Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   101 / 228
(#) nagy_david1 válasza foxi63 hozzászólására (») Aug 24, 2012 /
 
Köszi. Amúgy egy 12V 18A körülit néztem ki 5600rpm/V fordulatszámmal. Nekem csak az az érdekes, hogy egy ilyen RC motor mondhatni nagyon kicsi és mégis nagy áramokról beszélünk. Hogy lehet az, hogy egy kb 2-3*3-4cm-es motor pl 500W-os? Egyszerűen, hogy nem ég le? Ha belegondolok, hogy egy normális 1kW-os motor mekkora és ezt összehasonlítom egy ugyanakkora teljesítményű rc motor méretével akkor hatalmas az eltérés. Ez kicsikét a fejemben nem nagyon áll össze. Egyszerűen 500-800W "elfogyasztásához" fizikailag is nagyobb fogyasztót képzelek el.

Akkor egyáltalán mekkora teljesítményű és milyen típusú motorra lenne szükségem, hogy mindenestől 80kg-ot 15km/h sebességgel tudjon hajtani? Mint írtam a méret is számít. Köszönöm.
(#) meszi válasza nagy_david1 hozzászólására (») Aug 25, 2012 /
 
Az RC motort, vagyis modellező motort csak rövid ideig használják, néhány 10 sec, amíg a modellt felrepíti a kivánt magasságba.
Ha műrepülőbe rakják akkor az már nagyobb méretű, és az sem mindíg full gázon megy, a repült idő itt is max. 5-6 perc. A nagy méretű hagyományos több kiló tömegű motor viszont egész nap tudja a megadott teljesítményt.
(#) Ricsi89 válasza nagy_david1 hozzászólására (») Aug 25, 2012 /
 
Azért gondolj bele, hogy egy 230V-os motoron mennyi menet van, és egy ilyen 12V-os motoron. Itt csak 10-15 menetnyi tekercs van, ezen folyik az a hatalmas áram.
Valahol láttam, hogy egy srác készített ilyesmit, de nem tudom hol volt. Nem volt egyszerű ezt a nagy fordulatot lecsökkenteni olyan szintre, ami kellett. Elég nagy és erős áttétel kell ide. Gondolj bele 5600rpm/V, 12V-os a motor. Akkor 12V-on 67200rpm-es fordulata van! Na ezt csökkentsd le a max sebességhez való kerékfordulatra. Ugye, hogy nem is egyszerű. Inkább valami kis KV értékű motort kellene nézni. Egyébként meg lehet kapni hűtőbordát és ventilátort is ezekre a motorokra.
(#) meszi válasza Ricsi89 hozzászólására (») Aug 25, 2012 /
 
Bolygóműves hajtóművet alkalmaznak ha nagy a KV.
Ezek 40-80 gramm súly mellett akár 500-2000W-ot is továbbítanak.
(#) sanykaraj hozzászólása Aug 27, 2012 /
 
Üdv az lenne a kérdésem hogy át lehet-e tekerni egy 220V villanymotort alacsonyabb feszültségű dc motornak ?
(#) zolika60 válasza sanykaraj hozzászólására (») Aug 27, 2012 /
 
Ezt nem.
(#) sanykaraj válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 27, 2012 /
 
Kösz
(#) miselino52 válasza sanykaraj hozzászólására (») Aug 27, 2012 /
 
Egy normál elrendezésű asszinkron motort minden további nélkül át lehet tekercselni kissebb feszültségre is.
A 12 vagy 24 voltos generátort minden további nélkül lehet használni villanymotornak amennyiben kiszeded belőle a diódákat és a forgórésznek biztositod az egyenáramot. Csak kell hozzá egy egyszerű frekvenciaváltó és már a fordulatát is tudod szabályozni.
Igazából ezt a megoldást keresem én is de még senki nem tudott nekem egy kapcsolási rajzot mutatni.
(#) cupika97 válasza cupika97 hozzászólására (») Aug 28, 2012 /
 
Hali, van ugye a rellerem amiben 2darab 12V 12A-s aku van sorbalötve, ha vennék egy akut amit pót akunak akarnék használi, azt hogy kössem be. 12V 12A-os akut vennék egy darabot.
Üdv c
(#) nagy hoho hozzászólása Aug 28, 2012 /
 
Miután a szomszéd asszony leverte a vakolatot a ház faláról és a homlokáról, hozzám került az villanybringa javításra. A tünet az volt, hogy nem állt meg, a fék sem kapcsolta le a motort. Miután szét szedtem kiderült, hogy már valaki javította korábban. Az elektronika meglepően puritán volt, nem erre számítottam. Két kis tranyó egy LM 339, 5 V , 12 V stabilizátorok 2 db IRFZ 44. Korábban egy volt benne , de kihuzalozták a dobozán kívülre és egy külön hűtő bordára szereltek két db-ot. Ebből az egyik zárlatos volt. Ezért nem állt meg. Gondoltam ha lúd legyen kövér teszek bele 3 db MosFetet. Az már fogja bírni.
A bringa sztenderre állítva. Össze dugtam a vezetékeket
és ment szépen, működtek a fékek, gázkar stb. Mint új korában. Aztán terhelve megint a fal állította meg a szomszédot. A három közül egy MosFet megint elszállt.
Van valakinek ötlete, hogy mi lehet a gond? Az összes alkatrész megmérve, az ic cserélve.
(#) fater0827 hozzászólása Aug 29, 2012 /
 
Üdv mindenki
Megint zavarok BLDC motor és Hall IC tesztelő bemutatása témával .
Valaki állította , hogy van ...... , itt látható csak egy vagy 2 Hall IC aktív egyszerre . Ha 3 LED világítana avagy 1 sem kerék tekerés közben akkor hibás valamelyik Hall IC . Videón látható . Én szín azonos LEDdel jelzek vissza .
Üdv
(#) zolika60 válasza nagy hoho hozzászólására (») Aug 29, 2012 /
 
Azt nem tudom mi okozza a FET-ek halálát, de a féket olyanra építeném, hogy megszakítsa a tápot. Akkor legalább falnak nem megy.
(#) Biro F. válasza nagy hoho hozzászólására (») Aug 29, 2012 /
 
Üdv.
Először is cseréld ki az összes fetet erősebbre, pl. IRF3205-re vagy STP75nf75-re.
(#) frici.hu hozzászólása Szept 4, 2012 /
 
Kettőt vegyél és párhuzamosan kösd be!
(#) András123 hozzászólása Szept 5, 2012 /
 
Sziasztok !

A segítségeteket szeretném újra kérni .

Sikerült szereznem egy használt 36 V vezérlőt a kefés agymotorhoz ,de nagyon lassú a járgány. A gázkart kimértem 0.7-4.6 v tehát azzal nincs semmi baj. A motort is szétszedtem, kitisztítottam,majd 12 v-al fixre kötve kipróbáltam ,minden rendben működött.

A vezérlőből az egyéb kábeleken kívül még kijön két fehér vezeték ,aminek a csatlakozói egymásba nyomhatóak. Valahol azt olvastam hogy ez egy öntanuló funkciója a vezérlőnek amivel bekalibrálja önmagát, majd utána szét kell újra húzni. Valaki tudja hogy hogyan is működik ez?
(#) frici.hu hozzászólása Szept 5, 2012 /
 
Elvileg az tempoma, tehát, ha össze van dugva vagy be van kötve egy poti oda akkor az a sebességet korlátozza, húzd szét és úgy nézd meg gyorsult-e.
(#) András123 hozzászólása Szept 5, 2012 /
 
Akitől kaptam a vezérlőt, annál nem volt összedugva a két fehér vezeték,Nálam is működik így de azt veszem észre hogy a gázkar behúzásának kb felénél leáll a tovább gyorsulás ,és teljes feltöltött aksival terhelés nélkül kevésnek találom a kerék fordulatszámát. Még nincs összerakva teljesen ezért rendesen ráülve nem tudtam kipróbálni A képeken láthatod hogy hol olvastam az öntanuló funkcióról
(#) András123 válasza frici.hu hozzászólására (») Szept 5, 2012 /
 
Az én vezérlőm nem ugyanilyen de holnap kipróbálom a leírtakat remélem nem teszem tönkre vele
(#) frici.hu válasza András123 hozzászólására (») Szept 5, 2012 /
 
A leíráson 3.-ik kép szerepel a tempomat vezetéke, azt húzd szét! A gázkar kimérésed alapján jól működik. A tanító funkció csak a forgás irányát tanítja meg, magyarán, ha fordítva kötnéd be a fázisokat ott ezt korrigálni lehet. A másik dolog... a vezérlő 3 fázisú, a motorodból hány vezeték jön ki? Mert, ha kettő fővezeték akkor ez a vezérlő nem hozzávaló!
(#) András123 válasza frici.hu hozzászólására (») Szept 5, 2012 /
 
Két vezeték,tehát szénkefés motor a vezérlőmis ehhez való. A kép amit felraktam tudom tudom hogy három fázisúhoz való. De sajnos csak ennél találtam utalást a két egymásba tolható fehér kábelkivezetésre. de lehet hogy ez csak a motor forgásirány megváltoztatására alkalmas,sebesség beállításra nem.
(#) frici.hu hozzászólása Szept 5, 2012 /
 
Nos akkor kérnénk szépen a jelenlegi vezérlődről egy jó minőségű képet és talán akkor előrébb leszünk!
(#) András123 válasza frici.hu hozzászólására (») Szept 5, 2012 /
 
Ok,ma már nem tudok de holnapra lefényképezem Üdv j
(#) frici.hu válasza András123 hozzászólására (») Szept 5, 2012 /
 
Rendben vam. Még annyit kérnék, hogy amikor beindítod, akkor teljes gáznál mérj egy akkufeszültséget! S, ha lehetőséged van, ami vezetéket tudsz azt írd be a rajzba, hogy mi-mi, mert így könnyebb lesz mindenkinek.
Üdv: Frici
(#) András123 hozzászólása Szept 6, 2012 /
 
Sajnos a kép nem túl jó minőségű,de jelöltem rajta hogy mi hova megy. Ma kipróbáltam a fehér kábeleket, ha összedugom akkor felére visszafogja a sebességet,egyébként forgásirányt nem változtat. A38.5 V-ra feltöltött aku teljes gázon 37,5-re csökkent ,majd nagyon lassan fokozatosan tizedekkel csökkent. Egyébként a sebességkijelző 25-30 kmh t mutatott , ami szerintem ennek a konstrukciónak a maximuma. Ha már egy kicsit elkezdtem fékezni, ( csak sztenderen próbáltam ki) azonnal elveszik a motornak a nyomatéka
(#) András123 válasza András123 hozzászólására (») Szept 6, 2012 /
 
Sajnos a rendszer még kisebbre konvertálta a képeket. A vezérlő típusa TALENT tl200-66 36 V 15 A . de sehol sem találok ilyet a neten . Ez az eredeti vezérlő gyárilag
(#) frici.hu hozzászólása Szept 6, 2012 /
 
Sajnos ezekből a képekből tényleg nem sok mindent lehet látni. Az akkukon mért feszültség terhelten jónak tűnik, az áramfelvétel ezekből az adatokból megfelelőnek tűnik. Az a két vezeték, mivel írtad, hogy a sebesség a felére csökkent valóban a tempomat vezetéke. A 25-30Km/h sebesség 36V-os bringáknál megfelelő. Tehát elvileg nincs itt semmi gond. Ha a féket behúzod, a fékkapcsoló blokkolja a vezérlőt, aminek több oka is lehet (ez egyébként teljesen természetes egyes típusoknál), először is, EBS rendszerű is lehet ami azt jelenti, hogy elektromos fékrásegítő rendszer van benne, másodszor fékezéskor a vezérlőt le kell tiltania, hogy a vezérlő terhelése ne legyen túl nagy, harmadrészt némelyik vezérlőben van fékezéskori visszatöltő elektronika. Tehát részemről minden jónak tűnik.
Üdv: frici
(#) András123 válasza frici.hu hozzászólására (») Szept 6, 2012 /
 
Hát ,köszönöm a segítségedet ,holnap teljesen összerakom aztán jön a tényleges kipróbálás, Valószínű hogy bele kell hogy nyugodjak hogy ez csak ennyit tud .Kíváncsi leszek az akukra hogy mit bírnak, mivel nagyon olcsón jutottam hozzá ,kellemesen csalódnék ha nem lenne szükség cserére. Szerencsére errefelé nincsenek dombok ahol lakom, viszont a szél az rendszeres.Sajnos hiányzik a műszerfalból a voltmérő ,láttam a vaterán kéteres digitális kijelzőset aminek nem kell külön tápegység. Szerinted beszerelhetnék egy olyat a régi helyére?üdv András,
(#) frici.hu hozzászólása Szept 6, 2012 /
 
Szivesen.
Nos, az akkuk állapotát nagyjából meg tudod határozni a töltésükhöz szükséges időből, vagy pedig feltöltöd őket és 100Watt körüli terheléssel megmnéred a 10,5V-ig való lemerülésig eltelt időt. A keréknyomás legyen rendben, jelentősen befolyásolja a hatótávot. A csapágyai remélem rendben vannak. A feszültségmérő műszer kissé bonyolultabb dolog, általában egy ellenállás és egy zéner alkotja és az ellenálláson eső feszültséget mérik, sima műszerrel szinte lehetetlen lesz megmondani mennyi is a mennyi (nehéz leolvasni). A digitálisokkal illik nagyon vigyázni, met rendkívül érzékenyek,.
Üdv: Frici
(#) etm hozzászólása Szept 7, 2012 /
 
Hello ,jó reggert mindenkinek! Van nállam egy LIBAHUANG tipusú elektromos bringa javításon,de már az idegeimre ment. 24 Voltos fogaskerekes motor van hátul.Az álló rész tekercselt,a forgó részre körbe van ragasztva 4 darab mágnes,mindegyik negyed körívet takar.Mikor elhozták,be volt szorulva a motorja,és csak fütyült mikor gázt adtam.Szétszedtem,és a mágnesek le voltak esve.Felragasztottam őket,és most nem szorul ha kézzel hajtom(azelőtt nem bírtam),de a gázkarra továbbra is csak fütyül,meg sem moccan.A mágneseket egyformának néztem.Lehetséges,hogy nem mindegy milyen sorrendben rakom vissza?A HALL-okat mértem,úgy,hogy fordítottam a kereket,és dolgoznak,a motor áramot húz,kb 10-13 Ampert,a sárga ,zöld és kék vezetékeken.De nem megy.A FET-eket is kimértem ,azokat is jónak találtam. Tudna-e valaki segíteni?Nagyon megköszönném!
(#) zolika60 válasza etm hozzászólására (») Szept 7, 2012 /
 
A mágnesek polaritása nem mindegy. felváltva kell legyenek. É-D-É-D Egy kis mágnessel ellenőrizheted.
Következő: »»   101 / 228
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem