Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Li-Po - Li-ion akkumulátor és töltője
 
Témaindító: yokesz, idő: Máj 30, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   310 / 310
(#) hadhazik válasza uniman hozzászólására (») Feb 28, 2024 /
 
OK, hagyjuk.
(#) Epu2 hozzászólása Márc 1, 2024 /
 
Üdv! A bolt megtévesztése miatt vettem egy akkumulátort. Visszaküldeni persze nem lehet, mert egy link sem működik az oldalukon és a szállítójuk is csak rájuk hivatkozik. Nagy csapás nem ért, mert a csavarbehajtóm akkuja halott és felhasználom ahhoz.
A gondom, hogy töltsem. 24V nem probléma. A töltési karakterisztikák sem, csak a csatlakozás. Van az alján egy csatlakozó. Vajon mi lehet és használható lenne-e töltésre. Lehet -e benne bármilyen védelem.
A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2024
(#) pipi válasza Epu2 hozzászólására (») Márc 1, 2024 / 1
 
Nem világos mid van, mit vettél... Ha mindkettőt szétszeded, szerintem simán át lehet rakni a cellákat, és akkor az eredeti töltővel töltheted. Vagy veszel egy ilyesmi 21V li-ion töltőt ezek helyből áramkorlátos töltők
(#) Epu2 válasza pipi hozzászólására (») Márc 1, 2024 /
 
Szerintem, hogy mit az a képekből kiderül. A csavarbehajtó még 18V-os nikkel kadmiumos volt.
A linket nagyon köszönöm. Így már világos mire jó az az aljzat. A védelemről nem tudni semmit. (Valószínű nincs is.)
(#) pipi válasza Epu2 hozzászólására (») Márc 1, 2024 / 1
 
(#) Epu2 válasza pipi hozzászólására (») Márc 1, 2024 /
 
Köszi!
(#) tibistor hozzászólása Csü, 18:28 /
 
Sziasztok!
Elnézést, ha már szerepelt az utolsó 310 oldalban a kérdésemre a válasz.
Li-Ion tölthető akksit szeretnék vásárolni.
18650-es méretben kapható 3400mAh-s is és 18800mAh-s is. Lehetséges egy méreten belül ekkora kapacitás különbség?
Ugyanez a kérdés 26650 méretre. Hirdetnek 8800 és 18800mAh-s darabokat is. Valóban lehet ekkora különbség egyazon méreten belül?
(#) pittyu2 válasza tibistor hozzászólására (») Csü, 19:03 /
 
Hali. Valószínű , hogy a nyomdagép véletlenül egy nullával többet nyomott.
A túlzásokat most nem figyelembe véve :kb a fele szokott lenni a valós a ráírtnak.
(18650 kb:1.5--3 Ah, 26650 max 4--5 Ah).
Amúgy a kicsi cajna azt ír rá neked amit látni akarsz.
(#) tibistor válasza pittyu2 hozzászólására (») Csü, 19:47 /
 
Kösz!
Tudván, hogy a 18800 ordító hazugság, attól még a biztos lehetek-e benne, hogy ez a hirdetett akksi legalább a tehnikailag lehetséges 2500-3000 mAh-t biztosan, stabilan szolgáltatja?
Vagy ezek után már abban sem?
A hozzászólás módosítva: Csü, 19:49
(#) pipi válasza tibistor hozzászólására (») Csü, 20:49 / 1
 
Ha megbízható helyen veszel, akkor tudja a ráírt értéket, kinából meg lehet félig homokkal töltve érkezik hogy ne buktassa le a súlya...
homokozó
(#) pittyu2 válasza tibistor hozzászólására (») Csü, 20:52 /
 
Amit írtam az saját tapasztalat.Nem merültem bele pontos méregetésbe , nekem csak egy Imax-B6 töltőm van amivel látom a kb töltést-kisütést.
Vannak itt a fórumon szakik , akik értenek hozzá. Majd ők mondanak okosságot.
(#) 444Tibi válasza tibistor hozzászólására (») Csü, 22:22 /
 
A technika mai állása szerint 18650 méretben 3500mAh környékén van a maximum. Amin ennél több van az átverés, palira vevés, hazugság, fogyasztó megkárosítása, kamu marketing, lehetetlen.
Válassz a fennti felsorolásból, ami neked szimpatikus
(#) Suba53 válasza tibistor hozzászólására (») Pé, 9:38 / 1
 
Nem!! A kínai hamisítók nem fognak neked fillérekért normál kapacitású akkukat adni, még akkor sem, ha csillagászati kapacitás értékeket nyomnak rájuk.
Saját tapasztalat: Egy barátom hozott pár fejlámpát, hogy nagyon keveset bír az akkuja.
Mindegyikben 2db 6800mAh akku volt, párhuzamosan. Megmértem mindnek a kapacitását, a legjobb 300mAh volt, a többi gyengébb. A súlyuk is egy normál 18650-es akkunak a kétharmada volt. Silány hamisítvány, amiket úgy adnak el a laikusoknak, hogy extrém nagy kapacitást hazudnak.
Tehát ha veszel ebből a 18800mAh akkuból, az kidobott pénz. Talán kapsz 300-400mAh kapacitást, amivel elműködik egy rövid ideig a kütyüd, de közelében sem lesz egy normál, nem hamisított 2500, vagy 3000mAh akkunak.
(#) vargham válasza tibistor hozzászólására (») Pé, 10:18 /
 
Normális helyről, normális áron normális akkukat fogsz kapni.
Olcsón vackot fogsz kapni, bármit is írtak rá. Max 500 mAh.
(#) nagy hoho hozzászólása Szo, 7:06 / 1
 
Össze raktam egy 7 db-os akku pakkot cellánként 3,63 Volt 60 Amper a három kerekű villany bringámhoz. Mit javasoltok mivel tölthetném? Megfelelne egy DC/DC konverter ahol állítható a töltő áram és feszültség?
(#) 444Tibi válasza nagy hoho hozzászólására (») Szo, 7:59 /
 
LG e63b? Nagyon ismerős
18,5A az ideális max. töltőárama, persze sokkal kevesebbel is tölthető.
Nekem is 7S a pakk, igaz 360Ah (nem bicaj, a házam megy róla)
Vésztöltőnek vettem egy középkategóriás gyári 24V/10A tápot, felhúztam 28,4 voltra és átalakítottam CC módra, 7A a korlát. Így belül vagyok jóval a max. 240W teljesítményén.
a 28V lehet kevésnek tűnik de ezeket a bontott e-car akkukat nem ajánlott 4,2 volton hajtani.
Én 4,05-3,2V között hajtom őket.
Ha csináltál egy topbalanszot beépítés előtt, sokáig nem fognak szétmszsni a cellák, ha egy pakkból valók. Nálam nincs balanszer.

Milyen motort tettél a bicajba?
A hozzászólás módosítva: Szo, 8:01
(#) Régi motoros válasza nagy hoho hozzászólására (») Szo, 8:47 /
 
Mégis hány amperral akarod tölteni?
Ha csak 1C-s töltőáramot feltételezek, az 29.4V végfeszültséget alkalmazva 1.8 kW!
De ha csak 4V -ig számolom, akkor is 1.68 kW. Az nem 5-10 EFt -os kategória.

Azt pont nem írtad, hány amperral akarsz tölteni, de nem is hiszem, hogy 60A -re szükséged lenne. Tehát ha azt mondom legyen a töltőáram pl 10A, akkor az 1C-s töltést el sem éred, innentől fogva meg felesleges is az áramkorlátozás szabályozása. Tehát ha egy sima 10A-es feszültséggenerátoros tápegységet veszel amin a feszültség állítható meg is oldottad a kérdést.

Persze az más kérdés, hogy kb 6 -szor annyi időbe fog telni mire feltöltöd.
Ha 60 amperrel töltesz, a töltési idő kb 60-75 perc.
Ha csak 10 amperrel töltesz, akkor meg kb 6-7.5 óra.

Azt is érdemes figyelembe venni, ha egy 10A terhelhetőségű tápegységet 7 órán keresztül folyamatosan 10A -el terhelsz, lehet rövid életű lesz. Ha nagyobb áramú tápegységet veszel, pl 20A terhelhetőségűt,
és azt is maxi gázon hajtod, szintén ugyan az az eset áll fent. Tehát ilyen szempontból már opció lehet az áramszabályozás szükségessége, hogy a 20A -es tápoddal mondjuk csak 10-15A- el töltesz, az hosszabb életű lesz.

A másik szempont, ha maradsz a sima feszgenerátoros tápnál, és hajtod maximum terhelésen, akkor mindenképpen valami jó minőségű neves tápegység kellene, ami huzamos ideig bírja is a ráírt pl 10A-t. Szóval azt meg nem biztos, hogy az aliról kéne rendelni, ha ez volt a terv.

Ui.: Persze azt jó volna tudni, adatlap szerint mennyi a max töltőárama, nehogy azon is túl szaladj.
A hozzászólás módosítva: Szo, 8:50
(#) nagy hoho válasza Régi motoros hozzászólására (») Szo, 13:22 /
 
444Tibi, Régi motoros, A hozzászólásaitok alapján vennék egy 24 voltos 20 amperes tápot, felhúznám 28 voltra, és azzal tölteném. Az akkut nem meríteném le nagyon mert a motor 300 wattos, ha használnám akkor töltenék és így nem merülne le nagyon, Eddig 2 x 12volt 22 amperes akkukkal ment és így is jól bírta de de messzebbre nem mentem , hogy ne kelljen haza tolni.
Most viszont ki megyek vele a világból reményeim szerin. Gondoltam napelemre és töltés vezérlőre is, de nem tudom a töltésvezérlőből 28 voltot kitudok- e venni. Egyébként a bringa saját tervezés és kivitelezés.
A hozzászólás módosítva: Szo, 13:23
(#) 444Tibi válasza Régi motoros hozzászólására (») Szo, 13:44 /
 
Biztos hogy nem akarja 1C-vel tölteni
Amúgy 1C-vel is 3 óra, és a sokkal ideálisabb 0,33C-vel is 3 óra a töltésidő.
A gyorstöltők ki is hangsúlyozzák hogy igen 30-50 perc de csak 75-85% mert ekkor felszalad a feszültség 4,2 fölé és korlátozni kell az áramot.
Vagyis igen 1C, az 30 perc alatt 80%, a maradék 20 meg 2,5 óra mert mindenképp ki kell egyenlítődnie a kémiai folyamatoknak a cellán belül.

Kollégának 7-8A tökéletes ha van egy éjszaka ideje a töltésre.

Ha ilyesmi cellája van mint nekem, LG-e63 szerű akkor annak 18,9A az ajánlott töltőárama.
Itt egy PDF, a Recommended tábláztot nézd.Bővebben: Link
(#) 444Tibi válasza nagy hoho hozzászólására (») Szo, 13:55 /
 
Meg kell hekkelni. mert tiltani fog. Ugye merült akku akár 100+ ampert is képes felvenni ha nincs korlát.
Ha megvan a tápod és ez van amit leírtam, segítek átalakítani ha gondolod. hogy 12-13 ampernél átmenjen áramgenerátorba. Azért ennyi csak mert a tápnak nem 24 hanem 28 volton kell kiköhögni ezt az ampert és nem biztos hogy fel tud menni ennyire feszültségbe.
Ezt le kell tesztelni.
Ha mindez megy csípőből nem szóltam
Ha CC tápot sikerül szerezned akkor se szóltam.

Persze hogy ki tudsz venni a szolár töltésvezérlőből 28 voltot, az enyém 28,4-re van állítva, a plafon PB módban 28,8 liion módba 29,4V. Van user mode szinte mindegyikbe ott azt állítasz be amit akarsz.
Már ha nem ilyen 4-5000 forintos töltésvezérlő.
A hozzászólás módosítva: Szo, 14:04
(#) DanielLong hozzászólása Hé, 9:59 /
 
Sziasztok! Került hozzám egy Florabest 18V-os akku sövénynyíróból. Sajnos a töltője nincs meg, Parkside és más elérhető töltővel nem kompatibilis, de Li-ion. Parkside töltő hibát jelzett ki, mert a harmadik 'ID' feliratú érintkezőn gondolom nem azt kapta, amire számított, konstans 1,5V-ot adott ki az akku.

Az lenne a kérdésem, hogy hogyan tudnám feltölteni az akkut biztonságos módon. Eredeti töltő 20ezer Ft-ba kerülne Németországból, ezt kihagynám. Labortáp van a közelben, de akár egy aliexpresses áramkorlátolt cucc is jó lehet nekem, csak adjatok egy támpontot kérlek, hogy milyen áramkorlát lenne megfelelő egy 18V 2Ah akkuhoz.
(#) uniman válasza DanielLong hozzászólására (») Hé, 10:47 /
 
Hello! ...hogy az előzményt is lássuk...: Bővebben: Link
Ha nem írod le a gép, az akku, meg a töltőjének a típusát (fotó, link, a Parksidét is), akkor sok segítséget ne várj!
(#) 444Tibi válasza DanielLong hozzászólására (») Hé, 12:03 /
 
6 variáció van amit nem tudunk milyen a tiéd.
A töltő és az akku között lehet i2c kommunikáció, feszültség alapú, termisztor kivezetés meg a Jóisten tudja még mit kitaláltak a gyártók.

Én kivezetném valahogy a cellákat és egy 5 cellát kezelni tudó töltővel használnám. Így oldottam meg a 3 cellás Bosc behajtómat, fityeg az akkun egy 4-es csati, ráesett a töltőjére egy tégla 1 éve.
A hozzászólás módosítva: Hé, 12:03
(#) pipi válasza DanielLong hozzászólására (») Hé, 12:07 /
 
Szétszedted megnézted mi van benne, vagy csak "gondolod" hogy li-ion?
Ha valóban 5s cell li-ion https://vi.aliexpress.com/w/wholesale-21v-li%2525252dion-charger.html
(#) DanielLong válasza pipi hozzászólására (») Hé, 12:24 /
 
Köszönöm a válaszokat!
Az akkut nem szedtem szét, mivel speciális bitfej kéne, ami nem volt kéznél. Viszont rá van írva az akkura, hogy Li-ion. A sövénynyíró egy Florabest FAH 18, revíziója B2 vagy C3 vagy C4, nem vagyok otthon, most nem tudom megnézni.
A cellák kivezetése jó ötlet, köszönöm.
(#) h.adam hozzászólása Hé, 20:51 /
 
Tisztelt Fórumtársak

Hozzám került egy 8 cellás LiFePo BMS.
Az R54 és 55 jelű ellenállások elégtek és a felirat is megsemmisült.
Valaki tudna segíteni hogy milyen nagyságú ellenállások lehettek?
Köszönöm.

IMG_7108.JPG
    
(#) nagy hoho válasza 444Tibi hozzászólására (») Hé, 20:55 /
 
Nem vesztem el, 20.án tudom fotózni a töltés vezérlőt és napelemet.
(#) Suba53 hozzászólása 8:13 /
 
Sziasztok!
A HESTORE-ban vásárolt 2600mAh noname akkuim közül már a harmadik döglött meg. Semmi extra igénybevétel, egy kapacitásmérés után minimális terheléssel üzemeltek. Majd egyszer csak a kapocsfeszültség megszűnt, a töltő sem tud vele mit kezdeni.

Úgy hogy ilyet ne vegyetek, mert kidobott pénz.
Következő: »»   310 / 310
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem