Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   310 / 310
(#) sbetu hozzászólása Aug 12, 2021 /
 
Sziasztok! Autó elektromos ügyben szeretnék segítséget kérni. Van egy öreg VW T4 Tranzporterem, már 16 éve használom, hálás darab. Keletkezett a műszerfalban valami hiba, ok nélkül bejelez az olajnyomás lámpa, visít is erősen, ha a fordulatszám kb 2000 fölé megy. Az már kiderült, hogy nem a jeladók rosszak, viszont másik műszerfalat ehhez a tipushoz eddig nem találtam. Abban szeretném a segítségét kérni, aki már látott ilyesmit, meg tudná javítani a műszerfalat, vagy készítene nekem egy elektronikát, amelyet a fordulatszám mérő bemenetére kötnék, de állandó 1500-as fordulatszám jelet generálna. Igy működne a járgány. Buknám a fordulatszámmérőt, de jó lenne az olajnyomás ellenőrző rendszer. Amatőr megoldás, de amíg találok másik műszerfalat, vagy más elegáns megoldást, addig tudnám használni az autót. Köszi előre is! SG
(#) VIM válasza sbetu hozzászólására (») Aug 12, 2021 /
 
Szia! A leírásod alapján ez szűrő vagy bypass szelep hibára enged következtetni. A jeladó az ritkán szokott tévedni de azt a legkönnyebb kicserélni. A szűrő és az olaj minőségén ugye nem változtattál? Az olajcsere intervallum az mikor volna esedékes? Az elképzelésem az volna, hogy a szűrő (mivel függőlegesen van szerelve) telítettsége (szennyeződéssel) adott fordulat felett nem tud rajta keresztül áramolni az olajnyomás ami a nyomáskapcsolót tartósan működtetni tudná, mert nagyobb fordulaton kinyit a bypass szelep és leesik a nyomás a szűrő és a olajgomba között.
(#) Pityke 756 hozzászólása Aug 15, 2021 /
 
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni? A problémám.
Suzuki swift IV-es. Motorfék üzemben a töltőfeszültség felugrik 14,7-14,8 voltra, vagy e fölé és úgy is marad amíg motorfékben vagyok, nem szabályoz le a szabályozó. Onnan vettem észre, hogy néha kihagyott a beépített MP3 lejátszó és ekkor kiírt valami "Alarm" üzenetet a kijelzője (nincs időm leolvasni, mert hamar eltűnik a szöveg), korábban ezt nem csinálta. Vagy legalább is ez nem okozott semmilyen problémát ( a feszültségmérőt meg nem néztem állandóan). Vettem egy bontott generátort, mert gondoltam a fesz.szabályzó gyengélkedik. Lecseréltem a generátort, de most is ugyan ezt csinálja.
A kérdésem az lenne, ez a feszültség megugrás normális-e? (vagy a csere generátornak pont ugyan az lenne a baja?) és hogy okozhat-e gondot a feszültség megugrás az elektromos rendszerben? Mert nem szeretnék komputert, vagy más holmit cserélni egy esetleges túlfeszültség miatt, illetve nem szeretnék emiatt az út szélén ragadni.

válaszotokat előre is köszönöm Pityke
(#) torkosborz válasza VIM hozzászólására (») Aug 18, 2021 /
 
Ebben az esetben szét kellene szedni a bypass szelepet, és kitakarítani. Lehet hogy aláment valamilyen szennyeződés.
Legjobb lenne olajnyomást mérni járó motornál több fordulaton mennyi az annyi. A nyomás függ az olaj viszkozitásától (hőmérsékletétől) és a fordulatszámtól. Ha jól tévedek ~6 bar fölött nyit ki a megkerülő (rugóterhelésű) szelep, addig a szűrőn megy keresztül az olaj. E főlé nem engedi az olajnyomást ha amúgy minden más ok. A nyitási nyomás a motortól típusától függ.

Ha alapjáraton ok a nyomás de fordulaton lecsökken akkor az olajpumpa szívó oldali szűrője dugulhatott el.
Ellenőrzéséhez le kell venni az olajteknőt. Tömítést vegyél hozzá mielőtt nekilátsz.

Szerintem először ki kellene zárni a mechanikai hibát. Az autó nem véletlenül tiltakozik az olajnyomás miatt, drága tud lenni ha tényleg igaza van és nem foglalkozol vele. (A sajátomat magam javítom több mint 10 éve)
(#) attilan hozzászólása Aug 21, 2021 /
 
Sziasztok!
VW Golf 4es-t vettem és gond van a ködlámpa áramkörével. A jobb hátsó a pozicióval együtt világít, viszont a bordon levő kapcsolóra egyik se reagál. A bal hátsó égőt ellenőriztem, müködőképes. A biztosíték is ok. Mi lehet a baj?
(#) szs válasza attilan hozzászólására (») Aug 21, 2021 / 1
 
Vannak szavak, megnevezések, amit nem árt használni. Mert még a "pozíció"-t talán le tudom fordítani a helyes "helyzetjelző" szóra, de nem biztos, hogy arra gondoltál. A "bordon"-t is , meg az összes szlenget a hasonszőrűek közt használd -ha tényleg érdekel, hogy kapj értelmes választ.
Mert most csak annyit tudok válaszként szlengelni, hogy rézfasherrel suherold meg.
(#) bbb válasza attilan hozzászólására (») Aug 21, 2021 / 2
 
Testzárlat lesz valahol. Vagy reléhiba, de előbb keress zárlatot.
(#) szs válasza bbb hozzászólására (») Aug 21, 2021 /
 
Persze, hogy az. De annyira szeretem, hogy aki nem tudja, az ne szlenggel kérdezzen
A hozzászólás módosítva: Aug 21, 2021
(#) rascal hozzászólása Aug 29, 2021 /
 
Sziasztok!
Lada 2107-nél a gyújtáselosztó rotorban lévő ellenállásnak mennyi a névleges értéke? A saját kocsimban 4.7K-t mértem, egy neten talált szerelési leírásban 1K volt. Egy benzinkúton hazafelé úgy döntött a kocsi, hogy nem indul el újra. Koránt sem biztos, hogy elektromos hiba, de én ezt a részét tudom ellenőrizni. Az elosztóhoz menő vezeték végén volt szikra, és az önindító gyorsan forgott. Egy órával a probléma után az akkun 12.5V-ot mértem, hazahoztam és kb. 2 óra alatt feltöltődött. Kezdeti áramfelvétel 3-4A volt.
Következő: »»   310 / 310
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem