Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóhifihez, nagy kapacitású kondenzátor
Lapozás: OK   6 / 11
(#) peetboy hozzászólása Júl 5, 2010 /
 
Sziasztok lenne egy pár kérdésem! Van egy 40w sub ládám és veszek hozzá egy sbf 2025 erősítőt! Erre a cucra elég lenne egy 10000uf kondi?

ha ez igy jó valaki tudna segíteni a bekötésbe a kondit valami ipari cuccba találtam! de jó!
kezdő vagyok így részletes leírást kérnék!
(#) zoz11 válasza peetboy hozzászólására (») Júl 5, 2010 /
 
Hello
Ekkora végfokhoz nem kell kondi, felesleges.
Üdv: Zoltán
(#) peetboy válasza zoz11 hozzászólására (») Júl 6, 2010 /
 
zoz11
De ha még is beleraknám a biztonság kedvéért leírod a bekötés sorrendjét és hogy hogyan kell feltölteni a kondit meg mi kell legyen rajta meg mi nem mert olvastam h izzóval kell bekötni és tölteni! nem szeretnék elfuserálni semmit! meg akarok a kondira egy analóg fesz mérőt is!

kábel vastagságát is leírhatnád igényesen szeretném megcsinálni!

előre is Köszönöm!
(#) Kovidivi válasza peetboy hozzászólására (») Júl 6, 2010 /
 
Helló!
Gondolom tudod, hogy a 10000µF nem egyenlő 1F-dal, és véleményem szerint bően elfér akár egy 40w-os erősítő tápja mellett is egy kis puffer, főleg kocsiban. Viszont az erősítőben kell, hogy legyen pufferkondi, viszont könnyen alul lehet méretezve.Szóval a kondi elfér. Az izzós dolognak az lenne a lényege, hogy amikor az aksira kötöd a kondit, óriásit szikrázik, mert akkor töltődik fel. Viszont ha egy izzóval feltöltöd a kondit, akkor nem fog szikrázni ennyire, és utána rá lehet közvetlenül kötni az aksira rendesen. Kábelvastagságnak utána kellene nézni, konkrét értéket nem tudok javasolni. Minél vastagabb, annál jobb, bár egy 40w-hoz nem kell alkar vastagságú
(#) totty56 hozzászólása Máj 2, 2011 /
 
Sziasztok!

Szeretnék feltenni pár kérdést, amire nem éppen tudom a megfelelő válaszokat.
Lehet, hogy egy két kérdésnek nem itt a helye de áramkörhöz kapcsolódó az biztos.
Az első kérdésem az, hogyha van egy két csatornás autó erősítőd és van mellé egy szimpla egy tekercses RMS ben 200 wattot tudó mélyhangszóród. Ezt bekötve ugye hidalni kell az erősítőt. Na már most ha hidalod az erősítőt akkor elvileg 2ohm-on fog szólni. Én viszont olyanokat is látok amik kocsi erősítők és csatornánként is tudnak 4 ohm-ot meg 2 ohm-ot is, de hídba kötve is 4 ohm-ot tudnak. ez lehetséges?? Mert ha igen akkor egyszerű a dolog csak hídba kötöm és kész de viszont ha az erősítő hídba kötve 2ohm-ot tud akkor azt kell nézni hogy a hangszóró bírja a stabil 2ohm-ot?
A másik kérdésem az lenne, hogy van egy 10000 mikrofarádos kondenzátorom. Ez a kondi elég e egy 200w os mélyhangszóróhoz? Szóval érdemes e bekötni? Én úgy gondolom hogy igen ha javítja az áramellátását. Mi lenne a ti véleményetek?
Válaszaitokat előre is köszönöm.
(#) Inhouse válasza totty56 hozzászólására (») Máj 2, 2011 /
 
A hangszórónak nem kell bírnia a 2 ohmot, ez így nem értelmes. A hangszórónak van egy névleges impedanciája, vagy 4ohm, vagy 2ohm, vagy más, ez rá van írva, de mérhető ellenállásmérővel is.
Az erősítődnek hídban tudnia kell a 2ohmot, ha a hangszóró 4ohmos.
A 10.000µF nem sokat számít, magában az erősítőben is több van valószínűleg. Ide inkább 0,5F-1F-tól felfelé raknak kondit. (0,5F=500.000uF)

Üdv
Inhouse
(#) totty56 válasza Inhouse hozzászólására (») Máj 2, 2011 /
 
Köszönöm a választ.
(#) totty56 hozzászólása Máj 2, 2011 /
 
Még annyit szeretnék kérdezni, hogy a 10000 mikrós kondi elegendő e ha a fejegység elé kötöm?? Mert az én kialakításom úgy néz ki hogy 4 hangszóró meghajtása a fejegységen keresztül történik. Egyszóval ide a fejegység elé érdemes betenni ezt a 10000 mikrós kondit?
(#) EcoPityu válasza Inhouse hozzászólására (») Máj 2, 2011 /
 
Idézet:
„Az erősítődnek hídban tudnia kell a 2ohmot, ha a hangszóró 4ohmos.


IMI barátunk akarta mondani: Az erősítőnek bírnia kell csatornánként a 2ohm-ot, ha hídban 4ohm-al akarod terhelni...

Amúgy a témáról annyit, hogy van olyan erősítő, amiben kis 10000µF-osokból , vagy 4700µF-osokból 100-200000µF-nyi van párhuzamosan a tápbemeneten. Nos azoknak nem nagyon kell külső kondi. De 4700-10000µF-nyi majdnem mindben van. Még egyes autós fejegységekben is fellelhető 10000µF/16V!


Pityu
(#) totty56 válasza EcoPityu hozzászólására (») Máj 2, 2011 /
 
Köszönöm a segítséget!
(#) Inhouse válasza EcoPityu hozzászólására (») Máj 2, 2011 /
 
Jaja! Csak néztem, hogy figyelsz-e!
Azt akartam írni, hogy ahhoz, hogy hídban tudja a 4ohmos hangszórót, 2 ohm stabil végfokok kellenek, na!

Üdv
Inhouse
(#) pinyó39 válasza Inhouse hozzászólására (») Máj 2, 2011 /
 
Az egyszerű ellenállásmérővel az egyenáramú ellenállását méred legfeljebb, impedanciát impedanciamérővel méred szerintem.
(#) Inhouse válasza pinyó39 hozzászólására (») Máj 3, 2011 /
 
A hangszórónak impedanciája van, ami névlegesen pl. 4ohm. Neki meg max egy multimétere van ellenállás mérési lehetőséggel. Mivel az egyenáramú ellenállása közel esik a névlegesen megadott impedanciához, így jó közelítéssel meg fogja tudni állapítani azt.
Impedanciamérőm nincs nekem sem, még nem is láttam élőben, de meg tudom azért ezt oldani anélkül is, ha kell....köszönöm.

Üdv
Inhouse
(#) szabolcska5 hozzászólása Júl 21, 2011 /
 
Sziasztok!
Velemenyeket es tanacsokat szeretnek kerni/kapni, hogy mi jo es mi nem jo azon amit csinaltam.
Van egy alpine cda-9852rb fejegyseg, egy 1000w-os jbl lada, egy 1000w-os renegade 4ch erosito, 2db vibe 420w-os a kalaptartoban es 2db 210-w-os az elso ajtoban es a gyariak a hatso ajtoban. Ez egy opel astra G 1.6 8v. Az akksirol vittem aramot az erositobe egy 60A-os biztositekot bekotottem az akksi utan kb 20-30cm-re. Ezt a kaszni aljan vittem hatra, mert nem akartam bibelodni a sok bontassal. Testet az ulesrogzitorol vettem le. Remote csatira rakotottem a radio kek/feher kabeljet. Az erositorol a lada es a ket hangszoro szol a kalaptartoban. Elmeletileg laikus szemmel nincs gond eddig, mert szol mint allat, csak attol tartok h valami esetleg tonkre mehet.... Az autoban gondolom a gyari akkumulator es generator van. Kondenzatort nem tettem be, amit szeretnek tudni,hogy mennyire nagy gaz?
Ha kell beepiteni, akkor mekkorat es hogyan?
Koszonom szepen a segitseget
(#) hugi00 válasza szabolcska5 hozzászólására (») Júl 21, 2011 /
 
Szoval a karosszerian kivul vitted az aramot (tapkabelt) ?
- ha igy tetted akkor szuntesd meg.

Vagy hol is ?
(#) szabolcska5 válasza hugi00 hozzászólására (») Júl 21, 2011 /
 
Az akksirol le a kaszni aljahoz es a fekcso melle fogattam oda kotegelove aztan a potkerek nel be....
(#) kisDohi hozzászólása Szept 11, 2011 /
 
ÜdVW!

Olyan kérdésem lenne, hogy szeretnék venni egy 1µF-os kondit (olcsón) és ha itt lenne vkinek eladó akkor azt megköszönném ha írna.

Előre is köszi!
(#) levaitamas válasza kisDohi hozzászólására (») Szept 11, 2011 /
 
Nem 1 Farad-ot akarsz venni?
(#) Inhouse válasza kisDohi hozzászólására (») Szept 12, 2011 /
 
pF->nF->µF->mF->F

Köztük 1000 a váltószám. A mF nem elterjedt érték.
Az 1F-os kondi 1.000.000uF.

Üdv
Inhouse
(#) foldisandormark hozzászólása Szept 13, 2011 /
 
Sziasztok! nagyon szépen végigolvastam mindent, szóba is került a téma, csak válaszolni felejtett el mindenki... Nem vagyok egy szakember, hallok, és tudok ezt-azt, de gondoltam Ti profik választ tudtok adni. Szeretnék egy kondenzátort kötni az autómba a 2. erősítőm elé, mert a kettőt együtt már soknak gondolom, és nem akarok a mostaninál nagyobb akksit. A kondi már meg is van, de az a kérdésem, hogy mi történik, pontosan ha feltöltöm a kondit, bekötöm a megfelelő helyre majd használom szépen, és kikapcsolom? le fogja szívni az akkumat? ha igen, mit kell elé kötni, hogy ez ne történjen meg? azt tudom, hogy egyenáramű áramkörben a töltetlen kondi rövidzárként viselkedik, így mindenképp akarok "védelmet", tehát, hogy az autó elhagyása ill. a hifi nem használása után áramtalanítani tudjam az egészet. Viszont így mi történik újbóli bekapcsoláskor? Sorry, ha kicsit hosszú és bonyolult, de nem akarok ráfaragni, meg leégetni sem az autót, sem a hifit Alap információk itt:


1. erősítő: 4*65W, minden csatornán van 1-1 koax
hangszóró 90W terhelhetőségüek, bár ez nem
releváns
2. erősítő: 1x300W 1db 500W subot hajt.
3. Akku 12V 66Ah 510A
4. Kondi 2F no remote, no elektronika! csak két
kivezetés, ez a 2. számú erősítőnek kéne

Előre is köszönöm a segítséget, ha kérdés merül fel, igyekszem gyorsan válaszolni!
(#) kadarist válasza foldisandormark hozzászólására (») Szept 13, 2011 /
 
Szia!
Nem életbevágó az akkumulátor és a kondenzátoros puffer közé áramtalanítót tenni, mert a kondenzátor egyszer feltöltődik és utána már nem folyik bele áram, ha nem veszel ki belőle energiát. Tehát csak az áramforrás (akkumulátor) rákapcsolásakor viselkedik kis ideig rövidzár-szerűen, de miután feltöltődött már olyan, mintha ott se lenne.
(#) foldisandormark válasza kadarist hozzászólására (») Szept 13, 2011 /
 
Először is köszi a választ. Az eddig rendben is van, ezt értem. De ha nem áramtalanítok az autó elhagyásakor és az autóban ott marad a kondi az akksira kötve, akkor szivárgás, kóbor áramfelvétel (pl erősítő?) esetén nem szívhatja le az akkut? Plusz azért is kell az áramtalanító-kapcsoló, hogy az erősítőt a kondin keresztül tudjam bekapcsolni. Viszont ha lemerül a kondi a szivárgás miatt, akkor minden egyes bekapcsoláskor egy kicsit rövidzárként működik, ami nem annyira jó, hiszen nem spirálcellás az akksim... Nem lehet esetleg fixen egy ellenállást kötni elé? esetleg arra gondoltam, hogy 3 álláu kapcsolóval így:

1. állás - OFF
2. állás - Itt lenne egy izzó mint ellenállás (pl 12V 5W), amíg tölt a kondi világít, ha kialszik jöhet a
3. állás - Full on direktbe akksira

Ez esetleg nem jó megoldás?

Azt ugye említettem, hogy a kondin nincs semmilyen vezérlés, sem remote szál, csak egy voltmérő > de az meg minek...
(#) kadarist válasza foldisandormark hozzászólására (») Szept 13, 2011 /
 
De jó megoldás! Csináld meg ezt az izzós lágyindítót.
(#) foldisandormark válasza kadarist hozzászólására (») Szept 13, 2011 /
 
És elég a lágyindításhoz az 5w izzó egy 2Farad-os kondinak? adtak a kondi mellé egy kis ellenállást, de ráírva nincs semmi, kimérni nem tudom, fixen meg nem akarom beépíteni, mert nem tudom mikor töltődik fel a kondi ha nem mérem, vagy látom a voltmérőt, és félek, hogy esetleg eléghet...
(#) kadarist válasza foldisandormark hozzászólására (») Szept 13, 2011 /
 
Inkább egy 21W-os izzót használj, azzal már gyorsan feltöltődik a kondenzátor.
(#) Inhouse válasza foldisandormark hozzászólására (») Szept 13, 2011 /
 
Ha áramtalanítasz, nem marad ott semmi, mivel áramtalanítani áramtalanító kapcsolóval, vagy sarulevétellel szoktak. Te szerintem csak az hifi rendszer kikapcsolására gondolsz.
Az erősítőt a kondin keresztül kapcsolni? Ez így értelmetlen...
Csak a második erősítőre legyen kötve a kondi? Mivel a 12V-os ág párhuzamos ezt nem tudod megtenni...
Mivel a kondi állandóan akkufeszültségen van, nem fog bekapcsoláskor rövidzárként viselkedni, mivel állandóan fel van töltve.
Az akkud ne felejtsd el majd időközönként tölteni.

Üdv
Inhouse
(#) foldisandormark válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 13, 2011 /
 
Nem értem? pont az áramtalanítás a lényeg. Ha áramtalanítok, nem marad ott a kondi feltöltve, viszont ha nem áramtalanítok, a kondiból szívárog az áram (ha feltöltve kikötöd egy fél órát bír) ezért félek, hogy leszívja az akksit a kondi szivárgásából adódó áramfelvétel. A következő struktúránál a kondit miért ne köthetném csak az egyik erősítő elé sorosan, ha az külön ágról kapja az áramot?

1. erősítő = akksi > kábel > erősítő
2. erősítő = akksi > kábel > kondi > erősítő? nem? a kondi ugyanúgy működne, mivel sorban van az erősítő előtt?

Én me a hifi rendszer kikapcsolására gondolok, hanem a kondis ág teljes legkapcsolására a 2. számú erősítővel együtt = akksi > kábel > kapcsoló > kondi > erősítő?

Ennek azért látom értelmét, mert az erősítő csak a fejegység elindítás után vesz fel effektíve delejt, mikor RCA-n megkapja az első jelet? Persze ezek csak az én hüölyeségeim, és egyikben sem vagyok biztos, ezért írtam a fórumra köszi a helpet előre is
(#) SzervízMacska válasza foldisandormark hozzászólására (») Szept 13, 2011 / 2
 
Szia. Nem tudom, honnan vetted, hogy bármivel sorba kellene kötni a kondenzátort, mert ilyet itt biztosan nem írt itt senki. Ha csak nem a feltöltés idejére, a hozzá csomagolt ellenállással. A Te rendszeredbe teljesen felesleges 2F-os kondenzátor, meg merem kockáztatni, hogy bármekkora is. Sokat nem fog használni, de ha van pénzed és helyed a csomagtartóban, ám legyen. Ártani nem árt. Sokkal fontosabb a megfelelő keresztmetszetű tápkábel, ami értelem szerűen dupla vastag kell legyen az eddiginél, mivel nagyjából kétszer akkora áramot akarsz rajta átfolyatni. Természetesen az akkumulátor melletti főbiztosítót is dupla értékűre kell cserélni.

Az önkisüléssel kapcsolatos fikciódat feleslegesen boncolgatjuk itt napokon keresztül. Fogni kell egy árammérő műszert, s megmérni az autód áramfelvételét kondenzátorral és a nélkül is. Rögtön látni fogod, van-e értelme... Így megspórolhatsz csomó bizonytalanságot és értelmetlen kérdést. A kondenzátorral üzemszerűen nem köthetsz sorba ellenállást - izzót sem -, mert az áramot korlátoz. És ezt mindkét áramiránynál válogatás nélkül megteszi. Tehát nem csak töltéskor, kisütéskor is. Így végképp okafogyottá válna a beruházás.

Ha sikerül meggyőznöd magad a kapcsolgatás szükségtelenségéről, már csak azt kell belátnod, hogy a lágyindításra sincs semmi szükség. Mindössze azokban a ritka esetekben van szükség a kondenzátor feltöltésére, amikor az akku sarut le kell venni, vagy a "hifid" főbiztosítója feladja a harcot, esetleg ismét módosítod a rendszert. Ilyenkor sokkal egyszerűbb előkapni a fiókból azt a kis ellenállást, mint nasa technológiát építeni helyette az autóba. A spanyol viasz már fel van találva - szerintem...
(#) foldisandormark válasza SzervízMacska hozzászólására (») Szept 13, 2011 /
 
Hali! Köszönöm a választ, pont EZÉRT írtam ide a fórumba! ne félj pénzem azért annyira nincs pont azért vettem 2F kondit, mert olcsóbban hozzájutottam, mint az 1-es hez! A kapcsolóról, hiszek neked, lemondok, aztán ha összeraktam ,és kiderül mi történik írok még! még egyszer köszönöm a helpet mindenkinek! barkácscicának meg megy az up!
(#) Inhouse válasza foldisandormark hozzászólására (») Szept 14, 2011 /
 
Látom, hogy nem érted.
Ahogy írtuk már párszor, a kondenzátor párhuzamosan kapcsolódik a 12V-os hálózatra, mint ahogy a 2 erősítő is, így mindkettőre rá lesz kötve, nem lehet külön az egyiken.
Ha ennyire félsz a szivárgástól, kikapcsolt állapotban meg kell mérni mekkora áram folyik a kondiba, szerintem elhanyagolható. Az akkud hamarabb meghal a 2 erősítőtől és az állandó lemerültségtől...lehet, hogy egy második, vagy egy nagyobb akkuba kellett volna a pénzt ölni.
EcoPityu rakott be ide egy rajzot, amivel automatává válik a kondi, megépítheted...
Az erősítők nem az RCA-n érkező jelre kapcsolnak be, hanem a REMOTE szálon érkező kapcsolt 12V-ra.
Az lenne még a szép, ha a 2F-nak titulált kondiban is csak belül lötyögne pár százezer uF.

Üdv
Inhouse
Következő: »»   6 / 11
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem