Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   195 / 343
(#) stoky hozzászólása Jún 16, 2015 /
 
Üdv!
3fázisú 670W villanymotor (asztali köszörű) 1 fázisra való bekötésére kérnék megoldást ill. rajzot.
A motor csak három kivezetéses tehát nincs minden tekercsvég kivezetve.
Mekkora üzemi kondival köthető és mi a legjobb megoldás?
(#) ferci válasza stoky hozzászólására (») Jún 16, 2015 /
 
Sok verziód nincs...1. drót "N"-re, 2. az "L"-re, a 3. és az "L" közé egy 8-12 µF üzemi kondi.
(#) stoky válasza ferci hozzászólására (») Jún 16, 2015 /
 
A 8-12µF elég?
Ide nem vonatkozik a kb 7µF / 100W?
A hozzászólás módosítva: Jún 16, 2015
(#) ferci válasza stoky hozzászólására (») Jún 16, 2015 /
 
Elég bőven, mert a motor se lesz egy fázissal 2-300 wattnál erősebb.
(#) ferci válasza stoky hozzászólására (») Jún 16, 2015 /
 
2 18 mikróst sorba esetleg? Ha van..
Azt a 7 µF/100 wattot hol láttad? Én ilyent nem ismerek.
Neked nem indító kell, hanem üzemi.
A hozzászólás módosítva: Jún 16, 2015
(#) elodke válasza kadarist hozzászólására (») Jún 17, 2015 /
 
Kicsit meglepődtem a látványon.
Most már azt is tudom hogy valószínűleg nem összetörték a kondenzátort hanem felrobbanhatott. Fekete színű kondenzátor !
Milyen relét rakhatok e helyére? csak ilyet?
5 éve kölcsönadtuk a betonkeverőt akkor nem néztük hogy minden rendben van-e.
A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2015
(#) sanyi01 hozzászólása Jún 18, 2015 /
 
Sziasztok!

A cégnél leégett egy asztali fúrógép, Solid TB15S. A forgócsapos kapcsolója is szétégett. A vezetőség sajnálta kidobni az ősrégi gépet, ezért újratekercseltette a motort, és vettek egy új forgócsapos kapcsolót, valami Apator 11 néven (Szigetszentmiklóson kapható, de csak szlovák nyelvű utasítás van benne, magyar semmi). A gond az, hogy a kapcsolónak 10 pontja van, míg a motor dahlander típusú, és 6 db teljesen egyforma barna színű vezeték jön ki belőle, megjelölés nélkül, 3-3 részre szétszedve. Gondolom az U1, V1, W1, és az U2, V2, W2 akar lenni, de hogy melyik -melyik, az jó kérdés... Próbáltam ellenállásméréssel behatárolni, de bármelyik vezetéket mérem bármelyikkel, mindig kb 70 ohm körül mérek. A neten találtam egy bekötést, hogy elég az U1, V1, W1-et bekötni, és lassú fordulattal forog, de a próbálkozás sikertelen: meg se mozdul. Itt a link: http://triodamotor.hu/uploaded/dahlander_motor_bekotesi_rajz.pdf
Tehát tippeltem, az egyik 3-ast bekötöttem, a fázissorrendről fogalmam sincs, a másik hármat egy sorkapoccsal lezártam a külvilágtól. Ellentétben a fenti linkkel, meg se mozdult. Van-e valakinek valami ötlete, esetleg mit-hova kössek? Tehát 10 kapocs van a forgócsapos kapcsolón, viszont 6 db vezeték jön ki a motórból + 3 fázis+null+föld a betápon.

A válaszokat előre is köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Jún 18, 2015
(#) kadarist válasza elodke hozzászólására (») Jún 18, 2015 /
 
Fekete indítókondenzátor kell és cseréld ki az indítórelét is. Akkor szokott felrobbanni az indítókondenzátor, ha erőlködik a motor, ezért annyira megnő az áramfelvétele, hogy állandóan bekapcsolva lesz a kondi a relén keresztül. Az indítókondenzátor nem viseli el az állandóan bekapcsolt állapotot, ezért azt túlmelegedéssel, felpúposodással vagy rosszabb esetben robbanással honorálja.
(#) elodke válasza kadarist hozzászólására (») Jún 19, 2015 /
 
Oké köszi.
(#) elodke válasza kadarist hozzászólására (») Jún 19, 2015 /
 
Az lenne még a kérdésem hogy mi a különbség a fekete és a fehér kondi között.
(#) q765 válasza elodke hozzászólására (») Jún 19, 2015 /
 
Fekete indító, a fehér üzemi..
(#) elodke válasza q765 hozzászólására (») Jún 19, 2015 /
 
Értem, köszi.
(#) kispal87 hozzászólása Jún 21, 2015 /
 
Üdvözletem az Uraknak!

A mellékelt képen látható motort szeretném használni egy körfűrészhez.
Az első kérdésem, hogy lehetséges-e (elég erős hozzá)?
A második pedig, hogyan kössem be?
A képen látható "felső" kivezetésen jön a W1, az "alsó" kivezetésen pedig W2, U, V2.
380V rendelkezésre áll.

Íme a mellékelt kép.

Előre is köszönöm a segítséget!
A hozzászólás módosítva: Jún 21, 2015
(#) Emu12 hozzászólása Jún 22, 2015 /
 
A hozzáértők segítségét kérném.

Adva van egy 380V motor,amit 220V-ról szeretnék üzemeltetni. Állítólag a bekötéssel lehet variálni, (delta kötés) de nem tudom,hogy ez a motor alkalmas-e rá.

Előre is nagy köszönet a segítségért!
(#) kadarist válasza Emu12 hozzászólására (») Jún 22, 2015 /
 
Szia!
Ez egy kétféle fordulatszámon is működő motor és nem lehet átkötni 230V-ra.
(#) Emu12 válasza kadarist hozzászólására (») Jún 22, 2015 /
 
Üdv! Köszönöm a segítő választ. Már informáltak róla,hogy nem lehetséges!
Szép napot!
(#) kispal87 válasza kispal87 hozzászólására (») Jún 23, 2015 /
 
Senki?
Itt a kép is, sikerült kisebbre varázsolnom. (A nagyméretű az előző hozzászólásomban található.)
A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2015
(#) ferci válasza kispal87 hozzászólására (») Jún 23, 2015 /
 
Szia!
Azért "senki" ( gondolom), mert ez egy véletlenszerű bekötés, semmi rendszer nincs benne.
Külön tekercsek vannak vagy sem, ebből ugyan nem látszik.
Mérj meg minden variációt, írd be és biztos kapsz akkor valakitől választ.
Van 230 is biztos, valahogy csak fog menni segédfázissal, ha másképp nem..
(#) erbe válasza kispal87 hozzászólására (») Jún 23, 2015 /
 
Amit látni már az előző képen is, hogy 4 szálad van. Valószínűleg áttekerték valamikor egy fázisra. Pontosat csak mérés után lehet válaszolni. Nem ártana, ha az adattábláról valahogy kiderítenéd az eredeti teljesítményt vagy legalább az áramfelvételt. Ha ezek nem olvashatóak, akkor kellenének a motor méretei. Hossz, magasság, tengelyközéppont magassága az alaptól.
A fordulatszám 1430, látható a cimkén.
(#) cc2vts válasza kispal87 hozzászólására (») Jún 23, 2015 /
 
DV756-al te nem igazan fogsz fureszelni. Egyreszt 4 polusu a motor, igy korfureszre nem igazan alkalmas. (Ventilator motornak hasznaltak oket)

4 kivezetese van, igy ket opcio lehetseges:

-Maradt 3 fazisu a motor, ahogy eredetileg is (csillagpont + 3 fazis), az amugy sem eros ventilator motor normalisan nem kotheto at 1 x 230V-ra, ahhoz a csillagpontot fel kellene bontani.
-Egyfazisra tekerte meg valaki es igy a 3 fazisu teljesitmeny fele all kb. ami 2-300 Watt.
(#) cc2vts válasza sanyi01 hozzászólására (») Jún 23, 2015 /
 
A Dahlander motor egy spec tekercselesu motor. A lenyeg a kovetkezo. Amennyiben nem jeloltek meg melyik a gyors es melyik a lassu fordulat, csak probalgatni tudsz. (Meressel nem mesz semmire, mert minden mutat mindennel a tekercseles miatt.)

Na szoval alapvetoen igy mukodik a Dahlander:

-Lassabik fordulaton a megfelelo 3 kivezetesre kapcsolsz 3 fazist. A masik harom szabadon marad.
-Gyorsabbik fordulaton a masik 3 kivezetesre kapcsolsz 3 fazist, es a masik 3 szabadon maradt veget osszekotod csillagba.

A kapcsolonak is igy kell mukodnie. Magyaran kell talalnod 3 olyan pontot (Pl.: 1-2-3) ami atad 3 masik helyre (Pl.: 4-5-6), amikor a kapcsolo 1-es allasaban van. Amikor a kapcsolo 2-es allasban van, akkor a kapcsolonak a 4-5-6 pontokat ossze kell zarnia es 1-2-3 pontrol 3 masik helyre kell atkapcsolnia. Pl.: 7-8-9.

Hogy melyik a lassu es melyik a gyors fordulat csak probaval tudod eldonteni. Talalomra taplald be siman valamelyik 3 kivezetest. Ha a motor nem megy, vagy eroteljesen bug akkor a gyors fordulatot talaltad el.

Remelem segit.
(#) cc2vts válasza stoky hozzászólására (») Jún 23, 2015 /
 
Legjobban akkor jarsz, ha elviszed hozzaertohoz es felbontja neked a csillagpontot, majd kihozza a maradek 3 szalat. Igy kb. 400 Wattot fogsz tudni hasznalni (igy is kiesik egy fazistekercs a hasznalatbol). Ellenkezo esetben talan lesz 250 Wattod, mivel egy tekercs itt is kiesik, plusz a 400V helyett csak 230V-ot kap....
(#) cc2vts válasza elodke hozzászólására (») Jún 23, 2015 /
 
Csak ugyanilyen értékű relét rakhatsz a helyére. 100/330, ugyanis ez van a motorhoz méretezve (indításkori és üzemi áram). Ellenkező esetben vagy nem fog meghúzni induláskor, vagy terhelés alatt a relé rá-rá húzogat, ami a segédfázis leégéséhez fog vezetni.
(#) cc2vts válasza IQNUKU hozzászólására (») Jún 23, 2015 /
 
Menetszámot tartani szoktuk, keresztmetszettel alá megyünk 1 mérettel.
(#) cc2vts válasza elodke hozzászólására (») Jún 23, 2015 /
 
125-160 µF-os indítókondi kell rá, mivel a típusában N szó szerepel...
(#) kispal87 válasza cc2vts hozzászólására (») Jún 24, 2015 /
 
Akkor nem is erőltetem a dolgot.
Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget!
(#) emil26 hozzászólása Jún 24, 2015 /
 
Helo mindenkinek aki tud segiteni azt meg köszönöm.Van egy mez mohelnice Villanymotorom,és
380 ra volt kötve nos en szeretnem 230 voltrol müködteni.de csak 3 vezetek van es mind 3 kék
egy asztali körfüreszről lenne szó.
(#) illesoszkar hozzászólása Jún 25, 2015 /
 
Üdv mindenkinek ! lenne egy kérdésem,nekem csak 230 volt van bekötve és a 400 voltos motor nagyon gyenge 1 fázissal.Lenne egy elgondolásom:Autótrafó tip.trafóval csinálnék 400 voltot és azt kötném a motorra és kondival,szeretném a válaményetek hogy igy mennyi lenne a teljesitmény a 1,5 Kw motornak.mert itt már nem igaz az 1,7 szorzó. Igy szerintem nagyobb a teljesitmány.
(#) illesoszkar válasza illesoszkar hozzászólására (») Jún 25, 2015 /
 
U i. de ezzel a szisztémával akár deltába is mehetne
(#) emil26 válasza illesoszkar hozzászólására (») Jún 25, 2015 /
 
Esetleg ha teszek föl képet légyszives valaki segitene ?
A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2015
Következő: »»   195 / 343
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem