Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   241 / 241
(#) nagysasy válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Dec 5, 2018 /
 
Az ic uc3842. Eddig eljutittam én is hogy zárlat van. A fet 7x28ar fqpf.
(#) Chipmunk1960 válasza nagysasy hozzászólására (») Dec 5, 2018 /
 
Ki kell venni a FET-et, s kimérni a lábait, lehetséges a diódák közül is elszállt, mert 1N4007 lehet talán, azok 1 A-esek. Az Ic a FET meghajtó, ha a G láb /bal szélső/ valamelyik másikkal zárlatban van akkor gyanús, hogy az is repült. A FET ez nem bírtam beazonosítani, de egy IRF830 elég lesz oda.
(#) erbe válasza nagysasy hozzászólására (») Dec 5, 2018 /
 
Az FQPF... nagyon jó FET típus. A számokat vagy nem jól olvastad, vagy nem az értékelhetőeket írtad le. "7" = 7A. Bármilyen 6-10A 600 V-os FET már megfelel erre a feladatra.
(#) Alkotó hozzászólása Szo, 22:44 /
 
Van egy régen készített töltőm is, aminek jelentős tartalékai vannak. Ennek a 20 A-es folyamatos áram nem okoz semmilyen gondot. Akkora diódák vannak benne mint egy borosüveg dugója, és a bekötő kábelei ceruzavastag sodratból készültek.
Ennek egy mutatós árammérője volt, ami a kimeneten folyó áramot kielégítő pontossággal mérte. Ezt most kicseréltem egy olcsó, univerzális kijelzőre, ami egyszerre méri a töltő kimeneti kapcsainak a feszültségét, és a kimeneten folyó áramot. A felszabadult helyre egy hálózati kapcsolót, és egy csatlakozót is beszereltem, ami a régi változaton nem volt.
A műszer jellegéből és a bekötés módjából adódóan, lekapcsolt töltő esetén az akkumulátor kapocsfeszültségét mutatja az új mérőegység.
(#) Chipmunk1960 válasza Alkotó hozzászólására (») Vas, 16:40 /
 
Szeretem ezeket a kis műszereket, van 50A -es külső shönttel is. Régen, még nem sajnálták az anyagot a trafóból, egyebekből, meg a rézvezetéket. Most a 3000W os porszívónak akkora a motorja, mint a 300W -os Rakétának volt anno. Nem is csoda, ha a második teli porzsák után jön belőle a tűzcsóva!
(#) Alkotó válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Vas, 20:25 /
 
Ez a kijelző csoport vitathatatlanul ideális egy töltőbe. Az egyszerre megjelenő feszültség és áram nagyon hasznos információ lehet, ha valaki tudja értelmezni azokat.
Az élettartamról még nem tudok nyilatkozni, de az ára szinte értelmezhetetlenül alacsony. Nekem egy kicsit trükközni kellett a bekötéssel, mert ebben a töltőben csak diódák vannak, ezért lüktet az egyenfeszültség, ami nem ideális táplálás a műszernek. Ha az akku már rajta van akkor helyre áll a rend, de én azt akartam nélküle is jól működjön.
(#) nagysasy hozzászólása Sze, 17:49 /
 
Köszi mindenkinek a segítséget a töltő meggyógyult. 2 db 1N4007 ment el benne.
(#) nagysasy hozzászólása Sze, 17:53 /
 
Alkotó kollégát kérdezném a módosult Accu-Mat ledjeinek a jelentéséről.
A zöld gondolom az üzemjelző a sárga ahogy irtad hibajelző mi a piros led?
(#) Alkotó válasza nagysasy hozzászólására (») Sze, 19:28 /
 
Egy működési állapot jellemzésére többféle kifejezést is találhatunk de az "üzemjelző" egyáltalán nem találó elnevezés.
A LED-ek közül a zöldet én "TÖLT", a pirosat "NEM TÖLT", a sárgát pedig "HIBA"-ként feliratoznám. A nyomógombok közül a zöld a START és a piros a STOP felirattal jellemezhető. Így talán a funkciót is elmondtuk de néhány példát felsorolnék.
1. Bekapcsoláskor akkumulátor nélkül a piros és a sárga világít. NEM TÖLT és HIBA is van mert a kapocsfeszültség kisebb mint 9,5 V.
2. Ha csatlakoztatod az akkumulátort, akkor a sárga kialszik, hiszen a hiba megszűnik, tehát csak a piros marad világítva.
3. Ekkor a START gombbal a töltés elindítható, amikor a piros kialszik, és a zöld világítani kezd, mert TÖLT.
4. Ha mondjuk fordított polaritással kötöd be az akkut, akkor a HIBA nem alszik ki, és ekkor hiába nyomkodod a START-ot, nem indul el a töltés, marad a piros világítva.

A LED-ektől függetlenül az én töltőmön a főkapcsoló világítós, és az jelzi a ki-be kapcsolt állapotot.
A hozzászólás módosítva: Sze, 19:29
(#) svan456 hozzászólása Sze, 23:10 /
 
Üdvözlöm az alkotókat!
Sajnos nem tudtam elhajolni elég gyorsan és egy szétszedett aksi töltőt dobtak utánam amit fel kellene élesztenem. (jön a hideg a csillag garázsban)
Ami biztos az hogy csak a trafója van meg egy nem gyári, barkács gyártású házban lógó vezetékekkel. A Trafó T4.2558.15 orosz gyártmányú lehet.
Az volna a kérdésem hogy valakinek nincs meg véletlenül a trafó csatlakozói alapján a tekercselési ábra? A jelenlegi verzióban azt sem tudom hogy melyik a primer és melyik a szekunder körök.
A neten nem találtam trafó kapcsolást de valószínűleg egy ilyen töltő lehetett a donor.

kép a trafóról
(#) tbarath válasza svan456 hozzászólására (») Sze, 23:16 /
 
A szekunder vezetékének kellene vastagabbnak lennie. De ellenállásmérővel menj neki, az sokat elárul.
(#) nagysasy válasza Alkotó hozzászólására (») Csü, 8:02 /
 
Köszi a választ. Csak az előlap tervezéséhez kellettek a ledek jelentései a feliratok miatt. Köszi mégegyszer.
(#) Tyutyu 49 válasza svan456 hozzászólására (») Csü, 18:35 /
 
Ez egy ruszki gyártású nem barkács töltő! A trafója primer szabályzású. Ha meg van a 230V.-os kivezetése akkor az előlapi kapcsolóval tudod szabályozni a töltő feszt.és ezzel az áramot is. Meg kell a két legvastagabb kivezetést keresni a trafón.Ezek mennek az egyenirányítóra.Ez után fogsz egy multit.és el kezded méregetni.Ahol az ellenállás a legnagyobb az lesz a legkisebb fesz. /6V/.Így tovább végig lehet keresgetni.Türelem játék,de nem reménytelen. Azt azért még tudnod kell,hogy ezeknek a töltő kábelja ellenállás huzalból volt.
(#) hg6dab válasza svan456 hozzászólására (») Csü, 19:37 /
 
Ahogy Tyutyu is írta a töltő kábel ellenálláshuzalból volt.Ha az nincs meg a legkisebb fokozatban is túltölti az akkumulátort. Elé kell rakni egy szabályozó áramkört. A mellékletben találhatóhoz néhány fórumtárs részéről (pl. kokozo ) van alternatív panel terv is.
A hozzászólás módosítva: Csü, 19:38
Következő: »»   241 / 241
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu