Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   293 / 293
(#) Joe_001 válasza VIM hozzászólására (») Máj 16, 2020 /
 
Ja abban van egy mono(A)stabil multivibrátor. kapcsolók pergésmentesítlsére használtuk, más értékekkel. Egy tranzisztoral megy impulzusra indul, egy relét vezérel, amig az idő le nem telik a relé behúzva marad. A morzéin bármi kapcsolható.
(#) proli007 válasza Zsolesz71 hozzászólására (») Máj 17, 2020 /
 
Hello! Nem tudni hogy egy áramkört el tudsz-e készíteni, de ezt egy pöttyös panelen is gyorsan elkészíthető. Fet-nek más is jó, csak P-csatornás legyen. Ha nem akarod állíthatóra, az R2-őt 220k-ra választva a trimmer átköthető. Ekkor kb. 7sec lesz az idő, de ez nem egy atomóra..
(#) Matyi18 hozzászólása Hé, 0:04 /
 
Sziasztok!

Lenne egy 1999-es 1.9 tdi ahf 81kw kombi octaviám.
Picit már megsemmisült az utánfutó csatija, gyorsan újra cseréltem, de nem ellenőriztem le a bekötést, lehet kicsit el van kötve. Ez nem is gond, kibogarászom hamar, viszont ami érdekelne, hogy:
A tünet az, hogy ha csatlakoztatva van az utánfutó akkor kinyomta a tolató lámpa biztosítékát, és elment a km/h óra szundizni. Ugye lustaság fél egészség, ezt 2x eljátszottam, hogy majd kijavítom.... De 3.-ik alkalommal már nem a biztosíték volt a szűk keresztmetszet, más adta meg magát. Az lenne a kérdésem, hogy valakinek lenne-e egy kapcsolási rajza az autó ezen részéről, vagy esetleg egy teljes. Neten amit eddig találtam ami csehül van, meg fotózott, meg nem írja, hogy pontosan milyen típushoz van

Köszönöm előre is a segítséget.
(#) mraulajos válasza Matyi18 hozzászólására (») Hé, 5:46 /
 
Hali!
Esetleg EZ segít?
(#) proli007 válasza mraulajos hozzászólására (») Hé, 6:02 /
 
Hello! Azért annak felmenői, aki ezt a csatlakozót rendszeresítette, bekötését elkövette, sűrűn lett emlegetve az elmúlt 40 évben, még általam is.. Még annyi esze sem volt, hogy a testet legalább középre kösse be.
A hozzászólás módosítva: Hé, 6:04
(#) mraulajos válasza proli007 hozzászólására (») Hé, 9:10 /
 
Igen! Napi szinten találkozok vele.
(#) hzsiga hozzászólása Hé, 11:06 /
 
Üdv Mindenkinek. Renault Scenic II. üzemanyag tankoló nyílás nem nyílik hogyan nyitható, mi lehet a hiba? Mechanikusan nyitható-e? A segítséget előre is köszönöm szépen. Üdv hzsiga.
(#) hg6dab válasza proli007 hozzászólására (») Hé, 15:23 /
 
Régebben találkoztam olyan aljzatokkal, amikhez tartozott a testcsatlakozóhoz egy furatos lemez, ami ki volt képezve a három rögzítő furat egyikéhez, mintegy járulékos testelésként a gépkocsi vázhoz. Talán ez miatt tették a külső körre.
(#) Uviktor válasza hzsiga hozzászólására (») Hé, 19:49 /
 
Üdv,
Általában szokott lenni a csomagtartó oldalkárpitban (értelemszerűen azon az oldalon ahol a tankajtó van) egy kis műanyag gomb,ami egy műanyag huzallal a központi zár motorhoz van kötve, így kifelé húzva ki lehet oldani a tankajtó reteszelését.
Általában feltűnő színű (BMW-nél pl UV zöld).
Ha nincs ,akkor azért egy kötelező tartozék ajtó felől nagy átlag megközelíthetők ezek a motorok.
De persze a jármű gépkönyve írja-rajzolja.
Sokszor internetről is letölthető.
Üdv!
(#) proli007 válasza hg6dab hozzászólására (») Hé, 20:04 /
 
Anno volt vonóhorgom. Ha valakinek húznom kellet a futóját, a műszeremet mindig magammal vittem. Volt hogy esőben egy órát szereltem, mert ráadásul még elfordítva is össze lehetett szerelni a csatit. Aztán mindent felírni, hogy vissza tudjam alakítani arra akitől kölcsön kérték a futót..
Minden estre béna egy kerek csati, miközben a kocsiban a legtöbb dolog páros. Egy lapos kétsoros csati talán sokkal ésszerűbb lett volna. De a legtöbb baj a kocsinál és a futónál is a testeléssel van.
(#) hg6dab válasza proli007 hozzászólására (») Hé, 20:42 /
 
Sajnos volt olyan gyártmány, amelynél a betétet elforgatva is be lehetett szerelni. Jó nagyokat lehetett ezzel is szívni. Azt meg sokan csinálták, hogy saját kocsijukhoz igazították az utánfutó bekötését. Autókölcsönzőben meg nem győztük a visszahozott lakókocsikat rendbe tenni. Amúgy nem egy nagy ördöngősség, a test vezeték beazonosításával kell kezdeni, mert ha az nincs a helyén, vagy rossz az érintkezés akkor a többit sem lehet normálisan megtalálni, minden össze-vissza világít. Ennek oka a nagyobb áramfelvételű égőn keresztüli testelődés, gyakorlatilag két izzó soros kapcsolódása.
(#) bbb válasza proli007 hozzászólására (») Hé, 21:25 /
 
Idézet:
„Egy lapos kétsoros csati talán sokkal ésszerűbb lett volna.”

Van olyan is, csak idehaza a kerek terjedt el...
Bővebben: Link
Idézet:
„De a legtöbb baj a kocsinál és a futónál is a testeléssel van.”

Szerintem meg az össze-vissza bekötögetésekkel. Régebben ugye nem szórakoztak azzal, hogy külön vezérlője legyen, relézve legyen bekötve, elbír mindent az izzó vezetéke. Amikor meg valaki az autóban normálisan köti be a dolgokat (esetleg külön vonóhorog-elektronikával kiegészítve), akkor kerül ama bizonyos szerv rossz végére, mert nem megy a futó... Én is így jártam, remekül ment az utánfutónk azokkal az autókkal, amik hagyományosan az izzóra vannak bekötözgetve, az enyémmel meg nem. Na de ez se teljesen igaz, helyzetjelző elöl, na az volt, de semmi más. S ugyan ezt produkálta egy másik autóval is (szintén friss szerelés, csak OBD-s csomag). Na itt az volt, hogy a futónak a helyzetjelzői egymással összekötve (spórolás), meg még nem is tudom mi volt félrekötve, így az áramkör nem volt hajlandó jól működni.
Egy fél szombatom ugyan ráment, de új vezetékkel, mindent szabályosan bekötve már remekül működik (igen, teljesen újravezetékeltem az egészet, de nem akartam többet szenvedni).
S hogy ez a móka mennyibe került? Ha az időmet nem számolom, akkor valami 2000Ft vezetékbe (YSLY-JZ 7x0,75 olajálló 1707Ft volt 7m)...
(#) Joe_001 válasza hg6dab hozzászólására (») Kedd, 6:02 /
 
Szia!
mraulajos leadta szabványt Ahhoz érdemes igazítani. Persze ha nem akarod a cuccaidat kölcsönadni, KPM vizsgáig jó.
(#) hg6dab válasza Joe_001 hozzászólására (») Kedd, 15:04 / 1
 
Ezt nem értem. Én nem a szabványról beszéltem, hanem egyesek szisztematikus szabványkerülő gyakorlatáról. . Autóvillamossági szerelőként tudom mi a rendes bekötés.
(#) Matyi18 válasza mraulajos hozzászólására (») Sze, 1:00 /
 
Köszönöm, de ez lassan már fejből megy
Inkább az a rész érdekelne ami közös a rükverc kapcsoló, és a kilométeróra mutató között. Valószínű computernek is van köze a dologhoz, mert azóta nem számlálja a kilómétereket
(#) hzsiga válasza Uviktor hozzászólására (») Sze, 11:48 /
 
Szia. Köszönöm a segítséget. Sajnos a Renault senicen elfelejtettek ilyet alkalmazni de ha lett volna is ebben az eset nem működöt volna mert maga a rudazat tört el. A képeken jól látható, hogy jobban már el sem rejthették volna.
A hozzászólás módosítva: Sze, 11:53
(#) hzsiga hozzászólása Sze, 12:00 /
 
Még pár kép mert az előző hozzászóláshoz már nem sikerült (engedte) fel tölteni. Az eltörött részeket központosan kifúrtam 3-as reisser csavarral össze csavaroztam.
A hozzászólás módosítva: Sze, 12:04
(#) Uviktor válasza hzsiga hozzászólására (») Sze, 18:58 /
 
Üdv,
Szuper képek.
Azért látszik a rudazat végén a karika,oda pont egy ujj fér be...szóval gondoltak ők a vésznyitásra,csak hát franciásan...
(#) hzsiga válasza Uviktor hozzászólására (») Sze, 20:00 /
 
Igen baj csak akkor van ha a kis rudazat eltörik mert akkor már nem lehet nyítni.
(#) proli007 válasza hzsiga hozzászólására (») Sze, 20:03 /
 
Viszont dicséretes, hogy ott tört el, ahol fizikailag el kellet törnie..
Következő: »»   293 / 293
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu