Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   266 / 266
(#) proli007 válasza balla1987 hozzászólására (») Júl 15, 2018 /
 
Hello! Tessék. Kb. 5 másodperc áll rendelkezésre, a két impulzus beérkezéséhez. Ekkor kb. 1sec impulzus képződik. Ha az első impulzus után 5sec idő alatt nem érkezek meg a második impulzus, akkor alapállapotba áll a számláló és várja az újabb két impulzust. Mint ahogy az 1sec impulzus kiadása után is alapállapotban vár.
A hozzászólás módosítva: Júl 15, 2018
(#) kaqkk válasza Honda130 hozzászólására (») Júl 16, 2018 / 1
 
Írtam egy pic programot : egy gombbal programozható a két tükör (külön-külön le fel mozgatás ideje) azután a tolatókapcsoló indítja a tükrök mozgatását . Hátramenetbe kapcsolva lebillenti a programozott állásig majd ha kiveszed a váltót üresbe akkor visszatérnek a tükrök . Ha beteszed majd rögtön kiveszed a hátramenetet akkor is végigviszi a programot tehát "bolondbiztos" (4 minirelé kell egy nyomógomb pár ellenállás egy 4 megás kvarc és a pic . ) Ha még aktuális a dolog ....
A hozzászólás módosítva: Júl 16, 2018
(#) Honda130 válasza kaqkk hozzászólására (») Júl 16, 2018 /
 
Szia! Köszönöm hogy gondolkodtál rajta. Megpróbálhatjuk megcsinálni. Most pár napra el fogok utazni és nem nagyon tudok majd vele foglalkozni. De utána, részemről rendben. Elküldöd a progit, meg a rajzot és csináljam meg?
Elvileg működhet, mert van egy Willem PCB-3-as íróm. Csak akkor fel kellene tennem egy régi gépre az XP-t, hogy tudjak vele írni.
(Ja? Lejjebb olvastam, hogy megírnád nekem és elküldenéd.) Írd majd meg az árát légyszi!
A hozzászólás módosítva: Júl 16, 2018
(#) kaqkk válasza Honda130 hozzászólására (») Kedd, 5:27 /
 
Priviben keress meg ha aktuális
(#) xitibi hozzászólása Kedd, 11:46 /
 
Sziasztok. Hogy tudom megálapitani egy távirányítós kulcsról hogy az jó e? Egy távirányítós kulcsom van a kocsihoz és ma reggel nem nyitotta ki az ajtót. (ellem csere megvolt).
(#) Honda130 válasza xitibi hozzászólására (») Kedd, 12:19 /
 
Kis led kell hogy legyen rajta. Megnyomáskor világít vagy villog. Ha nem, akkor lehet hogy rossz. Ha igen, akkor fel kell tanítani szerintem.
(#) vargaf válasza Honda130 hozzászólására (») Kedd, 12:26 / 1
 
Idézet:
„Kis led kell hogy legyen rajta”

Ez ebben a formában nem igaz. Nekem a Ford kulcsban sincs LED. Vettem egy 433 MHz-s adó-vevő párost olcsón az e-Bay-ről. A vevő adatkimenetére kötöttem egy LED-et. A kulcson a gombokat nyomva detektálható a távirányító jele.
Adó-vevő
(#) xitibi válasza Honda130 hozzászólására (») Kedd, 15:11 /
 
Szia. Kis led van rajta és villog is ám de nem lehet tanítani.
(#) xitibi válasza vargaf hozzászólására (») Kedd, 15:14 /
 
A megoldás biztos jó lenne de 1 hónapot várni......
Valami gyorsabb? (ettől függetlenül hálásan köszönöm szépen hogy leirtad.)
(#) vargaf válasza xitibi hozzászólására (») Kedd, 18:16 /
 
Egy hónappal előbb megrendelni! De kapható idehaza is.
Adó-vevő
Ez a hiba többször elő fog fordulni, nem egy költséges dolog.
A hozzászólás módosítva: Kedd, 18:17
(#) balla1987 válasza proli007 hozzászólására (») Sze, 18:01 /
 
Köszönöm. Megépítettem de sajna nekem behúzva marad. 2. Gombnyomásra kiadja a 12v ot de nem resetel utána. Mit ronthattam el?
(#) Tomi111 válasza balla1987 hozzászólására (») Sze, 19:02 /
 
A Q3, R5 és C4 alkatrészeket ellenőrizd. Azok felelősek a resetelésért, ha jól nézem a rajzot. próbára érints az R5-re párhuzamosan egy kisebbet, pl 10kOhm. Akkor el kellene engedni a relének vagy a Q3 bázisát a egy 10kOhmon tedd a pozitívra. Akkor elenged?
(#) proli007 válasza Tomi111 hozzászólására (») Sze, 20:26 /
 
Jól mondja a Tomi, de méréssel is ellenőrizheted. Amikor a relé meghúz, akkor az U1 4-es lábán a szint magasra vált. Az R5-ön keresztül feltöltődik a C4 kondi. Ezt a feszültség növekedést Q3 mint emitter követő, "átviszi" az R4 ellenállásra. Vagy is ha feszültségmérőt kapcsolsz az R4-re (GND és emitterek közé), látható a feszültség emelkedése. Ez kb. 1 másodperc alatt megtörténik. Ha a feszültség eléri a tápfeszültség felét, akkor az IC Reset-elődik. Majd kb. 1sec idő múlva le is csökken a feszültség.
Esetleg meg kell nézni, hogy a C4 megfelelő polaritással került-e be az áramkörbe, hátha a fordított polaritás miatt nem képes feltöltődni. Esetleg szivárog. De mérésnél ez kiderül..

Ha csak egy impulzust adsz be, akkor ugyan ez történik a Q2 felől, csak 5sec idő alatt fog a feszültség kb. a féltápra emelkedni.

Egyébként közben cseppet finomítottam a kapcsoláson, de mivel nem jelentkeztél úgy gondoltam érdektelenné vált a dolog. De hátha..
A hozzászólás módosítva: Sze, 20:29
(#) balla1987 válasza proli007 hozzászólására (») Csü, 18:56 /
 
Köszönöm. Kipróbálom. Alkatrészeket is kellett rendelnem ezért a késlekedés. A mostanit amit csináltál nyákot már nyomtattam is. Majd rámelengetem egyre és kipróbálom. Nagyon köszönöm az eddigieket, igazán kedvesek vagytok. Fogom tesztelni.
(#) balla1987 válasza proli007 hozzászólására (») Csü, 19:49 /
 
Szuperek vagytok.Természetesen én néztem el egy rövidzárat. És pontosan az R5 egyik részén. Kiválóan működik. köszönöm!!
(#) balla1987 válasza proli007 hozzászólására (») Pé, 13:26 /
 
Az új kapcsolás viszont nem működik. Nincs 2. Nyomásra 13v sem. Megint én vagyok a béna?
(#) proli007 válasza balla1987 hozzászólására (») Pé, 15:33 /
 
Elég valószínű. De ugyan úgy kell eljárni, mérésekkel, mint előzőleg.
A kettő között csak az a különbség, hogy a C4 a táp bekapcsolásakor ellátja a Reset feladatot is, míg feltöltődik. Aztán a második gomb nyomása után kisül és ismét Reset jel keletkezik.
Valamint a Q2-EN összekötés, megakadályozza, hogy a nyomógombbal a Q2 állapotnál tovább léptessük a számlálót. Tehát biztos hogy meg lesz az 1sec impulzus.

Lehet nincs benne valamelyik kondi, vagy fordított a polaritása a C4-nek. De méréssel ez eldönthető. Az nem baj, hogy vannak gondok, így legalább gyakorolsz..
(#) Alkotó hozzászólása Pé, 15:51 /
 
Eltört az egyik teherautónk ablaktörlő mechanizmusában egy rudazat, ezért az egész cserélve lett.
A kiszerelt régi egység motorját levettem, amit ha forgásra lehet bírni, tudnám valamire biztosan használni.
De miként lehet egy ilyen motort elindítani? Lefotóztam a motort és a csatlakozóját is.
(#) RoliNyh válasza Alkotó hozzászólására (») Pé, 16:18 /
 
Szedd le a csigahajtás fedelét, ott vannak az érintkezők.
Kövesd végig, és rögtön rájösz, hogyan működik...
A hozzászólás módosítva: Pé, 16:18
(#) Alkotó válasza RoliNyh hozzászólására (») Pé, 16:28 /
 
Ez lesz a legutolsó, végszükségleti lehetőség. Az egység nem bontható roncsolás nélkül, szegecsek, és elolvasztott műanyag tüskék feltörése árán tudnám csak szétszedni.
(#) RoliNyh válasza Alkotó hozzászólására (») Pé, 16:34 /
 
Youtubon van róla videó, nézz szét ott.
(#) Alkotó válasza RoliNyh hozzászólására (») Pé, 16:37 /
 
Elfelejtetted ide linkelni a videót. Hol találom?
(#) RoliNyh válasza Alkotó hozzászólására (») Pé, 16:44 /
 
Mert nem linkeltem. Pl keresőbe beírod, hogy "wiper motor", máris adja a találatokat.
Az a lényeg, hogy van többféle bekötéssel is. Szerintem a te csatidon kettő megy a motorhoz,
a másik három meg egy váltóérintkező, de nem mondom biztosra.
Ellenállásmérővel amúgy kimérheted.
(#) balla1987 válasza proli007 hozzászólására (») Szo, 18:29 /
 
Van esetleg itt olyan ember, aki gyárt ilyen paneleket? Ha olyan 10 20 db kellene nekem? Nyilván nem ingyen
(#) proli007 válasza balla1987 hozzászólására (») Szo, 18:32 / 2
 
Hello! Nem írod, hogy sikerült-e életre kelteni. De akit keresel, az nem én vagyok..
Mert én csak elméleti kertész vagyok. "Kapálni nem szeretek, de ha valaki ás, azt órákig tudom nézni".
(#) zolika60 válasza Alkotó hozzászólására (») Szo, 21:17 /
 
Fúrd le a szegecseket. Ha megjavítottad, amit nem kétlek össze is csavarozhatod.
(#) Tomi111 válasza Alkotó hozzászólására (») Szo, 21:21 /
 
Szia! Próbáld ki egy áramkorlátos táppal! A motoré valószínű 3 vezeték. Egy közös, egyik a lassú fokozat, egyik meg a gyors. A maradék a végálláskapcsoló lehet.
Következő: »»   266 / 266
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu