Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » DC-DC konverter
 
Témaindító: Placi84, idő: Nov 10, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   126 / 126
(#) Régi motoros válasza Peter65 hozzászólására (») Jún 10, 2021 /
 
Üzemi frekvencia csak kb 60kHz lesz, arduinoval vezérelve. Ez a max frekvencia, amit az AtMega328P -ből ki lehet csavarni azt hiszem. Már találtam rá példákat.
(#) Peter65 válasza Régi motoros hozzászólására (») Jún 11, 2021 /
 
Korábban az LTC3780-ról volt szó, annak az adatlapjában 200...400kHz-t írnak.
60kHz sokkal kényelmesebb vasválasztás szempontjából, de a sárga-fehér mag erre is csak nagyon kis indukció változással lenne alkalmas.
(#) Régi motoros válasza Peter65 hozzászólására (») Jún 11, 2021 /
 
Igen arról, de mivel egyenlőre nem tudom, hogy kellene az áramot szabályozni benne arduinoval, kipróbálom úgy, hogy az LTC3780 kimarad...

Közben találtam egy ilyen toroid adatlapot is, ebben azért több információ van. De még így sem vagyok egészen tisztában avval, milyen magadatokat kellene előnyben részesítenem...

Egyébként itt van az egyik, és a másik projekt, amiből szemezgettem.

Ad2, és egy IC-vel (és a köré épülő alkatrészekkel) kevesebb alkatrész szükséges.
A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2021
(#) Peter65 válasza Régi motoros hozzászólására (») Jún 12, 2021 /
 
A linkelt adatlapban minden benne van, ami kellhet.
Próbálnék segíteni. Ha az induktivitás megméretezésben igényled, akkor ahhoz kellene minden adat.
Ha az egész kialakításában vársz ötleteket, akkor ahhoz kellene még több jellemző. Amit eddig tudok, azok alapján valamilyen áram vezérlésű IC-t használnék, és annak az áramreferencia jelét módosítanám az Arduino-val. Pl.: az UC384x család is ilyen vezérlő. A főáramkörben transzformátort használnék 1:1 tekercsel, közös GND-vel, így a bemenő és kimenő jelszintekre egymáshoz képesti változása nem probléma. A trafó lehet akár sárga-fehér toroid magon is, de inkább légréses ferritet választanék.
(#) Thomas10100 hozzászólása Júl 16, 2021 /
 
Sziasztok!
Már írtam ide, de most átterveztem a projectemet.
Autóba készülne egy kijelzős műszerfal.
Ezekkel a tápigényekkel:

Nextion 7" kijelző 5V, 430mA
Analóg 5V szenzorok ~ 50mA

ESP32 WROOM 32 3,3V, ~ 800mA
2db DS18B20 3,3V-on ~ 3mA
2db LM1815 áramkör, induktív szenzorral 3,3V-on ~ 15mA

Arra gondoltam, hogy egy step down konverter állítaná elő az 5Vot.
Max 2A-el terhelhető kapcsolás kellene, csak hogy a zajokat, hogy tudom kiszűrni?
TPS54331D vagy TD1509P5 IC-ket néztem.
Jelenleg van egy 15V supressor dióda a bemenet föld között, utána egy LC szűrő(100uH smd és 1000µF elko).
A 3,3v pedig LM1117DT-3,3 icvel lenne kialakítva.
Saját panelre tervezném, nem kínai kapcsolás kell, amit bekábelezek.

Köszönöm
(#) tubybb hozzászólása Júl 16, 2021 /
 
Olyan DC-DC konvertert szeretnék csinálni, aminek a bemenő feszültsége 150-210V DC a kimenő pedig ennek a duplája. Nem kell szabályozni, a kimenő fesz csökkenhet a bemenő alapján.
Az áram a bemenő oldalon 8A lenne. A kimenő ennek a fele.
Nem nagyon találok a neten erre megoldást.
Kinek milyen ötlete lenne? Több csatornás boost (interleaved), vagy push/pull lenne a jobb megoldás?
(#) dB_Thunder válasza tubybb hozzászólására (») Júl 16, 2021 /
 
Kondis fesz 2szerező?
(#) tubybb válasza dB_Thunder hozzászólására (») Júl 16, 2021 /
 
1200Wattos? Nem láttam még akkorát. Jó nagy kondi kellene bele.
(#) pipi válasza Thomas10100 hozzászólására (») Júl 16, 2021 /
 
Én a 3V3-ra is inkább kapcsitápot tennék,
határeset-inkább kellene 2V feletti fesz a 1117-nek, és 800mA-ren fűteni is fog...
(#) Thomas10100 válasza pipi hozzászólására (») Júl 16, 2021 /
 
Én is, de a zajok és az autóban használat miatt nem ajánlották. Analóg mérés lesz az ESP32vel. Félek, hogy minden bezavar.
Vagy pedig olyan kapcsitáp ami már tesztelt és megfelelően működik, kevés zajjal.
(#) pipi válasza Thomas10100 hozzászólására (») Júl 16, 2021 /
 
800+ mA-re nem tennék 800mA típust. Ha analóg, ezt a 3V3 tápot az 5V-ról járatnám, minél kevesebbet fűtsön, az 5V terhelhetőségét így kellene kalkulálni, gondolom ezért tervezel 2A-t.
(#) jucsaba válasza dB_Thunder hozzászólására (») Júl 17, 2021 /
 
Idezet :olyan dc/dc ...
Kondikkal nem sokra mész.
Kérdés :Mennyire kell stabilnak / pontosan duplának lennie, mennyi a minimális terhelés?
(#) ferci válasza tubybb hozzászólására (») Júl 17, 2021 /
 
Szia!
Egyik verzió a "kapcsolóüzemű táp 230 voltról" topik. Ott találsz 2 kW-os tápot is, az a szisztéma passzolna a te 1.5 kW-os igényedhez.
Nálad egyből indul DC-ről, ez az egyik különbség, de ez ugye nem érdekes.
A másik különbség pedig a szekunder, ahová pl. nem 2x70 voltot kell csinálnod, hanem 1x400-at.
Nyilván jobb gyors diódák is kellenek és nagyobb feszültségre.

A másik megoldás valamelyik hegesztős topik, ugyanezekkel a különbségekkel.
Kondis és hasonlók ide gyerekjáték.
(#) dB_Thunder válasza jucsaba hozzászólására (») Júl 17, 2021 /
 
Idézet:
„Idezet :olyan dc/dc ...
Kondikkal nem sokra mész.”


Ettől függetlenül egy halom gyári IC működik, tartalmaz, kondis fesz. többszörözőt!
Igaz ott általában pár 10 mA a terhelés.
(#) patrick97 hozzászólása Júl 17, 2021 /
 
Üdvözlet!

Tanácsot szeretnék kérni, azon ügyben hogy hogyan lehetne megoldani azt hogy 12V (14,5V) ról hogyan lehetne egy stabil 5V-os micro USB töltőt készíteni? - egy Autós kamerát szeretnék meghajtani vele.
Az első ötletem az volt hogy szétszedek egy rendes autós USB töltőt és abból készítek egyet a saját igényeimnek megfelelőt, ez tökéletesen működött 2 napig, azonban tegnap elkezdett sercegni a kamera és nem akart rendesen bekapcsolni, pontosabban ki-be kapcsolta magát, átkötöttem egy rendes autós töltőre, ott megjavult így kitalálásos alapon az álltalam kreált cucc halt be. Mellesleg ez az egész a tetőlemez és a tető kárpit között van elhelyezve onnan jön ki a a Micro USB kábel és megy a kamerába, így nem zavar be a látképbe.
ez lenne az a kamera.
a kamerára írt adatok szerint input 1500 mA kell neki, én egy Proda nevezetű usb töltőt szedtem szét amelynek van egy 1A és egy 2.1A usb-je... utóbbira lett kötve a kamera, igazából annyi a különbség hogy nem a szivargyújtós csatiba megy, hanem én szétszedtem ráforrasztottam 2 vezetéket majd a kábelköteghez van csatlakozva, természetesen ACC-n máködik csak. (kulcsal mint a szivargyújtó)...
De 2 napot bírt ki, így arra gondoltam hogy készítek egy sajátot. Ezt találtam az interneten , elég egyszerűnek tűnik, a kérdés hogy ez bírná e a kamera terhelését, illetve hogy start állásban ha elmegy az áram , majd vissza megy, bírná e a hírtelen feszültségeséseket, löketeket?
(#) ferci válasza patrick97 hozzászólására (») Júl 17, 2021 /
 
Szia!
Ha minden igaz az írásodban, akkor az 1.5 amperhez kevés lesz a 7805, mert 13-14 watt is disszipálódhat rajta és azt a wattot el kellne disszipáltatni egy komolyabb hűtőlemezzel, de a sima 7805 sem bírja. Inkább keress egy másik ic-t, pl. LM350, ami max 3 amperes, a hűtés annak is kell persze.
Vagy a 7805 adatlapján találsz olyan rajzot, ahol egy komolyabb pnp-s tranzisztorral megkerülöd a 7805-öt, de ott meg a tranzisztort kell hűteni.
Ezt az analóg szabályzást csak egy step-down táppal tudnád kikerülni, akkor nem veszne el ez a sok watt.
A hestore-modulvilágban többféle step-down típusú átalakítót is találsz ebben a témakörben.
A hozzászólás módosítva: Júl 17, 2021
(#) Bakman válasza patrick97 hozzászólására (») Júl 17, 2021 /
 
Válassz kapcsolóüzemű konvertert, ott a hűtéssel sem kell nagyon törődni. Pl.: AMSR2-7805JZ.
(#) dB_Thunder válasza patrick97 hozzászólására (») Júl 18, 2021 /
 
Gyorsan felejtsd el az összes analóg szabályzót erre a feladatra!
Normális dc-dc, és kész!!
(#) Thomas10100 hozzászólása Júl 19, 2021 /
 
Sziasztok!

Melyik DC-DC panelt válasszam ezek közül? Melyik jobb minőségű?
STDN-3A24
DSN-1504-3A

7V-ot állítanék be rajta. Autóban lenne használva.

Köszönöm!
(#) Régi motoros válasza Thomas10100 hozzászólására (») Júl 19, 2021 /
 
Egy lényeges adatot felejtettél megosztani, hány amperrel lesz terhelve?
1A -ig én a másodikat választanám, mivel nagyobb a félvezető tokozása.
E felett nagyon melegedni fog (de még ez alatt is), főleg egy keményebb nyári napon a 40 fokos kocsiban, akár "le is olvadhat" hűtés hiányában.

1A fölött inkább valami olyat keress, aminek nagyobb a tokozása és amire tudsz hűtőbordát tenni...
A hozzászólás módosítva: Júl 19, 2021
(#) Thomas10100 válasza Régi motoros hozzászólására (») Júl 19, 2021 /
 
Hát körülbelül 1,3A lesz maximum az áramfelvétel.
A 7V-ból lesz LDO IC-vel a 3,3V és az 5V előállítva.
5V-on kb 500mA, 3,3V-on kb 800mA
(#) Bakman válasza Thomas10100 hozzászólására (») Júl 19, 2021 /
 
Miért nem eleve 5 és 3.3 V-os DC-DC konvertereket használsz?
(#) Thomas10100 válasza Bakman hozzászólására (») Júl 19, 2021 /
 
Autóba lenne, és analóg mérés is lesz. Esp32
A zajok miatt lenne a vége LDO ic

Ezzel kapcsolatban kérdeztem már elöbbre
(#) dB_Thunder válasza Thomas10100 hozzászólására (») Júl 19, 2021 /
 
És van önálló GND-je, és megfelelő izolációja a beépített ADC-nek?? Szerintem túlgondolod az egészet!
(#) Bakman válasza Thomas10100 hozzászólására (») Júl 19, 2021 /
 
Egy analóg feszültségszabályzó nem nyomja el a tápegység zajait, emiatt felesleges aggódnod. EEVBlog #1116 - How to Remove Power Supply Ripple

Átlagolás és RC szűrés az ADC bemenetén, mint egyszerű és viszonylag jó módszerek.
(#) Kovidivi válasza Thomas10100 hozzászólására (») Júl 19, 2021 /
 
Mindkettő jó hatásfokú, a nagyobb tok jobban tud hűlni.
(#) Thomas10100 válasza Bakman hozzászólására (») Júl 19, 2021 /
 
Akkor lesz egy 5 és 3,3Vos külön.

Köszönöm
Következő: »»   126 / 126
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem