Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Érdekességek
 
Témaindító: Gatery, idő: Szept 5, 2006
Lapozás: OK   361 / 579
(#) k_i_j hozzászólása Aug 2, 2020 /
 
Ezt nem tudom kihagyni és utána be is fejeztem.

Szóba kerültek az "önvezető autók".
Hogy forgalomba állhassanak, vissza kell állítani egy régi szabályt.

Az autó előtt kell futnia egy embernek egy zászlóval, hogy "önvezető autó" közeledik.

Mert hogy a gyártók semmire nem vállalnak felelősséget.
(#) szs válasza k_i_j hozzászólására (») Aug 2, 2020 /
 
Hú, ez már remélem, nem közlekedési ismeretek akkor hozzászólhatok...
Ígen, mindaddig nem leszneknönvezető autók, amíg a gyártók(avagy a szoftverfejlesztők) ki nem bulizzák a felelősségmentességük. Hiszen valójában már az '50-es évektől önvezetnék magukat a kocsik, de (szerencsére) az államok ellenálltak, kijelentették, hogy ha önvezető, akkor a gyártó felel. Nincs is önvezetés azóta sem, csak köfött pályán, ott is csak korlátozottan...
A hozzászólás módosítva: Aug 2, 2020
(#) k_i_j válasza szs hozzászólására (») Aug 2, 2020 /
 
Igen! Ez már majdnem elektronika!

Biztosan kibuliznák a gyártók.
A kérdés, hogy az öngyilkosjelölteken kívül ki venné meg a potenciálisan öngyilkos járműveket.
(#) szs válasza k_i_j hozzászólására (») Aug 2, 2020 /
 
Á, szerintem nem bulizzák ki a felelősségmentességük. Csam íratják az újságcikkeket, de pont az van, amit írtál. Egy "önvezető" metróba még beszállnak az emberek, de én például a kísérleti teherautókba be nem ültem volna, 5 méteres követési távolsággal... láttam már kilapult fülkében kilapult teherautósofőrt, hallottam a jajgatását, néha ma is hallani vélem. Nekem ne hazudja a szovtverfejlesztő, hogy ezt érdemlem, mert ő felelősségmentes kell legyen
A hozzászólás módosítva: Aug 2, 2020
(#) k_i_j válasza szs hozzászólására (») Aug 2, 2020 /
 
Az utóbbi időben a csapból is az dőlt, hogy az "önvezető autó..."

Tavaly volt valami konferencia ahol a jogi dolgokat, meg a felelősséget vitatták.
Azóta nem lehet a témáról olvasni.
Valószínűleg rájöttek, hogy ez az önvezetősdi tankokba biztosan jó, de a közútra nem igazán felhasználóbarát.

Olvastam néhány hónapja, hogy az autó nekiment egy betonfalnak.
A gyártónak az volt a véleménye, hogy a vezetőnek kellett volna résen lennie.
Ez nem kicsit mond ellent önmagának.
(#) szs válasza k_i_j hozzászólására (») Aug 2, 2020 /
 
Amúgy ez az önvezetés izgat engem, de csak úgy tudom elképzelni, mint annakidején a Sźíriusz kapitány rádiósorozatban. Voltak "minifurgon" -nak nevezett metrószerű, de taximéretű sínen mozgó önvezető járművek, sűrű hálózattal, bárki számára gyorsan elérhetően. Ezt mi den földi városban el tunám képzelni, egy-két kilométert pedig mindjáan tudunk gyalogolni szsrencsénkrd
(#) k_i_j válasza szs hozzászólására (») Aug 2, 2020 /
 
A metrószerű, de sínen mozgó dolog nagyon gazdaságtalan valami.
Iszonyat drága az alagút arra, hogy taxizzanak benne.
Szerintem.
Képzelj el egy város város autóbuszhálózatát. Ezt valósítsad meg metró formában.
A közlekedésben nem a sofőr a legdrágább "eszköz". Mert sokan csak annak nézik őket.
Ráadásul, mit kezdenének a sok felszabadult munkaerővel?
Ha belegondolunk egy hivatásos sofőr nagyon keveset hibázik élete folyamán.
Úgy értem, hogy nem sok balesetet okoz. Szerencsére.
A gépek ennél sokkal többet.
No meg amit meg lehet hekkelni, azt meg is fogják.
Már nagyon sok példa volt rá.
(#) szs válasza k_i_j hozzászólására (») Aug 2, 2020 /
 
Bizony,én, mint hivatásos sofőr hibázok néha, és a kollégák védik ki, - mint én is az övékét. De valóban kevesebb hibánk van km-enként, nem azért, mert szupermenek lennénk, csak mert több a tapasztalatunk. Semmi több nincs bennünk.
A metrószerű taxi: hát, ha eleve úgy építünk fel, vagy át egy várost, hogy az utcák alatt földalattiszerű alagutak futkosnak, még lehet életképes ötlet. Mint írtad is, a legdrágább a sofőr. Az ő árán lehet árkot ásni, áthidalni, befedni. Nem biztos, hogy az én elképzelésem váltja meg a világot (nem is az enyém eredetileg) de én nem tartom rossznak.
Én meg majd elmegyek dohányboltosnak, vagy kocsmát üzemeltetek.
A hozzászólás módosítva: Aug 2, 2020
(#) _BiG_ válasza szs hozzászólására (») Aug 3, 2020 /
 
Az a minifurgon hálózat a Holdon volt kiépítve, mivel a felszíni közlekedés macerásabb ott. A Földön pl. gravitaxi volt, ami repült, sofőrrel, azaz pilótával.
(#) Gafly válasza k_i_j hozzászólására (») Aug 3, 2020 /
 
Idézet:
„A metrószerű, de sínen mozgó dolog nagyon gazdaságtalan valami.”

Franciák a vaskerék <-> gumikerék témában is tudtak nagyot alkotni.
Idézet:
„A feature is the use of rubber-tired trains on five lines: this technique was developed by RATP and entered service in 1951.[30] The technology was exported to many networks around the world (including Montreal, Mexico City and Santiago). Lines 1, 4, 6, 11 and 14 have special adaptations to accommodate rubber-tyred trains. Trains are composed of 3 to 6 cars depending on the line, the most common being 5 cars (Line 14 may have 8 cars in the future), but all trains on the same line have the same number of cars.”

Párizsi metró
Lestem is, amikor megláttam.
A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2020
(#) szs válasza _BiG_ hozzászólására (») Aug 3, 2020 /
 
Ment az a gravitaxi (bár én úgy emlékszem, graviplán voltaz) automatikusan, azért is tűnt el Conchita
(#) Massawa válasza doky hozzászólására (») Aug 3, 2020 /
 
Akkor azt is olvasd el, hogy mi a párhuzamos közlekedés feltétele: ( minden sáv töled jobbra tele van!) s nem az, amikor Budán beállsz a az üres autopályan második sávba és Tatabányán onnan kigurulsz.
Illetve akkor miért figyelmzetetnek az M1 -n hogy jobbrol tilos elözni???
A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2020
(#) Massawa válasza Gafly hozzászólására (») Aug 3, 2020 /
 
Valoban attol rosszabb konstrukciot eddig nem láttam. Igaz, hogy a franciák nyomták ahova csak tudták. Mexikoban, Chileben, Azsiában, de még az USAban is elöfordul. Olyan ricsajt csinál, hogy ki se lehet negyon birni, sin is kell hozzá, meg rengeteg gumikerék, annak a kopásával együtt. Ma már az egyetlen elönye is eltünt a nagyobb tapadás adta jobb gyorsulás. A mai modern sineken futo metrokon már minden tengely hajtott és a kocsik is könnyüszerkezetüek igy ugyanazt a gyorsulást lehet elérni mint a gumikereküvel sokkal olcsobban és kevésbé káros hatással a környezetre (gumipor).
A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2020
(#) k_i_j válasza Gafly hozzászólására (») Aug 3, 2020 /
 
Egy magyar nyelvű fórumon magyarul sokkal érdekesebb lett volna.

Én csak úgy brahiból magyarul reagálnék.
A metróban közlekedő taxi szerű valami, mert erről volt szó, nagyon gazdaságtalan.
A két állomás között egyetlen nyomvonalon, sínen, bármin, csak egyetlen jármű lehet és lehet, hogy egyetlen utassal. Mert nagyjából erre reagáltam.
Szóval, ezért nem érné meg alagutat csinálni.
(#) granpa válasza k_i_j hozzászólására (») Aug 3, 2020 /
 
Nálam magyarul jelenik meg (telepítve a fordító program ), pedig annyira nem is szükséges.
(#) k_i_j válasza granpa hozzászólására (») Aug 3, 2020 / 1
 
Hogyan történik a telepítés?

Nem mintha használni akarnám, csak kíváncsi vagyok.
Ettől függetlenül, nem szimpi az angolmánkodás.
Egy angol fórumon se akar senki magyarul, vagy törökül irkálni.
(#) granpa válasza k_i_j hozzászólására (») Aug 3, 2020 /
 
A fiam a PC, Internet szakértője, és csak "haszonélvező" vagyok.
Nekem se "szimpi", de aki napi szinten használja, annak fel sem tűnik, hogy angolt (vagy más idegen nyelvet) idéz.
(#) Spaten válasza k_i_j hozzászólására (») Aug 3, 2020 /
 
A magyar nem világnyelv.
(#) k_i_j válasza granpa hozzászólására (») Aug 3, 2020 /
 
"Napi szinten"?

Biztosan nem hiszed, de nekem a kis falumban annyira hiányzik az angol nekem, mint mondjuk a latin, vagy a kínai.
Van ugyan egy kínai boltos, de azzal is magyarul "értekezünk".
(#) Gafly válasza Spaten hozzászólására (») Aug 3, 2020 1 / 3
 
Nem szoktam szimpatikus lenni, amikor azt mondom, hogy elektronikában, aki nem tud angolul, az dögöljön meg...
(#) k_i_j válasza Spaten hozzászólására (») Aug 3, 2020 1 /
 
Igen,
És akkor mi van?

Át kell állni a fórumon az angolra.
(#) k_i_j válasza Gafly hozzászólására (») Aug 3, 2020 / 4
 
A világ folyton változik.

Én meg azt mondom, hogy az a magyar, aki nem tudja magát magyarul megértetni a magyarok között, az dögöljön meg. Ha már ilyen sarkosan fogalmazunk.
(#) granpa válasza k_i_j hozzászólására (») Aug 3, 2020 /
 
Nálunk, -a hegyoldalban (falutól 3 km)-, a német a "menő", de azt meg nem bírom.
A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2020
(#) k_i_j hozzászólása Aug 3, 2020 /
 
Ne legyünk azért nagyon szétcsúszva az angol nyelvtől.
A világban több tízmillióan vannak, akik egészen jól beszélik. Attól még nélkülöznek. Sokan meg az éhhalál közelében vannak.

A rendszerváltás előtt sokszor hallhattuk "művészektől", ha ők külföldre születnek...
A rendszerváltás után ugyan úgy senkik maradtak.
Nem kell túllihegni ezt az angol dolgot.
Akinek meg nincsen rá szüksége a munkája miatt, nagyon jól el van nélküle.
(#) k_i_j válasza granpa hozzászólására (») Aug 3, 2020 /
 
Én se.

Magyarországon a német, román, szlovák sokkal inkább lehet a mindennapok része bizonyos területeken, mint mondjuk az angol.
(#) granpa válasza k_i_j hozzászólására (») Aug 3, 2020 /
 
Igen. Elvárható lett volna, hogy Gafly sporttárs lefordítsa,-miután napi szinten használja-, és úgy tegye be a fórumba; az egész cikket (nem csak azt a kis idézetet). Igaz, neki ez lehet, hogy egy óra lett volna, nekünk meg egy kattintás.
A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2020
(#) Spaten válasza k_i_j hozzászólására (») Aug 3, 2020 /
 
(#) k_i_j válasza granpa hozzászólására (») Aug 3, 2020 /
 
Én a világnézetüket nem értem.
Nem muszáj itt élniük. Elvileg.
Gyakorlatilag meg muszáj, de nem tudják megemészteni.

Na meg hát a wikipédiát linkelni, az bizony tudatlanság. Az a hely azoknak való, akik még nem jutottak e a nyolcadikig. Egy ostobácska kis gyűjtemény. Az ostobáknak.
(#) k_i_j válasza Spaten hozzászólására (») Aug 3, 2020 / 1
 
Olvastam.

Az ilyenekkel az a gondom, hogy valószínűleg olvasnak angolul, de magyarul, vagy az anyanyelvükön sem értenek igazán.

Látszott a tegnapi vitában is.
Elolvassa ugyan a jogszabályt, de semmilyen nyelven nem érti.
Egy dolog a nyelvtudás és más dolog a szövegértés.
(#) Epu2 válasza Gafly hozzászólására (») Aug 3, 2020 /
 
Ez után nem is leszel.
Következő: »»   361 / 579
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem