Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Vitatkozzunk! / Beszéljük meg!
Moderátorok által fokozottan megfigyelt, és moderált topik! Kulturáltan, egymást észérvekkel meggyőzni vágyók témája!
Lapozás: OK   37 / 111
(#) sonajkniz válasza Massawa hozzászólására (») Máj 21, 2017 /
 
Idézet:
„Azt meg szemérmetesen nem vetted figyelembe (elhallgattad), pedig irtam, hogy a motor tengely külsö vége is csapágyban van ( ami a ti mozdonyotokon hiányzik).”


Még én írom a hülyeségeket. Talán olvasd végig, mit válaszolok neked!
Idézet:
„Azt meg nem kétlem, nem is erről folyik a vita, hogy az általad vázolt megoldás sokkal jobb.”
(#) Massawa válasza sonajkniz hozzászólására (») Máj 21, 2017 /
 
Továbbra is azonban a motort okolod meg annak a gyártoját, holott azoknak semmi köze a problématokhoz.
(#) sonajkniz válasza Massawa hozzászólására (») Máj 21, 2017 / 1
 
1. Nem én konstruált a vonatot, és még mindíg nem a vonat konstrukciója a téma.

2. Győzz meg oly módon, hogy feltöltessz ide képeket olyan villanymotorokról, amik meghaladják a 300W-ot, és sajtolt lemez csapágyházok van, anyjáig szegecselve, hogy még ne is tudj csapágyat cserélni.
Ez a motor nem lehet köztük!

3. A tonnákat hogy számoltad ki? Még ha 100 Nm indítónyomatékkal is számolok, 30mm erőkaron, akkor sem jön ki.
(#) pucuka válasza sonajkniz hozzászólására (») Máj 21, 2017 / 1
 
Ritkaság, de szerencsére van a motornak gyári adatlapja. Abban szerepel egy szakító nyomaték címszó alatt egy 11 Nm -es érték. Gondolom, ez a csapágyazat terhelésére vonatkozik. Ez pedig nem egy egetverő érték. Mégiscsak gyanús, hogy konstrukciós hibáról van szó, és lehet, nem ezt a motort kellett volna használni, vagy gondoskodni kellett volna arról, hogy ne a motor csapágyai vegyék fel az egyéb terheléseket.
(#) sonajkniz válasza pucuka hozzászólására (») Máj 21, 2017 /
 
Ez idáig mind rendben van, amit írsz, de ez is azt mutatja, hogy a motor teljesítményéhez, gyenge a ház. Erre ők is rájöttek, de mint a PIC-ek esetében, nem javították, csupán kiadtak hozzá egy erratát, hogy védve legyenek.
Én vettem a fáradtságot, és negyed órán keresztül túrtam a Google képkeresőjét, de nem találtam több olyan motort, ami golyóscsapágyazás mellett lemez csapágyházas lett volna.
Ebből én arra következtetek, hogy nem életképes technika.

Egyébként pár éve egy ugyanígy lemezből elkövetett galádság folyamatos problémát okozott nekem.
Volt egy Ford Sierrám. 2000-es motorral. A szíjtárcsa felöli főtengely szimering nem öntvényházban volt, hanem egy sajtolt, elég nagy méretű lemezdekliben.
El lehet képzelni, hogy az aluöntvényhez csavarozott lemez milyen alakváltozásokat szenvedett a melegedés hatására. Elég az hozzá, hogy amikor a szimeringet kicseréltem, kb. 1000Km után újra folyni kezdett az olaj.
Se azelőtt, se azóta nem láttam ilyen megoldást.
A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2017
(#) nagym6 válasza sonajkniz hozzászólására (») Máj 21, 2017 /
 
Idézet:
„motor teljesítményéhez, gyenge a ház.”
Mifelénk falun rengeteg házi gépet építettek -gyalu, daráló, körfűrész stb.- ékszíjhajtással. Ilyen probléma sosem volt, erre nemi is gondolt senki, hogy a csapágyház ilyen irányban nem bírja a motor nyomatékát. Ez azért alap dolog lenne szerintem egy villanymotornál. Elég macerás, ha külön tengelyt kell beépíteni, hogy ne terhelődjön a motorcsapágy oldalirányban. Vagy ez egy speciális feladatra tervezett motor, ahol eleve külön teherviselő tengely van.
Manapság alulméretezésre tömeges példa van. Anyagtakarékosság, tönkremegy vegyenek újat.
A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2017
(#) pucuka válasza sonajkniz hozzászólására (») Máj 21, 2017 /
 
Az a tervező felelősége, hogy milyen motort választ, vagy ha már ilyet választott, nem oldotta meg a terhelés elviselését. Költségben valószínűleg nem mindegy. Nem tudom mi a drágább, egy nagyobb terhelést elviselő motor, vagy komolyabb hajtáslánc.
A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2017
(#) kadarist hozzászólása Máj 21, 2017 /
 
Mert ugye ha extra oldalirányú a terhelés, akkor teherviselő csapágyazás kell. Nem tudjuk, hogy a motor gyártója mit ad meg erre és azt sem tudjuk, hogy a lánc mennyire húzta oldalra. Házas csapágy-csapágyház
A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2017
(#) goreny válasza sonajkniz hozzászólására (») Máj 21, 2017 /
 
Idézet:
„A motort érő erőhatás a legkissebb, lévén ott még a teljes leadott teljesítmény jó része forgás.”

Köszönöm, megadtad a választ, nincs is több kérdésem.
(#) Massawa válasza sonajkniz hozzászólására (») Máj 21, 2017 /
 
1. Szernecsére nem te konstruláltad a mozdony, de az sem igen éretett a dologhoz, vagy aki megvette nem értette, higy mire valo.
2. Képzeld el olyan motor is van aminek semilyen csapágya nincs azon az oldalon ahol az átvitelhez illeszkedik. Nagyon sok furogép ilyen.

3. Hagyd már békén azt a csapágyházat, mert nem amiatt történt ami történt, hanem a helytelen konstrukcio és a helytelen haszna'lat miatt.
A nagy mozdonyon is elöfordult, hogy elgörbült a hajtorud, mert nem arra lett tervezve amit ráakasztottak.

Te montad, hogy egy tonnányi a vonat - miután a mozdonykereke nem csuszik meg, ez az erö az áttétellel csökentve megjelenik mint szakitoerö a motor csapágyán. Ha erre 11 Nm-t irnak akkor ennyit. Kiváncsi vagyok ki-e tudod számolni mennyi erö jut a motor csapágyra.
Megint kevered a Gizikét a gözekével, amikor te forgatonyomatékrol beszélsz. Mert a kettö nem ugyanaz. Ha a forgatonyomatékot átléped akkor ledöglik vagy leég a motor, de nem sérül a csapágya! A csapágy radiális terhelése meg az amivel a lánc huzza.

Egy példa lehet, hogy megérted. Vegyél egy mérleget aminek 2 egyforma hosszu karja van. Ha ezt egy motor tengelyére szereled, akkor még egy légy is kibillentheti, még akkor is, ha mindkét karra felakasztol 1-1 tonnát. Gondolod, hogy a motor csapágyának ki kell majd ezt birnia??? Az elforditáshoz elég egy légy is , azaz alig kell forgatonyomaték, de a csapágy tönkre megy.
(#) Massawa válasza pucuka hozzászólására (») Máj 21, 2017 /
 
Meg kifelejtett vagy egy kuplungot, ami a tulterhelésre lekapcsolja a motort vagy ugyanezt nem oldotta meg az elektronikával.
Szoval olcso lonak nem kell a fogát nézni.
(#) ktamas66 válasza goreny hozzászólására (») Máj 21, 2017 /
 
Tudod, mielőtt kidobtuk volna a hulladékba az emlegetett márka emlegetett fűnyíróját, én is megmutattam apámnak ezt a csapágyház megoldást. Egy jó darabig mondogatta: "de hát hogy lehet ilyet csinálni".
(#) Massawa válasza nagym6 hozzászólására (») Máj 21, 2017 /
 
Mondj egy olyan falusi gépet amit blokkolt helyzetböl inditanak rendszeresen. A mozdony sajnos ilyen. A körfürész a gyalu a szecskavágo stb mind elöször üresen felpörög ( ráadásul nagy 3 fázisu vagy hasonlo motorral) és csak utánna terhelik le.
A mozdony meg mindig ugy indul, hogy a kerekekre rá van akasztva 1 tonnányi vonat. Elpörögni nem tud, kuplung nincs csak jobb esetben valamilyen elektronika ami lassan inditaná a motort (lehet, hogy még áramkorlát sincs benne), amire a lánc átviszi az egész eröt, ami kerékre hat átszámolva az áttétellel. Ezt az eröt mechanikusan és elektronikusan is kezelni kellett volna, ami itt nem történt meg és a kolléga nekirontott a motor gyártojának, hogy vackot gyárt, holott a hiba teljesen máshol van. Ha csak a forgatonyomatékot kellett volna leküzdenie az megtehette volna a konstruktör ugy is, hogy a motor csapágyára semilyen más terhelés nem juttat, csak az igényelt forgatonyomaték.
Szerintem ilyen tudással meg hozzáállással akkor is kinyirták volna a motort - egyszerüen leégett volna, épp csapágyakkal, meg pléh lemeztokkal.

Ez van ha valakinek fogalma sincs a mechanikárol meg a vonat tömegéröl.
A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2017
(#) adorj706 hozzászólása Máj 21, 2017 /
 
Hi!

Egy (nektek ) gyors eldöntendő kérdés.
Azonos paraméterű "kellékek" esetén mit mutatnak a műszerek ?

Köszönöm!
(#) mex válasza adorj706 hozzászólására (») Máj 21, 2017 /
 
Egy telep feszültségét mutatja a voltmérő, az ampermérő pedig a voltmérő belső ellenállása által korlátozott áramot.
(#) kissi válasza adorj706 hozzászólására (») Máj 21, 2017 /
 
A feszültségmérő 0V-ot, az áramerősségmérő 0A-t ( mindegyik izzón Ut van, de ezek "szembe"vannak a telepfeszültséggel, ezért az eredőjük 0 ! ).
(#) Massawa válasza adorj706 hozzászólására (») Máj 21, 2017 /
 
Az ampermerö semmit....a voltmerö sem fog nagyon mutogatni.
A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2017
(#) adorj706 válasza mex hozzászólására (») Máj 21, 2017 /
 
Én azt hittem ezen a szakaszon nem lesz feszültség s ezáltal áram sem folyik.
(#) adorj706 válasza kissi hozzászólására (») Máj 21, 2017 /
 
Ok megnyugtattatok.
Köszönöm!
(#) nagym6 válasza Massawa hozzászólására (») Máj 21, 2017 /
 
Motor csapágyház szempontjából nézve mindegy hogy mit hajt, mi van utána, csapágyházra a motor erő -ellenerővel szemben- hat, de maximum amit a motor tud. Ha lassan gyorsul az erő és tömeg viszonya miatt, az elektromos problémát jelent, pld. leéghet a "lefogott" motor.
Falusi gép ha felpörgés után megkapja a terhelést, ugyanúgy motorerő-ellenerő eredője hat a csapágyházra, ugyanaz mint mozdonynál, mechanikus szempontból nézve.
(#) Massawa válasza nagym6 hozzászólására (») Máj 21, 2017 /
 
Igen, mindegy hogy mit hajt, de nem mindegy mivel terhelik igy irányba. A motor paramétereit kizárolag a forgási energiára értik és nem arra, hogy közben még egy tonnával valahova huzzák is. Ezért kellett volna ugy szerelni ahogy a korábbi rajzomon van, mert akkor a motornak csak a forgásenergiát kell leadnia és nincs más erö ami a gyapágytokra hat.
Gondolkodj el az elöbbi mérleg példán.
Az is igaz, hogy a felusi gépen is ugyanazt a forgási energiát kell leadnia, csak akkor már minden forog és mozgásban van, és nem áll, mint a mozdony esetében.
Emlékezz csak vissza ringlispilesre, az induláskor egy vizeskádba engedte az elektrodákat, és mevárta mig felporög a kötélhinta, és csak utánna kapcsolta a kapcsolot.
(#) goreny válasza ktamas66 hozzászólására (») Máj 21, 2017 /
 
Azt azért megkérdezném, hogy a "csapágyház" hibája miatt lett kidobva az a bizonyos fűnyiró?
(#) adorj706 válasza nagym6 hozzászólására (») Máj 21, 2017 /
 
Azt kell megérteni hogy egy motort (annak felépítésétől független) a beszerelési vagy meghajtási konstrukciótól függően érheti radiális és/vagy axiális terhelés.
A két terhelési formát egy adott motor nem feltétlen egyformán viseli!
Lehet hogy le tud adni egy motor 5* akkora teljesítményt axiális terhelésre mint amitől radiális terhelésnél ripityára törik a háza (vagy fordítva...).
Röviden erről van szó ....
A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2017
(#) nagym6 válasza Massawa hozzászólására (») Máj 21, 2017 /
 
Akkor gondolom itt az indítási túláram amiről beszélünk, ringlispilnél ezért kell a vizes előtétellenállás.
Bármikor előfordulhat bárhol motornál, hogy valami erős fékezést kap, ekkor kiszakad a csapágyház, ez érdekes. Nem csodálom, hogy sonajkniz ezen csodálkozik.
(#) Massawa hozzászólása Máj 21, 2017 /
 
Ezen gondolkodjatok el.


Tudhatja a gyárto, hogy mivel terhelik a motor csapágyát?
A gyárto csak azt garantálja hogy el tudja forgatni 1 vagy 100 Nm-rel. De azt nem, hogy meg kell tartania a 2 t tömeget is. ( ezt a mechanika konstrukcioja okozza - a lánchajtás egyenesen a mozdonytengelyre ( áttétellel).
A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2017

Motor.jpg
    
(#) Massawa válasza nagym6 hozzászólására (») Máj 21, 2017 /
 
Igy van azt kellett volna ugy mechanikusan kezelni a motortengelyröl levenni a ráhato eröt, és kezelni az inditási nyomatékot.
(#) ktamas66 válasza goreny hozzászólására (») Máj 21, 2017 /
 
Különben nem hoztam volna fel példának. Nem is a kés felőli ment tönkre, hanem a tengely másik végén levő.
(#) nagym6 válasza Massawa hozzászólására (») Máj 21, 2017 / 1
 
Idézet:
„Tudhatja a gyárto, hogy mivel terhelik a motor csapágyát?”
Szerintem tudhatja, a motorerő és az általa hajtott akármi ellenerő eredője ami a csapágyházra hat. Ez sosem lesz nagyobb, mint amit a motor tud. Ha a mozdonyt teljesen befékezzük, motorra teljes feszültség, akkor sem fog nagyobb erő hatni a csapágyra, mint ami a motor adott állapotára nézve előre tudható. Mindegy, hogy áttételek után hány tonnát mozgat, a motor áttételek előtt van.
(#) Massawa válasza nagym6 hozzászólására (») Máj 21, 2017 /
 
Láttad a rajzot? A gyár csak azt mondja milyen erövel tud forgatni, amit ki is bir a csapágy ha más terhelés nem jut reá. De ha még ráakasztasz 1-2 tonnát akkor baj van.
Gondold el azt is az adott rajzon mi történne, ha a mérlegnek saját csapágyazása lenne ( az tartaná a 2 tonnát), a motornak csak egy tengelykapcsoloval forgatnia kellene. Nos erre mondja a gyárto, hogy 100 Nm garantál.
A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2017
(#) nagym6 válasza Massawa hozzászólására (») Máj 21, 2017 /
 
Akkor az ilyen motorok kizárólag külön -radiálisan terhelhető- tengelyes hajtással használhatók, ami visszább volt rajzodon?
Következő: »»   37 / 111
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem