Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Padlófűtés vezérlés
 
Témaindító: Hegede, idő: Dec 8, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   92 / 92
(#) Mate78 válasza erik001 hozzászólására (») Júl 21, 2021 /
 
Szia,

Kísértetiesen hasonló rendszer üzemel otthon,immár 8 éve.80Literes tágulási tartályt rakott be a szerelő,("ekkorát szoktunk" alapon) kevés lett,berakott még egy 80L-est, így már jó.

Pár észrevétel, de nem vagyok fűtésszerelő.A padlófűtés visszatérője nálam nem a puffer aljába, hanem a felülről a második csonkba van bekötve, a puffer bekötési ajánlása is ez.(Concept 1000L)Nem tudom a tieden van-e ilyen csonk.

A padlófűtés vezérléséhez tennék be padlószenzort, vagy padlószenzoros termosztátot.
Véleményem szerint a padlótemperálás nagyszerű dolog.
Az indirekt tároló szivattyújának a vezérléséhez szerintem hőfokkülönbség kapcsolás kell majd.
A hozzászólás módosítva: Júl 21, 2021
(#) joetata hozzászólása Nov 11, 2021 /
 
Szevasztok!
Nem igazán ebbe a topikba kellene írnom, de korábbi kérdéseimre nagyon ötletes válaszokkal szolgáltatok, ezért bátorkodom feltenni egy kérdést. Remélve, hogy megoldódik a problémám.
Az utóbbi időben egyre gyakrabban fordult elő, hogy a rendszer nem tartotta a beállított 1 Bar nyomást. Sokszor nullára lement. A tágulási biztos jó. A szerelő beépített egy automata kazántöltő szelepet, az majd megoldja a problémát. Hát sajnos nem működik. Hiába tekerem a tetején lévő állító csavart bárhová is, a nyomásmérő mindig 0 értéken van. Pedig úgy tűnik jól van beállítva. Az áramlási irány jó. Előtte a golyóscsap nyitva. Mi lehet a probláma?
(#) Lamprologus válasza joetata hozzászólására (») Nov 11, 2021 /
 
Első körben azt kéne megtudni hová tűnik a nyomás!

Mert ha pl a padlóban lyukas valahol a cső, akkor az ott elfolyó víz előbb utóbb problémát okoz!

Honnan tudod, hogy a tágulási biztos jó? Mekkora nyomásra van felpumpálva? Mekkora az üzemi nyomásod? Mekkora a tágulási, és mennyi víz van a rendszeredben? Mekkora nyomásváltozás van, ha felfűt a rendszer? Nem lehet, hogy a biztonsági szelep ereszti el a vizet?
(#) VIM válasza joetata hozzászólására (») Nov 11, 2021 /
 
Szia! Lehet, hogy valamit nem jól csináltál? Bővebben: Link Úgy működik mint egy nyomásszabályzó csak ebben a visszacsapó szelep lezár a táplálás felé.
(#) mindfucker hozzászólása Hé, 9:25 /
 
Sziasztok!

Feltenném én is a nagy kérdést: szerintetek jó-e igy a padlófűtés bekötése?
Idén tavasszal lett megcsinálva, a fűtésszerelőnk szerint ez igy jó ahogy van, működik. Bennem azért felmerült néhány kérdés is, észrevettem néhány dolgot, hivtam egy másik szerelőt, ő máshogyan csinálná meg.
Személy szerint én laikus vagyok a fűtésrendszerhez, nem ez a szakmám, bár némi műszaki érzékkel meg vagyok áldva.

A lakás 100 m2, a levegő hőmérséklete bent megfelelő. A padlót néhol hűvösnek érzem, néhol kicsit melegebb. Pár fokkal lehetne melegebb a padló, ez a szubjektiv komfortérzetünket növelné. Hozzáteszem, hogy valószinűleg a csövek fölött a betonréteg nem egyenletes vastagságú. Sajnos nem láttam mennyi került rá, de aki látta (nem a kőműves), valahol 5-6 centi, de a legtöbb helyen min. 8-10 cm. A kőműves szerint ez igy jó, mindehol igy csinálják. A betonvastagságon sajnos utólag nemigen tudunk változtatni.

Tavaly vegyes kazánnal fűtöttünk, nyitott rendszer, radiátorok voltak mindenhol. Ezt a rendszert kicseréltük padlófűtésre, úgy hogy a vegyes kazán megmaradt (az átalakitás óta ebbe még nem gyújtottam be), nyitott rendszer, egy hőcserélőn adja át a padlónak a meleget. A gázkazán egy Baxi Luna Duo-Tec kombi 28kW. A rendszerben 1 db törölközőszáritó radiátor van. Puffertartály nincsen, szerettem volna, de az első árajánlat millió feletti volt, igy elvetettük.

Az első képen az osztó-gyűjtő van:
1. Radiátor visszatérő
2. Radiátor előremenő
3. Kazán felé visszatérő
4. Kazánból előremenő
5. Osztó (ezekben van egy visszacsapó szelep, csak lefelé mehet a viz)
6. Gyűjtő
7. Szivattyú
8. Hőmérő
9. Kapilláris
10. Termosztát (érzékelő a gyűjtő jobb oldalán van)
11. Termofej

A második képen:
20. Gázkazán felől előremenő
21. Vegyes felől előremenő
22. Visszatérő
23. Vegyes felé visszatérő
24. Vegyes nyitott rendszer feltöltés
VS2. Vegyes zárt rendszer szivattyú

Harmadik képen:
25. Vegyes visszatérő
26. Vegyes előremenő
27. Túlfolyó (A túlfolyó kb. a 26. ponthoz képest 2,5 méterrel magasabban van.)

Negyedik képen:
28. Csőtermosztát
VS1. Vegyes nyitott rendszer szivattyú

A 7-es szivattyú két helyről kaphatja a vezérlést: gázkazántól, ill. a 10-es termosztáttól is.
A vegyes rendszerbe nem gyújtottam még be. A 28-as termosztát kapcsolja be a VS1, VS2 szivattyút.
A lakás tartja a meleget, 22 fokra van állitva a belső termosztát. Naponta kb. 4szer kapcsol be a kazán, és olyan 10 m3 gáz megy el.

Már kijetöttek a Giengertől is megnézni, hogy tényleg jól van-e bekötve, de szerintük igen.
A gázkazánt 45 fokra állitom be, küldi a 4-be a 45 fokos vizet. Itt a 6-osban összekeveri a visszatérő vizzel, eljut a 8 hőmérőhöz, itt már 30-32 fokos, majd ez megy az 5-ösbe, onnan pedig a padlóba.
A hőmérséklet a 8-as és 3-as között kb. minimális eltérés, 1-2 fokkal kevesebb a 3-asnál.
Ez nekem kicsit fura igy, hogy hiába állitom a gázkazánt akármennyire, annyit nem tud beküldeni ez a rendszer a padlóba, mert előtte összekeveredik a visszatérő vizzel.
A képen a szivattyú 3-as fokozaton működik.

Próbálkoztam a következőkkel:
- Emeltem a gázkazánt, 50 fokra. A hőmérőnél kb. 33 fok lett, a padló melegebb lett.
- Visszavettem a szivattyút 2-esre, a hőmérséklet emelkedett, kb. 35.
- Visszavettem a szivattyút 1-esre, a hőmérséklet ismét emelkedett, kb. 38.
- 60 fokkal is kipróbóltam, nem sok minden változott, talán +1 fok lett.
- Leszereltem a termosztát fejet, ekkor viszont már kb. 42 fok lett a hőmérő.
- A gázkazán 45-fokon megy, a szivattyút leveszem 1-esre. A kazán felfűti 50 fokig a benne lévő vizet, majd lekapcsol, és olyan 33 fok kürül visszakapcsol, ad neki egy löketet, felmegy ismét 50-re, majd lekapcsol. Ez kb. 3-4 perc alatt. Ezt inkább nem hagytam igy.
- Többet nem kiserleteztem.

Kérdéseim:
- Nem lehetne ezt optimálisabban megoldani?
- Az osztó-gyűjtő végén szükség van-e a 7. szivattyúra? Van a gázkazánban is egy szivattyú, valamint a vegyes hőc serélő után is van egy (VS2), szóval elvileg tudja keringetni a vizet enélkül is.
- A 7. szivattyú és a gázkazánban lévő szivattyú nem dolgozik-e egymás ellen? Hasonlóan a 7-es és VS2-es szivattyú?
- A gázszerelő szerint nyugodtan emeljem a kazán hőfokát 60-65-70-re is akár, úgy biztosan több meleg megy be a padlóba. (Itt felvetődik bennem a kérdés, hogy hogyan, ha a termofej 50-re van kinyitva?)
- A gázszerelő szerint a kondenzációs kazánnak is jobb, ha magasabb hőfokon üzemel, mert úgy nem salétromosodik, kevesebbet kell fizetni a karbantartásért (Cserébe több gáz megy el, ráadásul feleslegesen, mert úgysem tudja beküldeni azt a padlóba). Ez igaz? Ha pl. 45 fokon üzemeltetem a kazánt, akkor tényleg annyira lesalétromosodik hogy majd a gatyám is rámegy a karbantartásra, javitásra?
- Másrészt 60 fokon tényleg nem fog salétromosodni? Mi az igaz?
- Nem lenne úgy jobb, hogy a 4-es előremenő az 5-ösbe menne közvetlen, a 6-os visszatérő pedig a 3-asba? A 7-es szivattyú pedig kikerülne? A termofej is kikerülne (a gázkazánt lehet elég jól szabályozni hogy viszonylag állandó hőmérsékletet állitson elő; bár lehet ekkor is kellene valami védelem hogy ne menjen túl forró viz a padlóba ?)
- Nem kell-e visszacsapó szelep az M1, M2-es helyekre? Ha a vegyes kazán felől kinyitom a csapokat, és ha csak a gázkazán megy, akkor átmelegiti a vizet egészen a vegyeskazánből kijövő előremenő cső csonkjáig (feleslegesen).
- A VS2-es szivattyú jó helyen van itt? Ez itt most a hőcserélőtől szivja a vizet és pumpálja az előremenőbe. Nem lenne jobb helyen a hőcserélő alatt, az M3-as helyen? Nem fog fals levegőt beszivni a 21-es tetején lévő légtelenitőből?
- A 11-es termofejet az M4 környékére tenni? Igy a vegyes sem engedne be a hőcserélőbe forró vizet.
- A 27-es túlfolyó bekötése jó helyen történt meg? Nem a VS1 mellett jobbra kellett volna?
- A 20-as cső nem túl szűk keresztmetszetű. Az egyik gázszerelő szerint elég ez, mert a gázkazánban kisebb átmérőjű csövek vannak, a másik szerint ez szűk. Bár a hőmérséklet mérések alapján eljut a 45-50 fok a 4-es előremenőbe (a gyűjtőig).

A kérdéseim a két gázszerelő meglátásaiból adódtak.

Hosszú lett, igyekeztem mindent leirni. Nagyon megköszönném, ha valaki, valakik tudnának ötleteket, tanácsokat adni ha mégsem jó ez a rendszer igy, valamit máshogy kellene átkötni, stb.
(#) Lamprologus válasza mindfucker hozzászólására (») Hé, 10:51 /
 
A vegyeskazános fűtéshez mondanám, hogy puffer nélkül szerintem nem fog mennni! Valószínűlg befűtés után egy idővel már nem fogsz tudni elég hőt elvenni a kazántól, ezért abban csak épp hogy égni fog a tűz ( feltételezve, hogy van egy huzatszabályozó ami mondjuk 80 fok körül lezár).

Jó lenne, ha le tudnád rajzolni a rendszeredet, képekről áttekinteni szerintem elég nehéz!
(#) gulyi88 válasza mindfucker hozzászólására (») Hé, 11:43 /
 
Ez érdekes lesz.
Hőcserélő egyik oldalán a vegyes kazán saját szivattyúval. Hőcserélő másik felén a fogyasztók és a gázkazán, azért onnan hiányzik még ez-az majd, ha be akarsz gyújtani a vegyesbe, addig így is elmegy.

Ha csak annyira meleg vizet küldesz a padló betápnak, mint amit padló előremenőnek szánsz, akkor ez a bekötés alkalmatlan. hiszen fixen a visszatérőhőz keveri a betápot.
Ezért magasabb hőmérsékletű vizet kell bevinni, hogy összekeverve a visszatérővel megfelelő legyen az eredmény. A padló betáp csövek vékonyak.
(#) mindfucker válasza Lamprologus hozzászólására (») Kedd, 11:07 /
 
Szerettünk volna puffert is, de a költségvetésbe nem fért bele sajnos. Készitettem egy ábrát. Ugyan azok a jelölések vannak rajta, mint a képeken.
(#) mindfucker válasza gulyi88 hozzászólására (») Kedd, 11:14 /
 
A hőcserélő másik oldalán is van egy szivattyú. Lehet ide kellenek még visszacsapó szelepek is (M1, M2 helyekre). Egyenlőre egy golyóscsappal lett megoldva hogy a gázkazán felől ne menjen viz a hőcserélő felé. Viszont a vegyes felől lehet hogy mehet viz a gázkazán irányába.

A bekötésen lehet variálni hogy optimálisabb legyen? Egyáltalán mennyire általános ez, hogy az osztó-gyűjtő végén van a szivattyú? Kell-e egyáltalán ide szivattyú, nem elég-e csak a gázkazán szivattyúja, ill. vegyes fűtés esetén a hőcserélő utáni szivattyú?

Nem lenne úgy jobb, hogy a 4-es előremenő az 5-ösbe menne közvetlen, a 6-os visszatérő pedig a 3-asba? A 7-es szivattyú pedig kikerülne? A termofej is kikerülne (a gázkazánt lehet elég jól szabályozni hogy viszonylag állandó hőmérsékletet állitson elő; bár lehet ekkor is kellene valami védelem hogy ne menjen túl forró viz a padlóba ?)

Az inditó hozzászolásomban a kérdéseket jól tettem fel, érthetőek?
(#) Lamprologus válasza mindfucker hozzászólására (») Kedd, 11:16 /
 
A vegyes kazánnál lévő "hőcserélő" az nem egy hidrováltó?
(#) mindfucker válasza Lamprologus hozzászólására (») Kedd, 11:23 /
 
Nem, tudomásom szerint nem. FÉG KN-2 hőcserélő.
A hozzászólás módosítva: Kedd, 11:27
(#) Lamprologus válasza mindfucker hozzászólására (») Kedd, 11:44 /
 
A 7-es szivattyúnál, és a padlófűtésnél úgy rajzoltad az áramlási irányokat ahogy a valóságban vannak?
(#) duarpi hozzászólása Kedd, 11:52 /
 
Üdv,
Véleményetekre vagyok kíváncsi, kettő darad 500 literes puffer egy rendszerbe való bekötését hogyan csinálnátok? Sorba vagy párhuzamosan ez itt a kérdés, a rendszer többi része nem kérdéses. Kiváncsi vagyok milyen érvek szólnak egyik és másik megoldás mellett és ellene. Csatoltam a két változatról készített sémát.
Köszi.
(#) JZoli válasza duarpi hozzászólására (») Kedd, 12:32 /
 
Egyenlőre a soros-párhuzamos kapcsolással nem foglalkoznék, de ha puffert teszel egy vegyeskazánhoz, akkor oda nagyon ajánlatos lenne a kazán visszatérő ágába egy kazánvédő szelep beépítése. Anélkül nagyon kátrányosodni fog a kazánod!
(#) gulyi88 válasza mindfucker hozzászólására (») Kedd, 12:45 /
 
Próbáld ki ahogy mit bír a kazán saját szivattyújával:
Kazán beállít 40-45 fok előremenőre.
Szivattyú 7 letilt és elzár a hollandijában (remélhetőleg van, valahogy el kell zárni az az útirányt).
Törölköző szárító elzár (később ha ígéretes a dolog akkor lehet babrálni vele).
Terfomej maxra nyit, érzékelő, ha kell hidegre tenni.

De azért 7 padlókört egy 16-os csövön megtáplálni, szerintem kevés lesz.
Áramlási sebességeket az osztón nézd, ha elér legalább 2l/min-t akkor még jó is lehet.
(#) gulyi88 válasza duarpi hozzászólására (») Kedd, 12:57 /
 
Szia.
Párhuzamos kapcsolásnál mi fogja biztosítani a tömegáram egyenlő elosztását?
Talán a hideg-meleg sűrűség különbség gravitációsan kiszinkronizálja magát a tartályok között nyugalomban, de aktív szivattyúzott áramlásnál ez lehet nem lesz elég.
Én elsőre sorba tenném, amíg az ellenkezőjéről meg nem győznek.
(#) duarpi válasza JZoli hozzászólására (») Kedd, 13:01 /
 
Persze az lesz, lemaradt csak a sémáról. Továbbra is inkább a soros párhuzamos téma foglalkoztat. Sorosban szerintem előny, hogy kevesebb melegvíz esetén csak az egyik tartály meleg és így kevesebb a hőveszteség (szigetelés ellenére is van valamennyi). Ellene szól a két tartály közti csőben levő áramlási ellenállás ami miatt a difenrenciális szelepet nagyobb nyomásra kell állítani (ez nem feltétlenül baj). E szelep feladata, hogy hideg kazán esetén megakadályozza az áramlást a kazánon keresztül. Párhuzamosnál talán gond lehet a két tartály közti kiegyenlítetlenség, ami a melegvíz mennyiségét illeti, előnye pedig, hogy lehetséges csak egyik tartályt használni külön, a másikat pedig kizárni a körből (ehhez kell egy szelep ami nincs a rajzon).
Ezek mind apróságok szerintem és talán egyik hátrány sem probléma, ezért vagyok kíváncsi van-e valakinek olyan érve ami kizárja egyik megoldást. Én sajnos nem tudok dönteni.
(#) mindfucker válasza Lamprologus hozzászólására (») Kedd, 13:31 /
 
Igen, a valóságban is igy van az áramlási irány. Bár azt hozzáteszem, hogy a gázkazánban is van egy szivattyú, ami gondolom az előremenőbe pumpálja a vizet, a visszatérő felől.
(#) mindfucker válasza gulyi88 hozzászólására (») Kedd, 13:39 /
 
Az osztón (5) az padló előremenő becsatlakozásnál állitólag van egy-egy visszacsapó szelep. Ha a 7-es szivattyút kiiktatom, és csak a gázkazán szivattúja menne, az nem fog működni, mert a padlófűtés csövekből az osztó irányába nem tud folyni a viz.

A kazán most 50 fokon megy, és igy produkál a 8-as hőmérőnél 32 fokot. Próbáltam már feltolni 60 fokra is, ekkor kb. 35 lett a hőmérőnél. A gázszerelő szerint nyugodtan üzemeltessem akár 70 fokon is kazánt, az még jobb neki, mert kevésbé salétromosodik. Ez igaz?

Viszont a termofej max. 60 fok, úgyhogy nem értem ha a kazán 70 fokos vizet hogy tudna tolni a a termofej után??? (Leszámitva a radiátort, mert oda elmenne).

A csőátmérő nem tudom mekkora, de állitólag ezt igy csinálják majdnem mindenhol. Szerelő szerint a gázkazánban amúgy is kisebb átmérőjű csövek vannak.

Áramlási sebesség 2,5 l/perc jelenleg, a 7-es szivattyú 2-es állásban van.

Ja, meg állitólag ezekben a Baxi kazánokban a szivattyúban nagyon kicsi lapát van.

Nem mondom hogy értek ezekhez a dolgokhoz, némi műszaki érzékem van, de nem vagyok fűtésszerelő. Ezek az állitások a gázszerelőnktől származnak.
A hozzászólás módosítva: Kedd, 13:42
(#) VIM válasza gulyi88 hozzászólására (») Kedd, 13:55 /
 
Szerintem ez a típusú osztó-gyűjtő van felszerelve. Az is le an írva, hogy kondenzációs kazánnal nem alkalmas használni. Ha pedig nem kondenzációs a kazán akkor pedig az alacsony hőmérsékletű hőfoklépcső ilyen elváltozást fog előidézni a kazánban. Az padlófűtési osztón az a termosztatikus fej az keverne de nincs az a része bekötve, alul pedig lehet szabályozni (korlátozni) a bypasst. Az előremenő becsatlakozó csőkeresztmetszete rendkívül szűk amit szerintem a szivattyú nehezen tud kezelni, legalább 20mm belső átmérőre volna igénye az osztónak. A termofej nem is tud kinyitni megfelelően, mert nem konstans előremenőt kell szabályoznia. Ha be lenne kötve a bypass rész akkor oda le tudná "ereszteni" a fölös hőt és egyenletes hőmérsékletű lenne a padlókörnek a bemenete szűkítés nélkül.
(#) Lamprologus válasza mindfucker hozzászólására (») Kedd, 14:19 /
 
Na akkor én nem látom mitől kéne jól működnie ennek a rendszernek!
(#) ChoozLee válasza mindfucker hozzászólására (») Kedd, 14:31 /
 
Hidrováltó nélkül bekötni két szivattyút egymás után sajnos nem a jó szakemberre utaló jel.
Az a termofej is bypass nélkül szinte a felesleges kategória.
A kondenzációs kazán kátrányosodásától nem kell tartani, ezek pont alacsony hőfokra vannak tervezve. Nézd meg a leírását, ma már szinte mindegyik tartalmaz olyasmiket, hogy pl. padlófűtés esetén állítsa az előremenőt 38 °C fokra. Ha baj lenne, nem írnák bele.
Általánosságban ez szerintem egy nagyon beteg kapcsolás, hozzáértő gépész nem csinál ilyet.
Az osztóra menő cső valóban lehetne nagyobb (már csak azért is, mert a padlófűtés és a tápcső között nem vélek felfedezni keresztmetszet változást), de az áramlási zaj és az energiafelhasználás növekedése mellett üzemelhet a rendszer ezzel a betáplálási keresztmetszettel is.

De hogy az eredeti problémát nézzük: miért nem megy feljebb a hőfok?
Ha a rajzod helyes az áramlási irányokat is tekintve, akkor azért, mert nem az előremenőt méri a hőmérő, hanem egy visszatérővel kevert előremenőt.
(#) mindfucker válasza VIM hozzászólására (») Kedd, 14:32 /
 
Egy másik szaki igy javasolta.

Köszönöm, hogy megtaláltad a linket. Igen, IVAR-CS osztó-gyűjtő van. Én sajnos eddig nem találtam meg. A kazán kondenzációs. De a szerelő szerint igy működik. Ő már nem hiszem hogy bármin is változtatni fog.

Állitólag lett volna bypass cső is, csak az nem volt benne a csomagban. De szerintük az nem is kell oda.

Azt mondták, hogy a vegyest kb. 50 fokon működtessem, tájékoztattak, hogy kátrányosodni fog igy. Nincsen puffer (egyenlőre).

Ennyire átvertek volna???
(#) gulyi88 válasza mindfucker hozzászólására (») Kedd, 14:58 /
 
1. Igaz, padló betáp csöveit meg kellene cserélni kazán üzemhez.
2. Fogalmam sincs,de valószínűleg igaz lehet, hiszen ha nem kondenzál le, akkor nincs ami rohassza belülről a kazánt. Cserébe bukod kondenzáció hozta kb +10% hatásfokjavulást
(már, ha kondenzációs fajta a kazán).
3. termofej a szivattyú 7 utáni hőmérsékletre reagál nem arra ami a termofejbe belemegy.
4. nem mindegy hogy 1 méter vagy 20 méter 16-os csövön kell a kazánszivattyúnak nyomni a vizet.
5. Ha a termoszelep fullra nyit, akkor is megmarad az osztón az áramlási sebesség?
6. akkor a 4.pont vastagabb cső még inkább indokolt.

Egyre inkább nem tetszik ez a kapcsolás, kevés betáppal tud menni, amiből követezik, hogy az a kevés viszont magas hőmérsékletű kell legyen. Bár én sem értek hozzá
(#) mindfucker válasza gulyi88 hozzászólására (») Kedd, 15:13 /
 
A 16-os cső max. 2 méter hosszú, az aljzatbeton alatt megy, igy cserélni már nehézkesebb (tekintve hogy idén lett csinálva). Max. a falon oldalt elvezetni, kb. 4 méter lenne.

Leszerelem a termoszelepet, megnézem akkor az áramlási sebességeket.
(#) mindfucker válasza gulyi88 hozzászólására (») Kedd, 17:17 /
 
Tévedtem, 2 l/m mutatnak a mérők, 50-re van kinyitva a termofej. Ha elzárom teljesen, akkor felmegy 2,5 l/m-re. Ha kinyitom teljesen, vagy ha lecsavarom, akkor is 2 l/m-et mutatnak.
(#) dB_Thunder válasza mindfucker hozzászólására (») Kedd, 18:15 /
 
Nekem egy Bosch Condens megy áramlásszabályzott osztógyűjtővel, radiátorokkal, SAJÁT szivattyújával! A vegyest még nem kötöttem vissza..
(#) VIM válasza mindfucker hozzászólására (») Sze, 8:38 /
 
Ez egy 16-os alpex cső csatlakozó pressz idom. Jól látszik, hogy a belső átmérő még jobban leszűkül ha csatlakoztatni kell az ilyen típusú csövet. Ez a cső nem alkalmas ilyen feladatra ahol a tömegáram fontos a hőmérséklet megfelelő átadásához, közvetítéséhez. A kazán szivattyúja az maximális fordulaton kell hogy menjen a HMV és a padlókör plusz a radiátorok kiszolgálása miatti teljesítmény igény miatt de a padlóköri szivattyúnak pont fordítva a legkisebb fordulaton kell működnie a tömegáramok miatt. Ha lenne bypass cső beépítve, (és a csövek keresztmetszete is megfelelő volna) biztosan kedvezőbben alakulnának a hidraulikai viszonyok. Amit a kazán szivattyúja "odatolna" az osztó-gyűjtőhöz azt a termofej le tudná szabályozni megfelelő hőmérsékletűre a felesleget a bypasszon visszadná a kazán felé a padlóköri szivattyú pedig "nyugisan" levenné onnan amire szüksége van körök kiszolgálához.
(#) mindfucker válasza VIM hozzászólására (») Sze, 10:11 /
 
Megmértem a csöveket, igaz csak a külső átmérőt tudtam. A gázkazánból az előremenő egy 22mm-es külső átmérővel rendelkező Viega. Az ösztó előtti fehér boritású pedig 20mm-es.

A csövet biztosan ki fogjuk cserélni, többen is javasolták. Bypass cső is be lesz épitve. Puffertartály is tervben van, de arra még szűkös a keret. (Egyébkén reálisan kb. mennyibe kerülhet puffertartályt beépiteni mindenféle csövekkel, idomokkal, stb... Hozzáteszem, hogy sajnos a kazánházunk kicsi hozzá, ezért egy emelettel feljebb kell vinni a tartályt, kb. 2,5 m).

Az a bosszantó, hogy ez egy vadi új rendszer, és nem értem hogy miért nem lehetett jól megcsinálni... (a puffert leszámitva). A szerelő mondta nekem, hogy a vegyes tud igy is működni, csak kb. 50 fokra állitsam a huzatszabályzót.

Tegnap átbogarásztam az eredeti árajánlatot. Ott még szerepelt benne hidrováltó, és Ferro osztó-gyűjtő. Ehhez képest hidrováltó nincsen, az osztó-gyűjtő pedig másfajta lett.
(#) VIM válasza mindfucker hozzászólására (») Sze, 14:23 /
 
A 22mm-s rézcső az megfelelő de az alpex belső átmérője az már csak 16mm lesz és még ebbe jön bele pressz idom ami újabb 3mm mínusz, a végén 13mm marad. A spirex hőcerélőnél is figyelj majd oda a keresztmetszetekre, mert ott az a lényeg, hogy azzal az átmérővel kell csatlakoztatni a csöveket (és nem a hollandereket) ami a csatlakozóknál meg van adva, különben nem teljesülnek a kilówattok. A mostani felálláshoz talán előnyösebb volna egy hidrováltó a padló és radiáor körök szétválasztásához a két szivattyú miatt, mert a visszacsapó szelepes dolog nem volna célravezető. A megfelelő méretűt csak szakember tudná megmondani hogy melyik és milyen volna jó neked.
Következő: »»   92 / 92
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem