Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Lapozás: OK   179 / 179
(#) Uviktor válasza macsaba hozzászólására (») Jan 28, 2020 /
 
Szia,
Miért a rádió bemenetet használod a keverő IC-n?
Ha tud telefon némítást,akkor a keverő IC bemenetén párhuzamosan van kötve a két oldal(általában)
Megkeresed a párhuzamosítást,elvágod,adsz telefon némítás jelet és működik.
Ha csak mono telefon bemenet van,akkor is sokkal egyszerűbb a cd bemenet.
A cd loaderen feliratozva van R,L,a.gnd.
A loader logikáját nehéz átverni hogy átváltsa a keverőt cd inputra,így sokkal egyszerűbb ha írsz egy "silent cd"-t,amin 1 track csend van.És kész.
(#) macsaba válasza Uviktor hozzászólására (») Jan 28, 2020 /
 
Szia!
Köszi a gyors választ.
Pontosan így van, ahogy mondtad, a telefonos mód csak mono, a CD jó lenne, de sajnos rossz a CD lejátszó (ezeknek az egységeknek úgy tudom gyakori hibája), így maradna a loader logikáját meghekkelni. Ehhez nincs se műszerem, se tapasztalatom, se működő loaderem.
(#) Uviktor válasza david187 hozzászólására (») Jan 28, 2020 /
 
Üdv,
Rajzzal tudok segíteni, viszont tapasztalatom nincs arról,hogy szükséges-e diag.géppel engedélyezni az aux bemenetet,vagy alapból engedve van.
Hátha van itt tapasztaltabb szakember VW téren.
Üdv!

iso1-1.gif
    
(#) Uviktor válasza macsaba hozzászólására (») Jan 28, 2020 /
 
Ó.
Akkor ezért próbálod a rádióét.
Sajnálom,így már értem.
6000-hez van rajzom,nézegettem,de nem találtam külön pilot jelet.
Lehet hogy az RDS és a fő processzor megbeszélik egymással?
(#) macsaba válasza Uviktor hozzászólására (») Jan 28, 2020 /
 
Alapból én is erre gondoltam, de akkor az lenne a megoldás, hogy ráállok egy stereoban fogható adóra és már szól is.
Jelenleg az van, hogy szól a rádió stereoban, majd amint megnyomom a gombot, hogy a BT-t vegye eltűnik a stereo jel a képernyőről. Amint visszakapcsolok rádióra visszatér a piktogramm is.
Arra is gondoltam, hogy a hangjelemen még valahogy rajta lenne az analóg RDS jel (azért ezt nagyon kétlem), de akkor meg mi a magyarázat arra, hogy a rádió neve ott marad?
Szerintem a logikus az lenne, hogy a rádiós rész szétszedi az FM jelet RDS-re meg hangra és én ezt a hangjelet kapom meg, az RDS-hez semmi közöm. Az RDS beszélgethet a processzorral, ő csak annyit kéne hogy lásson, hogy éppen vesszük a stereo-t, az hogy az ki lett cserélve időközben nem kéne bekavarjon. De mégis.
(#) Inhouse válasza macsaba hozzászólására (») Jan 29, 2020 /
 
A rádión a sztereó ikon az FM vételre vonatkozik (19kHz pilot jel), azt nem jelzi, hogy neked az egyéb odakötött vonal jeled milyen. Jó lenne látni, hogy hova is kötötted és hogyan, és mivel váltod át.
(#) Uviktor válasza macsaba hozzászólására (») Feb 1, 2020 /
 
Üdv,
Nem valószínű hogy nálad bejönne,mert nézegettem a Ford 6000 rajzát,csak érdekességként,ötletelésként;most készítettem aux-ot egy öreg Sony fejegységre.
Akkora mázlim volt,hogy ebben még külön volt AM és FM tuner,és ez a bemenet választó (a Sony electronic volume ic-nek hívja) IC-re is külön megy,AM bemenet a két oldal ott van párhutamosan kötve az IC kivezetései előtt.
Elvágtam,rákötöttem,és működik.
(#) Uviktor válasza Uviktor hozzászólására (») Feb 2, 2020 /
 
Esetleg nálad az is előfordulhat hogy azt hiszi a processzor hogy AM forrás érkezik a tunertól,és ezért vált monora.
(#) nagyatuz hozzászólása Feb 10, 2020 /
 
Üdv Mindenkinek!
Segítségeteket kérném: a nemrég beépített fejegység (Erisin) rádiója bekapcsolás után elveszti a jelet és a jellegzetes sercegő hangot adja. Az egy másodperc kihagyás után visszatér az adóra és ez megy felváltva. Kikapcsolás és újraindítás után hol ugyanez a jelenség, hol normálisan működik. A kulcs kivétele utáni indításkor elfelejti az adókat, az időt, stb. Laikus lévén végig csináltam amit a "Fórumon" eddig olvastam (sárga-piros vezeték csere, biztosítékok jók, kontakt hiba stb) de semmi javulás. Közben rájöttem, hogy a canbus adapter kiiktatása utáni bekapcsoláskor rögtön jó a "műszer", de ha kikapcsolom és megint bekapcsolom ismét a régi nóta! Próbaként visszatettem a gyári rádiót, ami kormányról (külön doboz nélkül) is vezérelhető és teljesen jó, hibátlan, tehát nem az antenna a ludas. Arra kérlek benneteket, hogy adjatok tanácsot, mit tehetek! (Csak azt ne, hogy dobjam ki a ketyerét, mert sokban van...) Előre is kösz!!
(#) janiur hozzászólása Feb 18, 2020 /
 
Kérném a segítségeteket. 1 hónapja vásároltam egy 2015 -ös Opel Insigniát a mai napon a rádiós fejegység megadta magát . De igen furcsa hiba, gyújtáson a rádió szól igaz a nagy kijelző sötét de néha egy pillanatra fel felvillan és egy pár másodpercre a rádió is el el hallgat aztán megint szól .Csak a műszerfal kis kijelzőjén látható melyik adón van a készülék. Ha valaki találkozott már hasonló hibával megköszönném ha tudna segíteni. A biztosítékokat csatlakozókat már átnéztem .
Sajnos ennyi amit értek hozzá.
(#) ádinka hozzászólása Feb 23, 2020 /
 
Sziasztok!

Szeretnem megkerdezni, hogy arra van-e lehetoseg hogy mikor kihuzom a kulcsot, a radio lekapcsoljon (ahogy most is teszi), de a telefonomat megjegyezze a bluetooth? Olyan rossz hogy minden gyujtas raadasnal ujra rakell nyomnom a telefonomban hogy igen akarom parositani, es a radioban is hogy igen, biztos az az a kod, ami a telefonhoz tartozik, es igen, akarom parositani.... Pioneer MVH-S310BT az alany, bar szerintem legfeljebb a bekotessel lehet valamit jatszani, ha lehet. A beallitasokat atneztem mind a teloban, mind a radioban.
(#) akos512 hozzászólása Feb 25, 2020 /
 
Sziasztok.
Olyan kérdésem lenne, hogy Seat Liceo fejegységgel működhet a CD-tár emulátor ?
Mert mini-iso csatlakozó van a hátulján, az emulátor leírása szerint kompatibilis vele, viszont a fejegységen nincs cd-tár gomb. Ilyenkor melyik gombbal lehet aktiválni a cd-tár bemenetet? Előre is köszönöm!
(#) zsocasos hozzászólása Feb 29, 2020 /
 
Üdv!

A napokban szereltem be egy 2 Din-es android fejegységet. A hangzás egész jó, sőt jobb, mint vártam egy kínai fejegységtől.
Két problémám azért akadt vele: a mély hang igen gyenguska lett. Próbálkoztam pár equalizer szoftverrel, de a hangzás így is elmaradt az origi rádióétól. Ennek mi az oka és hogy lehetne nagyobb teljesítményt kicsikarni a fejegységből? Nem szeretnék ablakrepesztő basszust, a régivel épp beérném.
A másik problémám a rádió. Álló helyzetben egész jól szól, de ha elindulok az autóval, akkor hol lehalkul és recseg, hol pedig normál hangon szól. Ez kb 5 másodpercenként váltakozik. Hallgathatatlan.
Ezt vajon megoldaná egy antenna erősítő?
(#) mraulajos hozzászólása Márc 2, 2020 /
 
Hali!
Szívesen veszem, ha valaki egy magyar leírással ki tud segíteni. DEH-S310BT
(#) Inhouse válasza zsocasos hozzászólására (») Márc 2, 2020 /
 
Több dolog is okozhatja...
- a réig rádión komoly mélykiemeléssel hallgattad, ahhoz szoktál hozzá, ez meg nem tud annyit
- elkötötted a hangszórókat, a két oldal fordított polaritással szól, kioltják egymás mélyeit
- úgy van beállítva, hogy mélynyomó is van rendszerben, így a saját erősítőjéről dolgozó hangszórókról leveszi a legalját
- ez a rádió ennyit tud...kicsi az esélye
Az olcsó, noname fejegységek sokat tudnak, cserébe sokszor megbízhatatlanok, hamar tönkremennek, rossz a minőségük. A korrekt rádiókban egy korrekt tuner kocka van, ezekben egy chip az FM rész az egyetlen panelon, sosem fogja tudni azt, amit kellene.
A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2020
(#) Moderátor hozzászólása Harza Gyula hozzászólására (») Márc 4, 2020
 
Egy kérdést csak egyszer, egy helyen teszünk fel!
(#) mraulajos hozzászólása Márc 13, 2020 /
 
Hali!
Van egy ilyen autórádióm. Suzuki Wagon R autómba van berakva. Nagyon meg vagyok vele elégedve, annak ellenére, hogy funkcióknak felét sem tudom, mivel nincs hozzá magyar nyelvű leírás. Azt tudom, hogy van rajta SUB kimenet. Ide közvetlen lehet mély hangszórót csatlakoztatni, vagy kell hozzá erősítő? (aktív hangfal) Nagyon kis teljesítménybe gondolkodom, hisz az autó is kicsi. A saját hangszórói, 4 db két utas, 10 cm es Sony. Ezekhez szeretnék berakni, egy nagyon kis teljesítményű mélyet. Szeretem a jó, tiszta zenét. Tudnátok e valamit javasolni?
(#) vision61 válasza mraulajos hozzászólására (») Márc 13, 2020 /
 
Szia
A leírása szerint vagy 4 hangszórós üzemmódban, 4 ohmos hangszórókkal üzemeltethető, vagy ha a készülékhez közvetlenül csatlakoztatod a mélynyomót, akkor 2 db 4 ohmos hangszóró, és 1 db 2 ohmos köthető rá.
Vagy veszel egy aktív mélynyomót, amit a csomagtartóban ráköthetsz a hátsó hagszórók vezetékeire.
Nekem a linkelt Blaupunkt van, szintén Suzukiban, kis helyen elfér, a teljesítménye is bőven elég.
(#) Inhouse válasza mraulajos hozzászólására (») Márc 13, 2020 /
 
Ha az RCA csatlakozós SW kimenetre gondolsz, akkor az vonalkimenet. Csak erősítőn keresztül fog menni.
(#) mraulajos válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 13, 2020 /
 
Köszi! Igen, erre gondoltam.
(#) vision61 válasza mraulajos hozzászólására (») Márc 13, 2020 /
 
Ehhez viszont ki kell építeni a vezetékezést.
Az említett mélynyomóhoz nekem semmit nem kellett, elfér a sarokban, csak a meglévő két hátsó hangszóró vezetéket kellett "megcsapolni", és +12 V-ot adni a ládának. Nálam a csomagtér világításnál van állandó +12 V. Ennél a be-ki kapcsolás automatikus, nem szükséges a vezérlést bekötni.
A hozzászólás módosítva: Márc 13, 2020
(#) mraulajos válasza vision61 hozzászólására (») Márc 14, 2020 /
 
Amit Te linkeltél, annak a töredékét szeretném. Nem akarok ekkora teljesítményt. Valami kis aktív gömböt, ami elrejtek a kesztyűtartó mögött.
(#) mraulajos válasza mraulajos hozzászólására (») Márc 14, 2020 /
 
Még annyit kérdeznék Tőletek, hogy szerintetek az említett/linkeltem rádióból (RCA) mély vágott jel jön ki vajon. Tehát egy mély hangszórós aktív hangdoboz kellene nekem.?
(#) vision61 válasza mraulajos hozzászólására (») Márc 14, 2020 /
 
Ezt már nem is forgalmazzák, csak a példa kedvéért írtam, és mivel nekem is egy kis autóm van, kényelmesen elfér a csomagtartóban, ugyanakkor meglepően jól szól. Ettől kisebb (alig 20 cm-es) méretűt nehéz lesz találni, ha tényleg a mély hangok erősítése a cél, akkor egy kis gömböcöt fölösleges beépíteni. Akkor inkább építs egyet, saját igényeid szerint.
A linkelt darabnál szinte semmit nem kell utólag vezetékezni, nekem a csomagtartóban van állandó +12 V, erre lett bekötve, illetve a két hátsó hangszóróra. Amikor van jel, automatikusan bekapcsol, a fejegység kikapcsolása után kb. 1 perc múlva kikapcsol.

Az RCA mellett, ha jól látom ott az SW jel, szerintem ha a menüben engedélyezed, akkor ott csak mély vágott jelet kapod.
A hozzászólás módosítva: Márc 14, 2020
(#) set68i válasza mraulajos hozzászólására (») Márc 14, 2020 /
 
Szerintem egy ilyesmi aktív mélynyomó lesz a megfelelő neked, ez ülés alatt pl. kényelmesen elfér, és jobban érezhető a jelenléte, mintha valahol a csomagtartóban lenne. Hidd el, hogy fog kelleni azért a teljesítmény is, mert a menetzajok nagyon elnyomják a mély hangokat.
A hozzászólás módosítva: Márc 14, 2020
(#) ádinka válasza ádinka hozzászólására (») Márc 14, 2020 /
 
Ha valaki hasonlo problemaba utkozne; FIRMWARE FRISSITES! Megoldotta a gondot!
(#) Inhouse válasza vision61 hozzászólására (») Márc 15, 2020 /
 
A csomagtartó világítás vezetékelése nem igazán ideális egy erősítőhöz. 5 vagy 10W-nyi izzóhoz húztak be oda azt az igen vékonyka vezetéket. Az a Blaupunkt GTb 8A 75W RMS-el kb. max 10szeres túlterhelés. Valószínűleg nagyobb hangerőn jelentős feszültségesés tapasztalható.
(#) Moderátor hozzászólása küzmös Gergely hozzászólására (») Hé, 7:07
 
Az illegális tartalmakat a Hobbielektronika nem támogatja és nem engedélyezi!
(#) Joe_001 hozzászólása Szo, 14:58 /
 
Üdv!
Van egy Alfa 156-osom, A multikormány vezérlőjét 2x3 gombosról 2x4 gombosra cseréltem, mert a balos kontakthibás volt. A multivezérlő megy, csak a +1 gombokat nem lehet tárolni, az autórádió látja, csak a tárolás nem megy. Mi lehet az oka?
A válaszokat előre is köszönöm.
Következő: »»   179 / 179
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu