Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » CRT monitor javítás
 
Témaindító: szgabor, idő: Jan 26, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   4 / 5
(#) IzLuCSi hozzászólása Aug 13, 2018 /
 
Sziasztok

Van egy hp v7550 elvileg jó crt monitorom. Csak a tápot kötöttem rá és bekapcsoltam. Meg jelent a monitor közepén egy pöty ami egyre világosabb lett. Kikapcsoltam és újra vissza megint a pöty jelent meg majd eltünt és utána folyamatossan katogott.
Szétszedtem és az eltérítő tekercsek csatlakozója kicsúszott. Vissza dugtam de még mindig ha bekapcsolom csak folyamatosan kattog. A monitor bekapcsoló gomb alatt pedig nem világit a lámpa.
Mi lehet a baja? Hogyan lehet meg csinálni?
(#) Near hozzászólása Nov 12, 2018 /
 
Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni. Teljesen amatőr vagyok a dologhoz, annyit tudok, hogy elvben hogy működik a dolog illetve hogy a sorvégről lejövő anód fesz sokáig a csőbe marad ki kell sütni.
Na jó talán valamivel többet, de szakember nem vagyok. Adott egy réges régi, talán 15 éves mercury monitor. Első nem 800x600 as monitorom, szép emlék, szeretném megmenteni. Jelenleg ugyan működik, de néha hangos, szikrázó hangot ad, ekkor villan egyet a kép. Ezen kívül, más baja nincs. Ez lehet forrasztási hiba? Én egyből sorvégtrafóra gondoltam ami gondolatom még meg van, de gondoltam megkérdezem, hátha csak valami ilyen problémám van, és nem kell trafót cserélnem. Aktív használatban nincs a monitor, pusztán a home szerveremhez controll monitornak jó lenne. Előre is köszönöm!
(#) Endre22 hozzászólása Jún 11, 2019 /
 
Sziasztok!

Van egy kicsi CRT TV-m, amit szeretnék rendbe hozni kicsit.
Tudom elavult technológia, és nem is mindennapi használatra akarom, hanem retrózásra, régi konzolokhoz.

Három probléma van vele:

Az egyik, hogy cicergő (van ilyen szó egyáltalán? ) hangot ad ki. Nem hangos, de odafülelve hallható. Arra tudok gondolni, hogy elfáradt elkók miatt lehet. Tervezem a cseréjüket, csak van benne vagy 40 db