Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapcsolóüzemű tápegység
Témaindító: Rendszer, idő: Feb 18, 2006
Témakörök:
Szerintem igen, de hozzáértőbbek talán rátekintenek és megerősítik még.
Rendben, akkor várok még vele. Igazad van, több szem többet lát.
A 145 V-os részt el lehet hagyni, ha a 28 V-os részről arra méretezett ellenállással mész az optocsatolóra.
A relé (relay) rész elhagyható, ha a jumper kapcsokat áthidalod. Így el lehet hagyni a 15 V-os részt is. Neked az SB rész nem szükséges, ha állandó üzemre tervezel. A 8,5 V-os táp fontos, mert az táplálja az optocsatolót. De annak a további kiegészítései, stab..., felesleges, elhagyható.
Köszi, és elnézést, hogy csak most válaszolok.
És ha meghagyom a 145 V-os és a 15 V-os részt, hátha később azokra is szükség lesz (meg azért is, mert én nem tudok ellenállást méretezni a 28 V-ra)? Akkor az úgy jó lesz, ahogyan a második képen meg van vágva a kapcsolás?
Nem teljesen. Ez a tápegység arra készült, hogy be van építve egy rendszerbe, ami valamilyen mértékben azonnal terheli. Tehát minden kimenetre rá kell kötnöd legalább valamilyen minimális előterhelést. Kisebb feszültségeken 10-20 mA-t, a 145 V-on 1 mA is elég. Különben megszaladhatnak a feszültségek, akár olyan értékre is, amitől robbanhat elkó.
Akkor mégis jobb lenne, ha ahogy tanácsoltad, el lenne hagyva a 145 V-os, és a 15 V-os rész.
Csak ott már nem csak vágni kellene, hanem át is alakítani az áramkört. Az meg nekem nem hiszem, hogy menni fog. Pedig már levágtam a tápegység részt a sassziról, már csak arra várt volna, hogy hol legyen a "final cut" ![]()
A 28 V-ra átállításhoz szükséges ellenállásértéket még csak saccolni se tudjuk, mert a rajzon R625, R645 "table" szerepel, mint értékhatározó. Ezt neked kellene megmérned. Utána már tudunk számolni. A pontos értékhez tudni kellene a opto felső pontjának feszültségét is, de ez már egy kisebb potméterrel pontosítható. Mint ahogy az eredeti rajzon is. Azon a környéken is van néhány nem meghatározott érték (NS).
Annyit látni, hogy valahol 6,8 és ~8 V közötti feszültséget kell először beállítani, ezt kell majd finoman hangolni.
Igen, azért van "table" feltüntetve, mert a törökök ezt a sasszit többféle méretű képernyővel szerelték, így egy táblázatban van részletezve, hogy melyik B+ feszültséghez milyen alkatrész értékek tartoznak.
Az R645 értékét 2,6 kΩ-nak mérem, az R625 értékét 150 kΩ-nak (ez utóbbi másfél perc alatt nő ennyire nulláról, és utána feljebb már nem megy). Az NS jelölésű kondenzátorok értéke a service manual-ban sincs megadva. Tudatlanként az mondanám, NS=Nem Számít ![]()
Többet tudsz, mint mi és még te kérdezősködsz?
![]() 28 V-hoz ~24 kOhm-os ellenállás kell. Sorba kötsz egy 22 kOhm-ost meg egy 2,2 kOhm-ost. Az NS jelűek is fontosak. Biztos egy másik táblázatban vannak az értékek. De akár ki is mérheted őket. Viszont mert nem kell cserélni, ez nem feltétlenül szükséges.
Én meg a tudás... Csak próbálom itt a morzsáit felszedni tőletek.
Nekem már az haladás, hogy találtam végre a sok videó közt egy olyat, amelyik tényleg érthetően elmagyarázza, hogyan működnek ezek a "flyback" tápok. Bővebben: Link Ott olyan egyszerűen néz ki az 5 V-os kimenet szabályozása a 4,2 V-os zener diódával és az optokapuval. Ha 5 V fölé megy a kimenet - vezetni kezd a zener - világít az opto led - vezet az opto tranzisztor - vezet a kis tranzisztor a nagy bázisán - a nagy tranzisztor így zárva - nem tud nőni a feszültség 5 V fölé ![]() Az opto led 0,8 V feszültsége összeadódik a zener 4,2 V feszültségével és ez adja a "feedback" feszültséget. És azt mondja, hogy a zener cseréjével, változtatható a kimeneti feszültség. Tehát ha abba a kapcsolásban mondjuk egy 30 V-os zener lenne, akkor a kimeneten 30,8 V lenne. Ez a TV táp sajnos ennél bonyolultabb. Akkor ha kiveszem a 2,6k és a 150k ellenállásokat, és bemegy a helyükre a 22k és a 2,2k, gondolom az még nem elég. Mert akkor ezt vezetősávot le kell kötni a 13-as kivezetésről a C627-nél, és át kell kötni a 16-os lábra a C621-re, nem? Idézet: „vezetősávot le kell kötni a 13-as kivezetésről a C627-nél, és át kell kötni a 16-os lábra a C621-re,” Mondom én, hogy mindent tudsz. ![]()
Sziasztok!
Van egy dugasztápom. 12V 2A az történt vele hogy 1.5A terhelést kapott (ledszalag), darabig szépen ment is majd azt vettem észre, hogy egyszercsak nem működik, de cserébe jó meleg lett, kimenet 0V. Szétszedtem megtaláltam, hogy egy schottky dióda (SR5100) lett zárlatos. Kicseréltem próbából egy hasonlóra amit itthon találtam (SB560), működik. Kérdés: -Mitől mehetett zárlatba a dióda? Úgy hogy más nem sérült. -A SR5100-et nem látom he store-ban, maradhat benne a SB560?
Attól hogy a táp 2A terhelésre van méretezve, nem biztos hogy 1,5A-t huzamosan elvisel. Erősítő esetén sokszáz W kimenő teljesítményre nem kell csak tizedannyi állandósult teljesítmény leadására alkalmas táp, ami le tud adni impulzusszerűen tízszer akkora, vagy még több energiát. De statikus terhelésre olyan táp kell, ami ezt tudja folyamatosan. Egy 3A-es dióda 1A eset~n is túlmelegszik, ha nincs hűtve rendesen.
A titok ott van a táblázatban. "5 A ellenállás terhelés esetén."
LED sor meghajtása 1,5 A-rel nem szinuszos áramterhelés, hanem X A-es impulzusok periódusonként. Kapcsoló üzemű tápról lehet szó, ami ugyan nem szinusszal működik a szekunderen, de folyamatos terhelésnél kis többlet hűtés nem ártana. SB560 annyival jobb, hogy alacsonyabb a nyitófeszültsége. Ha van rá lehetőséged, beforrasztáskor 1-1 db centis 1-es huzaldarabot forraszthatnál mindkét végére. Felállítva.
Köszi!
Még esetleg ezt találtam, ha ez elférne lehet jó lenne? MBR10100T.
Jó hűtéssel.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |