész és nem csinálsz vele valamit...meg vannak még egyéb nyalánkságok is. Ezeket a kész, erre gyártott kínai csodákat nem ismerem, lehet, hogy jól beszerelve működik...de inkább másképp kellene ezt a problémát megoldani, nem távindítással.
Nem volt semmi komolyabb gond az írásoddal, bár ennek a mostaninak a nagyját figyelmen kívül hagytam, ha nem gond.
(#) kly válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 12, 2014
Azért itt nem kilométerekről van szó. Az ablakból akarom indítani. Látnám ha nem indul (miért ne indulna, nem skoda 100-as), nem fog órákig tekerni az önindító.Meg aztán lehet hogy úgy működik hogy csak addig teker amíg nyomod a gombot, pont úgy mint a sluszkulcsnál. A távindítás király dolog szerintem.
A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2014
(#) orcika70 válasza kly hozzászólására (») Dec 12, 2014
Anno mikor én a zsigámhoz készítettem otthon fellelhető alkatrészekből szedegettem a hozzávalókat, (távirányítóval is kapcsolható) és a gyújtás vezeték megcsapolása nélkül induktív módon érzékelte azt a minimális fordulatszámot amely a biztonságos motorindítást lehetővé tette és ez alapján szüntette meg az önindító feszültség ellátást. Azért az ilyen elektronikával túlzsúfolt mai autóknál kétszer is meggondolnám ezt a házi gyártmány beépítést.
(#) kaqkk válasza orcika70 hozzászólására (») Dec 12, 2014
A mostani autóknál van főtengely fordulatszám jeladó , ha ennek a jelét le tudjátok venni , meg van oldva a probléma.
(#) lukacsp válasza kly hozzászólására (») Dec 12, 2014
Én nem szoktam kivenni, mindig ott van az autóban.
A két első ülés támlája közé pont passzentosan beszorul egy ilyen. A kisebb, 1kW fokozaton használom, termosztátja olyan 25 fok körülire van tekerve. Az időzítő 6:30 - 7:30 állítva, ~ 7 óra körül szoktam a kocsiig eljutni, addigra ha átlag téli -5...0 C van, akkor jég sehol, kellemes meleg az autóban. Ha megmorcolja magát az időjárás (-10...-15 C) akkor át szoktam rakni a 2kW-os fokozatra, és ugyanaz az eredmény.
Az asszony is elirigyelte a megoldást, neki egy ilyet tervezek venni, és ahogy írod is a kalaptartóra lehetne tenni. Meglátjuk beválik-e, a semminél biztosan sokkal jobb lesz.
(#) Joe_001 válasza kly hozzászólására (») Dec 12, 2014
Közterületen áll?
(#) ronin75 válasza Joe_001 hozzászólására (») Dec 12, 2014
Írta a legelején, hogy (zárt) kertben.
Egy régebbi kapcsolásban én úgy láttam az önindító továbbtekerésének megakadályozását, hogy a töltés ellenőrző lámpát figyelte, ha az elaludt, akkor járt a motor. Persze ez még a Ladás stb. időkben volt. Mostanság is lehet, hogy működik ez a megoldás.
A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2014
(#) Joe_001 válasza ronin75 hozzászólására (») Dec 12, 2014
Igaz, akkor a hosszabbító használata nem akadály.
(#) berobbantam válasza Joe_001 hozzászólására (») Dec 12, 2014
Lehet ezen ebben a hangnemben viccelődni,én nem sértődök meg.Még azt is elhiszem hogy odafigyelnél mindenre.Pont ugy mint nálunk az a két szerelő aki egy buszt javított pár éve.Próbálni kelett.Az egyik beszállt megbeszélés után és indítozótt.A munka sikerült a busz beindult.Csak a kolléga halt meg mert felkente a falra a szerelt jármű.De mondhatnám az apukát is aki állt ki a garázsbol és átment a saját kislányán.Nem mondom hogy nem megoldható amit akarsz.Sőt lehet nem hiszed el én is gondolkodtam rajta egy időben.Úgy kezdődöt hogy induljon gombbal a kocsi.De ha már gombbal megy mehet távval is.De a kéziféket és a váltót feltétlen be kell vonni a rendszerbe.Ha csak az utastér felfűtése a cél én másfelé gondolkoznék.Vagy a hőlégfúvó,vagy megcsapolnám az autó fűtőkörét.Két gumicsőbe egy egy t idom.Tennék bele egy 12 voltos fűtőtestet egy kis keringető szivattyút és kapcsolná a fűtő ventillátort is.De kéne egy combosabb akku is ebben az esetben.A mostani autóknak pedig tényleg nem tesz jót az álló helyzetben melegítés.Alapjáraton ketyeg nincs megfelelő olajnyomás és lényegesen lasabban éri el az üzemi hőfokot mint ha elindulsz vele.Ez viszont csak garázsban tartott autóval lehetséges.
Következő: »»   8 / 8
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem