Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor
 
Témaindító: Ko-bak, idő: Aug 3, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   41 / 68
(#) uniman válasza Orbán József hozzászólására (») Jún 17, 2015 /
 
Hello!
Vannak jó anyagok most is...és továbbra is drágák.
Ez a spray például alkalmas lenne....(3,5e+posta).
(#) Orbán József válasza uniman hozzászólására (») Jún 17, 2015 /
 
Ez is jó!
Valószínű némi kövesedés is van, ami a párától átvezet annyira, hogy felébreszti a Fi relét.
Kis kézimunkával át kéne tisztogatni a tekercsfej körül a vas és a horonyszigetelés talélkozásánál.
(#) vilamvili válasza uniman hozzászólására (») Jún 17, 2015 /
 
Maximum egyet értek az impregnálással, egy hol és mennyiért. A kapocslécet próbáld megtakarítani ha koszos lehet kúszó áram ami üzem alatt emelkedhet. De szerintem a fénykép szerinti motor új áránál több egy vákúm impregnálás ha nem haveri alapon megy.
(#) vilamvili válasza Orbán József hozzászólására (») Jún 17, 2015 /
 
Én hegesztő trafókat töltőket tekertem, Háztartási vagy festékbólt sellak deneturált szesz és olcsó és jó, vagy síráj csónaklakk csak drágább.
(#) uniman válasza vilamvili hozzászólására (») Jún 17, 2015 /
 
Hello!
Nincs kapocsléc, a kivezetések közvetlenül vannak csatlakoztatva a szivattyú kapcsolódobozában a megfelelő elemekhez (kapcsoló, kondenzátor). Ott tiszta minden és száraz.
Talán egy 200 ml-es Plastik 70-essel meg próbálok egy megmentést, bár kétséges, hogy pont oda bejut-e, ahol szükség lenne rá...
A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2015
(#) granpa válasza uniman hozzászólására (») Jún 17, 2015 /
 
Inkább valami olyat, ami híg, jól beszivárog. Jól melegítsd fel (~70C°), kend be, és tegyed valami jól záró tartályba. Az a kis vákuum, ami kihűléskor keletkezik, beviszi a lakkot.
(#) teszti hozzászólása Júl 4, 2015 /
 
Sziasztok!
Az miért van, hogy egy motor "normálisan" működik, majd a következő bekapcsoláskor már érezhetően többet forog és sokkal hangosabb is?
(#) kadarist válasza teszti hozzászólására (») Júl 4, 2015 /
 
Szia!
Mert nagyobb feszültséget kap vagy kisebb lesz a terhelése.
(#) teszti válasza kadarist hozzászólására (») Júl 4, 2015 /
 
Egy fűnyíróról van szó. 230V. Amikor beindítom "üresen" is érezhetően hangosabb lett és gyorsabban is forog.
(#) ColT hozzászólása Aug 14, 2015 /
 
Hello,

Adott egy iratmegsemmíisítő. Elég jól elmulasztottuk a karbantartását, de szerintem nem a a baja; Daráló kipucolva, meghajtó áttétel nem lett kipucolva, mert tiszta volt, kapcsolók jók, mégsem működik rendesen. Elindul szépen, majd ahogy húzza be a papírt, egyre nehezebben forog, és akadozik a motor. Szénkefés 220-as motor van benne, a kefék kopása tud ilyet okozni? (Nem vagyok otthon villamos gépekben )

Köszi a segítséget!
(#) VIM válasza ColT hozzászólására (») Aug 14, 2015 /
 
Szia! Talán a "kések" kopottak és a papír nagyobb felületen érintkezik a felületükön és lefogja motort. Lehet, hogy letelt az üzemóra, elkopott az daráló.
(#) ColT válasza VIM hozzászólására (») Aug 15, 2015 /
 
Annyit nem ment, meg nem akkora cucc. Elég gagyi különben. Az a fura, hogy mintha az időtől függne, hogy mennyire van ereje a motornak, ugyanis üresen vígan forog (kissé zajos, mert már úgy is hallani, hogy nem tökéletes valami), aztán az első lapnál elkezd gyengülni, és alig tudja teljesen behúzni. Ha ledarálta, akkor sem tud újra felpörögni, erőlködik kicsit, aztán a hővédelem leold, és meg kell várni, amíg kihűl.
Illetve a visszafele forgás módja teljesen meghalt, átkapcsolva csak búg. Mitől tud búgni, nem jut eszembe semmi ... (Nem szorult meg, kézzel szépen tudom tekerni a motor tengelyét és vele együtt az egész szerkezetet.)
A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2015
(#) ColT válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Aug 15, 2015 /
 
Köszi! Magamtól le nem esett volna
És lehet is, mert volt párszor durván erőltetve, gondolom valahol átégett a lakk.
(#) VIM válasza ColT hozzászólására (») Aug 15, 2015 /
 
Akkor csapágyas vagy a fogaskerekek féloldalasra koptak és az feszül be. A szomszédom "megevett" egy néhányat, mert ilyet használt papír pogácsák gyártásához (ledarálta a lapokat majd beáztatta és a végén lepréselte, brikettálta). Nem sokat bírtak ki a 6-10eFt-os példányok.
(#) ColT válasza VIM hozzászólására (») Aug 15, 2015 /
 
Ez valami 40 ezres De elég gagyi ahhoz képest. Amúgy nem hinném, hogy ilyen baja van, inkább a motorra tippelnék, főleg a reverzben búgás gyanús. A mechanika teljesen jónak tűnik, szépen lehet forgatni.

Még abban nem vagyok biztos, hogy a motor kihajtása nem rossz-e, mert az olyan, mint egy fúrószár, vékony, könnyen elgörbül - de ha az feszülne, nem tudnám forgatni a motor tengelyével az egész meghajtást.
A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2015
(#) VIM válasza ColT hozzászólására (») Aug 15, 2015 /
 
(Ha a kihajtó tengely radiálisan "kotyog" akkor a motorcsapágy nem bírta a gyűrődést. Más az amikor kézzel forgatod vagy amikor áramot kap az a motor és a mágneses tere befeszíti a forgórészt és talán bele is ér az állórészbe forgás közben. Talán ezért is nem megy a másik irányba, mert olyan mértékű a kopás, hogy lehetetlenné teszi a forgást.) Minden esetre a szénkeféket nem ártana megnézni, hogy mennyire vannak elhasználódva és ha lehet kicserélni.
(#) ColT válasza VIM hozzászólására (») Aug 15, 2015 /
 
Persze hogy nem cserélhető kivitelű (azaz elég macera lenne). Annyira nem kotyog a forgórész, azt néztem.
(#) c27 hozzászólása Aug 15, 2015 /
 
Sziasztok!

Egy kefés villanymotort akarok megtekercselni. Sajnos a tekercsek eléggé összeolvadtak így nem tudtam normálisan megnézni, hogy voltak összekötve.
A forgórész 12 pólusú a kommutátor 24. A tekercselés iránya óramutató járásával megegyezik és a tekercselés haladási iránya is ilyen. Meg tudnátok írni, pontosan hogy kell a tekercsvégeket bekötni a kommutátorba? Ha jól emlékszem minden szelethez 2 tekercs ment, mivel összesen 12 tekercs van 24 véggel így ez nem jön ki, valahogy duplázva van, de nem szeretném elrontani a tekercselést.
A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2015
(#) Polly hozzászólása Aug 22, 2015 /
 
Sziasztok !
Van egy fúrógép motorom meg egy porszívó motorom ,mind a kettő kommutátoros szénkefés ,tekercselt az állórészei és a forgórészei , mennek váltakozó árammal ugyanakkor kipróbáltam egyenirányító hidon keresztűl egyenárammal is és azzal is épp úgy mennek ,de még csak nem is melegednek.Akkor most ezek AC vagy DC motorok vagy mindkettő ?
Ezt azért kérdezem mert szeretnék egy DC motort venni 12 vagy 24 V kb 450-500 W- osat a csónakom meghajtásához és milyen típúsú jó hozzá ,állandó mágneses vagy tekercselt állórészű és forgórészű ?
(#) Massawa válasza Polly hozzászólására (») Aug 22, 2015 /
 
Az univerzális motorok ( tekercselt állo-, meg forgorész) azért univerzálisak mert mindegy nekik, hogy AC vagy DC. ( ami egy furogépben, mixerben, porszivoban lényeges ).
Ha csak DC-röl akarod hajtani akkor viszont érdemes kizárolag DC motort venni ( állomágnes), mert kisebb és nagyobb teljesitményü. Ráadásul az irányváltása is egyszerü.
(#) Polly válasza Massawa hozzászólására (») Aug 22, 2015 /
 
Köszönöm a gyors választ !
A forgásirányváltás az rendben is van de még a fordulatot is szabályoznom kell ,szerinted melyiknél egyszerűbb a szabályozás az állómágnesesnél vagy a tekercseltnél , vagy mindegy ?
( ja amúgy én mindig abban a hitben voltam ,hogy a tekercselt álló és forgórészű DC motor sokkal erősebb mint az állómágneses ,ezek szerint tévedtem ? )
A hozzászólás módosítva: Aug 22, 2015
(#) Massawa válasza Polly hozzászólására (») Aug 22, 2015 /
 
Elvben ugyanaz, de a permanens mágneses motirban (DC) nagyobb tartományban lehet PWM jellel.
Ma már igen erös permanens mágnesek vannak. A 2 fajto motor karakterisztikája tér el egymástol. Az univerzális soros motor valoban elvben nagyobb indulási erövel rendelkezik ( mert amig áll a forgorész az állorészen változik minden áram mágneses térré, amint elindul a forgás kiegyenlitödnek az dolgok).
A permanens mágnesü motor a párhuzamos kapcsolásu univerzális motornak felel meg, azaz a mágneses tér állando.
A csonakod meghajtásához szerintem elég lesz a DC motor, hiszen a propeller forgását csak a viz fékezi, az meg nem mérvado ha megfelelö motort veszel. Itt nincsenek nagy teljesitmény kilengések mint pl. egy furogépnél.
(#) Polly válasza Massawa hozzászólására (») Aug 23, 2015 /
 
Köszönöm az ismételt választ !
Közben találtam egy olyan vezérlőt " DC motor PWM vezérlő " - 14900 forintért ,ha van egy kis időd légyszi nézd meg,hogy szerinted jó e 24 V os és 800 W -os motorhoz !
Üdvözlettel
(#) CTAC hozzászólása Aug 25, 2015 /
 
Sziasztok!

Problémám lenne egy vízforgatós porszívóval.Az történt ugyanis, hogy az utóbbi időben egyre furcsább, zajos hangja lett, majd elkezdte lecsapkodni a kismegszakítót, és volt, hogy már füstölgött is.Szóval szétszedtem, hogy megnézzem mi a baj.A legdurvább az volt, hogy a villanymotor teljesen szét volt esve, a két átmenő csavar, amely egyben tartotta teljesen ki volt csavarodva a helyéről.Szóval összeraktam a motort, úgy ahogy illik.Ezután összeszereltem az egészet, és a porszívó indult is, ugyanúgy szívott, mint azelőtt, de sajnos még mindig furcsa hangja volt egy kissé.Ezért újra szétszedtem, és kíváncsiságból megnéztem az áramkört.Van benne egy kisebb panel, amelyen több áramköri elem található, de a legutolsó ami a motor előtt áll az egy FET.Rámértem, a FET előtt még megvan a 230 V, de utána már a motorhoz csak 70-80 V megy ki.A villanymotor címkéjére meg az van írva, hogy 230 v kell neki.Nem lehet, hogy ez a kis FET is meghibásodott, és valamiért lefolytja a feszültséget?Kíváncsian várom az ötleteket
(#) Gafly válasza CTAC hozzászólására (») Aug 26, 2015 /
 
Idézet:
„Nem lehet, hogy ez a kis FET is meghibásodott, és valamiért lefolytja a feszültséget?Kíváncsian várom az ötleteket”

Ekkor szokott jönni az a rész, hogy a 'kicsi panelt' visszarajzoljuk, vagy legalább képet teszünk fel róla
(#) ferci válasza CTAC hozzászólására (») Aug 26, 2015 /
 
Szia!

Az is lehet, hogy az a FET egy triac... tényleg az lenne jó, ha kivennéd a panelt és visszarajzolnád legalább ezt a részét.. pontos félvezető névvel.
(#) CTAC hozzászólása Aug 26, 2015 /
 
Ja igen, a képet lefelejtettem.
(#) Nanok hozzászólása Okt 3, 2015 /
 
Sziasztok!
Van egy Grundfos típusú maximálisan 90W-os keringető szivattyúm. Most indítottuk be a fűtési rendszerünket, de a szivattyú nem akart indulni.
Először a kondenzátorra gyanakodtam. Szétkaptam a felső panelját és a 2,5µF-os kondi helyett, rátettem egy 4,2µF-os, régi fénycső fázisjavító kondenzátorát.
Be is indult szépen, ez után visszatettem a gyári 2,5µF kondenzátorát és azzal is elindult, azóta így van.
Próbáltam kimérni a gyári 2,5µF-os kondit, de egyenlőre csak hangkártyás, barkács kapacitás mérőm van. Méregettem vele a kondikat kb. 20%-ot csalhat. Mindent egybevetve és ezt belekalkulálva úgy saccolom, hogy a gyári kondi már csak 1,7-1,8µF-os.
Kb. olyan 12 éves a szivattyú és 10000 óra élettartam van ráírva a kondira.
Mit gondoltok, a tengely szorulhatott meg a vízkőtől? Vagy inkább a kondi lehet a ludas, cserélni kéne már?
Illetve ha ez a típusú szivattyú így megakad akkor le-e tud égni? Érdemes-e lenne valami motorvédelmet nézni rá?
(#) Kurcy hozzászólása Okt 3, 2015 /
 
Sziasztok !

Van egy villanymotorom ami 750 w és egy homlokkerekes hajtóművem ami 80-as kimenő fordulattal bír.
Sajnos a gépészem alul tervezte a motor teljesítményét, mivel egy tészta extruderhez lett a motor és a hajtómű. Sajnos ha keményebb a tészta a motor túlterheli magát és a frekvenciaváltó letilt. Így is olyan 60-as kimenő fordulaton tudunk vele dolgozni többet gyorsabban nem bír .

Annyira nem vagyok profi a témában de amióta egyre több a baj a gyenge meghajtással agyalok... Még is csak a motor meg a hajtómű frekiváltó 160 ezerbe van...

Azon gondolkodom hogy fogaskerék áttétellel talán meglehetne oldani azt hogy nagyobb nyomatékot tudjunk kifejteni és ...

Ti ezt hogy látják vagy mi tévő legyek a fogaskerekes vagy áttételes megoldás gyógyír lehet a problémára ???

Üdv. Kurcy
(#) Bakman válasza Kurcy hozzászólására (») Okt 3, 2015 /
 
Én eladnám a motort és erősebbet vennék bele. Bár lehet, hogy a frekvenciaváltót is cserélni kell, attól függően, hogy az mennyit bír. Olvasva a hozzászólásod, tuti, hogy cserélni kell, már most sem bírja az iramot.

Áttétellel lehet növelni a nyomatékot, de akkor lassabban forog...
Következő: »»   41 / 68
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem