Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Erősítő mindig és mindig
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd! I. A helyes tápfeszültségek megléte. II. A kimeneten van-e egyenfeszültség. Élesztés.
Lapozás: OK   1800 / 2486
(#) reloop válasza steelbird hozzászólására (») Dec 23, 2015 1 /
 
Szia! Ez a 662K van benne: Bővebben: Link.
Mindig azt hiszem ez volt az utolsó és persze mindig azonnal kell a megoldás, úgyhogy rendelésig még nem jutottam el
(#) Elektro Boy válasza reloop hozzászólására (») Dec 24, 2015 /
 
Köszönöm.
Szóval a testet a jack dugóhoz, a műszer pozitívját a stabilizátor kimenetére, ahol 3,3v- ot kell mérnem?
(#) reloop válasza Elektro Boy hozzászólására (») Dec 24, 2015 /
 
A stabilizátor bemeneti feszültségét is nézd meg!
(#) hapro válasza reloop hozzászólására (») Dec 24, 2015 /
 
No most volt egy kis időm...a kijelző felé 5,64V megy a J10-es csatin, viszont a végfokon az OL ponton 1,88V van csak az 5V helyett. Mit nézegessek meg, hogy az 5V-ot helyreállítsam az OL kimeneten?
(#) kissattila88 válasza djratnova hozzászólására (») Dec 24, 2015 /
 
Ez most mire jó?
(#) djratnova válasza kissattila88 hozzászólására (») Dec 24, 2015 /
 
Szia!

Ha az áramkörre gondolsz, az egy 24V-ról üzemelő keverő áramkör reloop jóvoltából, ami a stereo jelből mono-t állít elő az aktív sub számára, miközben nem "rondít bele" a stereo jelbe.
Ha magára a nyákra gondolsz, a felső réteg + a panel alsó cellája a jelföld, alsó réteg az áramkör lényegi része, emiatt árnyékolva van az áramkör nagy része(sokkal kevesebb zajt "szed össze"). Természetesen figyelni kell, fel kell marni a felső(GND) rétegen az alkatrész furatoknál a réz réteget a lyukak körül, ahol nincs szükség a GND-re, az alkatrész lábak ne érjenek hozzá. Az alsó réteg, amiatt lett így kialakítva, mivel idő szűkében csak arra volt időm, hogy egy tapétavágó késsel átvágva a jelölt vonalakat , kialakítva a furatokat, beültetve az alkatrészeket máris kész lett a panel.
A hozzászólás módosítva: Dec 24, 2015
(#) hapro válasza hapro hozzászólására (») Dec 24, 2015 /
 
Egy pár képet készítettem arról mennyire is van szétégve a panel, most azt csinálom, hogy amiket eddig kiszedtem a hibás oldalból módszeresen építem vissza, és mérem az OL kimenetet. Ha nem jutok sikerre akkor valahogy egy ellenálláson keresztül megpróbálom az Over Load védelmi tranzisztor bázisát felizgatni (Q315, Q316, Q1315, Q1316, ezekből ugye csak kettőről beszélünk), hogy a kimeneten végül 5V jelenjen meg. De ha lenne bármi egyéb jó ötlet nagyon szívesen meghallgatom.
Képeket itt nézhetsz a nyákról.
(#) reloop válasza hapro hozzászólására (») Dec 24, 2015 /
 
A túlterhelés érzékelő bemenetét a rendszer proci melletti (ha jól olvasom R847) 10k ellenállás húzza +5V-ra.
Ajánlom a hibás csatornákból a D315, D316 diódák kiemelését.
(#) kissattila88 válasza djratnova hozzászólására (») Dec 24, 2015 /
 
Egy oldalas nyák terv nincs? Nekem egy oldalas nyákom van.
(#) lukacsp hozzászólása Dec 24, 2015 /
 
Sziasztok Kollégák!

Az utóbbi időben többedik épített erősítőmnél figyeltem meg azt az 1-2 év után jelentkező hibajelenséget, miszerint jellemzően kis kivezérlés mellett (1-2W) az egyik oldal bekapcsolás után kis idővel valamelyest "elhalkul". A hibát minden esetben a hangszóró kimeneten lévő relé okozza, annak kontakt ellenállása nő meg. Volt olyan eset, hogy kivettem a relét, tápról adtam a tekercsnek névleges behúzó feszt és az ohm mérővel akár 10 ohm -ot is mértem a kontaktusok közt. A napokban kollégám keresett meg egy gyári Sony erősítővel, ugyanezzel a hibajelenséggel, annak is a relé csere segített, igaz az 10+ éves volt.

Jellemzően a következő relé típusokat használom: Omron G2R vagy MY2, Siemens V23056-A0102-A401. Ezek mindegyikénél tapasztaltam a jelenséget.

Mi a tapasztalatotok e téren, és milyen relé típust vagy áramköri megoldást ajánlotok, amelynél megúszhatnám ezt a dolgot? Köszi előre is!
(#) djratnova válasza kissattila88 hozzászólására (») Dec 24, 2015 /
 
Tulajdonképpen a feltöltött terv is annak tekinthető, minimális módosítással: ha a felső réteget elhagyod illetve az R5=47K ellenállás kivezetését(kék) átfordítod az alsó cellára(GND).
A hozzászólás módosítva: Dec 24, 2015
(#) kissattila88 válasza djratnova hozzászólására (») Dec 24, 2015 /
 
Meg jelölnéd hogy mit hova kellene nekem kötni.
A hozzászólás módosítva: Dec 24, 2015
(#) djratnova válasza kissattila88 hozzászólására (») Dec 24, 2015 /
 
Tessék az 1 oldalas terv.
(#) kissattila88 válasza djratnova hozzászólására (») Dec 24, 2015 /
 
köszi!
(#) zotya1983 válasza lukacsp hozzászólására (») Dec 24, 2015 /
 
Nálam a 10+ os technicsben ugyanez jelentkezett omron osa típusnál,és több más végfokban is 3+ éveseknél rendszerint omron reléknél.Kicserélés után az elhalkult csatorna visszahangosodott a másik szintjére. 10-15 ohmokat mértem rajtuk szintén..
A hozzászólás módosítva: Dec 24, 2015
(#) Elektro Boy válasza reloop hozzászólására (») Dec 24, 2015 /
 
Jobb oldalon az egyik lábon (felső) 0,5V-ot mértem, a másikon (alsó) 0V-ot. A bal oldalin sem mértem semmit, gondolom az a feszültség stabilizátor GND-je.
(#) reloop válasza Elektro Boy hozzászólására (») Dec 25, 2015 /
 
Mielőtt cserélnéd a stabilizátort, ellenőrizd a tápot!
A két potihoz egyaránt legközelebb eső induktivitást vedd ki! A szub hangerő felőli forrszemén 6-7V kéne legyen. A panel közepén van egy hűtőbordás dupla dióda. Tőle a fotó szerint jobbra van egy kis toroid, majd egy elkó. Az elkón így készenléti állapotban is 26-27V kell legyen.
(#) gernerakos hozzászólása Dec 25, 2015 /
 
Üdv!
Megépítettem ezt az erősítőt, ami erre a kapcsolásra épül, elvileg annyiban tér el a kettő, hogy a panelterven szereplőnek nem kell szimmetrikus tápfesz. Azonban az a gond, hogy a bemeneten 9 volt egyenfesz mérhető, és a tranzisztorok kivezérlés nélkül is melegednek. Mi lehet a gond? Mit mérjek, csináljak?
A válaszokat előre is köszönöm!
(#) reloop válasza gernerakos hozzászólására (») Dec 25, 2015 /
 
Szia! Azt javaslom várjuk meg Trivium93 kollégát, mint a kiviteli terv megalkotóját, hagy vigye végig ezt az erősítőt. Kell pár apró módosítás
(#) gernerakos válasza reloop hozzászólására (») Dec 25, 2015 /
 
Én is erre gondoltam, csak gondoltam nem zaklatom privátban.
Azért azt a pár apró módosítást, ha felsorolnád, megköszönném.
(#) reloop válasza gernerakos hozzászólására (») Dec 25, 2015 / 1
 
A végtranzisztorok emitter-ellenállásainak elhagyása miatt a kollektoráramukat a 6k8 ellenállások határozzák meg. Ide olyan értéket kell választanod, hogy a rajtuk folyó áramot megszorozva a végtranzisztorok áramerősítési tényezőjével 100-200mA körüli nyugalmi áram alakuljon ki.
A méréshez meg kell szakítsad az vizsgált oldal egyik kollektor vezetősávját.
A bemeneten érzékelt feszültséget a 4u7 csatolókondenzátor töltetlensége okozza.
Mindkét bemeneti pontot kösd testre és ellenőrizd a 2200µF előtt a tápfeszültség felének beállását!
A bemeneten ha nincs rövidzár, ajánlott jelforrást, vagy potit rákötni, mert könnyen gerjed.
A hozzászólás módosítva: Dec 25, 2015
(#) gernerakos válasza reloop hozzászólására (») Dec 25, 2015 /
 
Köszi a választ, megmértem amiket mondtál
. A 2200µF előtt ott a féltápfesz, 12 volt, mert a legjobb tápom is csak 24V-os. Viszont a 4u7 kondin végig (kivéve a földeléskor) 11-12 volt van.
A 6K8 ellenállás kapcsai közt 12V van, ezt elosztva 6800-al 0,00176-at kapok. Ez ugye a rajta átfolyó áram? Ha ezt megszorzom az áramerősítő tényezőjével a BD243-nak, akkor 0,052-t kapok, ami ugye 52mA. Ez megfelelő?
Az jelent valamit, ha megfogom bármelyik tranzisztor hűtőzászlóját, abbamarad a 50Hz-es zúgás. Ami egyébkét folyton jelen van, kikapcsoláskor a 4700µF kondenzátor kisülésekor meg mintha csökkenne a freki... Gondolom ez is a gerjedésre utal.
Hogyan tovább?
(#) reloop válasza gernerakos hozzászólására (») Dec 25, 2015 /
 
Akkor a kapcsolás nagyjából rendben van. Hogyan hűtöd a tranzisztorokat, hogy túlzónak találtad a melegedést?
A rajz bal oldalán a Be pont mellett van egy furatjelölés a pozitív tápon, ami azt is sugallhatná, hogy az a jelföld helye. Nem ez zavart meg a mérésben?
Az 50Hz-es búgás testre zárt bemenettel is észlelhető?
(#) portoky hozzászólása Dec 25, 2015 /
 
Sziasztok!

Lehet nem ide való,de megkérdem..
Van egy Wharfedale Power Cube 10+ aktív mélyládám. A minap éjjel arra keltem hogy a láda recseg és puffog,kihúztam az erősítőből de ugyanezt csinálja.. Mi lehet a gond? Így gyakorlatilag használhatatlan mert filmézés közben is csinálja.. Köszönöm előre is!
(#) gernerakos válasza reloop hozzászólására (») Dec 25, 2015 /
 
Elég érdekes ez az erősítő, most nagyjából rendben van... A bemeneten "csak" 0,37V van, és nem melegedik semmi... Amikor melegedett, nem volt semmi hűtés a tranzisztorokon, és kézzel néhány másodperc után már nem lehetett megfogni. Ha testelve van a bemenet nincs zúgás. Ha lóg, akkor halkan de van, ha megfogom kézzel a tranyók hűtőzászlóját megint nincs zúgás...
A bal oldali bement testpontja rossz helyen van tudok róla, nem ott mértem amit értem, hanem a 4u7 kondi "szabad" oldala és a 4700µF kondi negatív lába közt. Szerintem ez rendben volt.
A hozzászólás módosítva: Dec 25, 2015
(#) gernerakos válasza portoky hozzászólására (») Dec 25, 2015 /
 
A hangerőszabályzó potmétert tisztítsd vagy cseréld ki, ez talán segít.
(#) reloop válasza gernerakos hozzászólására (») Dec 25, 2015 /
 
A zajjal akkor nem lesz gondod, mert az alacsony bemenő impedancia miatt úgyis alacsony kimeneti impedanciájú forrásról fogod (leszel kénytelen) hajtani.
(#) gernerakos válasza reloop hozzászólására (») Dec 25, 2015 /
 
Értem, és a bemeneten lévő kisfeszültség miatt ne aggódjak? Nem lesz belőle baj?
(#) gernerakos válasza gernerakos hozzászólására (») Dec 25, 2015 /
 
További mérések:
Bekapcsoláskor a 4u7 kondikon 12V körüli feszültség áll be, de lassú ütemben folyamatosan csökken. Ha viszont leföldelem a bemenetet, akkor leesik nullára, ez így rendben van, de ha megszüntetem a földelést, akkor elkezd emelkedni...
Egyébként, csak próba idejére, valamilyen transzformátort a bemenetre kötve, így kivédve ez egyenfeszt kipróbálhatom, hogy a többi része az erősítőnek rendben van-e?
(#) reloop válasza gernerakos hozzászólására (») Dec 25, 2015 / 1
 
Ellenőrizd a 4u7 kondik polaritáshelyességét! Ha rendben, akkor cseréld le őket mert magas a szivárgóáramuk. Az sem baj ha nagyobbat teszel be, mondjuk 10µF 63V-osat. A bemeneti pontra köss 100k-220k ellenállást, hogy a kondi mindig feltöltött állapotban legyen üzem közben.
A kimeneti feszültségmérés azt mutatta rendben van az erősítő.
Következő: »»   1800 / 2486
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem