Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Li-Po - Li-ion akkumulátor és töltője
 
Témaindító: yokesz, idő: Máj 30, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   238 / 238
(#) sargarigo válasza Epu2 hozzászólására (») Nov 10, 2019 /
 
Namost a kínai nem kínai dologra hallottam egyszer egy nagyon érdekeset!
Általában a megrendelés úgy zajlik, hogy kuncsaft elmegy a gyártóhoz, elmondja mire van szüksége, a gyártó pedig mond egy árat. Esetleg egy kis alku, és mehet a dolog.

Ezzel szemben a kínai viszont meghallgatja hogy mire van a vevőnek szüksége, és a vevő mondja árat is. Ha a kínai ezt keveselli, akkor elkezdi karcsúsítani a terméket. Lehet hogy elég egy kondi ami lemarad, lehet hogy egy két fontosabb ic is sorra kerül, lehet hogy csak a csati kerül a házba, a többit leoptimalizálja. Attól függ mennyit akar fizetni a megrendelő

Nem tudom mi igaz ebből, de mind láttunk már (kínai) csodát!
(#) KTobi válasza sargarigo hozzászólására (») Nov 10, 2019 /
 
Idézet:
„Általában a megrendelés úgy zajlik, hogy kuncsaft elmegy a gyártóhoz, elmondja mire van szüksége, a gyártó pedig mond egy árat. Esetleg egy kis alku, és mehet a dolog.”

Igen, így zajlik a megrendelés az üzletkötők között. Mikor megérkezik a gyártandó termékre a műszaki leírás (igénylista) a mérnökökhöz, akkor kiderül, hogy egy kicsit többet kérnek, mint amiben meg lett alkudva. Pár év után, legyen már ez egy kicsit olcsóbb nekem, de tudjon még ennyivel többet is. (folyamatos nagy tételben történő szállítás)
Hallottam konkrét esetről, rövid feszültségesésre újraindul az egység. Megoldás, kellene egyetlen elektrolit kondenzátort beépíteni. Nagykereskedelmi (milliós tételben) beszerzési ára filléres (~20Forint). A megrendelő nem hajlandó kifizetni ezt az anyagköltségben jelentkező felárat az egységekre. DE kifizeti a szoftverfejlesztésre a módosítást, hogy a végfelhasználónak ne legyen észrevehető a dolog.
El lehet képzelni mekkora a profit az egység gyártásán, hogy egyetlen alkatrésszel több már a megtérülést veszélyezteti. (És ez komoly )
(#) Kovidivi válasza KTobi hozzászólására (») Nov 11, 2019 /
 
Inkább az lehetett az ok, hogy a már a meglévő, eladott termékek is jól működjenek. Ha egy termékből már sokat eladtál, nem mondhatod, hogy: "Hé, forrasszatok már oda egy 3Ft-os kondit, el is küldöm nektek postán ha kell!".
(#) pumoka válasza vargaf hozzászólására (») Nov 11, 2019 /
 
Úgy értettem, hogy 5db cella sorosan és a másik 5db ezekre párhuzamosan.
(#) vargaf válasza pumoka hozzászólására (») Nov 11, 2019 /
 
Nem vitatkozom veled. Nem volt egyértelmű amit írtál, leírtam a pontos bekötést. Részemről úgy írod ahogy akarod, engem a továbbiakban nem érdekel.
(#) Gyozo92 hozzászólása Hé, 20:16 / 2
 
Sziasztok!

Balansztöltésre léteznek ökölszabályok? Arra gondolok, hogy a pakk töltőáramához képest mekkora áramú balanszírozásra volna szükség. Pontosabban adott 60db 3ah li ion cella, amiből 20-20-20 párhuzamosan, majd ezek sorba kötve kerülnek a pakkba. Ezek egy csónak segéd villanymotorját hivatottak hajtani. A töltésnél megcélozva a 3 órás időintervallumot, kb 20 amper körül kéne tölteni, de az egyszerű balanszerek bőven 1A alatti árammal dolgoznak, feltételezem, ez bőven kevés. A másik lehetőség, mint a villanykocsiknál, 80%-ig gyors töltés, majd utána egy hosszabb, balansztöltés. C tervnek pedig 3db töltőegység a 3 db párhuzamos pakknak. A cellák papíron 25A folyamatos terhelést és 4A folyamatos töltést viselnek max, vagyis elméletben akár 80A-ral is lehetne tölteni, ha a párhuzamosított cellák egyenlően veszik az áramot, és megfelelő a hűtés. Ha jól tudom, ezeket kevésbé károsítja a gyorstöltés, mint a folyton 100%-ra töltés, vagy a teljesen lemerítés, éppen ezért 4V töltött és 3V merített állapotra gondoltam. A tudásom a dologhoz hiányos, érdekelne a többiek véleménye.
(#) sargarigo válasza Gyozo92 hozzászólására (») Hé, 20:20 / 1
 
Up! Engem is!
Következő: »»   238 / 238
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu