Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » GSM távkapcsoló
 
Témaindító: kyrk, idő: Dec 4, 2006
Lapozás: OK   3 / 4
(#) Gubrar hozzászólása Szept 19, 2016 /
 
Sziasztok!

Elképzelésem a következő:
Van egy mobiltelefonom ami nincs használatban ezt szeretném egy 230V-os vezeték távkapcsolására használni, úgy, hogy a jack csatlakozójára kötnék valamilyen áramkört ami ha a telefon megszólalna be/ki kapcsolná a 230-ra kötött eszközt.

Találtam hasonló topic-ot, de nem tudom, hogy ilyen magas feszültségre is jók-e azok az áramkörök, valamint nagyon kezdő vagyok, így részletes leírásért nagyon hálás lennék.

Előre köszönök minden segítséget.
(#) vargaf válasza Gubrar hozzászólására (») Szept 19, 2016 1 /
 
A jack csatlakozóra nem szabad 230 V váltakozó feszültséget kapcsolni!
(#) didyman válasza vargaf hozzászólására (») Szept 19, 2016 /
 
De hát nem is írt ilyet..
(#) didyman válasza Gubrar hozzászólására (») Szept 19, 2016 /
 
Tudnunk kéne pár dolgot:
-Mekkora áramról van szó?
-Csörög a telefon, addig meghúz. Ha a csörgés abbamarad, mi történik?
-Hogy szeretnéd kikapcsolni a meghúzott relét?
(#) Gubrar hozzászólása Szept 19, 2016 /
 
Lényegében egy 50 Wattos spot lámpát kellene kapcsolni ezzel meg egy 15 wattos kompakt fénycsőt.
Jack csatlakozó nem tudom mennyit ad le mikor szól, de lehetne a rezgő motor helyére is vagy a hangszóró helyére kötni.

Ha a csengés abbamarad a lámpák maradjanak bekapcsolva.

Kikapcsolást vagy egy újboli csörgetésre ha lehet ilyet vagy úgy is lehetne ha úgy egyszerűbb, hogy ha a jacken jön az adat akkor bekapcsol, ha rezgő motornál akkor ki. (Szoftveresen megoldom h ezt a két dolgot külön lehessen hívni, és ne legyen olyan h egyszerre rezeg és szól, tehát ez nem probléma)
(#) kaqkk válasza Gubrar hozzászólására (») Szept 19, 2016 /
 
(#) didyman válasza Gubrar hozzászólására (») Szept 19, 2016 /