Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   288 / 288
(#) xitibi válasza VIM hozzászólására (») Nov 24, 2019 /
 
Szia. Hát elég kevés az info hogy hogy is néz ki meg hol is van és mire szolgál a panel, így szerintem töklámpással is lehet helyettesíteni.
A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2019
(#) M62-501 hozzászólása Nov 24, 2019 /
 
Sziasztok. Delco Remy autógenerátorom a következőket csinálja: multiméterrel mértem, leadja bőven a 14 Voltot, sőt, néha 15-öt is...de néha kb. 1-2 mp-enként ugrál a feszültség...néha igen leesik... (Mértem a másik kocsiét is, mint a cövek, folyamatosan 14,11-gyel töltött s nem ugrált a feszültsége. Igaz, az egy másik autótípus egyébként és másfajta generátor is). A kérdésem: mi lehet a rossz? Netán ez a feszültségszabályozó hibája lenne? Szénkefe nem hinném, előtte 166ezret ment el a gyári kefével. Bármilyen kacat is van benne, a 86 kevés lenne nem? 86ezer km-rel ezelőtt volt benne szénkefe és csapágyazás cserélve és mérve a feszszabályzója is természetesen illetve "próbapadozva" is volt, tudta simán a 70 Ampert. 70 Amperes Delco Remy az alany (Delko Remi száma: DRA4652; Lucas száma: LRA00819.) Köszönöm ha valaki tudja a választ.
(#) DannyTorrence hozzászólása Nov 25, 2019 /
 
Akkor ez is csak idővel fog kiderülni.
Milyen akkut érdemes venni rövid távokon való használatra?
Nagyobb kapacitásút nagyobb indítóárammal, ami tovább őrzi a töltést de tovább is tart feltölteni, vagy gyári kapacitásút, ami gyorsabban feltöltődik de gyorsabban le is merül?

Befér a 44Ah/440A és a 52Ah/470A is.
(#) M62-501 válasza DannyTorrence hozzászólására (») Nov 25, 2019 /
 
Ha sokat rövidtávozol akkor célszerűbb a gyári kapacitásúnál maradni de erősebb indítóáramút kereshetsz, az nem árt...bár az indítóáramot nem szokták a gyári akkuadatoknál megadni. Ha hosszabb távokat mész, nagyobb távokat akkor esetleg lehet bele tenni "egy számmal nagyobb kapacitásút" tenni ami elérhető. Tehát pl. Én az Opelembe a 36Ah-s helyet a 44/45 Ah-sat tettem. 70 Amperes a generátor. Azt azért illik tudni, hogy a generátorok a maximális (nálam 70-72) Ampert a maximális motorfordulat mellett adja le...esetemben 6000 ford./p.-nél. Azért ugye senki nem autózik padlógázon, hogy úgy töltsön a generátor mint egy atomreaktor s olyan hamar mint a villám. A másik: fele fordulaton már viszont több mint a fele Ampert adja le! De viszont a 3000 ford./perc sem gyakori, nem pörgetjük ennyire, nem folyamatos ez a szám az autók átlag, napi használata során...Inkább az 1500 ford./p.-re van megadva az én generátor teljesítményem is (gyári adat): 26 Ampert. E körüli értékkel kéne számolni ha töltési időt kéne számítani a fogyasztók áramfelvételének ismeretében. Kvázi egy indítómotor, indítózás sokat kivesz az akksiból, s akkor még a többi, főleg a téli magas fogyasztású elektromos fogyasztókról nem is beszéltünk...szóval kell autózni rendesen, hogy visszatöltse a generátor azt amit már egy elindításkor s az azt követő fogyasztók bekapcsolásakor kivesz az akksiból. S ahogy írtad: Ha 2 lépcsővel nagyobb kapacitásút teszel bele akkor ha van, az eggyel nagyobb generátort is rakd be mellé ha létezett az adott motortípushoz.
(#) VIM válasza DannyTorrence hozzászólására (») Nov 25, 2019 / 1
 
Szia! A gyári akku után már egyik akku sem lesz olyan, mint amivel kiadták a kocsit. Ezt úgy értsd, hogy akkora méretben és amperórában azt az időtartamot az elkövetkezendő akkuk egyike sem fogja tudni. Ha meg akarod magad kímélni az idő előtti akkucseréktől akkor ebből a gyártmányból válassz egy akkorát ami az eredeti helyére befér a méreteivel és a legnagyobb amperórát tudja és a polaritása is oldalhelyes a kocsidhoz. Nem fogod megbánni. Ebből bármelyik prémium kategóriás akár tíz évig is szolgálja a kocsit és rövidtávon, akár wc-re is lehet vele járni. Innen lehet jó árban rendelni.
(#) DannyTorrence válasza VIM hozzászólására (») Nov 28, 2019 /
 
Megfontoltam a tanácsokat és végül egy Varta Silver Dynamic 52 Ah változatot vettem. Jó volt az ára, 520 A indítóárammal. Régi kocsimban Varta Blue Dynamic akku volt és 10 évig bírta, azt is csak rövidebb távokra használtam. Köszönöm a válaszokat!
(#) cslaci hozzászólása Dec 8, 2019 /
 
Sziasztok!
AP900C tempomathoz keresem a programozó kábel bekötését.
Megvan valakinek?
(#) kmcservice1 válasza cslaci hozzászólására (») Dec 8, 2019 /
 
Szia!

innen letöltheted: Bővebben: Link
(#) cslaci válasza kmcservice1 hozzászólására (») Dec 9, 2019 /
 
Szia!

Ezt a leírást ismerem, de sajnos nem tartalmazza annak a kábelnek a bekötését, mellyel számítógéppel lehet tanítani az eszközt.
COM portra köthető 4 eres kábelre gondolok.
(#) Petii39 hozzászólása Dec 15, 2019 /
 
Sziasztok!

Autómba mivel a szivargyújtót nem használom, helyette szeretnék stabil 12V-ot. Mivel úgy tudom a 7812 stabilizátornak kell körülbelül 1.5V plusz, és ezt a generátor tudtommal viszonylag ritkán éri el. (javítsatok ki ha tévedek mert viszonylag kezdőnek számítok ilyen téren).
Gondolkoztam azon, hogy fel kéne erősíteni és azt stabilizálni, de szerintem létezik ennél egyszerűbb megoldás is, és ebben szeretnék segítséget kérni.

U. I. : emellett szeretnék kapcsolni egy USB portot de az a 7805 - ös stabilizátorral megoldható csak nem tudom hogy ezek mennyire terhelnék le az autóm akkumulátorát.. ezzel kapcsolatban is segítséget kérek.

Válaszokat előre is köszönöm!!
A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2019
(#) zolika60 válasza Petii39 hozzászólására (») Dec 15, 2019 /
 
Rosszul tudod. Ha a motor jár a generátor feszültsége 14V körül kell hogy legyen, különben rossz. Egy USB port nem igen terheli le az akkumulátort, hiszen szabvány szerint 500mA körüli fogyasztást jelenthet.
(#) pana-papa válasza Petii39 hozzászólására (») Dec 15, 2019 / 1
 
Szia Peti!

A helyedben én már 78xx sorozatú IC-kel nem bajlódnék. Elé 2 db kondi, utána 2 db kondi + még hűtőborda és max. tud 1A-t. Inkább itt néznék szét. Ha csak 5V kell, akkor a keresőbe "buck adapter"-t írva találsz feszültség csökkentő áramköröket olyan teljesítménnyel, ami neked megfelelő. Free Shipping mellett az a pár száz forintos vételár szerintem sokkal jobban megéri, mint ilyen középkori IC-kel vacakolni (ja és a hatásfokuk és az üresjárati áramfelvételük is sokkal jobb).
Sok sikert!
(#) pana-papa válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 15, 2019 / 1
 
Üdv Zolika!

Régen tényleg 500mA volt az USB port kimeneti árama, de a mai nagy fogyasztású mobilok, tabletek megkívánják az 1-2A-es töltőáramot is. Ezért is változott a szabvány USB2 és USB3-ra, ami nem csak az adatsebességről szól.
(#) Petii39 válasza pana-papa hozzászólására (») Dec 15, 2019 /
 
Üdv Pana-Papa!

Gondolom attól még járó motornál ez nem okoz problémát az akkumulátornak vagy tévedek? (főleg ha kettő van belőle)
(#) pana-papa válasza Petii39 hozzászólására (») Dec 15, 2019 / 1
 
Üdv!

Még álló motornál sem okozhat semmilyen problémát! Gondolj csak bele. Pl. ilyenkor télen megy a motor, megy a hátsó ablakfűtés, tükörfűtés (netán kormány- és ülésfűtés), első tompítottak, hátsó helyzetjelzők, az akksit is vissza kell tölteni, ezek több 10A fogyasztást (elnézést, áramfelvételt) jelentenek. Ez a két kis panel meg üresjáratban (rákapcsolt fogyasztó nélkül) megeszi akár a 0,02A-t is.
A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2019
(#) enree hozzászólása Jan 2, 2020 /
 
Sziasztok!
2013-as gombnyomásra induló (1,5 benzin) Mazdában találok valahol egy helyen földet, folyamatos és kapcsolt tápot a középkonzol környékén? Ugye itt gyújtáskapcsoló nincs... Meg a navi is gondolom CanBus-ról kapcsol be.
(#) Vasfarok hozzászólása Jan 10, 2020 /
 
Helló! Akadt egy kis problémám az autó hátsó világításával kapcsolatban. Az a baj, hogy a jobb hátsó helyzetjelző lámpa nem vilagít, viszont fékezésnél felvillan. Mi lehet a baj? Köszi előre is a választ! ☺️
(#) attika válasza Vasfarok hozzászólására (») Jan 10, 2020 /
 
99,9%, hogy test hibás.
(#) zsoltee0001 válasza AZoli hozzászólására (») Szo, 10:40 /
 
Szia
Most jutottam oda, hogy ránézzek műszerrel a Lambda szondára, 5 vezetékes és ahogy írtad van fehér és szürke vezeték, ami ha jól értem a szonda fűtése.
Nos, itt nem mérhető 10 ohm körüli ellenállás, akkor ezek szerint kuka.
Viszont megnéztem, kb 70 ezer egy ilyen szenzor és 100%-ra akarok menni ennek fényében.
Csak akkor azt nem értem, hogy egy vezeték szakadás, hogy eredményezhet egy fűtőbetét tönkremenetelt.
Még mérek pár dolgot, mint írtad 14V-ot kell kapjon és lemérem üzemmeleg állapotba a mért értéket, ami ha jól olvastam utána kb 0,6V körül kell lennie.
Üdv
(#) zsoltee0001 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Szo, 12:22 /
 
Alaposabban megnéztem a kivezetéseket, 5db vezeték van a lambda szenzor ból, a csatlakozó 6-os és most vettem észre, hogy a csatlakozóba be van építve egy 690ohmos ellenállás ami 2db érintkezőt köt össze, azt nem tudom, mi értelme lehet, mert fűtés előtét ellenállásnak se oké ekkora értékkel.
Neten nem találtam semmi infot ezzel kapcsolatba.
Következő: »»   288 / 288
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu