Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   308 / 308
(#) Lezli46 hozzászólása Ápr 26, 2021 /
 
Sziasztok!



Kérdésem: , CAN buszos autoknál ahol CAN - s utánfutó kontroll adapter szúkséges- ajánlott .., az adapter beszerelése mellözhető ., ha az adott utánfutón az izzok LED - s izzókra ki vannak cserélve???

Tapasztalatok??? Esetleg konkrétan P.Boxer .III- nál?? Hátsó lampák gyárilag LED - sek., elöl hagyományos.

visszajelzés megoldásától most tekintsünk el., csak a hibamentes mükõdés volna fontos
Kõszi és üdv






.



Köszönöm
(#) Joe_001 válasza Lezli46 hozzászólására (») Ápr 26, 2021 /
 
Szia! Az utólagos beszerelésnél az égő szakadása az előtte lévő égő hibáját szimulálja az elektronika. Szerintem a normál égős autó hibát fog mutatni LEDdel, ha nincs az égőben szimuláló ellenállás. A V70-emre most tennék fel horgot, az autó gyári kapcsolási rajzán nem látok külön adaptert., közvetlenül a hátsó komputerbe van a horog kábelezve. Gyári bontott horgom van, eredeti kábelekkel. Tehát ha olyam LEDek vannak a futóban ami CAN BUS-hoz vannak, akkor nem lesz probléma.
A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2021
(#) Lezli46 válasza Joe_001 hozzászólására (») Ápr 26, 2021 /
 
Ha jól értem Te olyan "CAN"-es LED-ekre gondolsz ahol van egy müterhelés???

Ugy tudom ezt akkor alkalmazzák .,ha magán autón cserélnek ki egy hagyományos égőt LED-ed re stb.,hibafigyelési problémák elkerülésére...

Itt az utánfuton lennének normál LED-ek (müterhelés nélküliek) beépitva----. az autó hálozata védelmébe mondjuk., mert ehez az autóhoz CAN-es adapter irnak elő..., noha saját szakállra esetleg lehet probálkozni direkt lámpáról való aljazat rákötéssel....,

Ezt a fajta LED minimális terhelést biztos bőven birja a hálozat..,épp ezért müterhelés nélküli LED-ek lennének berakva az utánfutóba. Mint emlitettem hiba jelzés stb nem szempont., csak az aljazat korrekt müködése és az utólagos vonohorog elektronika használatának elkerülése.., ugymond egy mezei LED izzókra való kicserélésvel az utánfutón.
(#) Joe_001 válasza Lezli46 hozzászólására (») Ápr 26, 2021 /
 
Az utólag beépített Can adapterek az égők vezetékeiről dolgoznak. A "műterhelések" azért kellenek mert a valódi égőket így szimulálják a bekapcsolás kori teszt futtatásához.
Az autó hálózatát nem kell védeni egy passzív eszköztől.
A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2021
(#) Lezli46 válasza Joe_001 hozzászólására (») Ápr 26, 2021 /
 
Szerintem félrérted....itt pont egy utólagos Can vonohorog adapter bépitésének elkerüléséről van szó..., ugyanis -----.,kipróbálva---ha autó lámpáról direkt van lekötve az dugaljbecsatlakozás ..., akkor kb 10W utánfutó pl helyzetjelző esetén a CAN eldobja a helyzetjelzőt az autón is kb 5mp-en belül.., nem fizikai bizti megy ki .,hanem lebont egy időre világitás...

Ez esetben ugyanis hagyományos égők vannak az utánfutón..,és valami védelem lép be..., gondolom én.
(#) SzilCsong válasza bubuszoft hozzászólására (») Ápr 26, 2021 /
 
oké, köszi
(#) jefflynn válasza Lezli46 hozzászólására (») Ápr 26, 2021 / 1
 
Az autó méri, hogy mekkora áram folyik az izzón, és ha túl sok vagy kevés, akkor hibát jelez és lekapcsolja arról az izzóról a feszültséget. Ha az autó hátsó lámpája gyárilag ledes, akkor esélytelennek tartom, hogy oda közvetlenül rákötve (ledes)lámpát az működni fog. Túl nagy lesz a különbség az áramfelvételben. Vagy veszel egy CAN adaptert (ami a CAN-ről veszi a jeleket, nem a lámpák vezetékeiről), vagy csinálsz egy tranzisztoros/fetes kapcsolóáramkört, ami a lámpák vezetékeiről csak kapcsolójelet vesz le, de az utánfutó lámpáinak az áramát nem, így az autó nem fog panaszkodni az extra áramfelvétel miatt.
Ez a CAN BUS dolog kicsit rosszul került be a köztudatba. Annak, hogy az autó méri az áramfelvételt az izzókon, és szól ha határértéken kívül van, semmi köze a CAN-hez. A CAN buszos xenon, ledes "izzó" annyit jelent, hogy van mellette egy ellenállás, ami átveri az autó elektronikáját.
(#) Joe_001 válasza Lezli46 hozzászólására (») Ápr 27, 2021 /
 
Igen, mert a kimenő áramot figyeli is. a CAN, ezért kell leválasztani a horog égőit, és külön tápot adni az adapternek. Az adapter majd onnan intézi a horog dolgait.
A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2021
(#) Lezli46 válasza jefflynn hozzászólására (») Ápr 27, 2021 /
 
Köszi....,"sok igazságod vagyon"...

1.[b]Az a echte "CAN"-es utánfutó adapter[/b] (ami a CAN-ről veszi a jeleket, nem a lámpák vezetékeiről), az volna .,ami kizárólag a CAN hálózatra van rákötve bemenő oldalként--onnét kiolvasva a lámpák jeleit--analóg módón kiadja a kimenő oldalon az utánfutó aljazatba. Ezt diagnosztikából aztán el kell fogadtatni stb. .,vannak elektronikák VW csoporthoz l .,ugy tudom hogy VCDS-ből kell aktiválni őket. EZ IGY KORREKT???

A másik "bypass" tipusut értem-ismerem.., Combos tápokat direkt akkuról veszi .,Kapcsoló Jeleket az autó lámpáiról veszi.,és az elektronika gyakorlatilag "semmit" se terheli a hálózatót .,a belső reléken megy ki a terhelhető jel az aljazatba.EZ IGY KORREKT??

Konkrétan az P.Boxeren--gyárilag hátul LED-es komplett világitótest van.., elől helyzetjelzőnek 5W-s hagyományos.., irányjelzó elől 21W -s hagyományos. Az utánfutó elektronika megsporolására gondoltam ki., hogy minimális áramfelvételű LED-eket teszek az utánfutó helyzetjelzőibe., remélve hogy nem veszi észre az elektronika....,ez nem lett kipróbálva egyébb körülmények miatt.., pl mert amikor fölvolt kapcsolva a helyzetjelző és egy hagyományos 3-max 5W próbalámpát rátettem az aljazatban.,kb 3-5mp en belül az egész autón elment a helyzetjelző---majd magától viszajött.
Kérdés: Egy hagyományos LED nyilván kissebb Wattos , mint egy "Can busz.kompatibilisnek" mondott LED? Utobbi., gondolom már valami "müterheléssel" növelt az átverés érdekében..., jól gondolom???

A P. Boxeren végül is egy TEB7A utánfutó adapter beépitettem., igaz hogy csak a két "terhelésérzékeny" helyzetjelző kimenetet kötöttem be .,talán nem lesz böjtje.., részben lustaságból., másrészt mert az aljazatból 21W-s izzóval próbálva az irányjelzőket és féklámpát nem történt semmi rendkivüli.., remélhetem hogy ez a két áramkör nincs bevonva az áramfigyelésbe????

üdv L.
(#) Joe_001 válasza Lezli46 hozzászólására (») Ápr 27, 2021 /
 
Ez volna a mások, a "tudományos" módszer a másik átverésessel szemben. Ehhez kellene az autó specifikus adapter ami az aljzat 7- /vagy 13 pontjaira adja ki a jelet. Ilyet még nem láttam, az árát tippelni sem tudom. Gondolom ezt vagy fel kellene tanítani a CAN on keresztül, vagy bekapcsolni, hogy ilyen is van, vagy akár az autó ezt magától fel is ismerheti..
A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2021
(#) Lezli46 válasza Joe_001 hozzászólására (») Ápr 28, 2021 /
 
Nem biztos hogy egyre gondolunk..., szerintem igazi CAN buszos adapter az.,amelyik bemenetén van táp .,és és két db CAN vezeték az autó CAN hálozatához csatlakozandó.., itt olvassa ki a digitális jeleket..., már amik rajta vannak...., a másik fele analóg kimenet a dugaljhoz,
Ugy rémlik egy Audin láttam ilyent valamikor.., ezt viszont VCDS-ből aktiválni kellett.., lehet hogy gyári szerelés volt.., de inkább mintha Westfalia márka lett volna..
üdv C
(#) Joe_001 válasza Lezli46 hozzászólására (») Ápr 28, 2021 /
 
Asszem a Volvomban is így van.
(#) szidom hozzászólása Ápr 29, 2021 /
 
Sziasztok!
Bevallom férfiasan villanyszerelőként nem igazán vagyok képben az autó villamosságban ezért szeretném a segítségeteket kérni.
Szeretnék építeni egy "utánfutó csatlakozó" ellenőrző készüléket.(lehet hogy nem így hívják)
A régi autókon nincs probléma, mert simán kiadja a feszültségét az adott csatlakozó pontra, ha kapcsolom például a lámpát, indexet, fékpedál benyomást, stb.
Azt nem tudom hogy az újabb, mindenféle can meg egyéb buszos autókon ugyanúgy tudom például egy relével vagy optocsatolóval figyelni a feszültséget, vagy ha nincs meg a megfelelő terhelés akkor letiltja?(már az adott kimenetet) Vagy ez megint autója válogatja.
Előre is köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Ápr 29, 2021
(#) Joe_001 válasza szidom hozzászólására (») Ápr 29, 2021 /
 
Van ilyen, és nem drága. De van 13 pólusú aljzatra is. 3600 Ftért érdemes vergődni vele?
(#) bbb válasza Joe_001 hozzászólására (») Ápr 29, 2021 /
 
Nekem is ilyen van, s remekül lehet vele tesztelni a mikrovezérlős utánfutó elektronikát is. Szerintem annyi pénzért, amennyiért kapni lehet, nem éri meg vele vesződni, már maga az utánfutóhoz való csatlakozó se sokkal olcsóbb, s mire mindent összerak az ember, simán meghaladja ennek az eszköznek az árát.
(#) szidom válasza Joe_001 hozzászólására (») Ápr 30, 2021 /
 
Üdv!
Néztem a linket, tényleg nem pénz érte, de hol marad az építés öröme?
A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2021
(#) Joe_001 válasza szidom hozzászólására (») Máj 2, 2021 /
 
Nekem az is már munka!
(#) Lezli46 válasza Joe_001 hozzászólására (») Máj 3, 2021 /
 
Szia!

Felbuzdulva a linkeden--, mert akkor "olcsónak" találtam .,és egy 7/12-es adaptert is adnak még ráadásnak stb..., megrendeltem-most jött meg : Utánvéttel házhoz: 6.800Ft.., valami mórickaféle használati utmutaó természetesen már nem fért bele az árba....

Ezt letöltendő stb.., találtam pl a Wish-nél 1864+600Ft -ért...,
Ezért tart Kina ott ahol.., kis hazánk meg ott ahol...

üdv L.
(#) SzilCsong hozzászólása Máj 4, 2021 /
 
Sziasztok, urak!

Nem biztos, hogy elektromos jellegű, de hátha.
Hugi Xsara Picassoján (2004, 1.6 benzines) cseréltem olajat, levegőszűrőt.
Az olaj. a 3,5 liter helyett volt benne 2,5, az is olyan állagú, hogy egy dízelnek a szégyenére válna.
Miután lecseréltem, erre most nehezen indul, előtte könnyen indult.
5W40-es szintetikus olajat (total) töltöttem bele.
Teljesen tanácstalan vagyok azon a téren, ha valamit lecserélek, ami ennyire rossz, az ne pozitív irányba lendítsen.
Most gyertyákat rendeltem hozzá, mert kitudja mikor volt cserélve.
Minden ötletet szívesen fogadok.
(#) Lezli46 hozzászólása Máj 19, 2021 /
 
Sziasztok!

Kia Schuma 1.5 16V. Dohc. 65kw/88Ps. 1999. nem indul.,pontossabban egy pillanatra beindul és rögtön le is áll.., A leolvasótekercs és a kulcsok nem hibásak!!!

Igen nagy valószinüséggel immóhiba miatt..,a tipikus immóhibajelenségből.,valamint a 86--s immo hibakódból..,és nem kevés guglizásból levonva a valószinüsithető a következtetés ,hogy az ECU és immóbox közt szinkronitási problémák lehetnek.., ezt egyébbként tipushibaként is olvastam.., és az autó ., sok "immo of" oldalakon való szereplése sem lehet véletlen...

Az autóban lévő Siemens ecu gyári cikkszáma: K103753112A. Ilyent számú ECU-t kellene bontottból beszerezni .,a gyujtáskulcsal és immoboxal együtt kicserélni a müködéshez.Sajnos Pontosan ugyanilyen nincs .,csak nagyon hasonló, ugyanez a cikkszám .,de az utolsó karakter nem "A" .,hanem "C"!!! Talán Kia Sephia-é lehet?? Véleményetek szerint kategórikusan elkellene vetni a kiprobálást ezzel a beszerezhető "C" végződésű vezérlővel??? Mivel nem teljesen egyezik a két vezérlő száma?
Másik alternativa a meglévő eredeti ECU ,immo kikapcsolása volna.., esetleg volna valaki jentkező erre a funkcióra?? Vagy tudtok valami beszerzési forrást az eredeti vezérlőre?

köszi minden elöresegitő hozzászolást!!

üdv. C.
(#) enree hozzászólása Kedd, 18:23 /
 
Sziasztok!
H Astrában ha nincs multikormány és kicserélem a gyári rádiót, van lehetőség valahogy óra beállításra?
(#) pittyu2 hozzászólása Kedd, 19:33 /
 
Hali mesterek. Skoda Oktavia (1z5 kombi -2009.06 -1.6benzines ) ABS környéki kapcsolási rajzot keresek. Világít a csúszás-abs - fék lámpa , mostmár a légzsák is. A fék kiválóan müködik ,de persze meg csúszik. Az ODB olvasás Pl: nyomás érzékelő hibát is ír.
Két kérdés rögtön felmerül: Az 1k0 614517 BD-vagy BJ ABS kocka miért 320000 Ft(bontott 170000)
Hogy lehet kimérni a kerék fordulat érzékelőket.(szerintem Hall generátorosak)
Legyártok mérő áramkört , van oszcilloszkóp stb.
Megoldást keresek :előre is köszönöm : pittyu
Következő: »»   308 / 308
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem