Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » CDI gyújtáselektronika
 
Témaindító: rudolf992, idő: Feb 24, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   5 / 16
(#) ruspy hozzászólása Aug 8, 2010 1 /
 
Sziasztok, szeretném megcsinálni , egy korábban említett cdi-t (honnda nh-50), alkatrészhiányban szenvedek, honnan tudok beszerezni Motorola TP230-at, vagy mivel tudom helyettesíteni?
(#) laszloadam4 válasza ruspy hozzászólására (») Aug 8, 2010 /
 
Szia!
Nekem Honda MT-hez kellett CDI.A Honda dió jó rá.
Ezt teljesen újjat kapsz a vaterán 2200ft-ért.Nem tudom,hogy honnan lehet beszerezni a számodra szükséges alkatrészt.De ennyi pénzért nem is tudom,hogy megéri-e vele szenvedni.Ha úgyanolyan elektronika van a honda nh-ban mint az MT-ben akkor jó rá a Diónak a CDI-je.
Remélem tudtam segíteni.
Üdv.!
(#) Gee79 hozzászólása Aug 9, 2010 /
 
Sziasztok!
Valószínű, hogy meghalt a cdi elektronika a dio f-18-as motoromba. Szétszedtem, csináltam róla egy rajzot, hogy mik voltak bent, és hogy volt bekötve. A problémám 1 alkatrésszel van. Egy fekete kis alkatrész, a tetején "SIRBA" felirattal. Az mi? És mi van benne? Gondoltam már opto relélre, reed relére, vagy valami hasonló lehet. Sajnos mivel ez Európában tuti nem kapható, másik hasonlót kell találnom, de ha nem tudom mi az, és nem tudom, mi van belül, akkor nehéz lesz.
Tudnak nekem ebben valaki segíteni?
Köszönettel:

Gábor
(#) laszloadam4 válasza Gee79 hozzászólására (») Aug 9, 2010 /
 
Hogy néz ki a CDI-d kívűlről?
Gondolok ítt a csatlokozóra.Tudsz képet küldeni róla?
Üdv.!
(#) Gee79 hozzászólása Aug 10, 2010 /
 
Tudok képet küldeni, igaz a már szétszedett állapotáról.

Kép 001.jpg
    
(#) laszloadam4 válasza Gee79 hozzászólására (») Aug 10, 2010 /
 
Ugyan ilyen van a Honda Dióba.Vadonat újjat kapsz a vaterán 2500ft-ért.Bővebben: Link
(#) Gee79 hozzászólása Aug 10, 2010 /
 
Tudom hogy 2500-ért rámsóznak valami utángyártottat, de erős aggályaim vannak afelől, hogy az legalább olyan jó lenne, mint a gyári. Ezért szeretnék inkább én egy ugyan olyat építeni. Ha valaki tudna segíteni a felmerült 1-2 probléma orvoslásában, annak nagyon örülnék.
Gábor
(#) laszloadam4 válasza Gee79 hozzászólására (») Aug 10, 2010 /
 
Oké.Értelek.
Szerintem ugyanolyan jó mint a gyári.Nincs benne kopó alkatrész úgyhogy ugyanannyi esélye van mint a gyárinak,hogy tönkre menjen.Egyébként ha kapnál olyan alkatrészt amit keresel akkor se hinném,hogy olcsobban megúsznád.De amúgy az oldalon találsz gyári ilyen alkatrész is igaz használtat.
De te tudod.Tuvábbi jó keresgélést.
Üdv.!
(#) Gee79 hozzászólása Aug 10, 2010 /
 
Köszönöm, nagyra értékelem a segítséget. Az utángyártottal nem is annyira az a bajom, hogy minőségre rosszabb lenne, inkább hogy nem olyan. Fele annyi alkatrészt tartalmaz, sokkal primitívebb. Ettől függetlenül lehet hogy tovább fog működni mint a gyári, csak nem mindegy, hogy hogyan. Amúgy a gyári elment az enyémbe 25 évet!
(#) laszloadam4 válasza Gee79 hozzászólására (») Aug 10, 2010 /
 
Rendben.Gyárit biztos nem tudsz már újat venni.Én ennyit tudtam segíteni.De ha akarod használni a motorod akkor érdemes elgondolkodni,hogy mi legyen.Vagy veszel egy utángyártottat.Vagy keresel egy 25 éve gyártott alkatrészt újba.
De az utóbbi az igen esélytelennek hangzik.
Minden jót! Sok sikert!
Azért majd jelezd hogy sikerült megoldanod.
Üdv.!
(#) Gee79 válasza laszloadam4 hozzászólására (») Aug 10, 2010 /
 
A harmadik lehetőséget kihagytad, hogy csinálok egy teljesen újat a gyári mintájára, amit bármikor meg tudok ismételni, és megismerve a működését kedvemre alakítani is akár, utána pedig akik hasonlóan szeretnek bütykölni, természetesen segíteni az építésében. Ma átrajzoltam, volt bent egy hiba, most már kezd világos lenni a működése.
Amúgy szerintem tudnék gyárit venni ha nagyon akarnék, a honda motoros márkaképviselet bizonyára hozatna nekem sok pénzért, de nekem az nem kell, annyira nem bonyolult dolog, hogy ne lehetne megcsinálni.
Majd jelzek, hogy mit sikerült.
(#) laszloadam4 válasza Gee79 hozzászólására (») Aug 10, 2010 /
 
Oké.
Én csak azért hagytam ki a harmadik lehetőséget mert nincs hozzá megfelelő alkatrészed.De ha meg tudod oldani akkor gratula.
Köszönöm a válaszod.
Minden jót!
Üdv.!
(#) laszloadam4 hozzászólása Aug 13, 2010 /
 
Sziasztok! Van valakinek Honda Dio Kapcsolási rajza?Igazából engem a fesszabályzó érdekelne benne,hogyan kell bekötni.Nekem MT-re kell egy fesszabályzó és annak a bekötése megvan.A Dio-nak meg ugyanúgy néz ki a fesszabályzója(kívülről).Nem tudom,hogy változtattak a bekötésén vagy sem?
Előre is kösz mindenkinek.
Üdv.!
(#) simon19741118 hozzászólása Aug 17, 2010 /
 
Tudja valaki af 34 -nél hogy ennél az elektronikánál melyik lábra milyen vezeték megy? sanos a csokit levágták róla.az elektronika 30410-GBL-03 as
(#) ruspy hozzászólása Aug 18, 2010 /
 
Ha egy BT151-esel helyettesítem a M tp230-at akkor miket kell cserélni még?


Ja.. nem tudom milyen lesz ha kész lesz, de ha nem elég erős a szikra magas fordulaton, akkor az egészet át kell variálni,, vagy csak néhány alkatrészt kell cserélni?
(#) meszka14 hozzászólása Aug 24, 2010 /
 
Sziasztok nagyon sürgős lenen nekem a segítség nem tudom hogy épp mi volt a téma de az én kérdésem is CDI-vel kapcsolatos lenne. Van egy piaggio CDi-m valamiért nem üzemel vele a motor nem ad szikrát a vezetékekben viszont van feszültség,hát elkezdtem szétszedni a CDI-t valameddig el is jutottam de van egy műanyag ház abba bele helyezték a nyáklapot és a trafót és körbe öntötték valami kék cuccal ami nagyon kemény anyag nem ég nem akar törni se és 2-órás munkával alig 5x3cm területet szabadítottam ki mert ugye vigyázni is kell a belsejére.Azt szeretném meg tudni hogyan tudom kiszedni belőle a trafót meg a nyáklapot törés és sérülés nélkül és utána kideríteni mi is a gond és lehetőleg kijavítani újra dobozolni és használni! a válaszokat előre is köszönöm!
Üdv Gábor!
(#) Krisz03 válasza meszka14 hozzászólására (») Aug 24, 2010 /
 
Kromofág feloldja/fellazítja a műgyantát, amivel ki van öntve. Azonban én azt mondom, hogy ne vacakolj a javításával, mert nem biztos, hogy sikeres lesz a javítása.
(#) meszka14 hozzászólása Aug 24, 2010 /
 
Köszönöm a segítséget megpróbálom mert mostanába nem jutok új alkatrészhez pénz ügyi gondok miatt és hátha össze jön
A kromofág nem teszi tönkre a nyákot/trafót se?
(#) Krisz03 válasza meszka14 hozzászólására (») Aug 24, 2010 /
 
Elektrolit kondikról nekem leoldotta a fóliát, de lehet, hogy csak a túl hosszú áztatás miatt. Egyébként másban nem tesz kárt. Védőfelszreléseket ne felejtsd el (kesztyű, szemüveg)!
(#) meszka14 hozzászólása Aug 24, 2010 /
 
Rendben nem felejtem el gumi kesztyű és szemüveg(pont van itthon kromofág).
Esetleg abban tudnál segíteni, hogy mi hibásodhatott meg a CDI-ben?
(#) Krisz03 válasza meszka14 hozzászólására (») Aug 24, 2010 /
 
Gyakorlatilag bármi. Főként szakadt és zárlatos félvezetőket keress.
(#) meszka14 hozzászólása Aug 24, 2010 /
 
köszönöm a segítséget sajnos még keresni se tudom mert még mindig marja a koromofág alig halad sokáig tart:S
(#) Krisz03 válasza meszka14 hozzászólására (») Aug 24, 2010 /
 
Én egy hétig áztattam egy feszszabályzót, és naponta kapargattam a feloldott részecskéket. Szóval, türelem...
(#) meszka14 hozzászólása Aug 24, 2010 /
 
erre én is tudok adni egy jó tanácsot,fogsz egy (fa-ráspolyt vagy reszelőt)és az érzékeny alkatrészekig sok helyen le lehet szedni ráspollyal és a végén már csak 2-mm marad azt pedig 1-2 óra alatt leszedi!Én jól megkaparásztam most meg ráspolyoztam vissza tettem kromofágba szerintem már nem sok kell neki már látszik minden ami a műgyanta alatt van!
Amúgy ha szabad tudni meg tudtad javítani a fesz. szabályzót? Mi volt a baja?.
(#) Krisz03 válasza meszka14 hozzászólására (») Aug 24, 2010 /
 
A feszszabályzónál ilyet nem tudtam véghezvinni, mivel az egész egy hűtőborda volt, és csak az alja volt szabadon. Nem a javítás volt a cél, csak a felépítés megismerése. Tele SMD alkatrésszel, meg néhány felületszerelt. Van nekem ennél sokkal egyszerűbb, bevált áramköröm.
(#) meszka14 válasza Krisz03 hozzászólására (») Aug 24, 2010 /
 
Értem hát nem lehetett egyszerű akkor,amúgy ha lemarattam akkor csinálok képet és tudnál neke m segíteni h mi lehet a gáz mert annyira nem tudom h mit keressek tudom mondtad félvezetőket az ha jól tudom IC-ugye?Nem látszik még az egéssz de egyszerűnek tűnik a nyáklap felépítése a trafót meg nem nagyon látom:S Válaszodat és a segítséget köszönöm
(#) Krisz03 válasza meszka14 hozzászólására (») Aug 24, 2010 /
 
Az IC is félvezető (integrált áramkör), de itt inkább diódákra, tranzisztorokra, tirisztorokra gondoltam. Hiába készítesz képet, én csak a látható sérülésekre tudnám felhívni a figyelmed, viszont csak te tudod megmérni az alkatrészeket.
(#) meszka14 válasza Krisz03 hozzászólására (») Aug 24, 2010 /
 
műszerem van csak nem értem h mit h mérjek pl hány ohm kell legyen egy alkatrész
elkezdtem nézegetni de szerintem zárlatos
mert ebbe az CDI-be van egy gyújtótrafó is meg maga az elektronika és néztem hogy a gyújtótrafó bemeneti vezetéke mind kettő test és ez szerintem nem így kéne legyen mert próbáltam elsütni a trafóját hogy nem e azzal van baj de zárlattal találkoztam,most leforrasztom a trafónak a 2 szálát a nyáklapról és megpróbálom elsütni ha nem jó akkor egy másik 12-v os trafót kötök rá és kipróbálom a rendszert!
(#) meszka14 hozzászólása Aug 24, 2010 /
 
Az is probléma még , hogy a trafónak műanyag burkolata van és nem tudtam lemaratni az összes műgyantát mert szétjönne a trafó, próbálom leválasztani a nyáklaptól és a nyáklapot még tovább maratnám!
(#) Krisz03 válasza meszka14 hozzászólására (») Aug 24, 2010 /
 
Pontosan milyen motorod is van? Piaggio, de mi?
Következő: »»   5 / 16
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem