Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapcsolóüzemű tápegység
Témaindító: Rendszer, idő: Feb 18, 2006
Témakörök:
Nem tudom, min nevetsz annyira és mit írtál le. Látom, speciális fényt alkalmaztál. : -) De ennyit a segíteni akarásról.
Szia
Köszönöm a választ, sok mindennel mértem multiméterrel, szkóppal de semmi se jön ki rajta.
Szia
Hát visszaraktam ahogy volt minden, de továbbra se semmi eredmény. Terhelés alatt mit értesz pontosan?
Ha például az n5V-os ágon van valamilyen zárlat, vagy nagyobb terhelés, ott nem nagyon tudsz méregetni. Én általában megmérem a szekunder oldalon a tápfeszek első elkóin a feszültséget, és abból lehet következtetni, hogy kb mi lehet a goind. Ha ez nem vezet célra akkor az elkó után átvágom a fóliát valahol és úgy mérek.
Közben találtam egy helyettesitöt 24N40, de az meghalt amint egyenesen a hálozatra kötöttem. Addig amig egy 60Ws izzon keresztült kapcsoltam a hálozatra addig müködött, teljesitményt is le tudott adni, amint az izzo nagyon fel nem melegedett, akkor megállt.
A lényeges különbség az eredetivel szemben az IDM 50 A az eredetin 84A. Most kerestem egy erösebbet amin ez az adat 66A - más nem igen van. A héten megérkezik meglátom. Azonos paraméterü FET ugy látszik nálunk nem létezik. ( a nyavalyás kinaiak megint jöbb vizböl föznek..). Azon gondolkodom hogyan lehetne az indulást lassitani, az izzo a bekapcsolás pillanatában nagyot villan. A hozzászólás módosítva: Nov 5, 2025
Hogy mertél egy 500V FET helyett 400V-t tenni?
Szerintem Flyback-nel már az 500V is a határon van.
Söt a baj az volt, hogy a 24N40-es hütöfelülete fém, azaz ott hálozati feszültség van viszont a doboz teljesen szigetelt FETre lett kialakitva igy össze sem tudtam volna szerelni, ha kibirta volna a tesztet.
Megérkeztek a 22N60as tranyok azonnal müködni kezdett vele a táp.
Még egy érdekesség van a cuccban. A 6,3As lassu biztivel sorba van kötve egy NTC ellenállás ami kimondottan a biztit védi, mert a bekapcsolás pillanatában meg egy 60 Wattos 230V-os izzot is erösen felvillant. Ha beteg az NTC akkor a 6,3A-s biztik fele nem éli tul a bekapcsolást. Sokkal lassubbat meg nem olyan egyszerü szerezni. A sima T nem birja ki, szerencsére volt nehány NTCm a fiokban. ( az eredeti szintén egy csöbizti volt, de kisebb átméröjü mint a szabványos és huzal kivezetéssel volt beforrasztva. Állitolag van még lassabb csöbizti is mint a T6,3A de nem tudom milyen jelzéssel kaphato. A jo NTC persze segit. A hozzászólás módosítva: Csü, 20:20
|
Bejelentkezés
Hirdetés |




