Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Vicces - mókás történetek
 
Témaindító: Topi, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Tisztelt felhasználók! Kéretik a politikai és egyéb felekezeti ill, obszcén viccek bemásolását mellőzni szíveskedjetek.
Lapozás: OK   799 / 799
(#) gyerek67 hozzászólása Júl 8, 2019 / 1
 
Nekem nagyon tetszett!
Már régen sem ment könnyen:
A hozzászólás módosítva: Júl 8, 2019

Mozart.jpg
    
(#) yulo5310 válasza gyerek67 hozzászólására (») Júl 8, 2019 / 1
 
Csókolom Kovácsnéni,Pistike lejöhet focizni? De gyerekek,Pistikének se keze,se lába! Nem baj az,focizni azért még tudunk vele!
(#) tothbela válasza sonajkniz hozzászólására (») Júl 8, 2019 /
 
Bráner Dzsonzon alias Kristó Lacika az "AB-CD" zenekar élén. Neki még van hangja, Brian Johnsonnak már nincs.
Mondjuk ez nem vicces, de igaz.
(#) sonajkniz válasza tothbela hozzászólására (») Júl 8, 2019 /
 
Múlt szombaton koncerteztek Kunszentmártonban a motoros találkozón. Nagyon jók voltak.
(#) Orbán József hozzászólása Hé, 21:47 1 / 4
 
Üdv!
Tudom, ennek nem itt a helye, sőt, az is lehet, bizonyos államtitkokkal kapcsolatban még megüthetem a bokámat is, de nekem már úgyis mindegy...
Az "aporpó" oka, hogy végre valaki árul hozzá alkatrészt - "Csomag" (2.000.-Ft, bolondnak is megéri, 3-at is vennék) így, ha megveszem, restaurálni lehet majd ezt a valamikori halálos fegyvert. Esküszöm, kizárólag békés célokra fogom a használni, mint ahogy a kobaltágyúmat is csak rendezvényeken, engedélyek birtokában sütöm el...


APPME
2006-08-21, 22:28
Az első magyar tengeralattjáró története

Naut Ilus (Jules Verne, bocsáss meg)

Régóta foglalkoztat a magyar vonatkozású hadihajózás története. Nemrégiben találtam rá egy igazi ritkaságra, az első magyar tengeralattjáró dokumentumaira. A történet titkosítása éppen a napokban járt le, így első kézből tudom továbbadni a történetet.
Köztudott, hogy mióta hazánk partjait egy tenger se mossa, hadihajózásról érdemben nem beszélhetünk, az ún. flottilla, mint folyamhajózó haderő is megszűnt, vagy csak nem hallok róla…
Bár a titkosítás lejárt, ez nem jelenti azt, hogy az évtizedekre szólt volna, mint egyéb iszonyatosan súlyos ügyekben. (olaj panamák, privatizációs huncutságok, stb.)
Szóval a Nemzetbiztonsági Hivatal a titkosítást 3 óra alatt annulálta a dokumentumok teljes képtelenséggé nyilvánításával. Azonban mi tudjuk, hogy egyszerűen még nem érett meg a társadalom, haditechnikai vezető tudósok és egyéb közterület fenntartók elméje a kísérlet nagyszerűségének, jövőforradalmasító jelentőségének felismerésére.
Jöjjenek a száraz technikai adatok először:
A hajó a Los Angeles osztályhoz hasonlóan besorolását a Mike Pirce (Mikepércs) osztályba kapta.
Hajónév: Naut Ilus
Felhasználása: Kiváró-elfogó
Vízkiszorítás: 47 bruttóregisztertonna
Meghajtás: Bionikus – mechaelektrikus
Fegyverzet: 2 db Cicere-II. torpedó (részben biológiai fegyverzettel (!) )
Sebesség: Vízfelszínen – nincs adat
Víz alatt – medertől, fenéktől (domborzattól) függően 1- 80 csomó
Személyzet: 12 sorhajóhadnagy (2 váltásban) 1 szakács (24/24-es szolgálatban.)

A hajó kapitánya egy rendkívül sokoldalú tiszt, nevét nem árulhatjuk el.
A személyzet különleges kiképzésben részesült, csak a legjobbak kerülhettek a kísérleti hajó próbafutásán szolgálatba. Mivel országunk sajátossága okán a búvárhajónk csak folyóink igénybevételével juthat a tengerre, ezért speciális igényeknek kell eleget tenni úgy a technikának, mint a személyzetnek.
A személyzet valamennyi tagjának szóbeli középfokúja van felleghajtó küszből, néhány kivételes tehetségnek pedig felsőfokú írásbeli jó eredménye van kékbálna barcogásból.
Vegyük sorra a stratégia szempontjait, ami a tervezőket a gép és ember kivételes harmóniájának elérésében motiválta.
Általánosan a tengeralattjárók a hanglokációs, fülelő készülékekkel tájékozódnak ill. derítik fel az idegen, vagy ellenséges felszíni és búvárhajókat.
A rejtőzködést és az egyszerűsített közlekedést, haladást on-off módszerrel oldották meg.
Nagyon szellemesen a jármű vagy feljön a víz alól és sehova nem megy, vagy lesüllyed a fenékre és lánctalpakon közelíti meg a célját. A jármű képes irányfelvételéhez bármilyen szóbeszédet, vagy vélelmezést felhasználni, így jutott el az Északi-saroktól a Bahamákokig.
Elvileg eme irányítást könnyen megzavarhatónak gondolnánk. Azonban tekintetbe kell vennünk a szoros kiképzést, túlélőgyakorlatok tömkelegét, ahol a személyzetet unásig dresszírozták, hogy egymáson kívül senkivel ne álljanak szóba.
A meghajtás a híres békacomb kísérlet reverzálásából oldották meg, aztán a kísérleti eredmények alapján finomították a legnagyobb hatásfok eléréséhez.
Nagyjából 1 verszta (tehát fenéken haladáshoz) megtételéhez 680 békacomb volt járópadra rögzítve, ahol egy excenteres karos meghajtással egy fő a combokat egyszerre mozgatja.
A keletkező elektromos áramot fésüs áramszedők gyűjtik és a központi teafőzőben alakul át gőzzé. A friss teától aztán a személyzet órákon át könnyedén tekeri a hagyományos lábpedálokkal összekötött lánctalpakat.
A formabontó meghajtás ugyan nagy sebességre nem alkalmas, de a harcjármű taktikája a kivárásra lett alapozva.
Haditechnika:
A Cicere-II torpedó kétféle töltettel ( vízfelszíni célok, ill. tengeralattjárók ellen)
Vízfelszíni célok ellen a speciális töltet rendkívül hatásos, egyidejűleg 8 közepes fregattot, 48 hadihalászhajót, vagy 118 tutajt képes elsüllyeszteni. A kimagasló eredmény előfeltétele, hogy a céltárgyak szoros kötelékben simuljanak egymáshoz, - „de hát udvariasság is van a világon!” – alapon a tervezők maximálisan visszaéltek az ellenség feltehető naivságával.
Víz alatti célok leküzdéséhez a töltetet rendkívül gyorsan át lehet szerelni biológiai csapásmérővé.
Itt kell megemlítenünk a torpedó irányításáról, hogy a hagyományos vezetékes távirányítással van ugyan ellátva, de igen haditakarékos megoldással felvértezve. A célt megközelítve a torpedó a helyet megjegyzi, visszasiet a búvárhajóhoz, irányító vezetékeit előírásszerűen feltekerve azt átadja, iszik egy kis vizet és visszatér a célhoz, ahol elvégzi feladatát.
A biológiai csapásmérő:
Búvárhajónk a tengerfenéken dekkolva bevárja az arra ténfergő ellenséges célját, majd a kékbálna barcogását mímelve felemelkedik és rátapad hátulról áldozatára.
Ekkor excenteres homlokmarójával meglékelve az idegen hajótestbe juttatja a mintegy 50 egységes kargyilló adagot. Közismert nevén meztelencsigát.
A kis betanított lények a személyzet után vetik magukat és azok szemeit kivájva harcképtelenné teszik őket.
Kísérletek tanúsága szerint a támadás 100%-os hatásfokú, bár rosszindulatú, egyéb Nato kompatibilis harceszközgyártó konkurensek véleménye, hogy a harcképtelenséget az a hasizomgörcs okozza, amit tartós és átütő röhögés okoz az ellenség köreiben.
Mindenesetre egyéb, fedélzeti állatkísérletek a biológiai alkalmazást kecsegtetőnek írják le és a Genfi konvenciókkal is azsúrban van. J.J. sorhajóhadnagy egyedi kísérlete, amikor 6-6 fős csapatokkal röplabdajátékokat tanított be kecskebéka-meztelencsiga csapatoknak (egyébként 8:1 -re a meztelencsigák nyertek 3 hét alatt) bizonyítja a határtalan lehetőségeket ezen a téren.
Ráadásul két fővel kevesebb volt 6 nap után a kargyilló csapat, mert átellenes szemlengetés miatt két versenyzőt ki kellett állítani ! Valamilyen szabályokat muszáj volt alkotni…
Hajónk jelenleg 11ezer méteres mélységpróbán van a Mariana-árokban, palackpostán eljuttatott rádiógrammjuk szerint kétszer ekkora nyomást is kibírnak, csak haza ne kelljen jönniük, ismerve a jelenlegi gazdasági áldatlanságokat.
Navigare necesse est – vagy valami ilyesmi…és tengerre magyar!
Nemsokára a modellezők kedvéért metszeti rajzokat mutatok be.
(#) nedudgi válasza Orbán József hozzászólására (») Hé, 22:54 1 /
 
Ezért kár volt koptatni a billentyűzetedet.
(#) Orbán József válasza nedudgi hozzászólására (») Kedd, 5:48 / 3
 
Szenes Iván: Akinek humora van

(De jó lenne, ha nekem is lehetne...)

Akinek humora van mindent tud,
Akinek nincs, az mindenre képes,
Akinek humora van minden bír,
Akinek nincs, az mindenre kényes.

Aki nem veszi fel soha pápaszemét,
Nehogy észrevegye, hogy az ég színe kék,
Aki annak örül ami nem sikerül,
Örömében a földre csücsül!

Akinek humora van mindent tud,
Akinek nincs, az mindenre képes,
Akinek humora van minden bír,
Akinek nincs, az mindenre kényes.

Hogy meddig lehet elmenni,
A kérdést könnyű feltenni,
A kérdés nem egyértelmű,
De a válasz egyszerű:
Akinek humora van mindent tud,
Akinek nincs, az mindenre képes,
Akinek humora bármit lát,
Annak vidámabbnak tűnik a világ.
(#) nedudgi válasza Orbán József hozzászólására (») Kedd, 7:25 /
 
Írsz tényleg humoros dolgokat, de ennek a témája nem tetszik, a stílussal nincs bajom.
(#) Orbán József válasza nedudgi hozzászólására (») Kedd, 13:43 / 2
 
Maximálisan tiszteletben tartom mások véleményét. Ezt a kis "kicsi, savanyú, de a miénk" érzetű dolgozatot 2006-08-21, 22:28-kor jegyeztem le. Érdekes évek voltak azok is. A "doku-történetnek" legkevésbé volt köze a magyar hajózáshoz.
(#) Orbán József válasza Orbán József hozzászólására (») Kedd, 14:12 1 / 3
 
Erre ráfáztok...Most olyan önélet írásomat elevenítem itt meg, hogy a fal adja a másikat.
Nem most keltek, én se, akkor még vidám voltam és bohó...
Előre bocsátom, aki nem kedveli a hosszabb firkálmányokat, időben ugorjon!

Íráskényszer

Kedves Kollégák a tanúi, hogy időnként különböző írásaimmal pusztítok a Fórumon, bár vannak mazochisták, aki valami különös örömet találnak zavaros gondolataimban, okfejtéseimben, etc.
Szerintem sok természetfilm kedvelő ember tudja a tengeri élővilág, pontosan a cápaviselkedés tanulmányozása közben ellesett, támadásra utaló viselkedést, mozgást, testtartást értelmezni.
Valahogy hasonlóan jellemzem a rohamokban rám törő íráskényszert, aminek következtében megannyi ártatlan lélek szenvedi kínjait szerte az országban…
Először csőlátásom támad. Mutatóujjaim S alakban begörbednek. (ezekkel gépelek)
Nyakerem kezd kidagadni, fejem felszegem és rövideket bömbentek: Irássssss!!! Írnom KELL!!
Családom riadtan szétfut a szélrózsa minden irányába.
Aztán megint a minta családapa vagyok. Egy darabig…

*

Elektronika és én



A napokban megjelent népszerű-tudományos ismeretterjesztő programom keretében megjelenő tanulmányomba rútul belekötöttek! Ez arra indított, hogy kóros szerénységemet mellőzve feltárjak néhány olyan tényt, ami a jövőben mindennemű kétkedést, vagy szimpla ármánykodást semmivé tesz.
Először is néhány ősömmel kell magyaráznom génjeim sajátos eredetét – bármelyik állításom ellenőrzéséhez elég fellapoznod a történelemkönyvet, vagy ha épp nem hiányoztál, akár emlékezhetsz is.
Egyelőre a legrégebbi írásos tényre utalok ebből, ahol Orbán nevű ük-ük…(majd egy alsóbb rangú tudós kollégával kiszámíttatom kedvetekért – később) apám elment a bizánci várba, hogy vóna neki egy kis ágyúféléje, nem tunnák-e ittend eztet hasznáni, ugye, esetleg – mondta zavartan. Kihajították a papírjaival együtt, hogy nézze már meg micsoda falak vannak itt, mit köll ezen védeni!
Akkor az ük az ixedikenem átment a járdátlan oldalba a török szultánhoz, hogy hallgatná meg őtetet.
Mondjad, gyaur, hehe – kedveskedett a szultán, miközben egy pávatollal csikarták a hónalját a hastáncosnők, ajkukon havasi kürttel.
Nagyvezír -(ilyen szépen beszélt az én valóságos ősöm) nem-e tunná hasznányi ezt a álgyut, amit tunnék én önteni, ez átvinné ezt a szembeni kűfalat, mint lajbit a parasztfing…
Oszt kifene vagy te, hogy ilyen nagy tervvel mersz előállani ittend? – kérdé a nagyúr.
Én vagyok egy olyan távoli őse egy naccerű embernek, akit majdan világszerte csodállnak annyi sokoldalúsága végett, mint égen a csillag és egy kis ország fogja közfelkiáltással főmodellezőnek megválasztani, az ország-világ dicsőségére!
Ebből egy kukkot sem értett a török, így zavarában hasravágta magát legott a messziapám előtt és így rimánkodott, hogy vigye végbe hát a nagy tervet.
Egyetlen bátortalan kikötése volt, hogy amikor a Hold sarlója az ÁFA befizetést mutatja, legyen kész a szerkezet, vagy a szépfatert négybe találják szeletelni…
Meg is egyeztek szépen és tudvalevő, hogy a terv beteljesedett!
Innen van a pirománijám…

A másik, anyai ágon pedig ott vót Lénárd Vince báttyám, aki kivándorolt a taljánokhoz, ott mívelt csudákat. Leföstötte a szomszéd Lizát, ahogy vigyorog, mint a tejbetök, hát nem világhírű lett az is ?! Aztán kitanát olyan szerkezetet, helikopter félét, amihez ha lett vóna motra, már előrébb lennénk sokkal, mi modellezők is.
Mindenhö’ értett az öreg, csak dógozni ne kölljön.
Emmeg a modellezésbe segétett…

Ja, még volt egy nagyon meggyőződéses tudós ősöm még korábbrul, akit a megnemértés jegyében teljesen kipofoztak a mágjára vetés előtt. Kitanáta, hogy a Nap van középpen, nem hitték.
De sütés előtt még odavetette foghegyről: És mégis mozog, mindkét szemfogam… Elhíresült ez is, de csak a mondat elejére emlékszik a hálátlan utókor.
Az elektromossággal, jelátvitellel, stb. kapcsolatos tehetségemet egy megint másik ősöm révén örököltem, akit az a kiváltság ért, hogy Mátyás udvarában volt villanyszerelő.
Ilyen háttérrel, génállománnyal aztán nem csoda, ha már csecsemő koromban képes voltam kézrátéttel kétoldalas nyomtatott áramkört tervezni, vagy Holdba-repülőt hajtogatni kockás papírból.
Nemrég is majdnem lebuktam a dinnyeföldemnél, mert jött ez a Pathfinger buggy, vagy mi a rosseb és majdnem lefotózta! Aztán ovatosan Ugg és Baa nevű két ottani napszámosom dobott rá valami sziklát, hogy a NASA rá ne jöjjön a dolgaimra.
Még az ovodában történt, hogy annyira vigyáztam, ki ne tünjek a többiektől, hiszen már akkor annyi eszem volt, mint most, hogy direkt a legrosszabb játékokat választottam. Így próbáltam felülni álcázásilag egy fél hintalóra, majd látszatra olyat estem vele, mint ide az ólajtó. A többi kis retek egymás térdét csapkodta, úgy röhögött, de mi csak laposan egymásra néztünk a hintalóval – tudjuk, amit tudunk…csak nem fogjuk felfedni. Aztán persze nem röhögtek olyan vidáman, amikor szaladtak kifele az égő nagyteremből. Ezt csak mi tudjuk, igaz lovacskám?
Egyelőre annyival előrébb vagyok a mai technikai vívmányoknál, hogy vigyáznom kell, nehogy gonosz célok érdekében hasznosuljanak. Mer’ amúgy kenyérre lehet kenyni, annyira jó ember is vagyok.

*
Nix bibe!!!



A nemrégi napokban barzasztó szerencse sújtott! Olyan potom áron hullt a fejemre egy kiválló modellirányító együttes, adó-vevő, hogy napokig eufóriáztam tőle! A kisagyamban ugyan folyamatosan sarjadzik egy gondolat – böjtje lesz ennek te Jóska, el ne hidd már, hogy nem jön ezután valami nagyon rossz, hogy a világ megőrizhesse egyensúlyát!
Addig is megbarátkoztam a gondolattal, hogy az addig hűen szeretett régebbi rádiómat eladjam és láss csodát! – ezt a típust többen és nem kilós árban kedvelik a népek, így eladódott az én drága jó készülékem. Máig is bánt a dolog, nem mertem a kijelzőjébe nézni, nehogy meglássa rajtam az aljas szándékot. Ez az élet sora, ennyi készülékkel úgysem bírok és bár halmozó típus vagyok, a pénz is kellett egy újabb repülőre – az is minek??? Már kiborulnak a műhelyből, ha ajtót nyitok.
Szóval az újat, ami valóban fiatal, féléves darab, elneveztem Rovaleyo Enigma Kilencésfélnek, hogy könnyű legyen kimondani… A típus eddig elborzasztott külsejével és hátam közepébe se kívántam, azonban most valahogy mégis a szívembe férkőzött ! Rájöttem, hogy még magosabb tudású az előzőnél is, ez mindenképpen 20-25 olyan alsókategóriás modellezőnek együtt is sok, mint jómagam. Hallani már olvastam pár dolgot róla, így újra átfutottam a fórumos kollégák írásait, titokban szidva mindenkit, aki játszi könnyeden veszi az angol, vagy német nyelvű akadályt, amit a menü és a tanító okirat(ok) képviselnek… Ez csak futó irigység részemről, nem komoly, mindenesetre nézegetem a Balesetek, törések fejezetet, hátha… 
A külföldi nyelvekkel szembeni averzió ellenére belelapozgattam a mellékelt irodalomban, átfutva német és angol nyelvű leírását, valamint a Háború és béke terjedelmű Tutorial c. segédletet, de hiába, továbbra se tudok egyik nyelven sem.
Közjátékként bekapcsoltam az új sakkozó automatát, mi lesz…
Lágy cimbalomszólóval megjelent egy felirat, hogy sok a gáz, vegyem lejjebb, valóban erős gázszagot éreztem magam is.
Aztán megjelent egy kis repülő, nyilván megy valahova – nem láttam a srófját, tehát jár a motra, ovatosan kapadozok a körülötte burjánzó karokat feszegetve, merre nyaklanak.
A repülő felett van egy csík, valszeg mutatja, mennyit fog a gép közlekedni.
A gép elég kicsi, gondolom jó távol lehet. Kezembe veszek egy laposreszelőt, ha fordulózik és meglátom a csűrőjén, hogy valahány D fajta, azonnal lesatírozom onnét az egészet, utálom, mint macska az esőt a fajtáját is.
Bazi lassan halad a dolog, mindenesetre hagyom repülni, majd ha leszáll meglátjuk, hogyan tovább. Addig is kiváló intuíciós képességemre hagyatkozva gondolatkísérletekkel próbálom megérteni a gépezet lelkivilágát, fejlesztők gondolatmenetét…az írott külföldi szöveg képi benyomásai alapján. Újszerű dolog, belátom, de működni fog. Pestre sose viszek térképet, vagy odatalálok megérzésből, vagy úgyis hiába minden. Így jutottam el valamikor a Balaton mellől Pest mellé délután kettőtől este nyolcig és sosem mentem 110 alatt a kocsimmal…
Egyszerűen mindig a hátam mögött tartottam a Napot és kész ! Csak kicsit borongós volt az idő, de sikerült.
Na, szóval annyit tudok a szoftverről, hogy a tervezők teljesen szakítottak az addig hagyományosnak tekintett programozási, mixelési metódusokkal, azt felejtsük el, itt újszerű, formabontó eljárás van kilátásba.
Először a német szöveg alapján transzformálom a sok cwancig mondatot, nagyon vigyázva, hogy ne próbáljak kimondani akaratlanul hangosan német szavakat. Egyszer pórul jártam, véletlenül olyat köptem a billentyűzetbe miatta, hogy újat kellet venni.
Valami Ilséről lehet szó – studérozgatok magamba – aki megvolt valami tejesembernek…
De hogy jön ide a modellezés? – kérdem magamtól. Nyilván a férje modellező – Karl lehet a neve - és keveset van otthon. Ahá, akkor ez egy tanmese keretében világosít fel a programozási metódusokról, modellezői mellékhatásokról, ravasz...
Ha újszerű, akkor nem a hagyományos beporzást kedveli a kis kamilla, hanem… ?
Csak nem a félemeletest?! Úristen, inkább eladom a rádiót…ez nem az én ortodox nézeteimnek való.
Sutyiban csak találgatok, de elnyom a kimerültség, agyam lefáradva a verejtékes gondolatoktól.
Álmomban elvonatozok Ilséhez, hogy megtudhassam a nagy titkot és egy csapásra megértsem az újszerű programozás fonalát. Csak közben eltelt 10 év a szoftver fejlesztés óta, csengetésemre előjön Ilse, akkora farral, mint egy anyahajó, szájából kilóg egy fél vekni zsíroskenyér és próbál rám mosolyogni. Tört magyarsággal makogok utam céljáról, hogy esetleg nem magyarázna-e el a példa kedvéért valamit, és hogy miért nem jó a hagyományos beporzás, meg fünfig-cwancig, halandzsázok. Kétségbeesett zümmögésemre felderül fél négyzetméteres arca, majd karon ragad és –Nix bibe !!! – kurjantással vonszol a hálószoba felé! Arohattéletbe, hol ez a baromarcú Karl ilyenkor??? Valami kis szar repülőjét szedegeti össze ilyen sokáig a réten, engem meg felmorzsol a Nagy Húsevő közben!
Még hogy modellező szolidaritás… Tiszta csatak a fejemen a kevés haj is, úgy ébredek…
Megfáradt agyamnak az angol szöveg még kevesebb támpontot ad, de hát újszerű, mi jön le nekem ebből?
Horror-pornóra asszociálok, mumija vs. zombi talán. Mit lehet ilyenkor mondani?
Szedd össze magad Mary – ami maradt – kapd szét a pólyást, te meg adj neki Akkmed !!!

Ha egyszer véletlenül mégis megértem ezt a modellrádiót, nagyon modern leszek…

*
(#) sonajkniz hozzászólása Szo, 9:07 /
 
Fordítva!
(#) Imi65 válasza sonajkniz hozzászólására (») Szo, 9:19 / 1
 
Bővebben: Link
Japán mindig is fura nép volt, Ők a Metált is gyerekekkel nyomják.
Következő: »»   799 / 799
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu