Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   197 / 343
(#) emil26 hozzászólása Jún 26, 2015 /
 
Szépnapot mindenkinek.Ezt mosógép motort szeretném be kötni kérdésem az lenne h meik szinre mit kösek és a kondit hova kösem ?.És centrifugára szoval h ne lassu fordulaton legyen.


válaszokat köszönöm előre is
(#) illesoszkar válasza erbe hozzászólására (») Jún 26, 2015 2 /
 
Hali ! Te is *

mod: Nem személyeskedünk!
A hozzászólás módosítva: Jún 27, 2015
(#) cc2vts válasza emil26 hozzászólására (») Jún 26, 2015 /
 
Csak meressel lehetne eldonteni melyik szin micsoda, hacsak nincs valamelyik kolleganak itt felirva. Eleg gyengek am a mosogep motorok, mire szeretned hasznalni?
(#) erbe válasza illesoszkar hozzászólására (») Jún 26, 2015 /
 
Pontosan leírtam, mennyi lesz a teljesítménye.
(#) illesoszkar válasza erbe hozzászólására (») Jún 26, 2015 1 /
 
Nem tudom hova ? mert nekem Wattba érdekelt volna *

mod: Nem kívánt törölve!
A hozzászólás módosítva: Jún 27, 2015
(#) erbe válasza illesoszkar hozzászólására (») Jún 26, 2015 /
 
Idézet:
„nekem csak 230 volt van bekötve és a 400 voltos motor nagyon gyenge 1 fázissal.Lenne egy elgondolásom:Autótrafó tip.trafóval csinálnék 400 voltot és azt kötném a motorra és kondival,szeretném a válaményetek hogy igy mennyi lenne a teljesitmény a 1,5 Kw motornak.”

Itt a kérdésed. Éppen olyan gyenge lenne trafóval 400 V-ról is.
~25 µF-os üzemi kondenzátorral és 60-80 µF-os indítóval közel 2/3-os teljesítményt lehet kihozni belőle, ~900-1000 W-ot. Az üzemi kondenzátorral célszerű kicsit méricskélni. Olyan értékűt szoktam rátenni, hogy üresjáratban a lehető legkisebb legyen a hálózatból felvett árama, de a segédfázis körben ne haladja meg az adattáblán szereplő üzemi áramot.
(#) bacskait hozzászólása Jún 29, 2015 /
 
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem. Van egy villanymotorom (egy komprsszoronvan). Eddig egyfázissal volt bekötve úgy, hogy indításkor a nyomógombot mélyebbre kellett nyomni pár pillanatig.
Most átraktam háromfázisra (mert eddig nem volt rajta nyomáskapcsoló, csak egy lefújószelep), de kb. egy perc alatt nagyon melegedett és füstölt is egy kicsit a kapcsolódobozánál.
Mit rontottam el és hogyan kellene bekötnöm? (Már hanem nyírtam ki eddig.)
Ilyen a kapcsolódobozbn és a típustáblája:
(#) illesoszkar válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 29, 2015 /
 
Részben igazad van Zoltán de feszültség is kell hozzá és ha változtatod akkor a teljesitmény is változik.

Üdvözlet Oszkár
(#) VIM válasza bacskait hozzászólására (») Jún 29, 2015 /
 
Szia! Nem akarlak elszomorítani de szerintem meg adtad a kegyelemdöfést ennek a motornak. Mivel CSAK három kivezetés van kihozva és 230V-ról használtad így biztosan erre a feszültségre volt méretezve a motor tekercse. Ha most erre Te 400V-t kapcsoltál és megvártad amíg füstöl .... Azt nem értem, hogy hogyan gondoltad, hogy ami eddig 230V-ról ment arra most jó lesz a 400V. Az téveszthetett meg, hogy a hasonló motorokon a HAT kivezetéssel lehet olyat csinálni, hogy deltába kötve a háromfázisú motort, lehet működtetni egy fázisról is de annak a teljesítménye a gyökharmadával kevesebb lesz, ami a kompresszorodat nem hajtotta volna meg. Nézd meg a tekercsek ellenállását, hogy egyforma értékűek-e és nem-e testzárlatos lett valamelyik, majd indítsd el a hozzá való feszültséggel és teszteld a motort (üresjáratban) Remélhetőleg nem keletkezett végzetes hiba ...
(#) bacskait válasza VIM hozzászólására (») Jún 29, 2015 /
 
Köszi!
Az adattábláján ott van a 380V. A kompresszort meghajtotta 230V-ról is. Úgy vettem, hogy háromfázisú a motor, de át van kötve 230V-ra.
(#) VIM válasza bacskait hozzászólására (») Jún 29, 2015 /
 
Értem én, hogy ott van az adattáblán a felirat, meg, hogy azt mondták ..... de akkor miért 230V-ról működött eddig? Ami pedig eddig erről a feszültségről működött az nem fog károsodás nélkül 400V-al menni. Ha azt is mondták, hogy három fázisú ez a motor DE a kivezetései nincsenek kihozva a 400V-os bekötéshez. Ha tényleg három fázisra van tekercselve, akkor is 230V feszültségűek a tekercsei de a tekercsvégek belül vannak elkötve és csak hármat hoztak ki az egy fázisú bekötéshez.
(#) ferci válasza bacskait hozzászólására (») Jún 30, 2015 /
 
Hali!
Az a motor át lett tekercselve szerintem és vagy lustaságból, vagy tudatlanságból kevesebb menetszámú tekercsekkel, hogy 230-ra azért jó legyen és deltába kötötték.
Ezért lehet az, hogy a tekercsek direkt 380-400-tól ( vonali fesztől ) füstölnek.
Ha csillagban lenne és a csillagpont nincs kihozva, ez nem fordulhatna elő.
Persze az is előfordulhat, hogy ha már 400-at kap, az is sok neki.
Az indítása pontosan hogyan történt 230-ról? Indítórelé és még mi? Nem maradt ott indítókondi és az zavar be?
A hozzászólás módosítva: Jún 30, 2015
(#) bacskait válasza ferci hozzászólására (») Jún 30, 2015 /
 
Indítórelé?! Ááá, dehogy. Egy olyan régi nyomógombos kapcsoló, amit benyomva, indításkor mélyebbre kellett nyomni. (Persze, mikor levettema burkolatát észrevettem,hogy el van törve).
Volt rajta három kondi is, de mindent leszedtem. A kapcsolódobozban csak a három pólus van, még furat sincs a másik három helyen.
(#) ferci válasza bacskait hozzászólására (») Jún 30, 2015 /
 
Ja, hát az a "mélyebb nyomás" rakta rá az inditókondi-csomagot és maradt a segédfázis.
Mindegy, az a tekercselés nem elég 3F-ra.
(#) bacskait válasza ferci hozzászólására (») Jún 30, 2015 /
 
Nna, ma voltam egy tekercselőnél. A mérések alapján jó lenne. Nincs tekercszárlat, egyforma áramot vesznek fel a tekercsek, stb. Viszont a kapocsdoboz felől belenézve látszódik egy kis pörkölödés. Sanszos, hogy sok volt neki a 400V, a 230V-al még elment (esetleg még menne is).
A motor fixen delta-kapcsolású, nem kapcsolható csillagba. Ez van az adattábláján is és ezért van rajta csak 3 kivezetés.
A tekercselése még eredeti. Legalábbis a tekercselő-ember szerint.
(#) ferci válasza bacskait hozzászólására (») Jún 30, 2015 /
 
Akkor ez passz.. ha fixen delta, akkor nem tudsz neki adni hálózatról 3 x 230-at, mert oda csillagpont is kéne, ami ebben nincs. Ellentmondás van.
Ezek szerint vissza kell állnod a segédfázisos betápra.
(#) VIM válasza bacskait hozzászólására (») Júl 1, 2015 /
 
Szia! "feci" írja is, hogy ellentmondás van a dologban. A motorokon a tekercsfeszültséget mindig a kisebb szám adja meg. Ezen az adattáblán 380V van feltüntetve, tehát hamis az adat a helyzet mostani állása szerint. Ez a motor át lett már tekercselve. A motor gyártási évében még nem nagyon használtak zsugorcsöves kötéseket és sarukat és semmiképpen nem flexibilis kivezetéseket, hanem a tekercs saját anyagát hozták ki a kapocsdeknire. A "pörkölődést" próbáld meg lekenni szigetelőfestékkel, lakkal és állj vissza a megszokott feszültségre.
(#) yurnyx hozzászólása Júl 4, 2015 /
 
Üdv!

100 watt - s hajtómű elegendő - e egy más- féltalicskás betonkeverőt meghajtani?
(#) illesoszkar válasza yurnyx hozzászólására (») Júl 4, 2015 /
 
Üdv ! Szerintem ha meghajtja akkor nagyon lassú lesz ,hajtóműtől és a motor alapfordulatátol is függ.
A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2015
(#) yurnyx válasza illesoszkar hozzászólására (») Júl 5, 2015 /
 
Üdv Oszkár! Köszi a gyors infót. Internetről vettem egy 0.55 Kw 380/220 V eredeti élelmiszerben használt tésztakeverő gépet amely állítólag 100 Kg. dolgozott fel 380 V - ról. Átkötöttem 220 V - ra A hajtómű hármas ékszíjjal 24 fordul percenként. Közbe iktattam egy 20 -s üzemi kondenzátort és segédfázis nélkül járattam közel egy 1 /ó - ig., nem melegedett. Ha kész lesz a betonkeverő visszajelzést küldök.
A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2015
(#) cc2vts válasza yurnyx hozzászólására (») Júl 5, 2015 / 1
 
0.55 kW eleg, ekkora motorral szerelik a masfel talicskas keveroket, es nagyjabol a 20 mF is realis. Forgasiranyra figyelj egyedul, hogy a puttony belsejeben levo lapatok ellasak a funkciojukat es tenyleg keverjek az anyagot...
(#) kaliber hozzászólása Júl 11, 2015 /
 
sziasztok!
ezen adattábla szerint, ezt deltában bekötve milyen teljesítményt kapok?
(#) proli007 válasza kaliber hozzászólására (») Júl 11, 2015 /
 
Hello! Gondolom azt elfelejtetted írni, hogy egy fázisról járatnád, kondis segédfázissal. Úgy kb 1kW-os lesz. Mert ha deltában járatnád háromfázisú 230V-ról, akkor ugyan annyi lenne a teljesítménye, mint csillagban 400V-ról..
(#) kaliber válasza proli007 hozzászólására (») Júl 11, 2015 /
 
igen erre gondoltam, csak nagyon műveletlen vagyok még a témában. kompresszort építek. köszönöm a válaszod
(#) proli007 válasza kaliber hozzászólására (») Júl 11, 2015 /
 
Itt a fórumon, a mondatok nagy betűvel kezdődnek! Légy oly kedves Te is használd Őket..
(#) Kalex50 válasza kaliber hozzászólására (») Júl 12, 2015 /
 
6-700W-nál több nem fog kijönni belőle. Üzemi kondenzátornak legalább 70uF, és lehet, hogy még indítónak is kell betegyél másik 15-20µF-ot. A pontos értéket kísérletezéssel kell megállapítanod.
(#) kaliber hozzászólása Júl 15, 2015 /
 
sziasztok! ez a motor, egy nagynyomású mosóból származik. Az volna a probléma, hogy üzem közben a villanymotor teljes burkolata, illetve még maga a tengely is 230V feszültség alatt van. Tudok ez ellen tenni valamit, vagy ez egy ilyen típusú motor egyszerűen. Előre is köszönöm a hozzáértők segítségét.
(#) erbe válasza kaliber hozzászólására (») Júl 15, 2015 /
 
Miből gondolod, hogy feszültség alatt van? Műszerrel mérve zárlat van a tekercs és a ház között?
(#) kaliber válasza erbe hozzászólására (») Júl 15, 2015 /
 
fázisceruza teljesen világít, bármelyik részéhez érintem hozzá.
(#) kaliber hozzászólása Júl 15, 2015 /
 
update:
működés közben, motorhoz érintve fázisceruza világít, éppen úgy mint, ha a konnektorban nézném a fázist, ha viszont megfordítom a villásdugót, még erőteljesebben világít a motor házához tartva. Eközben az egész rendszer nem fogyaszt többet 300W-nál. A motor házában mindenesetre feszültség van. Nem értem..
Következő: »»   197 / 343
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem