Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Proporcionális szelep vezérlése
Lapozás: OK   2 / 3
(#) Szirty válasza pisti1818 hozzászólására (») Máj 5, 2013 /
 
Helló pisti1818!

Talán most már nem is olyan fontos a dolog?
(#) pisti1818 válasza Szirty hozzászólására (») Jún 2, 2013 /
 
Szia bocsi hogy most reagálok vissza de azóta nem igazán voltam itt fent kicsit gondolkodtam ezen az egészen és leirom én hogy oldottam meg ezt az egész vezérlést hátha valakinek tudok segiteni benne 2 db 24 Voltos trafó szolgáltatja a tápáramot a mágnesszelepeknek ami először egy Ganz DIL-0052-es mágneskapcsolóba megy be ennek a mágneskapcsolónak nyitott állásban is vannak érintkezői innentől kezdve csak a kapcsoló öntartását kellett bekötnöm égy a behúzó és kioldó gombot a 2 végállásig kihelyeznem igy egyik végállástól a másikig mindig működtetni a mágnesszelepet ez a dolog azóta is igy működik de azért köszönöm a segitségeteket.
(#) Szirty válasza pisti1818 hozzászólására (») Jún 2, 2013 /
 
Helló!

Hmm..
Éppen ezt rajzoltam le neked...
De látom sok értelme nem volt.
(Újabb ékes példája annak, hogy pontatlan kérdésre nem szabad pontos választ adni)
A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2013
(#) tomy25 hozzászólása Szept 13, 2014 /
 
Üdv!

pwm vezérléssel szeretnék egy proporcionális hidraulika szelepet vezérelni, méghozzá egy kétirányú joystic-kal.
Egy munkagép haladását kellene megoldanom. Az irányokat a joyban lévő mikrokapcsolók adják meg, a haladási sebességet pedig egy 10KOhm -os poti szabályozza. A poti középre van állítva és előre-hátra lehet forgatni a kar elmozdításával. Természetesen a poti bármekkorára cserélhető.
Hogy kell módosítani egy 555-ös Pwm vezérlő kapcsolását, hogy működjön a dolog? A joy középállásában lehetőleg ne legyen vezérlés a tekercsen. Van egy 4lábú potim, ahol a negyedik láb középállásban "vezet" a mozgó érintkező lábával, talán ezt is fel tudnám használni, hogy lekapcsoljam a z IC-t. A tekercs 12V-os és kb 5-6 Ohm az impedanciája.
Köszönöm!
(#) proli007 válasza tomy25 hozzászólására (») Szept 13, 2014 /
 
Hello! Elsőként a szelep működtetését kellene tisztázni. Egy szelepet kell mozgatni, vagy kettőt? Hogy oldod meg az irányváltást? Mit és hogy kell vezérelni?

De azt remélem tudod, hogy egy munkagép, nem játék kategória. Annak vezérlésének üzembiztosnak, és biztonsági elemeket is tartalmaznia kéne. Minden esetre ha valakinek a "lábára lép", akkor téged hűvösre tesznek, mert jogosítványt sem tudsz felmutatni ere a feladatra. Ez meg itt egy hobbi oldal, amire nem tudsz hivatkozni..
(#) proli007 válasza proli007 hozzászólására (») Szept 13, 2014 /
 
De hogy ne mond, hogy üres kézzel elküldtelek, kedvcsinálónak..
(#) vilmosd válasza proli007 hozzászólására (») Szept 14, 2014 /
 
Szoval Neked mondom, mert Te csinaltal egy rajzot. Proporcionalis szelepet alkalmaznak pl hidraulikus robotoknal. Olyan megoldast lattam, aminel a tekercs +- 10volt feszultseggel vezerelheto, es a munkahenger sebessege a vezerlo feszultseg fuggvenyeben valtozik. Pozitiv fesz viszi elore, negativ fesz hatra. Altalaban tartalmaznak meg egy potmetert, es esetleg egy forgotrafot, amik a pozicio visszajelzest adjak. Termeszetesen a munkahenger tartalmaz egy hidraulikus erositot is, igy csekely elektromos teljesitmennyel tudsz vezerelni nagy eroket. Vannak ket tekercses megoldasok is, aholis a megfelelo iranyhoz egy-egy szelep tartozik. A szelep vezerlofeszultsegetol fugg itt is a sebesseg.
(#) tomy25 válasza vilmosd hozzászólására (») Szept 14, 2014 /
 
Üdv,

igen ilyen is van többnyire a Danfoss alkalmazza. A szelepen van egy állandó tápfesz 12V vagy 24V és egy harmadik bemeneten egy változó fesz ami 6V-tól vátozik lefele 3V ig ill felfele 9V-ig, attól függően, hogy melyik irányba vezéreled.
Nekem egy egyszerű proporcionális szelepem van amit PWM- jellel kell vezérelni. Az irányokat két másik hidraulikus szelep vezérli melyek csak kapcsoló üzeműek.
A problémám az, hogy a régi elektromos panel tönkrement és egy amerikai gépről van szó. Az alkatrész beszerzés elég körülményes ill meglehetősen drága ~100E Ft.
Korábban csináltam már hasonlót, csak ott egyszerűbb volt, mert egyirányú volt a joy.
(#) tomy25 válasza proli007 hozzászólására (») Szept 14, 2014 /
 
Köszönöm a rajzot!

Használhatónak tűnik. Összerakom a napokban és mindenképpen jelzek .
(#) mrbini válasza tomy25 hozzászólására (») Szept 14, 2014 /
 
Szia!

Esetleg publikus, hogy milyen gépbe kéne a szabályzó?
(#) tomy25 válasza mrbini hozzászólására (») Szept 14, 2014 /
 
Persze, egy ilyenbe:

Snorkel SPL4084 ollós emelő
(#) proli007 válasza tomy25 hozzászólására (») Szept 19, 2014 /
 
Hello! Természetesen ez inkább csak elvi rajz, vagy is az IC-ket célszerű a 12V-ról egy pld. 8V-os stabilizátorral járatni, és természetesen pufferelni mint a 8, mint a 12V-ot. Mert különben visszahathat a 12V feszültségváltozásai a működésre.
Azt nem írtam, hogy a Joy elmozdulására a kitöltés egy "parabola mentén" változik. Ha ez nem megfelelő, és lineáris arányt szeretnél, akkor a Joy jelfeldolgozását máshogy kell megoldani.
(#) proli007 válasza vilmosd hozzászólására (») Szept 19, 2014 /
 
Hello! Köszönöm e felvilágosítást, mert ezen területen teljességgel járatlan vagyok..
(#) hzsiga hozzászólása Júl 12, 2016 /
 
Üdvözlök mindenkit a fórumon. Segítséget szeretnék kérni egy Atlas AR41B rakodógép hidrosztatikus hajtás vezérléssel kapcsolatban.
(#) proli007 válasza hzsiga hozzászólására (») Júl 12, 2016 /
 
Hello! Azt is leírhattad volna miben kérsz segítséget, mert így mire válaszoljon az, aki esetleg tud valamire is válaszolni. Legfeljebb átmehet ha közel laksz és akkor tud segíteni. Mert hogy nincs otthon egy ilyen gépe egy ilyen tákolt valamivel, az szinte biztos..
(#) hzsiga hozzászólása Júl 13, 2016 /
 
Szia proli007. Most látom csak a módosítás nem jelent meg. Két potméter van ami cserélve lett de nem működik a hajtás. Az egyik potméter a gázkarral van össze kötve a másik egy kuplung pedált helyettesít és ha a pedált benyomjuk meg állítja a gépet.A potméterek egy szelepet vezérelnek ami dönt egy vezérlő tárcsát és a döntésnek megfelelően nő a gép sebessége. Ami a gázkarral van össze kötve az szabályozza a sebességet a másikkal bár milyen sebességnél megállítható a gép.
(#) proli007 válasza hzsiga hozzászólására (») Júl 13, 2016 /
 
Hello! Azért ez egy elég összetett dolog. De ha cserélve lettek a potik, és azóta nem működik, akkor elsőként abból kell kiindulni, hogy az sikerült-e.
- Meg kell nézni, hogy ez a mini PLC kap-e tápot 24VDC.
- Majd azt, hogy a potik két végén meg van-e a feszültség és aztán, hogy a csúszka közepe visszatér-e a PLC bemenetére. Szemmel látható, hogy az IB és IC-re jön vissza a poti, mert ezek az analóg bemeneten.
- De vannak digitális bementek is, az I1 I3 és I4. Ide valami kapcsolóról fog a jel jönni és 24V-ot hoz, mikor be van kapcsolva az akármi.
- Vannak digitális kimenetek. A Q1 és Q2 valahogy ide kellene csatlakozzon a szelep. De mivel itt ellenállások vannak oda barkácsolva, vélhetően nem közvetlen megy a szelepre. ÉS van valami tranyó egy hűtőbordán, azt is meg kellene nézni mi az és miért van ott. Esetleg az ellenállásokról oda megy a villany.
- Mivel csak digitális kimentek vannak, így a szelepet csak kapcsolhatja a PLC. Vagy impulzus szélesség modulált a kimenet és az megy a szelepre.
- Ha értesz a PLC programozásához (én nem), annak tesztüzemében biztos láthatóak a bementi jelek, hogy jönnek-e.
- Látok két Led-et is, azt is meg kellene nézni, hova csatlakoznak és mit jeleznek, vagy nem jeleznek. De egy rajz nem ártott volna az egészhez.
A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2016
(#) proli007 válasza hzsiga hozzászólására (») Júl 13, 2016 /
 
Nem ez helyett a "romos áramkör" helyett lett a PLC beépítve? Mert ez egy céláramkör, és ezen csak az tud mérni valamit is, aki ismeri. A képek nem túl jók, de mintha tiszta szutyok lenne az egész. Lehet ki kell takarítani és meg is gyógyul..
(#) hzsiga hozzászólása Júl 13, 2016 /
 
Köszönöm a segítséget. A rendszer 12v-os, a PLC 24v-os egy fekete doboz van a jobb felső sarokban ami több feszültség előállítására alkalmas ˙(dc-dc konverter vagy inverter?). A24v helyet csak 22,4v van. Van egy külön kapcsoló a kormány karon amivel kiválasztható az útirány (előre vagy hátra menet). Ide három szálas vezeték megy, mind a három szálon 22,4 volt van. Ha valamelyik irányt kapcsolom akkor a kapcsolt részen 0 volt lesz. Az útirány váltó szelepek 12 voltosak, két szál vezeték megy rájuk mind a két szálon 12v-tal. Ha valamelyik irányt kapcsolom az egyik szálnak negatívnak kellene lennie, hogy a szelep működjön de ez valamiért nem valósul meg. Nem tudom, hogy miért.
(#) hzsiga hozzászólása Júl 13, 2016 /
 
Igen így van a "romos áramkör" helyet van a PLC be építve szerintem is. Helyre állítása kapcsolási rajz nélkűl szinte lehetetlen, mert minden szét van vágva.
(#) proli007 válasza hzsiga hozzászólására (») Júl 13, 2016 /
 
Akkor akár az is lehet, hogy a PLC kimentén az ellenálások egy feszültségosztót alkotnak, és a hűtőbordán egy tranyó van és így kap 12V-ot a szelep. De szerintem egy nokedli soros ellenállás is megtette volna. Mindegy mi fűt.
Amiket írtam, ellenőrizni kell, ha legalább valamennyire tisztán szeretnél látni.
(#) hzsiga hozzászólása Júl 13, 2016 /
 
Azon a hűtőbordán 2 db BD 243-as tranzisztor van az egyiken 6v a másikon 12v van. Köszönöm szépen az eddigi segítséget át nézem amit javasoltál és jelentkezem.
Üdv: Zsigmond.
(#) proli007 válasza hzsiga hozzászólására (») Júl 13, 2016 /
 
Azért azt le kellene rajzolni, legalább a PLC és a szelep közötti részt..
De élek a gyanúval, hogy ezek állítják be a szelep feszültségét. De hogy miért 6V, azt nem tudnám megmondani. Vagy egy szelep vezérlése ez két feszültséggel, vagy kettőé és egyik hibás. De minden estre meg kellene mérni, a szelep áramfelvételét 12V-ról, mert ha az nem nagyobb mint a PLC kimenti terhelhetősége, akkor nem igen van szükség tranyóra. Ha a kimenti jel PWM lenne, akkor azért elképzelhető. De egy-egy diódának is kellene lenni valahol..
(#) otvenkilenc válasza proli007 hozzászólására (») Júl 14, 2016 /
 
A P1 10K Ohmos Potencióméter ellenálláspálya rövidre van zárva.
(#) proli007 válasza otvenkilenc hozzászólására (») Júl 14, 2016 /
 
Ez neked lehet infó, de nekem nem, mert nem tudom miről van szó. Minden esetre ez lehet hiba. Esetleg a poti nem feszültségosztóként üzemelt, hanem változtatható ellenállásként és el van kötve.
(#) hzsiga hozzászólása Júl 14, 2016 /
 
Üdv. Ezen az oldalon is tárgyalnak róla.http://www.trac-technik.de/Forum/showthread.php?tid=25528 És itt is.http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic708293.html.
Köszönöm a segítséget.
(#) proli007 válasza otvenkilenc hozzászólására (») Júl 14, 2016 /
 
Jaj bocs! Közben a Zsigával traktoroztunk, és nem vettem észre hogy nem Ő vagy Te..
De az a kötés rendben van, mert mert a P1 potit az OP2a áramgenerátor hajtja. És a poti középállásban van csuszkán a legkisebb feszültség, és jobbra-balra elmozdítva a potit nő a feszültség egészen a tápig.
(#) hzsiga válasza proli007 hozzászólására (») Júl 15, 2016 /
 
Szia proli007. Az elektroda.pl - en találtam egykapcsolási rajzot nem tudom segít-e az előrejutásban?

atlas.jpg
    
(#) proli007 válasza hzsiga hozzászólására (») Júl 15, 2016 /
 
Hello! Ezen a rajzon látszik néhány szelep és vezérlése, de élek a gyanúval, hogy ez az eredeti karos vezérlése a gépnek. De mivel a gépet (és működését) sem értem, és nem ismerem az eszközöket (szelep-relé-stb.) így én nem igazán tudok elmenni rajta.

Egyébként is hülyét kapok a gépjármű elektronikától. Hiába van benne ma már kazalszámra mikroprocesszor, mint ha nem is egy nyelven beszélnénk az ilyenek tervezőivel. Én a rajzok alapján ki nem találom, mi miért van benne, hogy működik, mert szinte semmi nem ismert vagy egy értelmes ábra nincs róla, mikor mi kapcsol és miért. Mivel eredetileg is a vezetékeket a kocsinál színekkel jelölik, úgy tesznek, mint ha csak az számítana. Csak meg kell nézni, hogy egy riasztónál, ablakemelőnél vagy akármin él, milyen káosz van. "Tedd a fehéret ide meg oda, negatívra működik mag pozitívra" de hogy mi van mögötte mint működési logika arról nem lehet tudni. Pedig ha leírnák, hogy ez egy független relé kontaktus, amit oda kötsz ahova akarod, vagy ez egy bemenet, amire testet vagy tápot adva aktivizálódik, akkor talán nem lenne ilyen homály. Még egy nyamvadt csatlakozónak sincs lábszámozása egy központi zárnál. Nehogy már be lehessen azonosítani. "Ide megy kék, oda meg a piros-fekete"..
De nagyon erős a gyanúm, hogy ez a ködösítés szándékos. Mert aki tudja "hova kell kötni a kéket", az lesz a császár. De hogy miért, arról a legtöbb estben fogalma sincs az illetőnek. Szóval részemről ez a "láttam azt aki hallotta" c. műszakiatlan dolog. De láthatod, aki ezt az átalakítást elkövette, még véletlenül sem vette elő a ceruzát és rajzolta volna meg az áramkört, írta volna le mi micsoda, hogyan működik a program. Mert a felhasználónak fogalma sincs milyen dokumentációt kellene megkövetelnie a pénzéért. Utána meg ki van szolgáltatva a "mester" jóindulatának, hogy vagy tudja vagy nem. Részemről meg ez kimeríti a szándékos károkozás fogalmát. De nem kel ringatni magunkat, komoly cégek is így viselkednek. Amikor pedig gond van, felteszik a kezüket, "ehhez már nincs semmi" vegyen újat a kedves vevő..
Bocs, a kifakadásért de ebben a vacak világban bármi megtehető. Azt senki nem tudja, hogy a kedves vevő pénzéért az jár ami jár neki! Teljesen függetlenül, hogy tudja vagy nem, hogy mit vett, ért hozzá vagy sem. Akkor sem sózhatja rád a rohadt almát, ha Te avokádónak nézed, ha egyszer kifizetted az ép egészséges gyümölcsért a pénzt. És ezt az államnak kellene szavatolni, nem a gyártó jóindulatának..
(#) hzsiga válasza proli007 hozzászólására (») Júl 15, 2016 /
 
Szia. Igazad van, köszönöm az eddigi segítséget. Most megyek a géphez amit eddig javasoltál aszerint átnézem.
Következő: »»   2 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem