Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Önindító probléma
 
Témaindító: baribari, idő: Jún 27, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   28 / 37
(#) pityuli hozzászólása Szept 12, 2016 /
 
OKÉ. Köszönöm,majd hírt adok de most meg kell látogatni az SZTK. Minden javaslatot szivesen fogadok,
(#) P1251500 válasza pityuli hozzászólására (») Szept 23, 2016 /
 
Szia! Na mi újság? Jár-e már a verda?
(#) mineral válasza P1251500 hozzászólására (») Szept 23, 2016 /
 
Sziasztok! A gyújtási sorrend soros 4 hengeres motornál 1342! Én így tudom.
És a vízpumpánál van az egyes henger. Bár nem vagyok expert a motor témában.
De egyszer megjártam az autómmal. Lehúztam a kábeleket és rossz sorrendben dugtam vissza.
Akkor megtanultam egy életre a gyújtási sorrendet.
A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2016
(#) mineral válasza mineral hozzászólására (») Szept 23, 2016 /
 
Bocs. Nem beszélek a felnőttek dolgába! Bővebben: Link
(#) P1251500 válasza mineral hozzászólására (») Szept 23, 2016 /
 
Igazad van,de ennek a tipusnak-és még néhány más orosznak akkor is ez a gy.sorrendje.
(#) P1251500 válasza mineral hozzászólására (») Szept 23, 2016 /
 
Ha ezt a motort 1-3-4-2. vel rakod sorba kellemetlen meglepetés fog érni,ugyanis tüzet fog köpködni a karburátor.Ezeknek 1-2-4-3 a sorrend,nézd meg a képet,amit néhány hsz.-el feljebb feltettem.Az elosztó az órával ellentétes irányba forog... egyes henger a vízpumpánál...
Valamikor régen javítottam ilyen járgányokat
(#) mineral válasza P1251500 hozzászólására (») Szept 23, 2016 /
 
Igen igazatok van. Csak hablatyoltam össze vissza. Utána olvastam el Zolika60 hozzászólását. Akkor már láttam, hogy tényleg 1243 a sorrend. Azért is írtam, hogy nem beszélek bele a felnőttek dolgába...
(#) P1251500 válasza mineral hozzászólására (») Szept 23, 2016 /
 
(#) zolika60 válasza mineral hozzászólására (») Szept 23, 2016 /
 
Ne szabadkozz. Nekem is újdonság volt, pedig az elmúlt negyven évben láttam pár ezer autót.
(#) pityuli hozzászólása Szept 23, 2016 /
 
P1251500, itt vagyok nem kicsit elkeseredve, sajnos a Verda nem akarja az igazat.
Ellenben majd ki nyirt,nem illik ezzel dicsekedni esetleg mások okulására ,előadom.
A sorrend akkor 1 4 3 2 volt SEMMI! ki vettem az első henger gyertyáját Van- e szikra???
Próba: a viz tartály csavarjához elért a gyertya, testeltem, öninditóztam kerestem a szikrát
nem láttam hogy le adná.Ellenben az egyes henger be ROBBANT közel volt a nyiláshoz
a gyertya.Az utcába mindenki az útra jött 2 km is lehetett a hangját hallani.láng csóva,füst
én meg a ki vett ülés helyén, elképzelheted min mentem kersztül,szív mütét után nem semmi volt.
Bénaságomról ennyit.Most a 1 3 4 2 vel próbálkoztam SEMMI, kurblit csináltam, szelep fedél levéve
tovább kisérletezek.Óvatosan.Megvan a jelzés a főtengelyen.
Kérdésem az lenne még,mikor van sürítés az első hengernél ??? Amikor a négyes hengernél szelep hézagot tudok állítani?????
Ha kérhetném tisztelettel, gyakorlatban le írnád nekem a munka folyamatot,nagyon meg Köszönném.
(#) Ricsi89 válasza pityuli hozzászólására (») Szept 23, 2016 /
 
Akkor van sűrítés az egyesben, amikor ott annál tudsz hézagot állítani. Ha a négyesnél tudsz, akkor a négyesnél sűrít. 1-4 és 2-3 hengerek kábeleit cseréld fel az elosztón.
(#) pityuli hozzászólása Szept 23, 2016 /
 
Az önindítóról, vettem egy felújítottat,úgy néz ki jól tettem, valahol áthúzása volt a enyémeknek.
(#) pityuli hozzászólása Szept 23, 2016 /
 
Ricsi89. gondolkozom,szimpatikusnak tünik,talán még ezt nem próbáltam.
(#) P1251500 válasza pityuli hozzászólására (») Szept 23, 2016 /
 
Az egyes hengernél akkor van a a sűrítés felső holtpont,amikor a négyes hengernél van a szelepváltás,vagyis az első hengernél ekkor lehet állítani a szelephézagot.A rotor ekkor mutat az első henger irányába az elosztóban.Figyelembe véve az elosztófedél rögzítési helyzetét,függetlenül a rajta lévő számozástól,abba a csonkba kell dugni az egyes henger kábelét.Utána a maradék hármat,az óramutató járásával ellentétes irányba haladva,gy.sorrendnek megfelelően (1243) kell a helyére tenni.Az elosztófedél középső csonkjába természetesen a gy.trafótól jövő kábel kerül.
(#) pityuli hozzászólása Szept 23, 2016 /
 
Köszönöm,holnap du. majd jelentkezem.
(#) P1251500 válasza pityuli hozzászólására (») Szept 25, 2016 /
 
Szia! Kár,hogy ilyen messzire laksz,már régen elmentem volna,hogy megcsináljam az UAZ-t!
(#) pityuli hozzászólása Szept 26, 2016 / 1
 
Üdvözöllek, köszönöm ,jó vagy. Sajna nem sokra mentem a fiam nem ért rá,egyedül nem megy, kurbli-szelep állás nézés, próba végén lemerült az aksi,lehet hogy új kell Még adtam neki egy töltést 2 napra.
Egy Ladás próbál segíteni de az tudom nem UAZ.Még nem néztem, mi a véleményed??
Szelep állitás szerinte. Holt pontnál.
négyes henger kipufogó 8 szelep
hármas henger szívó 6 szelep
főtengely 180 fok forgatás
kettes henger kipufogó 4 szelep
négyes henger szívó 7 szelep
180 forgatás
egyes henger kipufogó 1 szelep
kettes henger szívó 3 szelep
180 forgatás
hármas henger kipufogó 5 szelep
egyes henger szívó 2 szelep
-------------------------------------------
az is javaslat : főtengely a jelen 4 6 7 8 szelep állitás 360 ford. 1 2 3 5 szelep állítás,
Érdemes-e vele foglalkozni ?? Ez csak a lada gk jó?
(#) P1251500 válasza pityuli hozzászólására (») Szept 26, 2016 /
 
Ez a szelepállítási sorrend csak a ladára igaz 86-47-13-52.nem tudom miért akarsz szelephézagot állítani.Előbb el kell indítani,hogy végre járjon a motor. Ha eddig jó volt a hézag feleslegesen nem kell háborgatni.Az UAZ-nál úgy van,hogy a négyes hengernél szelepváltás-ekkor állítod az egyes henger házagát.Utána hármas henger szelepváltás,ekkor állítod a kettes henger hézagát.Utána egyes henger szelepváltás,ekkor állítod a négyes henger hézagát.Utána kettes henger szelepváltás,ekkor állítod a hármas henger hézagát.
(#) P1251500 válasza pityuli hozzászólására (») Szept 26, 2016 /
 
Beszabályzási adatok:
Szelephézag hideg motornál: 1 és 4 -es henger kipufogó szelepeinél: 0,30-0,35
a többi szelepnél: 0,35-0,40 mm
(#) pityuli hozzászólása Szept 26, 2016 /
 
Köszi,gondoltam hogy nem minden orosz egyforma, nem kell vele foglalkozni!
Amikor a régi önindító vacakolt elkövettük azt a hibát,mivel a motor elég furcsán adta meg magát és onnantól kezdve nem indult,olaj nélkül ment vagy 300 m.gondoltam,besült, alulról megnéztem
minden rendben. Szelepre gondoltunk a fiammal, le a hengerfej nincs be égés, kettőt kivettünk
jónak találtuk, a többit már nem, új pakolás vissza a hengerfej.Minden a helyére került,többek között a szelep himba szerkezet,ekkor meg lettek lazítva a szelepek.Első beállításom úgy történt
hogy1 4 és 2 3 csak utólag gondolom hogy a főtengely jelet nem vettem figyelembe, az a tudat hogy a szerelő /nyugodjon békében/ el állított valamit.Közben le került az elosztó fedél is kábelekkel.Innentől kezdve nem vagyunk ura a helyzetnek.Porlasztó tisztitva,benzin van
Így történt,meg volt az oka szét szedésének mert már akkor Zetorral sem tudtuk behúzni.
Még azon töröm a fejem, bár a tengely forog ,az elosztóval minden rendbe van-e,Ki nem veszem.
Holnap bizom a sikerbe. Mindent úgy csinálok ahogy írod lessz segítségem. JÓ ÉJT.
(#) VIM válasza pityuli hozzászólására (») Szept 27, 2016 /
 
Szia! Állj!
Idézet:
„,mivel a motor elég furcsán adta meg magát és onnantól kezdve nem indult,olaj nélkül ment vagy 300 m.”
Nem kellett volna hozzányúlni semmihez sem! A robbantott rajzon ami szemléltetésként szolgáljon a 27. alkatrész az olajszivattyú hajtását és a gyújtás rotorját köti össze, mint közvetítő fogaskerék, aminek a belsejében a bordás rész kikopik és megáll a gép. A következő a kicserélése ennek az alkatrésznek: Ki kell venni a gyújtáselosztót (kihúzni a helyéről) előtte össze lehet jelölni az eredeti helyén a blokkon, majd egy 8-10mm átmérőjű 30cm hosszú farúddal le kell nyúlni ezért a közvetítő fogaskerékért és kivenni. Ezután a cseredarabot már könnyű lesz visszatenni a helyére és visszarakni a gyújtáselosztót is ahol jegyezve volt. Bővebben: Link Remélem nem érkezik későn ez a hsz.
(#) pityuli hozzászólása Szept 27, 2016 /
 
Kérdezném írod a négyes hengernél szelepváltás,/össze van keverve/,hogy értsem,
váltásnál, a nyitás, zárás a két rugó együtt fent,vagy egyik lent nyit a másik fent zár.
és ha utóbbi melyik szívó vagy a kipufogó. Fent van a szelepváltás??????
(#) VIM válasza pityuli hozzászólására (») Szept 27, 2016 /
 
Ha eddig nem nyúltál semmihez a motor vezérlésében akkor NE TEDD ezután sem, mert félő, hogy csak halmozni fogod a problémát! Arra fókuszálj amire felhívtam a figyelmedet, mert az orosz autók többségénél ezt a "hajtást" alkalmazták az olajszivattyú és a gyújtás működtetésére.
(#) VIM válasza pityuli hozzászólására (») Szept 27, 2016 /
 
Időnként frissítsd az oldalt, mert így nem fogod látni a választ időben.
(#) pityuli hozzászólása Szept 27, 2016 /
 
BE INDULT KETYEG MINT AZ ÓRA, nagyon szépen KÖSZÖNÖM segitséget mindenkinek .
még a trafót le kellett cserélni.
Kűlön köszönöm p1251500 segitségét sokat tanultam tőle.
Jó egészséget kívánok,
(#) P1251500 válasza pityuli hozzászólására (») Szept 27, 2016 /
 
Szia! Azért még tudtál meglepetést okozni,mert eddig azt nem tudtam,hogy milyen előzményei voltak ennek a motor-megállásnak!De örülök,hogy sikerült a javítás,és jár a verda!Az elismerést köszönöm,de úgy érzem ez nem csak engem illet,hanem mindenkit aki hasznos tanácsokat adott.Neked is kívánok jó egészséget!
(#) pityuli hozzászólása Szept 27, 2016 /
 
Azt írod ezt ahajtást alkalmazták az olajszívattyú és a gyújtás müködtetésére.
Olajszívattyú : nem jön fel az olaj a szelepekhez,pakolás jól van betéve, szívattyúhoz nem nyúltam.
Még a fontos munkát elvégzem,adok neki fentről olajat.
(#) VIM válasza pityuli hozzászólására (») Szept 28, 2016 /
 
A hozzászólásokban találsz aláhúzott részeket, azokra ha rákattintasz egy-egy linkre fognak mutatni, ahol plusz hasznos információkhoz juthatsz a témával kapcsolatban. A Válasz "gombra kattintva tudsz az adott hozzászólásra viszont válaszolni. Ez a link szintén olyan ahol az említett olajszivattyú tengelye és a kis közvetítő fogaskerék látszik, mint javítókészlet alkatrészei. Gyere IDE vissza és kattints rá a "robbantott rajzra" feliratra és arra még egyszer, és akkor teljes nagyításban látod az ábrát a részletekről. Az AC felől lesz (jobb oldalon) a 27. ábraszám ami rámutat a kérdéses alkatrészre és a hajtási megoldásra. Ezek csak segítségként szolgálnak a számodra ahhoz, hogy megértsd a problémát okozó alkatrész szerepét az egészben, mivel az UAZ-ról külön nem találtam ilyen magyarázó rajzot de annak is ilyen a felhajtása.
(#) pityuli válasza VIM hozzászólására (») Szept 28, 2016 /
 
Az elképzelésem: már régebben vettem ki az elosztót de nem jön be. A tengely vége un.nutba
kapcsolódik ami által hajtsa a elosztó tengelyt.De bent mi van? Ami a szívattyut müködteti.
Honnan javítható,ahogy írod fogaskereket kell cserélni.
Ilyen egyszerü lenne, ki veszem az elosztót. benyúlok a fogaskerekért és cserélem?
Az olajszivattyu tengejvég bordázott végéhez kapcsolódik a kis közvetítő fogaskerék,az lenne a bünös? Most nem tudom elképzelni a két hajtás hogy működik, már a szívattyú és az elosztó. Időm lessz megbontom és tájékoztatlak.
(#) VIM válasza pityuli hozzászólására (») Szept 29, 2016 /
 
Már a legelején leírtam ITT hogy hogyan kell ezt megcsinálni. EZ a fogaskerék fejjel felfelé ül a perselyében és alulról csatlakozik bele a szivattyú bordás tengelyvége Bővebben: Link. Ha kiveszed az elosztót a helyéről, akkor ott le tudsz nyúlni azzal a kúpos farúddal, amit kissé bele kell ütni a furatba, hogy megszoruljon a kivételhez és már fel is tudod húzni a felszínre.

Hajtás.jpg
    
Következő: »»   28 / 37
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem