Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » ZC-18 kazán
 
Témaindító: szabó valéria, idő: Feb 3, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   19 / 19
(#) starttrend válasza carlo111 hozzászólására (») Szept 29, 2018 /
 
köszönöm szépen a válaszod! A szivattyú forgásának ellenőrzésére nagy jó kütyüm van..
Grundfososok adtak egy kis műanyagot aminek a végén van egy piros/fehérre színezett mágnes. Ha azt oda teszem a tengelyhez akkor mutatja a forgását.. (a mágnes is forog ha forog a gép..)
(#) zoszka válasza starttrend hozzászólására (») Szept 29, 2018 /
 
Az csak a mágneses teret figyeli.. Ha kap áramot a szivattyú, de áll, akkor is forog.
(#) starttrend válasza VIM hozzászólására (») Szept 29, 2018 /
 
Ha lengedek vizet (tehát többet mint amit a radiátorok magukon átengednek), a láng beindul, ugyhogy valószínű nem állt be teljesen a rudazat, csak nagyobb nyomáskülönbség kell a működtetéséhez mint normális lenne. A vízáramlás biztosító és a kombinált gáz szelep nekem ugy tűnik egybe van építve. Nem lehet esteleg befujni valahol csavarlazító spray-t hogy könnyebben járjon a membránt és a szelepet összekötő rúd...?
(#) starttrend válasza zoszka hozzászólására (») Szept 29, 2018 /
 
igen, azt gondolom igazad van. Mindenesetra a radiátorok gyorsan melegednek ha a főláng elindul, ami ugy gondolom nem történne meg, ha a keringető szivattyu nem működne.
(#) VIM válasza starttrend hozzászólására (») Okt 2, 2018 /
 
A vízcsapházban (vagy nevezzük hidroblokknak) van egy membrán ami ezt a rudazatot működteti, ami pedig a főégő gázcsapját nyitja és ezt a membránt egy rugó ereje segíti határozott helyzetbe átállni. Ha ez eltörött, elkorrodált akkor nincs ami az áramlás, nyomásesés kialakulását határozottá tegye és nem vagy jelentős nyomásesés okozásakor hajlandó csak működni. A vízház a nyakánál van felfogatva a gázszelep alá a nyakrészénél két-három csavarral. Ha ezeket kitekered és lecsatlakoztatod az impulzus csöveket akkor kivehető az egész blokk és szerelhető (persze előtte le kell engedni a kazánból a vizet).
(#) starttrend hozzászólása Okt 3, 2018 /
 
szi VIM, kösz szépen. Végülis nem áramlással oldottam meg, hanem a két külön lakásba amit a kazán fűt betettem egy-egy szoba termosztátot - a kettő egyszerre szabályoz. (nem ideális tudom én is, de ha valakinek melege van, bármikor elzárhatja a radiátorát, illetve mindegyik radiátoron van saját thermosztát, azok ugyis leszabályoznak.. (egyenlőre ugy tűnik működik..) Most így tél előtt nem állok neki szétszedni, de kösz az infort..
(#) Balinthadnagy hozzászólása Okt 21, 2018 /
 
Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem! Van egy FÉG C-24 gázkazánom. A kazán alján lévő potméter 60 C°- nál szokott lekapcsolni, a szobatermosztát pedig fennt van a lakásba az is rendben van. Nem volt hozzá piszkálva, nem lett kicserélve semmi, nincs szétgányolva. Zárt rendszer, tágulási tartály nyomásórája 0,9 atmoszférát mutat jég hideg rendszernél. Üzem melegen, olyan 50-60 C°-os víznél 1,9-2 atmoszféra.
Pár napja ha a hőfokszabályzó leold, akkor a főégő nem áll le teljesen. Visszacsökken a láng, de tovább ég, a radiátorok pedig felforrósodnak.

Nem hinném, hogy olyan nagy problémája lehet, mert elég egyszerű lélek. Ma, hogy elkezdtem próbálgatni vele a fűtést a kazántesten található potméterre nem vette a leállj parancsot, az égőn a láng lecsökkent, de tovább égett. A szobatermosztáttal le tudtam kapcsolni teljesen. Mondjuk tegnap pedig azzal se. Kérdés, hogy találkozott-e már valaki hasonlóval?

Köszönöm!
(#) Gafly válasza Balinthadnagy hozzászólására (») Okt 21, 2018 / 1
 
Nem elektromos problémának tűnik, de nem értek hozzá...
(#) konop válasza Balinthadnagy hozzászólására (») Okt 22, 2018 /
 
Szia,

Ha a nyomás így fel megy, akkor a tágulási tartály cserés lehet. 6-8 év alatt tönkre mennek.
Elöször ezt cserélném ki egy számmal nagyobbra, mint a mostani.
Ha ettöl nem javul meg, akkor a szelepszár nem tud mozogni valamiért rendesen.
(#) gyuszo válasza konop hozzászólására (») Okt 22, 2018 /
 
Inkább az utóbbi, a szelepszár szorul a vízarmatúrában.
(#) zoszka válasza gyuszo hozzászólására (») Okt 22, 2018 /
 
Az mi?
(#) gyuszo válasza zoszka hozzászólására (») Okt 22, 2018 / 1
 
Melyik mi ?
Az a kiálló szelepszár, ami a vízarmatúrában van mozgatja a gázszelepet és ha ez megszorul, akkor égve marad a láng, mivel így az nem tud zárni. Ilyen egyszerű.
A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2018
(#) gyulank hozzászólása Nov 28, 2018 /
 
SC-24 kazánnál hogy kell bekötni, és beállítani a C-24-es visszaáramlás érzékelőt? Hogy kell lejjebb venni az őrlángot? Miért bugyborékol, ha nincs legalább 2 radiátor megnyitva?
(#) vision61 válasza gyulank hozzászólására (») Nov 28, 2018 /
 
Szia!
Az SC-24-ben is van gyárilag füstgáz visszaáramlás érzékelő, minek bele még egy másik? Az őrláng valószínűleg ebben sem állítható, csak fúvóka cserével.
Bugyborékolás lehet a rendszerben lévő levegőtől, vagy esetleg azért, mert a kazántestben gyorsan felmelegíti a vizet. (lerakódás, elégtelen keringetés miatt.)
(#) gyulank válasza vision61 hozzászólására (») Nov 28, 2018 /
 
Csak úgy hülyeségből, mert jobban tetszik. A régi kigyulladt, újat vettem. Mert eltört, és ezért nincs, és csak C-24-eshez valót tudtam venni. És lehet hogy nem véd semmit csak dísznek van benne. Áramlásérzékelőt sem tudtam venni bele, pedig az is rossz. Az őrláng a régiben kisebb volt. 6 és fél radiátor van én ebből csak 1-1,5-et akarok használni, a réginél ez nem volt gond, ebben bugyborékol, de ha több meg van nyitva akkor nem. De ennél ilyenkor nem úgy bugyborékol, hogy néhol csörgedezik egy kis levegő, hanem a tágulásiba is hangosan felbugyborékol, és sose fogy el. A légtelenítő szelepről a sapkát levettem, csak annyira tettem vissza, hogy épphogy rajta legyen.
(#) gyulank hozzászólása Nov 28, 2018 /
 
Esetleg mivel a hőmérője is össze-vissza mutat, mert műanyag bevonatban van ugyanúgy, mint a vezérlőérzékelő, míg a régiben egyik sem volt műanyagban, és rendesen mutatta, nem melegedett kikapcsolás után, nem lehet, hogy a műanyag burok miatt nem kapcsolja ki elég hamar a gázt, és felforr a víz, és a gőz bugyborékol ki, ezért nem fogy el, és ezért csak akkor csinálja, ha csak egy radiátor van, mert többnél lassabban melegszik, és van ideje a műanyagnak átvenni?
(#) Cosmo020 hozzászólása Dec 10, 2018 /
 
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni most költöztünk be a házunkba es fég cirkó van a falon fűtés gyanánt de 22 fokra van állítva volt má nálam szerelő at nézte de nekem nem tetszik a hang amit ki ad mellékelek egy videót hogy hat ha valaki meg tudja mondani a hiba okát
Előre is köszönöm
fura hang
(#) zolika60 válasza Cosmo020 hozzászólására (») Dec 10, 2018 / 1
 
Azt gondolom vízköves a hőcserélő. De én nem értek hozzá.
(#) Jzsolt79 hozzászólása Feb 10, 2019 /
 
Üdv,

A kazánunkban most cseréltem kazántestet. Minden szép meg jó, csakhogy a régi kazántesten ez a sarus felcsavarozható sztemco volt, és a rögzítő konzol meg is volt a csövön. Viszont az új kazántesten nincs ez a rögzítőkonzol. Próbáltam sufnituninggal egy vékony acéllemezből csinálni neki egy rögzítő gyűrűt, frankón fel is lehetett erősíteni, csakhogy ha annyira meg van feszítve, hogy ne mozduljon el a csövön, akkor folyamatosan bontja a termoáramkört. Namost létezik valami átalakító, ami EZ lenne. 2 kérdés:
1. Ez ugye pont ennek a sarus sztemconak az átalakításához készült, hogy aztán a csőre ezzel rá lehessen rögzíteni?
2. Próbálok rájönni, de ezt hogy a fenébe kell a vízcsőre rögzíteni?

Előre bocsátom, hogy amúgy közöm nincs a fűtés és kazánszereléshez, de szerencsére ez a kazán egyszerű, mint egy vasgolyó, úgyhogy némi józan paraszti ésszel és logikai érzékkel rá lehet jönni erre-arra
A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2019
(#) VIM válasza Jzsolt79 hozzászólására (») Feb 10, 2019 / 1
 
Szia! Ezzel a stemco rugóval. Igen az a sárgaréz közdarab biztosítja a felületi felfogatást a csőre. Az a mostani tűzősarus stemco érthetetlen, hogy miért érzékeny a felfogatás feszességére, mert a leszorítása az érzékelő felületénél fogva van leszorítva aminek attól nem volna szabad deformálódni.
(#) Jzsolt79 válasza VIM hozzászólására (») Feb 10, 2019 /
 
Köszönöm!

Igen, én se vágom, hogy miért, de ha teljesen lazán van, vagy egyáltalán nincs rögzítve, tökéletesen zár, csak hát akkor ugye értelmét veszti. Sőt, ha csak annyira van leszorítva, hogy még enyhe mozgatásra, rányomásra nem bont, az is elég neki, hogy a keringő forró víztől a kitáguló cső szorítson rajta és már bontja is a kört. Na mindegy végül is ezzel az átalakítóval remélem meg lehet oldani, úgyhogy ezen már túl sokat nem agyalok
(#) VIM válasza Jzsolt79 hozzászólására (») Feb 10, 2019 /
 
Szerintem ha ilyen stemcot veszel azzal sem követsz el nagyobb hibát, mint azzal az átalakítóval. Ez a régi jól bevált stemco még nekem is van egy belőle. Ez is 95C fokos határértékű.
(#) Jzsolt79 válasza VIM hozzászólására (») Feb 11, 2019 /
 
Ezt is nézegettem, csak hát a termoelem is ugye sarus csatlakozású azt meg erre nem lehet ráhúzni, azzal meg már tényleg nincs kedvem sufnituningolni
Egyébként ma délután megvettem az átalakítót meg a rugót, összedobtam - egyébként erre az átalakítóra sem szabad csontra ráhúzni mert ugyan az a jelenség... - csőre frankón fekszik, ki is lett próbálva, kb 95 fokon bont, úgyhogy most fasza a gép. így megúsztam 1200-ból
Következő: »»   19 / 19
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu