Fórum témák
» Több friss téma |
A klíma töltést nyomás próbázást márkafüggetlenül
Magamat tudnám idézni! Ezt bárhol meg tudják csinálni!
Csak ettől még a luk(kak), vagy a szivárgó kompresszor tömszelence, és egyébb prolémák nem szünnek meg! A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2025
Értem. Csak azt nem írtad le mi a problémád, csak azt, hogy küzdesz.
(156om is volt, Töltőt is javítottam, többet is...)
Kb eddig minden is volt. Mikor a járgány hozzámkerült az egyik cső repedt volt aztán cserélték a kompresszort, majd egy szerencsétlen vezérlés csere után megint tölteni kellett. Most a mágneskuplung csattog mint a veszedelem alapjáraton és persze mar megint nem hűt. Eddig kb négyszer töltötték a klímát alkalmanként 20 e .
Azért gondoltam az itthon is használható cuccra mert akkor legalább ki tudnám mérni hogy van e benne gáz. (Most hogy hűvösebb az idő már nem is hiányzi annyia ) A kérdés inkább az lett volna hogy használhatók e ezek a "házi töltők" vagy ez is csak lehúzás.
Idézet: „használhatók e ezek a "házi töltők" vagy ez is csak lehúzás.” De mi az a házi töltő?
Megint magamat kell ismételnem:
Idézet: „Tölteni lehet sokkal kevesebb eszközzel is, bár nem túl szakszerűen!!” Na pontosan ezt tudja az általad linkelt eszköz! De ki mondja meg előtte (és mivel): -hogy kell e tölteni rá, és mennyit?? -miért lett hűtőközeg hiányos, ha mégis az, és hogy hol szökik -szennyeződött-e idegen gázzal (levegővel, vízpárával) a rendszer -vagy teljesen más baja van Egyébként, hogy vákuumolot le ezt a töltőcsövet, vagy csak simán beküldöd vele a tömlőbe zárt levegőt és párát? Arra külön kíváncsi lennék, hogy engedélyezhetik ennek a webbótnak a működését az EU területén... Magyarországon (EU-ban) legálisan magánemberként nem vehetsz hűtőközeget!! Ez erősen szürke zóna.
Megbontott,ujraösszerakott rendszert töltés előtt vákumolni kell.
Ezzel a kütyüvel csak belövöd a gázt,hát érdekes……. Ennyi erővel már lassan hütőközeg sem kell bele ?
Ilyenkor marad a nitrogénnel feltöltés, azaz a klasszikus nyomáspróba. Vagy marad a sárga olajjal feltöltés, UV fluoreszcens anyag van benne. Ez mutatni fogja, hol fogy az anyag. Ha már szivárgott belőle, akkor illik az R134A-t lecserélni, mert blend, azaz keverék. A keverési aránya a gázoknak változik meg, mert a vékonyabb gázok szöknek meg először, ezért elmegy a kalorikus munkapont.
Tehát a javaslatom: cserélj olajat a gáz feltöltével, de előtte tisztíts meg a motor teret, a hűtőt is elöl, hátul, (hátha kavicsot fogott), mert ha ilyen olajjal volt előtte feltöltve korábban is, akkor az egész motortér egyszerre fog fluoreszkálni UV-re. Ez meg fogja mutatni a szivárgás helyét, a szerint kell beavatkozni. Tehát először detektálni kell a rendszer tömítetlenségét, aztán javítani kell, végültölteni nem töltögetni, és nem az ügyfél költségére.
A vákumolás is jó, de hosszabb ideig száraz nitrogénnel tölteném fel kisebb lukak esetén, lassabb szivárgás esetén. Főleg, ha már 4x töltötték, és nincs meg a luk. Az autóklíma gyári töltő a vákumolást is megcsinálja, a szoftverében benne van. Mondjuk nekem nincs autós töltőm, I. kategóriám van, nem III. de mindenem meg van és össze tudom rakni a töltő rendszert.
A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2025
Én bbb válaszára reagáltam,az autó klima töltős linkjére,lásd feljebb.
Én meg csak belinkeltem nektek, hogy miről kérdez "kitartás", mert nem voltatok képesek megérteni, amiről beszélt. Bár sejtettem, hogy ebből az lesz, hogy engem kezdtek el oltani, mintha én tehetnék róla, hogy ez létezik és árulják.
Ne vedd sértésnek,nem rád irányult!
A klímás oldal lett megcélozva,hogy ilyeneket ,ilyen módon eladnak! Mégegyszer elnézést!
Azt honnan szedted, hogy az R134a keverék?
Mert : 1,1,1,2-tetrafluorerán. CH2FCF3 Ez biza 1 komponens. kivéve az egész: amikor rátöltenek propánt, de attól még az R134 marad egy összetevős.
Idézet: „mert nem voltatok képesek megérteni,” A kedves "kitartás" kérdező nem túl informatív, én inkább értetlenkedek, mint vakvágányra futok! Idézet: „engem kezdtek el oltani,” Bocsi! Nem neked szólt az oltás, hanem a terméknek! Alapjában a feladatát ellátja, de én még abban sem vagyok biztos, hogy a palacjában valóban R134a van-e! Sőt mostmár biztos vagyok benne hogy nem: Idézet: „1 x kanna utántöltő gáz (az R134a hűtőközeg helyettesítője)” Idézet: „A termék természetes szénhidrogén gázt tartalmaz, amely biztonságos a környezetre és az autóra nézve is.” Ez nagy valószínültséggel propán! Aaaz nagyon biztonságos! Hisz a nagymama is azzal főz! ![]() Gondoljunk bele! Ezt a "jóembör" rátölti a R134a-ra, aztán egyszer elmegy egy autóklímáshoz, és megtörténik az amit már írtam: Idézet: „ugyanabba a palackba fejtik a közeget, amiből majd visszatöltik, ez máris gond lehet ha valami kevert, szennyezett közeget fejt ki a járműből, hazavágva az egész palack tartalmát!”
Van még 1234 A is, de USÁban freon is. az kalorikusan a legjobb
Ezzel a hozzászólással mit szerettél volna mondani???
Megszámolni is fárasztó mennyi önálló vegyület, és keverék van, amit hűtőközegnek használunk! https://hu.wikipedia.org/wiki/H%C5%B1t%C5%91k%C3%B6zegek_list%C3%A1ja R1234ze, vagy a R1234yf hidro-fluor-olefin, új típusú hűtőközeg. A kisbetű azért, mert eltérő a molekula szerkezet! Ha nagybetű lenne akkor az összetételre utalna, keverékek esetében!! És az R134a, ebből adódóan sem keverék. A freon pedig egy egész halom HFC hűtőközeg "fantázia" "gyűjtőneve"!! Kalorikusan pedig az a jobb ami az adott hőmérséklet tartományt legjobb hatásfokkal tudja!! És koránt se biztos, hogy egy freon lesz a nyerő.... A hozzászólás módosítva: Nov 7, 2025
Bocsánatot kérek! Nem akartam vitátszítani. Csak találtam egy ilyen meg sok más hasonló linket : Bővebben: Link És mivel "gyárilag" gépész vagyok (vegyipari) nem tudom eldönteni hogy használható e itthon vagy csak lehúzás. Eddig bárhova vittem az autómat minimum egy huszasra levágtag mert hogy tölteni kellett. A nagyobb gond hogy nem nem a szervíz mellett lakom hanem Gyöngyöstől kb 17 km re. Autó bevisz - majd holnap kész lesz - busszal haza - masnap busszal vissza. Az egész torturához tartozik pár (kb 6 -7) km séta. Normális áron természetesen kifizetném a javítást de eddig csak a pénzt gyűjtötték be tőlem . Nem baj ha valami egyb HW gond van de jó lenne inkább annak a javítására költeni. Ezért gondoltam a "háztartási" utántöltő készletre. Legalább a gáz hiányra hivatkozva ne b.... nak át. (nem biztos hogy pont az öreg autómhoz való cuccot sikerült hirtelen belinkenem de ....)
A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2025
Meg kellene csinálni a rendszer tömítettségét. Ezért szoktak indikátort keverni a betöltött hűtőközeghez. Külső hőcserélő, kompresszor szimering, tömítések és csövek. Nem véletlenül megy el a gáz. De ez sokkal egyszerűbb, hogy töltögeti a gázt, mint az olajat a felújítás helyett a motorba, mentalitás a szerviz részéről..
Gáz hogy több szervízbőlis fogy a gáz. Hozzáértőt és rendes szervít ebben a témában nem találtam. ezért is próbálkoztam .
Ha gépész vagy, akkor nem vagy messza a tűztől!
Idézet: „Legalább a gáz hiányra hivatkozva ne b.... nak át.” Ezzel a cuccal magadat tudod át b....ni!! Tökéletes! Leírtam mik a gondok vele. Egyébként kb. 17000 Ft/kg az R134a, .... a bolban! Kell némi tevékenység (költség), mire a boltból eljut autódba! Te mennyiért adnád úgy, hogy adózol, rezsit fizetsz, és még megélsz belőle?? Azt is leírtam már, miért nem csinálják meg. Tudnék ajánlani műhelyt, de egyrészt az nem lesz 1 napos, nem lesz olcsó, és nem a szomszédod. A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2025
|
Bejelentkezés
Hirdetés |






