Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Li-Po - Li-ion akkumulátor és töltője
 
Témaindító: yokesz, idő: Máj 30, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   234 / 234
(#) nedudgi válasza NickE hozzászólására (») Aug 22, 2019 /
 
22$ nem olcsó? Mennyibe kerültek az akkuk?
(#) pipi válasza NickE hozzászólására (») Aug 22, 2019 /
 
Alsó kategóriás töltő, a töltőáram nem állítható, A kisebbik akksidhoz szerintem ezért nem jó
Bővebben: Link
Előnye: trükkösen tölt, időosztással cellánként.
Hátránya: melegszik, a hátlapot ki kell fúrni, és egy ventit odabarkácsolni.
Nekem tetszik.
(#) sector99 válasza NickE hozzászólására (») Aug 23, 2019 /
 
Az én véleményem, hogy az ilyen minőségű packok megérdemelnek egy "gyári" töltőt: például egy IMAX B6-ot. Lehet, hogy picit többe kerül mintha Te építgetnél, de cserébe "csak" be kell dugni az akkukat, beállítani és már mehet is a töltés. 6 celláig lítium akku csomagok kiegyenlítő töltésére is alkalmas beépített csatlakozókkal. (pont olyanok amilyenek a Te akkujaidon is vannak) Tápegységet ne vegyél hozzá, a labortápodról használhatod, 11-18 V közötti DC feszültségről működik. További előny, hogy NiCd, NiMh és Pb típusú akkuk töltésére is alkalmas.
(#) NickE válasza nedudgi hozzászólására (») Aug 23, 2019 /
 
Első keresésemre pont az Imax B6 találat jött, látom ez népszerű, de rögtön az jött, hogy nagyon vigyázni kell a nem eredeti SKYRC változatokkal. Mivel elég sok youtube videó foglalkozik ezzel és néhány eladó is jó nagy betűkkel kihangsúlyozza, hogy eredetit árul, gondolom, nem alaptalan a félelem és kritika a másolatokkal szemben.

Ha van garantáltan jó fajta töltő $20-25 áron, az belefér a költségvetésbe.
(#) nedudgi válasza NickE hozzászólására (») Aug 23, 2019 /
 
Én az általam linkelt B5V2 változatot vettem meg, tápegység nélkül, úgy fél éve. 15 nap alatt kihozták, eddig nincs probléma vele.
A töltő bemenete 12V, 5,5/2,5 DC csatlakozó, ami a 12V tápegységektől eltér (5,5/2,1 csatlakozó).
A linkelt típus előnye, hogy a 4,35V-ig tölthető (egyes Samsung, LG cellák ilyenek) cellákkal is elboldogul.
(#) NickE válasza nedudgi hozzászólására (») Aug 23, 2019 /
 
Ez a HTRC egy jobb fajta másolatnak tűnik, veszek én is egy ilyet
(#) skoda135 hozzászólása Szept 2, 2019 /
 
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.
Adott egy működő power bank (rózsaszín akksival). A zöld akkumulátor packhoz nincs meg a töltő (az akkumulátorok párhuzamosan vannak kotve).

Ráköthetem a zöld akkupacket a rózsaszin töltön lévő piros/fekete vezetékek csatlakozási pontjához?
Néhány képet csatolok, hátha úgy jobban érthető.
Illetve a zöld akkunál lévő áramkör mire való?

Köszönöm szépen.
A hozzászólás módosítva: Szept 2, 2019
(#) pipi válasza skoda135 hozzászólására (») Szept 2, 2019 / 1
 
Hali!
A zöld pakkon lévő elektronika gondolom egy akku menedzsment - túltöltés, mélykisülés, esetleg túláramvédő. A töltés idejére én ezt az elektronikát levenném, ha a rózsaszin elektronikával töltöd.
(#) skoda135 válasza pipi hozzászólására (») Szept 2, 2019 /
 
Köszönöm a gyors választ.
(#) sdrlab válasza skoda135 hozzászólására (») Szept 3, 2019 / 2
 
Rákötheted! Amíg a megfelelő ok miatt közbe nem kell avatkoznia, olyan, mintha ott sem lenne!
Normál körülmények között(ilyen a töltés is) pedig nem fog közbeavatkozni...
(#) skoda135 válasza sdrlab hozzászólására (») Szept 5, 2019 /
 
Köszönöm a segítséget. Tegnap feltöltöttem az akkumulatorokat ahogy javasoltad, működik
(#) ur5dch hozzászólása Szept 7, 2019 /
 
Hozzájutottam egy, FMP 16.48 kapcsolóüzemű tápegységhez.( Szeretném akkutöltőként használni (az akku 11 cellás Li-ion 12Ah-s, maximális töltőfesz. 46,2V.)
Sajnos nem találtam hozzá semmilyen leírást a gyári műszaki adatokon kívül, ezért szeretném segítségeteket kérni, talán tudja valaki, hogyan tudnám programozni a feszültséget ill. az áramkorlátot.
Segítségeteket előre is köszönöm!
(#) Bakman válasza ur5dch hozzászólására (») Szept 7, 2019 /
 
Ez egy ipari, 48 V-os szünetmentes tápegység egyik eleme, tartozik hozzá egy vezérlő is, a vezérlő és a tápegység közti protokollt nem ismerem. Ha jól emlékszem, kb. 40 - 55 V között tudja szabályozni a vezérlő a kimeneti feszültséget. Áramkorlát olyan értelemben, ahogy te szeretnéd használni, nincs benne.

A vezérlő a feszültséget variálja úgy, hogy az akkumulátorok felé a beállítottnál ne folyjon nagyobb áram töltés közben, illetve feltöltött állapotban már csak szintentartást végez. Ugyanakkor a berendezések felé "ami a csövön kifér" címszóval szolgáltat energiát, túlterhelés esetén pedig egyszerűen lekapcsol.
(#) fecus hozzászólása Szept 7, 2019 / 1
 
Egyszerű 18650-es aksi kibírja, ha egy kültéri elektronikát működtet?
Tölteni behoznám.
(#) pipi válasza fecus hozzászólására (») Szept 7, 2019 /
 
Az autóban van 2 kamerám, mindkettő li-ion akksis, sok éve működik.
Télen kapja a minuszt, nyáron meg a 60-at. Nem hiszem, hogy az olcsójé kamerában különleges akksit tettek volna.
(#) nedudgi válasza fecus hozzászólására (») Szept 7, 2019 /
 
Télen, 0°C alatt a kapacitás lecsökken, ezt vedd figyelembe.
(#) Kovidivi válasza nedudgi hozzászólására (») Szept 7, 2019 /
 
Az én tapasztalatom: minél hidegebb a cella, annál magasabb a belső ellenállása, így a cella csak egyre kisebb áramokkal terhelhető. Ennek a következménye, hogy terhelésnél a kivehető kapacitás kevesebb lesz, mint általában, hamarabb elérjük a lekapcsolási feszültséget. Lipo akksinál (pl. 2S 3Ah) már 10fokC alatt is problémák vannak a nagy áramú terheléssel (10A fölötti).
(#) fecus válasza Kovidivi hozzászólására (») Szept 8, 2019 /
 
Köszönöm mindenkinek. Egy kültéri hőmérő szeretnék. A beltéri elment majdnem 1,5 évet egy aksiról. Ennél az áramfelvételnél a belső ellenállás nem fog bezavarni.
(#) superuser hozzászólása Szept 8, 2019 /
 
Hova kell tenni a púpos lithium cellát? Használt elem gyűjtőbe be lehet dobni?
(#) pipi válasza superuser hozzászólására (») Szept 8, 2019 /
 
Én oda szoktam Elem+akku felirat szokott a gyűjtőn lenni
(#) superuser válasza pipi hozzászólására (») Szept 8, 2019 /
 
Köszi!
A púpos jelleg miatt kérdezem, ilyenkor nem tudom mennyivel tűzveszélyesebb, vagy ilyesmi.
(#) Kovidivi válasza superuser hozzászólására (») Szept 8, 2019 /
 
Mindenki azt mondja, azonnal le kell adni, ha púpos, én ennek ellenére ugyanúgy használom. Tárolni lipo safe bag-ban tárolod, ha az autóban kigyullad, hát így jártam. Már évek óta vannak púpos akksijaim (minimálisan púpos), nem fogom kidobni őket. Belső ellenállásra és kapacitásra tökéletesek... Van, aki leengedi ezt a plusz "levegőt/gázt", majd így használja tovább. Én hagyom inkább ebben a "légmentesen lezárt" állapotban, volt 6cellából 1db magától tönkrement (mélykisülés, és 0V-os cellafesz.).
De ahogy érzed, tiéd a felelősség úgyis.
A legbiztonságosabb persze, ha lemeríted 0V-ig (!), leszigeteled a kivezetéseit, és úgy adod le. Nehogy a boltban a másik elemek fém háza miatt nagy baj történjen!
Plusz gondolj bele, egy igazán kemény tokos lipo akksinál nem biztos, hogy észreveszed, hogy pufi. Csak amikor már felnyomta a tok oldalát, de ahhoz meg óriási nyomás kell.
A hozzászólás módosítva: Szept 8, 2019
(#) elektronika95 hozzászólása Sze, 16:06 /
 
Sziasztok!

Valaki tudna nekem küldeni a Li-ion akkuk-ról bármilyen könyvet vagy dokumentumot?
Nagy szükségem lenne rá.

Előre is köszönöm!
(#) nedudgi válasza elektronika95 hozzászólására (») Sze, 16:09 /
 
(#) elektronika95 válasza nedudgi hozzászólására (») Sze, 16:12 /
 
Köszönöm, csak olyan doksik is jól jönnének amik inkább magyar nyelven íródtak, mert az angol sajnos nem igazán áll hozzám közel...
Következő: »»   234 / 234
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu