Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 135.6 kHz-es HGA22 vevő

Témaindító: zenetom, idő: Dec 31, 2025
Témakörök:
Lapozás: OK   7 / 7
(#) sdrlab válasza zenetom hozzászólására (») Márc 12, 2026 / 1

Igen, valahogy úgy )
(#) k81zoty válasza sdrlab hozzászólására (») Márc 12, 2026 /

Magyar websdr-ken látszik a jel. Meg az a terv hogy összerakok raspberry-vel egy fake adót. Ilyen számtalan van a neten
(#) zenetom válasza k81zoty hozzászólására (») Márc 12, 2026 /

Nem is a jelerősség ott a gond szerintem hanem a borzasztó pici löket. 162 kHz-hez képest a 6 Hz, azt szép munka demodulálni. Bár én kezdő vagyok e téren.
(#) sdrlab válasza k81zoty hozzászólására (») Márc 12, 2026 /

Nem a térerő a fő nehézség, bár az is kb a DCF77-el vetekszik, ami önmagában szép teljesítmény lesz, hanem a kis modulációs mélység, ami kb egy nem túl stabil oszcillátor zajával vetekszik ))
(#) k81zoty válasza sdrlab hozzászólására (») Márc 17, 2026 / 1

Sikerült úgy módosítanom az algoritmust, hogy a lehető legkisebb jelnél is működik a detektálás (a 2. fokozatú erősítőt teljesen kikapcsolva, ADC-n ±80 digit 12 bites ADC-vel). Detektálja a HGA22-őt szinte antenna irányérzékenység nélkül.

Frissült a GitHubon a HW és a SW is.

Szkópon a DCF49 -39 is egyértelműen látszik, ugyanazzal az antenna-csatolással. A 162 kHz is egyértelműen kivehető.

Ha érdekel valakit, készíthetek majd szkópképeket.

Az ALS162 nem FSK-val van kódolva, hanem fázismodulációval. Nem összekeverendő egy 6 Hz-es FSK szoftveres detektálásával. Kódolása egyébként nagyon hasonló a DCF77-hez, csak míg a DCF77-et 50 kW-tal sugározzák (kb. 1500 km távval), addig ezt 800 kW-tal (kb. 3500 km).
(#) sdrlab válasza k81zoty hozzászólására (») Márc 18, 2026 /

Nem állította senki sem, hogy FSK a moduláció..., csak azt, hogy értelemszerűen átjárás van a fázis-frekvencia modulációk között, és a kb 6Hz FSK a fázismoduláció mellékhatása!