Fórum témák
» Több friss téma |
Vezeték keresztmetszetet általában terheléshez méretezünk, figyelembe véve, hogy milyen a beépítés helye.
A balanszáló vezeték jellemzően pár 100mA a passzív, és 1-2A az aktív balanszereknél. Persze ettől eltérő is lehet. Én 0.5-0.75 mm2 hajlékony vezetéket javaslok, a nagyon vékony se túl jó vàlasztàs, főleg ha elektromos járműben rezgésnek ki van téve, a túl vékony könnyebben leszakadhat használat közben. Pár csepp ragasztó egyébként segíthet a megfelelő rögzítésben. A+- kapcsokra szintén hajlékonyat a szükséges teljesítményre méretezve, könnyebb vele dolgozni. A tömör vagy inkâbb szalag profil abban az esetben lehet előnyös, ha nagyon vékony hely áll rendelkezésre. Ha nagyon igényes akarsz lenni használhatsz a normál sodrott drót helyett sok elemi szálból készült szilikon szigetelésűt is. Előnye, hogy rendkívül hajlékony, és a szigetelése nagyobb hőt is elvisel, cserébe drágább.
Köszi a választ.
És az a fő csatlakozó kábelvastagságot hogy határozom meg? Váltónál tudom a 10A /mm2-es ökölszabályt. ÉS itt? pl: Egy akksis fúrógépnek hogy határozom meg a kábelét? Vagy az akksi alapján lehet ezt meghatározni? Különösen hogy jó lenne ha valami extra vékony szigetelése lenne a vezetéknek, mert az akksiban nincs sok hely ugye... Jó megoldásnak tűnik ha szalagot vezetem a BMS-be.. de ha azt nem lehet.. akkor mi a megnyugtató megoldás?
Köszi.. ezt utólag olvastam csak. De továbbra is fenn áll a kérdésem, milyet tegyek a +-hoz??
Vagy lehet azt mondani hogy veszek XY kábelt, ami MEGFELEL kb bármilyen liion akksihoz? (végül is nem paksot akarom vele bebikázni). de milyen legyen az a kábel? van esetleg ajánlatod, ami megfelelhet ezekhez? Furó, flex, roller, fűnyíró, stb akksi. HA nem is egyformák, de sztem nem tévedek nagyot ha azt mondom kb 20A a teteje, folyamatos felvételnél. Ehhez milyen vezetéket méretezzek?
20 amperre 2,5mm2 megfelel. Feszültségesésre, hosszabb, 50-100 méterre természetesen már nem de esetedben egy akkupakkon belül pár cm, pár 10cm-ről van szó.
Ha maximalista vagy tegyél picit vastagabbat, 4mm2. Ez egy régi "ökölszabály" táblázat de megfelel méretezni ma is. Bővebben: Link Az hogy AC vagy DC abszolút közömbös egy vezeték szempontjából ebben az átlagfelhasználásban. Nem 50-100kV-ot, nem nagyfrekvenciát és nem távvezetéken viszel ![]() A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2025
Mégegy tipp, vegyél réz küszöbsínt, barkácsáruházakban 1 méteres darabban kapható, hajlítható forrasztható, darabolható, vékony, fizikailag merev. Szigetelése nincs az igaz de egy akkupakkba megoldható a vonalvezetésével hogy ne is kelljen.
Levágod 5mm szélesre mert asszem 20mm gyárilag, az 0,8*5=4mm2 több mint elég a feladatra.
Köszi!
Én is olyan 2,5mm2-re gondoltam, de közben meg egyik akkupackban sem láttam még csak fele ilyen vastagot se. Gondolom spórolnak is, meg hely sincs. Így viszont akkor sima villanyszerelésben használt 1,5 és 2,5-es tömör vezetéket is lehetne használni... feltéve hogy van elég hely hozzá. Köszi az infókat...
Na sikerült kicserélnem a cellákat, jól működik. Mégegyszer köszönöm a segítséget.
A dolog pikantériája az, hogy most a másik akku merült le ( nem volt a töltőn ) de azt most a töltő fel tudta tölteni. Lehet, hogy az lesz a következő ... Amúgy 4e ft-ból meg lehetett oldani ahelyett, hogy 20e ft-ért venne az ember egy komplett akkut a géphez. Ez mindenképpen elgondolkodtató. Hamár akku gyártó nagyhatalom lettünk had szóljon a "fogyasztói társadalmas" téma is ! Akkut mindenbe ! ![]()
Jó napot kívánok! Volt itt nekem ez a kamerás dummy gondom, hogy csak másodpercekre kapcsolt be a kamera, majd kikapcsolt, mondván hogy ez az akkumulátor nem használható. Az eladó küldött egy másik dummyt, persze ugyanaz a végeredmény. Gondoltam előveszem már a multimétert méricskélni. A gyári akksin 7,4 V szerepel, a mért darab 7,17 voltot adott, gondolom már nem teljesen töltött, de a kamera működik vele. A dummy átalakítóján 7,4 - 8,4 V szerepel. Több powerbank is próbálva lett, usb-a részen kb 4,7 - 4,8 volt jön le, nyilván ez kevés az üdvösséghez, meg sem nyikkan a kamera. Usb-c-n viszont elméletileg 9 V kellene, hogy legyen, a mért érték 8,64 V. Lehet, hogy azért nem működik 5 másodpercnél tovább a kamera, mert ez meg már sok neki? Kérdezem, mint laikus. Tehát a plusz 1,2 volt miatt lekapcsolhat?
Egy üres USB-C csatlakozón (vagy az abba dugott üres kábel másik végén) a PD szabvány szerint nem lehet 9 V (vagy még magasabb feszültségek) - csakis akkor, ha rá van dugva egy eszköz, és az a CC1 és CC2 vonalakon közli az igényét a töltővel (vagy powerbank-kel). Vagy ha nem szabványos, esetleg hibás. Ha pedig a dugó, ill. az eszköz a másik végén eltávolításra kerül, akkor visszaáll a töltő 5 V-ra.
A többit most nem próbálom kihámozni. A hozzászólás módosítva: Kedd, 13:21
Ne a bemenőn mérj hanem két vékony vezetéket valahogy szoríts a kimenete azaz az akku oldalra és így tedd az akku helyére.
Itt mit mutat a voltmérő bekapcsoláskor? A gyári akku akkor 7,4/2=3,7V azaz 4,25V/cella teljesen feltöltve, az a kettőnél 8,5V. A dummynak legalább 6voltot,inkább 6,2-t minimum és maximum 8,5 voltot kéne tudnia a kimenetén. Lehetséges még hogy a középső láb, az egy termisztor szokott lenni, az nem pont olyan ellenállás a dummyba amit elfogad a kamera szoftvere.
A dummy kimeneten mértem 8;64 voltot, ezért gondoltam arra, hogy a készülék nem enged 8,4 - 8,5 voltnál magasabb értéket és ezért kapcsol ki talán. De akár a másik verzió is lehet, amit írtál, hogy csak gyári akksit fogad el. Gondolom ezt kikapcsolni nem egyszerű a szoftverben, ha van ilyen.
Szerintem továbbra is ugyanaz a probléma. Azt írtad, powerbank-ot használsz, ami tud 5V-ot, és (kb) 9V körül az USB-C kimenetén. Na, ez valószínűleg egy StepUp-al megoldott, tudhat akár 3A-t is folyamatosan, de a hirtelen nagy áramigenyekre ki-ki kapcsolgathat.
Javasolnám, hogy olyan "powerbank"-ot használj, ami eleve két sorbakötött LiIon akkuból áll, és arra kösd azt az akku helyett betett szerkentyűt. Úgy bírni fogja. A hozzászólás módosítva: Kedd, 21:05
Szervusz! Jön a láma kérdés: egy powerbank esetén miből derül ki a mezei júzernek, hogy miképp van kötve az akksi? Vagy böngészni kell a műszaki leírásukat?
Azpk a powerbank-ok, amiket a kereskedelemben kapsz, azok arra szolgálnak, hogy az eszközben lévő akkukat töltsék. Olyankor ( ha elég nagy teljesítményű a powerbank) nem is kapcsolgat ki az eszköz, hiszen a benn lévő akkuval meg tudja ugrani a hirtelen áramigényeket.
Az akku helyére (tapasztaltad) nem étdemes őket kötni, hiszen nincs benn a nagy pufferként viselkedő akku. En arra gondoltam: állíts össze magad két jó nagy kapacitású LiIon akku sorbakötésével egy " powerbank"-ot, amit otthon egyesével fel tudsz tölteni, és (amikor kimerült az eszköz saját akkuja), akkor tedd be azt a "dummi" féleséget, és akkor a két nagy külső akku hajtja. A hozzászólás módosítva: Kedd, 22:01
Ennyi idő alatt csak összefutottál már valakivel akinek van USB-C csatlakozós tápja (laptop töltő, de inkább drón töltőn találsz USB-C aljzatot, akár egy PD képes kijelző is jó, újabb autókban már USB-C a telefon töltőcsatlakozó) ami tud megfelelő teljesítményt. Arról próbáld ki és kiderül, hogy az átalakító vagy a powerbank a ludas.
Ha gyárilag nincs előlátva dummira a fényképező akkor nem kell erőltetni. Ha igen, akkor meg gyárit kell venni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |