Fórum témák
» Több friss téma |
Tisztelt Szakértő Fórumozók!
Bosch analóg nyílt kéményes ( ZW23 ? ) kombi gázkazánom így viselkedik: A használati melegvíz gomb középső állásában 3l víz kifolyás mellett 60 C vizet produkálva folyamatos láng mellett kb. minimális 10kW teljesítményhez szükséges földgázt fogyaszt. Jó. Ha a gombot a minimum közelébe tekerem alacsonyabb hőmérsékletű víz reményében ezt ugye nem tudja miután a teljesítménye nem tud lejjebb menni. Ekkor elkezd szakaszosan működni. Eddig rendben lehet. Nyár van, befele is melegebb a víz. De (!) ilyenkor a szabályozás "beleng" 34 mp szünet mellett 18mp -ig maximum közeli kb.20 kw teljesítményhez szükséges gázt fogyaszt így a víz hőmérséklate 50 C és 65 C között pulzál. ( Gázfogyasztás átlagolva kb. mint fentebb, a vízhőmérséklet is kb annyi. Eredmény így semmi.) (( 6l kifolyásnál is pulzál még , persze más arányban )) Elvárható-e a készüléktől hogy ebben a kényszerű szakaszos üzemmódban is legalább a bekapcsolás idejére minimum ( közeli ) teljesítménnyel menve legalább átlagban lejjebb menjen a víz hőmérséklete mondjuk, a minimális 45 C és kihűlve mondjuk 35 C között pulzálva. Ez a szakaszos üzemmód egyátalán üzemszerű állapot-e, mennyire "árt" a készüléknek. A szakaszos üzemben a bekapcsolás minimális ideje gondolom korlátozva van, ill. begyújtás ideje után egy ideig teljes lángon ég. Ez mondjuk magyarázhatja a megoldatlan szabályozást, de ez esetben is zavaró hogy a kezelőszervekkel ilyen lehetetlen állapot idézhető elő. A szabályzásra befolyással lévő paraméterek, beállítások melyikének változtatása segíthet milyen irányban? ( A fűtés üzemmód, és a használati melegvíz üzemmód között mások-e a szabályzás paraméterei ? Hiszen a rendszerben a második esetben teljesen mások a körülmények. ) Köszönöm, elnézést a hosszúságért, igyekeztem pontosan fogalmazni. Nem szeretnék túlzott igényeket támasztani a készülékkel, és a beállításhoz gondolom szükséges műszerek birtokában lévő szerelőkkel szemben, ezért várom tanácsaitokat. Köszönöm !
Szia,
Az EV2 szakadt! Nagyon köszönöm a tippet! Üdv., Szilárd
Ha szerencséd van, akkor le tudod venni a gázszelepről a tekercseket. A két tekercs között van a rögzítőcsavar, kitekered, lehúzod.........................
A rosszhír az, hogy túlnyomórészt "rárobban" a tekercs a szelepszárra! Ha nem jön le kézzel, könnyen, akkor tök felesleges feszegetni, csak a szelepszárat rángatod ki a szeleptestből. Ilyenkor új szelep, de ne feledd, hogy az égőnyomásokat be kell állítani
Sziasztok!
Radiant RBS24 kazán lángőr áramkörben keresem a hibát. Valaki közületek küzdött-e már ezzel a típussal? Melyik alkatrész hibásodott meg? Azért kérdezem,mert a lángőrzés hibája csak időszakosan lép fel,és így nagyon nehéz megállapítani,hogy melyik alkatrész hibája okozza. A készülék fázishelyesen van a "konnektorba dugva",így ez a hiba lehetőség ki van zárva. Üdv. Ottó
Sziasztok!
Nekem a Beretta Mynute kazánommal lett egy olyan probléma, hogy van használati meleg víz, viszont ha a termosztátot kapcsolom, a fűtés nem kapcsol be. Van valakinek valami ötlete, hogy mi lehet a probléma? Előre is köszönöm a válaszokat: Zsolti
Sziasztok!
Baxi prime storage ht 240 kazánom van. Jellenleg működik, viszont úgy néz ki hogy az ionizációs lángőr elektóda el van repedve az égéstérbe benyúló részen a kerámia szigetelés után kb 10 mm-rel. Szeritetek meg lehet javítani valahogy (AWI hegesztés), illetve hol lehet beszerezni? Korábban a szerelő állította az elektroda távolságot lehet akkor sérült meg. Előre is köszönöm Üdv.: BG
Sziasztok,
mi nekünk még mindíg problémánk van a vaillant VUHU 280/3-5 4 éve kazánnal, vagyis lehet, hogy a benne lévő tágulási tartállyal...... sajnos nem értünk hozzá Tudnátok esetleg budapesti megbízható szerelőt ajánlani? Mi a 16. kerületben lakunk. Előre is köszönöm. Edina :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: egy 20 éves fűtési rendszerünk van vaillant VUHU 280/3-5 4 éve kazánnal, a csőhálózatunk barbi műanyag csővel van szerelve és Dunaferr lemezradiátorokkal. Ha a rendszer nyomását 1 bar-ra beállítjuk, akkor körülbelül 3-4 nap elteltével a nyomásérték 0,6 bar-ra csőkken. A rendszer utántöltését és légtelenítését többször elvégeztük, a tetőtérben autómata légtelenítők vannak beépítve, a hiba mégsem oldódott meg. Vízszivárgást sehol sem tapasztaltunk. Szerintetek mi lehet a hiba? A házat most vásároltuk, így még nincs tapasztalatunk a fűtéssel kapcsolatban.
Üdv Mindenkinek !
Már megint az Ariston Uno cirkoval jövök sajnos. A vízfeltöltés nyomásmérő órája elég régen nem működött és most az éves szervízzel együtt akartam kicseréltetni. A szerelő hozott új órát, de az sem jelez. Elmondása szerint dugulás van valahol, kell egy másik alkatrész, majd hozza (márkaszervíz). A cirkó egyébként rendben üzemel. Azt szeretném tudni - tisztelettel a tanult fórumozóktól -, hogy ez az alkatrészcsere megint egy sokkoló árat jelent-e, mert már kb. a vételárat költöttük 5 és fél év alatt a cirkóra. Ha van vélemény a Bosch/Junkers) cirkókról, kérném megosztani, mert cserélni szeretnénk ezt a pénznyelőt. Köszönettel !!!!
Szia!
Milyen termosztát van feltéve? Mechanikus kapcsolású bimetál, vagy digitális?
Szia!
Hol van elvezetve a fűtési cső? Betonban, falon kívül? Osztóról, vagy a gerinc csőhálózatról vannak levéve a radiátorok? Szivárgás lehet a betonban- ha ott van vezetve. Szabadon látható helyeken látni lehetne a csöpögés nyomait. Szivárgás lehet még a kazántesten belül- esetleg a hőcserélőnél, ott pedig a gáz elpárologtathatja a vizet, ezért csak lerakódást, vízkövet lehet látni. A tágulási tartály levegő oldalában- szelepet benyomva- nem szabad víznek jönnie. Ha mégis víz jönne, szakadt a membrán- csere.
Szia!
Szerintem - elvileg- csak az a csővezeték szakasz lehet eldugulva ( vagy inkább a nyomásmérő csatlakozásánál lévő lyuk ) azt pedig vegyszerrel, vagy mechanikailag el lehet távolítani, nem feltétlenül kell cserélni mindent.
Érdemes lenne leválasztani a fűtést a kazánról egy kis időre- kizárni- majd mind 2 körben mérni a nyomást Persze ilyenkor nincs melegvíz vétel sem. Ahol leesik a nyomás, az a hunyó.
Kicseréltem a tekercset, saimán lejött. Újra működik.
Még egyszer köszönöm a tippet.
Helló.
Nekem is van egy ilyen kazánom ájándékba kaptam csak ahogy elnézem az alábbi képeket nekem nincs benne csak a központi egység, hogy lehet ez? Anélkül müködőképes lenne? Lóg mellette három csatlakozó is ez volt gondolom a vezérlése, szeretném tudni müködik-e magában a kazán.
Helló.
vaillant VU 240/2-3 kombi kazánom van, de csak a központi fütés bekötéseit találom rajta meg a gázét, használt kazánról van szó azt mondták, hogy müködőképes de már igy ahogy elnézem nem biztos. Három darab csatlakozó is csüng a levegőbe gondolom az lehetett a meleg viz vezérlése, mintha csak ugy kivették volna belőle. Arra lennék kiváncsi,hogy müködőképes-e a kazán? Bekötve csak kb 2 hónap mulva lessz.
Ha nincs benne egy nagyobbacska panel, akkor nehezen fog működni...
A panellel szerintem minden redben csak a melegviz bekötését hiányolom, miközben a képeken egyértelmüen semmi nyoma. A külső burkolaton pedig ott van a melegviz vezérlés, hogyan lehet három csatlakozással mind a kettőt bekötni? Hiányos a kazán?
Pontosabban Vaillant vu hu 240/2-3r1
Sziasztok!
Renova C24E kombikazánom van (kb. 10 éves) a következő jelenségeket tapasztaltam: 1. Zuhanyzásnál előfordul, hogy F1-re megy a kazán, mert nem eléggé van kinyitva a melegvíz (de ha meg nyitva van, akkor forró a víz). HA F1 -et kapok és újra indítom, akkor sem kapcsol be a "vízmelegítés", hanem várni kell, percekig nem lehet melegvizet nyerni. Aztán valami miatt újra beindul... Hiába próbálom a manuális indítás gombot, akkor is csak kattan egyet belül, azaz eljut valahova belülre a jel, hogy indítani kellene a melegítést, de nem indul. Pár perc elteltével elindítható manuálisan és akkor már a melegvíz megnyitásával a fűtésről átkapcsol melegvíz "gyártására". 2. Másik problémám, hogy ha a gyerekeknek fürdővizet engedek, akkor pár perc után nem forró víz jön hanem lehül, majd egy idő után újra visszamelegszik - sajnos ezt 2 -3 alkalommal megcsinálja és utána nem ad több melegvizet F1 lesz (és ezután hiába indítom újra nem kapcsol be a melegítés)! Dobjam ki az egészet vagy ennyi leírás alapján valamilyen alkatrész cserével megoldható a dolog (automatika)? Előre is köszi a segítséget!
Szia!
F1: Nincs láng, alacsony kéményhuzat, kazán túlfűtés. Először is nem ártana az ionáram érzékelőt megcsiszolni, ez az égőtérben porcelán foglalatban lévő elektróda. Ellenőrizni, az égő lamelláit, nincsenek-e eldugulva porral kosszal, stb. Utána megnézni a HMV érzékelő ellenállását, milyen értéket mutat.- pdf utolsó oldal. Huzat ellenőrzése- nem -e a füstgázérzékelő kapcsol ki.
Szia!
Bár nem minden látszik a képen, de.... Csak 3 db csőbekötés van a kazánod csatlakozásán? Ha igen, akkor az 1db a gázé, 2 db fűtésé. Kombinált kazán esetén 5 db-nak kell lennie. A HMV hőmérséklet vízszabályzó potméter tekerő gombja a vezérlő dobozban be van kötve egy potméterre, csatlakozik panelra? Ha nem, akkor csak egy gyárilag félig előkészített kazánod van. A kazánban kell lennie egy 3 járatú szelepnek- ez az egyik lógó csatlakozóra menne szerintem, továbbá a tárolóba köthető NTC érzékelő csatlakozása ( esetleg a panelba köthető ) Amennyiben 3 db bekötése van a kazánodnak, akkor csak fűteni tudsz vele. Megoldható HMV tárolóra kötése, de akkor egyéb kiegészítőket kell beépíteni- pl 3 járatú szelep, stb. Ez az én véleményem!!!
Igen csak 3 csatlakozás van! A potméter is be van kötve, de 3 járatu szelep nincs!
Átnéztem mindent a 3 csatlakozó sehová sem passzol ezért gondolom azt, hogy kivették belőle a fém burkolaton ahol a gáz és a fütés csatlakozói vannak meg van hagyva a lyuk a melegvizes csöveknek. Pontosan milyen alkatrészekre lenne szükségem? A kazánt kaptam és azt mondták müködőképes.
Sziasztok!
A problémám az,hogy a kazánomon a nyomásmérő óra szerint nagyon lassan eltűnik a víz.Már szétszedtem,de sehol nem látok vízcseppet,vagy a víz nyomát.1 hónap alatt max. 2dl víz tűnik el belőle.A fűtés csövek nem a padlóban mennek,minden kötés látható,sehol sem könnyezik.Nyáron is elmegy a víz,ha csak fűrdésre használjuk,akkor is.Szokásos nyomása 1.2 Bar szokott lenni,de felengedtem 2.5 B-ig,de így sem látni víz nyomát.A kazán típusa Baxi eco combi 240i.Valakinek tippje? Köszi előre is! Attila
Szia a kazán nem lényeg de nem is mondok semmit. A 2dl 1-2 honap alatt akár a készülékben lévö légtelenitön is kiszökik és mire észrevennéd elpárolog. Ha nagyon zavar akkor ki kell cserélni az automata légtelenitöket majd ha ez sem oldj meg a problémát akkor szives vizzel tölteni a rendszert. Véleményem szerint ami enyi tünik el nyomtalanul addig nem kell aggodni viszont ha heti szinten akkor azt látni fogod.
Szia kb 3 éve volt szerencsém egy ilyen készülékhez de nem volt jó élmény. 1 keress fel egy mérkaképviseletet és ott kérhetsz arany árban egy kiegészitőt amit bele kell szerelni.
2 a készlet beszereléséhez darabjaira kell szerelni a készüléket. (thorx kulcs készlet szükséges de feigyelj arra hogy csak a hosszabitott verzió jó) 3 összerszereled a készüléket, nyomásproba majd ha jol emlékszem de nem biztos akkor be kell üzemeltettni hogy tudja magárol hogy kombi és nem csak fütö. Ha nincs megfelelö tapasztalatod akkor ne is kezdj neki mert egy szivás az egész Üdv Kovács
Látni a bekötő csövek helyén nyomot, hogy ott volt régen cső bekötve ( lehet látni a volt felfogatás helyét)? A meglévő fűtési csövedbe ( kazánon belül, ahol a csatlakozók vannak ) vannak szabad, üres lyukak, ahová kéne csatlakoznia más rézcsőnek? ha igen, akkor valóban kiszedték a HMV oldali idomokat, de így ennek hiányában nyomás alá sem tudod helyezni, mert kifolyik az elágazásnál a víz!
" Idézet: . Hol van ez a hely? A kazánbekötés horganyzott panelján, vagy a réz idomok elágazásánál?„meg van hagyva a lyuk a melegvizes csöveknek” Milyen alkatrész kéne még?: 3 járatú szelep, tároló NTC érzékelő, tároló ( hőcserélős ), csőidomok a kazánba, ahonnan elviszed a tárolóig a fűtési vizet. Van a kazánodban biztonsági szelep, tágulási tartály?- én nem látom. A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2012
Az első képed fekete csatlakozója mögött az a réz BB könyök, arra 2 db hollandi van tekerve? Ez a réz könyök láthatóan egy egyszerű bolti könyök ami mindenhol kapható? ha igen, akkor onnan van kivéve a 3 járatú szelep. Átalakították ezek szerint CSAK fűtési kazánná.
Tágulási tartály rendben? Nézd meg a hőcserélőt ( ezt melegíti a gáz ), csatlakozásokat hátha látni lerakódást, vízkövet, stb. Ha ott van hajszálrepedés, a meleg gyorsan felszárítja, így mondhatni nyoma sem marad. Ha elmegy a nyomás, az nem jó, még ha elég lassan is történik, mivel ennek egy tökéletesen zárt rendszernek kell lennie- eredetileg.
Az első képen látszik a tágulási, középen, hátul, piros.
A háromjáratú és a hmv hőcserélő is hiányzik A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2012
Tisztelettel üdvözöllek Toro!
A Ferroli Domina C24- es kazánom HMV hőcserélőjét kisavaztam 15%-os citromsavval (14 év után először ! ). Kb 20 percig tartott , amíg zöldes színű lett a visszatérő sav ( valószínűleg már a vörösrezet kezdte megtámadni ). Ezután tiszta vízzel átöblítettem a hőcserélőt. A savazás sikeres volt, az előző 2l/ perc helyett kb 12l/ perc az átfolyó vízmennyiség. Azonban egy újabb hibát fedeztem fel. A melegvizes csapot kinyitva nemsokára gőzölgő, nagyon forró víz jön, még akkor is, ha a szabályozó potit 40 fokra állítom. Nemrég egy szakszervizes az átfolyásérzékelőt kitisztította, a tengelye volt megszorulva, ezért nem gyulladt be a gáz. Úgy vélem, hogy a lángmodulátor vezérléssel lehet baj, de ennek működését nem ismerem, sajnos kapcsolási rajzom nincs hozzá. Amennyiben tudnál tippet adni, hogy milyen vizsgálatokkal, mérésekkel próbáljam a hibát behatárolni, nagyon megköszönném. |
Bejelentkezés
Hirdetés |