Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   296 / 296
(#) Joe_001 válasza Andralin hozzászólására (») Júl 20, 2020 /
 
Szia!
Sajnos, igen mert a zár mechanikája aretál.
(#) Uviktor hozzászólása Júl 20, 2020 / 1
 
Üdv,
Bizony,a zárszerkezet hivatott elnyelni a visszalökődést.
Ha abban a környezetben ahol használod nincs jelentős víz(és/vagy por)akkor kicsit segít a dolgon ha a porvedő gumi harmonikát leveszed.
Vezerlést tekintve jobb lenne időzíteni a motorra kerülő feszültséget, ahogy ez megszokott.
A benne levő mikrokapcsolót sem a motor áramára méretezték.
Üdv
UV
(#) Joe_001 válasza Uviktor hozzászólására (») Júl 20, 2020 /
 
Szia! A benne lévő mikrókapcsoló a zár pozíciót hivatott elküldeni az elektronikának. Elileg a ráírt adatok alapján bírnia kellene egy akkora motort. Szintem a váltása se középen van
(#) kzozo válasza Andralin hozzászólására (») Júl 21, 2020 / 1
 
Szia. A motor jól működik. Gyárilag a vezérlőben két relé van, nyitásnak és zárásnak egy-egy (6 vezetékes központizár vezérlés). Nyugalmi helyzetben a motor ket pólusa rövidre van zárva, így le van fékezve. Nem kell a mikrokapcsolót használnod, nem arra való amire szeretnéd. Simán elegendő ha az adott irányba megvezérled pl 1s-ig.
(#) Andralin válasza Uviktor hozzászólására (») Júl 21, 2020 /
 
A vízvédelem sajnos fontos, inkább nem szedném le a gumi harmonikát.

A mikrokapcsolóval egy másik relét kapcsolok csak, ami DC 30A-t visel el, mivel úgyis invertálni kellett végálláskapcsolót, hogy végállásba nyissa az áramkört. Szóval a kapcsolón nem folyik nagy áram.
(#) Andralin válasza kzozo hozzászólására (») Júl 21, 2020 /
 
Erre a megoldásra én is gondoltam, nagyon egyszerűen meg tudnám oldani, hogy csak 1s hosszú nyitó impulzust kapjon a motor a végállások figyelése nélkül.

De aztán elvetettem ezt a megoldást, mert úgy gondoltam, hogy káros lehet a motorra. Gondolom a gyári elektronika sem véletlenül figyeli a végállásokat. Ahogy méregettem, működés közben kb. 6 A-t vesz fel a motor 12 V-ról. Ez azt jelenti, hogy amikor már megállt a motor a végállásban, kb. 70 W villamos energiát disszipál el a tekercsén, mert mozgási energiát már ugye nem tud leadni.

Szerinted ez még nem gond, nem okozhat meghibásodást hosszabb távon? Amúgy naponta csak egy alkalommal lenne működtetve a szerkezet.
(#) Uviktor válasza Andralin hozzászólására (») Júl 21, 2020 /
 
Üdv,
Idézet:
„Csak a behúzó funkcióra van szükségem.

Akkor tulajdonképp egy monostabil motorra lenne szükséged,ami vezérlésre mozdul majd stabilan visszaáll nyugalmi állapotába?
Mert akkor keress ilyet:húzó
Itt már nem kapható da jó a kép és érthető a leírás

Itt pedig az Aliról néhány találat:Bővebben: Link

Persze ezeknek is 0,5-1s vezérlés szükséges.
Üdv
UV
(#) kzozo válasza Andralin hozzászólására (») Júl 21, 2020 /
 
A gyári megoldás nem a végállást figyeli, hanem azt hogy a zárat manuálisan működteted a kulccsal, vagy belülről a gombbal.
(#) Andralin válasza Uviktor hozzászólására (») Júl 21, 2020 /
 
Köszönöm a tippet, de már megvan a központizár motor, ezzel szeretném megvalósítani.
Ha még nem lenne motorom, akkor tényleg érdemes lett volna monostabilt venni.
(#) Andralin válasza kzozo hozzászólására (») Júl 21, 2020 /
 
Ezt nem is tudtam!
Akkor a gyári vezérlés is fix időre húzatja meg a motort?
Szerinted az 1 s hosszú impulzus akkor nem lenne sok neki?
(#) rascal válasza Andralin hozzászólására (») Júl 21, 2020 / 1
 
Hébe-hóba egy másodperc szerintem nem tudja leégetni a motor tekercsét. Csak van ott akkora tömeg és hőtehetetlenség, hogy ennyi ne árthasson neki. Ha úgy csinálod meg, hogy a zárás gomb folyamatos nyomása esetén is csak 1 másodpercre járhasson a motor, akkor bolondbiztossá teszed.
A hozzászólás módosítva: Júl 21, 2020
(#) Andralin válasza rascal hozzászólására (») Júl 21, 2020 /
 
Köszönöm a választ, akkor megpróbálom úgy átalakítani, hogy fix 1 másodpercre kapjon tápot.
(#) Joe_001 válasza Andralin hozzászólására (») Júl 22, 2020 / 1
 
Az autóelektronikában ezt két A stabil multivibrátorral oldják meg. (Nyitás, zárás.) Egy tranzisztor, + egy a relének.
A hozzászólás módosítva: Júl 22, 2020
(#) kzozo válasza Andralin hozzászólására (») Júl 22, 2020 / 1
 
Igen. Ha pl be van zárva az autó, és még egyszer rázársz, ugyanúgy egy fix ideig megvezérli a motorokat. Nem lesz semmi bajuk.
(#) Andralin hozzászólása Júl 22, 2020 /
 
Rendben, nagyon köszönöm mindenkinek a segítséget!
(#) kábé hozzászólása Júl 27, 2020 /
 
Sziasztok!

Talán tud valaki segíteni. Van egy 2-es megane amiben nem jó a klíma. Pontosabban a kompresszor kuplung nem kapcsol. A vezérlő elvileg kiadja a jelet (legalábbis a diagnosztika nem mutat hibát, minden kijelzés üzemszerű).
Addig eljutottunk, hogy a motortéri biztosíték táblában nem húz meg a kuplung reléje. Ezt meg a klíma vezérlő vezérli CAN-rendszeren. Szvsz ha ez a rendszer lenne rossz akkor más sem működne és valami hibát dobna a kocsi.
Viszont ezt csak úgy tudnám kiszűrni ha vennék egy bontottat, de pont ilyen számút sehol sem látok. Illetve ilyen számú van csak a végén a betü más. Kinézetre egyforma az összes. Egészen pontosan nekünk 8200455424-E gyári számú kellene, de -E-st a világon nem találok, csak -F, -G, -H, -M stb. Létezik más számú is amik kinézetre szintén ilyenek, de azokat kihagyom.

Tudja valaki, mi a különbség amit a betük jelölnek? Ha beteszek egy másikat mi lesz?

Köszi.

megj.:a képeket a netről loptam szemléltetés miatt tettem be
(#) doominogame hozzászólása Júl 28, 2020 /
 
Újabb megoldandó autós (inkább motoros) feladat tornyosult elém:
Van egy nagyrobogóm, tekintélyes mérettel és súllyal (Piaggio X10). Az a gondom, hogy a neki szánt garázsba ha beállok, akkor kiálláskor hosszan kell "tolatni" vele, vagyis tolni hátra vagy ráülve lábbal lökni magad hátra. A talaj sem egyenletes, a gép nehéz, vagyis körülményes előhozni a garázsából. Arra gondoltam, hogy jó lenne, ha volna benne rükverc, vagyis hátramenet, mert más helyzetekben is ciki, ha tologatom magamat. Természetesen tudom, hogy gyárilag ilyen nincs. De ha lenne egy gombom, azzal egy villanymotort kapcsolnék, ami nagy áttétellel lassan forgatná valamelyik kereket hátra, akkor tudnék "tolatni". Vagyis valahová beépítenék egy erős, áttételes 12V-os motort (Ebay-en Kínából olcsón lenne). Szerintetek megvalósítható lenne ez az "extra"? Van valakinek ötlete ehhez? Például egy dörzskerék szorulna a hátsó kerékre, amelyet egy áttételes motor hajtana lassan? Ha meg nem kell, egy rugó elhúzná a keréktől. Az egészet el lehetne rejteni a robogó burkolata alá. Várom a meglátásokat
(#) zolika60 válasza doominogame hozzászólására (») Júl 28, 2020 /
 
Nem elég a nagy villanymotor, nagy akku is kellene hozzá.
(#) Petyaa válasza doominogame hozzászólására (») Júl 28, 2020 /
 
Hogy működjön jól és sokáig, több hétnyi tervezés / kísérlet kellene. Egyszerűbb lenne a garázs végébe egy motorforgatót építeni, amit rátolsz majd 180°-al elfordítod és már orral előre áll.
De ha mindenképpen akarsz kísérletezni, egy akkus fórúban viszonylag nagy a nyomaték.
(#) Joe_001 válasza Petyaa hozzászólására (») Sze, 5:45 /
 
Szia!
Ilyenre gondolsz?
A hozzászólás módosítva: Sze, 5:45
(#) doominogame válasza Petyaa hozzászólására (») Sze, 7:26 /
 
Sajnos motorgarázsa van, ami keskeny, vagyis nem forgatható benne a gép. Még járatom az agyam a megoldáson.
(#) doominogame válasza zolika60 hozzászólására (») Sze, 7:28 /
 
A motor saját akkuját fogom használni és csak úgy mehet a trükk, ha alapjáraton pöfög a motor, hogy legyen áram elég. De szerintem azt a 5-10 másodperces tolatást minden akksi kibirja. A fő gond inkább a mechanikai elhelyezés lesz, a kapcsolás nem gond.
(#) furko válasza doominogame hozzászólására (») Sze, 8:03 /
 
Ne a motort alakítsd át. Építs egy alacsony hasmagasságú kocsit amire feltolod a motort, és azt hajtsd meg elektromos motorral.
A hozzászólás módosítva: Sze, 8:05

Fordító.jpg
    
(#) VIM válasza furko hozzászólására (») Sze, 10:08 /
 
Idézet:
„A talaj sem egyenletes, a gép nehéz, vagyis körülményes előhozni a garázsából.”
A betonozással csak a gondok vannak, meg ezzel a gyári "tolató gördeszkával". ... nem is értem, hogy miért érdemes más irányba gondolkodni. Ha sima lenne a garázs alja akkor egy vezető sínes, görgős trepnire felállva ki-be lehetne mozgatni a motort a helyére anélkül, hogy az eldőlne vagy kormányozni kellene.
(#) BI-AMP hozzászólása Sze, 10:22 /
 
Sziasztok! VW sharanba kulcsos központi zár mellé beszerelhető utólagos távirányítós központi zár vezérlő?
(#) doominogame válasza VIM hozzászólására (») Sze, 11:52 /
 
Nem a garázspadló a probléma forrása, hanem az odavezető füves, nem egyenletes, keskeny utacska. Meg az egyéb olyan szituációk, amikor lábbal kell magadat hátratolni pl. egy nyilvásos parkolóhelyen egy áruház előtt. Persze értem én, hogy enélkül is van élet (told magad hátra b*szd meg!), de izgat a feladat és hogy nekem lenne az egyetlen olyan gépem, ami tudja ezt a fícsört. Emellett a motor kb 220 kg és hátratolás közben elég egy rossz mozdulat, s dőlök is fel fele. Mennyire elegáns egy gombnyomás, diszkrét zúgás és ...
De természetesen maradok a józan ész határain beül, vagyis ha irreális költséggel vagy szereléssel jár (bontani kell a fél motort) akkor ugrik a terv. Összegyűjtök sok infót, aztán majd döntök.
A hozzászólás módosítva: Sze, 11:54
(#) proli007 válasza doominogame hozzászólására (») Sze, 15:57 / 2
 
Hello! Eddig ebben nem sok az elektronika, viszont mechanikusan elég kihívás szaga van.
Mert a dörzskeréknek csak akkor szabad a kerékhez érni, mikor forog a villanymotor, a motor pedig áll. Tehát a dörzskereket is mozgatni kell. Még véletlenül sem szabad a kerékhez érnie menet közben semmiképp. Aztán az lassító áttétel megoldása, a kellő forgatónyomaték kialakítása, és az aksi. Mert gondolom nem egy 100Ah aksi van a motorban.
Végül az egésznek leszerelhetőnek kell lenni, mert nem gondolom, hogy az átalakítást műszaki vizsgára fogod vinni. És a közlekedésbiztonságnak is meg kellene felelnie.
És ezzel el itt, is értünk a józan ész határára..
(#) doominogame válasza proli007 hozzászólására (») Csü, 6:59 /
 
Sajnos szerintem is. Akkor majd kitalálok mást, csak azért is!!! Nem hagyom magam!!!
(#) Inhouse válasza doominogame hozzászólására (») Csü, 9:50 /
 
Építesz egy keretet/platnit, ami kerekeken gurul. Ezt ki/be tudod húzni a motorgarázsodból. Ebbe állsz be amikor hazaérsz, még kint. Felhajtó mindkét végén. Lenne benne egy forgózsámoly, átfordítod, úgy tolod be seggel a helyére. Amikor indulsz, csak kigurulsz...amikor hazaérsz, újra ugyanez.
A hozzászólás módosítva: Csü, 9:50
(#) kábé válasza kábé hozzászólására (») Csü, 14:33 /
 
Válaszolok is magamnak, sajna nem ez a hiba.
Következő: »»   296 / 296
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem