Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   231 / 231
(#) Gafly válasza szs hozzászólására (») Júl 11, 2018 / 1
 
Idézet:
„Hogyan tud nagyobb feszültség kialakulni a kimeneten a bemenőnél?”

Rajta van a kimeneten az akkumulátor, és valaki kihúzza a konnektorból?
(#) szs válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Júl 11, 2018 /
 
Köszönöm, de nem vásárolok
Biciklit is vehettem volna, de megcsináltam. Kérdezősködtem akkor is, mert nem csináltam még semmi olyat előtte. Egy évig tartott így, de kész lett.
Most ebben a témában is sokat olvasgatok, és most kérdezősködök.
Szeretek hobbizni.
(#) szs válasza Gafly hozzászólására (») Júl 11, 2018 /
 
Tényleg...!
És tanyán lakom, itt még mindig előfordulnak áramszünetek
Köszönöm!
(#) proli007 válasza szs hozzászólására (») Júl 11, 2018 / 1
 
" a reverse dióda a kimenő és a bemenő láb közt végül is milyen nagyobb feszültség ellen van? "
A nagyobb feszültség megtévesztő kifejezés. Ha a stabilizátor kimenetén nagyobb a feszültség, mint a bemenetén, akkor a belső áramkörökbe visszafelé folyik áram. Mivel a normál esetben zárt PN átmenetek, most nyitóirányban vannak. Ezért káros belső áramok alakulhatnak ki a kis áramú részben. Ha reverez dióda van beépítve, akkor normál állapotban az zárva van, ha pedig a kimenti feszültség a magasabb, kinyit a dióda. Így a stabi bementi feszültsége csak 600mV-al lehet alacsonyabb, mint a kimenet. Így a PN átmenetek a nyitás határán vannak, de még nem nyitnak ki. (De nem is kell aksi, elég ha a kimeneten egy nagyobb kapacitású kondi van, mint a bemeneten. Az jobb kérdés lenne, hogy miért nincs ez gyárilag beintegrálva.. )

"Hogyan tud nagyobb feszültség kialakulni a kimeneten a bemenőnél?"
Kétféle képen is, bár a kettő ugyan az. Mert ha a hálózati feszültség kimarad, az aksiban még meg van a feszültség. Ha nincs szűrés, a hálózat minden félperiódusban nullára csökken.

Az adatlapi kondenzátorok, a gerjedésgátlás miatt vannak alkalmazva, nem a táp szűrése miatt. Tehát nem "maradhatnak", hanem szükségszerűek. (Egyébként nem minden stabilizátor egyformán gerjedékeny, az érzékenyebbek a negatív stabik, a belső áramköri kialakítás miatt.

Annyira nem böngésztem át az adatlapot, de Te megteheted..
(#) szs válasza proli007 hozzászólására (») Júl 11, 2018 /
 
Köszönöm ismét, most már ez is világos. Hogy pont erre nem gondoltam, pedig itt heti rutin egy-egy pár másodperces (néha hosszabb is) áramkimaradás.
Ezt a 0,6V-ot meg igyekszem megjegyezni. Bár, az is elég: ne hagyjam, hogy kisebb lehessen a bemenet.
A kis kondenzátorokra vonatkozó kérdés inkább az lett volna, hogy kell-é változtatni az értékükön az adatlaphoz képest. De a válaszodból úgy értem, nem kell.
A hozzászólás módosítva: Júl 11, 2018
(#) proli007 válasza szs hozzászólására (») Júl 11, 2018 / 1
 
Általában nem kell. Nagyobb lehet, de kisebb nem az értéke. (De nem a nulla és a végtelen között.)
(#) Gj hozzászólása Júl 28, 2018 /
 
Sziasztok!

Készítettem egy kapcsoló üzemű tápot, ami egy 12V-os (4Ah-s) akkumulátorról hajt egy eredetileg hálózati áramú Hi-Fi-t.
Minden szuperül működik, amíg az akkumulátor töltője (Ami ez itt: Bővebben: Link) el nem kezd tölteni. Töltés közben a Hi-Fi hangfal kimenetén ugyanis megjelenik az a zavar, amit a töltő a 12V-os akksi töltésével okoz, illetve visszhang szerű, erősödő kattogások is vannak néha. (Utóbbin kicsit segít, ha megfogom, vagy leföldelem az akksi földjét.)


Próbáltam már kondenzátorral simítani és induktivitást sorba kötni vele, de nem használ.

Mit lehetne tenni, hogy ne kerüljön ki a zaj a hifi kimenetére?
(#) Chipmunk1960 válasza Gj hozzászólására (») Aug 1, 2018 / 1
 
Szia,
1. Az a töltő túl nagy ahhoz a kis akksihoz.Idővel ki fogja nyírni.
2. Próbálkozz a legegyszerűbbel, trafó Greatz, Lm317+ szűrés.
(#) Gj válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Aug 1, 2018 /
 
12Ah-tól 100Ah-ig írják a töltőt.

Ha veszek még 2db 4Ah-sat és párhozamosan melléteszem a mostaninak, az megoldja a problémát?
Van rá esély, hogy a zavaron javít?
(#) tbarath válasza Gj hozzászólására (») Aug 2, 2018 /
 
A párhuzamosan kötés elég veszélyes, már maga a kötés. Ha csak tizedvoltos eltérés is van (terhelten) a az akkuk között, akkor nagyon gyorsan nagyon komoly áramok tudnak folyni az egyik akkuból a másikba.
(#) Gj válasza tbarath hozzászólására (») Aug 2, 2018 /
 
Ha egyenlő szintre töltöm őket, majd utána összekötöm, akkor a későbbiekben már nem lesz probléma, ha végig párhuzamosítva lesznek használva, nem?
(#) tbarath válasza Gj hozzászólására (») Aug 2, 2018 /
 
Nem tudom. Mindenesetre 1-2 4Ah-s akku árából egy egész korrekt DC töltőt is tudsz építeni szerintem
(#) ferci válasza Gj hozzászólására (») Aug 2, 2018 /
 
Ha egyszer feltöltöd mindet ugyanarra a feszre, attól még nem biztos, hogy a kapacitásvesztésük miatt ( folyamán ) ugyanolyan állapotúak lesznek.
A hozzászólás módosítva: Aug 2, 2018
(#) Chipmunk1960 válasza Gj hozzászólására (») Aug 2, 2018 /
 
Az lehet, nekem is van ilyen, csak a 10 A-es változat, de ha a kis akksit teszem rá, abba is elkezdi 9,5A -el pumpálni az áramot, azt pedig azok a lemezek nem fogják sokáig tolerálni. Mivel ez akksitöltő, s nem tápegység nincs a végén olyan kemény szűrés, mert nincsen szükség rá. Akkor már jobban jársz, ha egy bontott PC tápot raksz rá, van amelyikben belül van is poti, lehet a kimeneti feszt kicsit korrigálni. Ha nincsen a visszacsatolás ellenállásával lehet játszadozni.
Megoldás lehet még egy szűrőtag beépítése, 4-5db 1000u/25V min, 100nF tekercs 100nF, a töltő után.
A hozzászólás módosítva: Aug 2, 2018
(#) Epu2 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Aug 3, 2018 /
 
Üdv! Ezzel próbálkozott, hiába. A kimenetre egy zavarszűrő blokkot kellene kötni, ami bírja a 10 A-t. Kondenzátorok, fojtókból állót. Na persze a földelés bekötésével. De! Ezen az áron, építhet egy zavarmented töltőt, lásd tbarath javaslatát, de akár egy 12V 1 A-es, trafós tápot. Annak feszültsége magasabb, miközben csökken a töltőáram.
A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2018
(#) Gj válasza Epu2 hozzászólására (») Aug 3, 2018 /
 
Épp most rendeltem pár alkatrészt egy új táphoz.

Egy régi laptop töltőre (19.5V, 3.42A) akarok rá tenni egy 14.4V-os feszstabot. A tápban alapból van OC és OV védelem, így csak egy LM338, egy dióda és pár kondi lesz rajta, meg ha kell, akkor L tag is szűrőnek, bár nem hiszem, hogy a laptop táppal ilyen gond lenne.

3db 4Ah-s akksit fog tölteni.
A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2018
(#) meszi_1985 hozzászólása Aug 8, 2018 /
 
Sziasztok!
Szeretnék venni egy akkutöltőt gépkocsi akku töltésére, 15 ezer körül szánnék rá.
Ha belefér ilyen túltöltés-, zárlat-, és fordított polaritás elleni védelem legyen benne, néha jól jönne ha tudna bikázni is.
Tipust esetleg linket tudnátok írni nekem? Köszönöm szépen!

Még annyi hogy egy Hetra hegesztőt használtam erre a célra régebben, de az mostanában 16,5-17,5 voltokkal tölti az akkut multiméter szerint, valaki egyszer azt mondta hogy ez azért van mert megemelkedett a hálózati feszültség és le kellene tekerni a trafóról 1-2 menetet és jó lenne. Ez igaz lehet ebben a formában? Köszönöm!
(#) granpa válasza meszi_1985 hozzászólására (») Aug 8, 2018 /
 
A mágnessönt kitekerésére, és soros izzóra gondoltál már?
(#) meszi_1985 válasza granpa hozzászólására (») Aug 8, 2018 /
 
Hát ilyenekre nem gondoltam, nem vagyok otthon a témában sajnos.
Azért is szeretnék egy normális töltőt venni, mert volt már hogy zárlatos akksit akartam tölteni a Hetrával és valami elkezdett felforrósodni, de már nem emlékszem mi volt az, talán az akkumlátor.
(#) Chipmunk1960 válasza meszi_1985 hozzászólására (») Aug 9, 2018 /
 
Szia, A töltés, és bikázás 2 különböző dolog. Az előbbi elmegy egy kis inverterről, vagy trafóról, a másikhoz, ha az eredeti akksi teljesen lemerült, kellhet 100A -es nagyságrend is. Én is a GJ által fentebb megadott töltőt használom, csak 10 A verzióját, mer nagyobb akksikat is töltök. Könnyű, és automata. A töltés végén átkapcsol csepptöltésre, vagyis igen kis árammal folytatja a töltést, ami segít kiegyenlíteni a cellák közötti különbségeket. Ha jó az aksi a generátor, a motor/dízel/, akkor nem kell bikázni. Ha mégis kell, akkor írd meg ezeket, meg hogy miért kell, van pár ötletem. Volt Hetrám, de abban nem volt ilyen funkció, régebben valóban 220V volt, most 240V a standard. A komolyabb akksitöltökben több primerleágazás van, amivel be lehet állítani az adott országban használatos fesz értékhez.
(#) KKobra hozzászólása Aug 10, 2018 /
 
Szeretném kérni a véleményeteket
Erről a kapcsolásról a feltett képen
Találtam egy töltőt a lomok között Igaz valami miatt nem működik
Ha nem néztem el semmit ez a kapcsolás
A trafója jó a tirisztor is. Úgy tűnik a tranyó van elhalálozva.
A képen az egyenirányító helyére egy 17V -os akkut tettem
A Tina szerint jó
(#) proli007 válasza KKobra hozzászólására (») Aug 10, 2018 /
 
Hello! Szerintem nem jó a kapcsolás. Gyanúm az, hogy hiányzik még egy tranyó, mert egy UJT helyettesítő kapcsolás lehetett eredetileg. A 17V nem egyenfeszültség mint a szimulátorban, hanem várhatóan kétutas egyenirányított jel. De azt is ki kellene deríteni, hogy mi lenne a feladata a tirisztornak. Áramszabályozás, vagy lekapcsolás ha feltöltődött az aksi.
(#) KKobra válasza proli007 hozzászólására (») Aug 10, 2018 /
 
Őszintén szólva lila fogalmam nincsen arról mi miért van benne.
Emlékeim szerint a potival lehetett a töltés erősségét állítani.
Valamikor az ezredforduló környékén láttam apám töltötte vele az aksit.
Az ő elmondása szerint a töltés erősségét lehetett szabályozni de ha feltöltődött az aksi lekapcsolt.
Tudomásom szerint csak ezekből az alkatrészekből állt, senki sem szedte szét.
Ez így működött valahogy még legutóbb.
A Tranzisztor elvileg lehet bár mi. A kínai teszter szerint kettős dióda
Fémtokos tranzisztornak néz ki.
A tetején a felirat "Korea"
(#) proli007 válasza KKobra hozzászólására (») Aug 10, 2018 /
 
Akkor az nem egy tranyó lesz, hanem UJT. De a 470nF, nem oda csatlakozik, hanem az emitterre. Ha fémtokos, akkor várhatóan 2SH20 lesz. A UJT-t kétbázisú diódának is csúfolják, hogy ebből mit lát a kínai csoda azt én nem tudhatom. Annak Bázis-1 Bázis-2 és emittere van. Az emittere az ott lenne ahol most a tranyó emittere van, a B1 menne a tirisztor Gate-re, a B2 pedig az ellenállás osztóra. Igazából szkóppal lehetne megvizsgálni a kapcsolás működését. A 2SH20 bekötése olyan mint egy tranyó lenne. A tranyó kollektora lenne a B2, emittere a B1 és a bázis helyén az Emitter. De hogy "Korea", abból sokat nem lehet megtudni. (Amúgy az UJT-knek számtalan bekötése van, szinte minden gyártó máshogy kötötte be..)
Egyébiránt ha így van, akkor csak a töltőáramot lehet beállítani, de le nem kapcsolna a töltés végén. Maximum ha a trafó feszültsége az "épp hogy elégséges" szintet üti meg, akkor a töltés végén lecsökken az áram, de ez a hálózati feszültség nagyságának függvénye is. És ha régi a készülék, akkor anno 220V volt a hálózat, ami most 230V és ez is számíthat.
De itt egy teszter, amivel esetleg ellenőrizheted az UJT működőképességét.
(#) KKobra válasza proli007 hozzászólására (») Aug 10, 2018 /
 
Ebben igazad lehet!! A nyáknak nevezett (Kaparással elkészített) valamin olvasható
"E" "B2" és valami (nem kivehető) ez ellenállások értéke dekódolható.
Azt ellenállások 2,7K, 470Ω és 4K, 100K poti a kondi 470n
Az nem baj hogy 17V-nál kicsivel nagyobb a feszültség?
Vagy felejtsem el ezt a kapcsolást és tegyek bele valami mást
TRafó tirisztor gréc ampermérő doboz ehhez kellene akkor valami jó elektronika.
(#) proli007 válasza KKobra hozzászólására (») Aug 10, 2018 /
 
A 17V általában megfelelő egy tirisztoros szabályzóhoz. Ha megfelel, hogy az áram állítható és a feszültséget figyelned kell, akkor megfelelő lehet akár ez a kapcsolás is. (Feltéve ha működik már.) Ha nem, nézel másik rajzot. Van néhány itt az oldalon is. Természetesen igénytől függően bonyolódhat a kapcsolás is.
(#) KKobra válasza proli007 hozzászólására (») Aug 10, 2018 /
 
Holnap ha időm engedi megpróbálok életet lehelni ebbe a kapcsolásba.
De valószínűleg építek egy modernebbet ami már tud minden jó.
De nem tudom mi jó mit érdemes megépíteni.
(#) elektronika95 hozzászólása Sze, 14:36 /
 
Sziasztok!

Gondoltam rá, hogy a multiméterbe a 9 V-os elem helyett akkukat veszek inkább, legalább jó pár ciklust ki bírnak. Esetleg valakinek van valami tapasztalata ezen akkukról? felteszek pár linket. Érdekel minden, amit tudni kell róluk.

https://www.ebay.com/itm/2-pcs-9V-PP3-BLOCK-6F22-Carbon-Zinc-Single...iv&;_sacat=0&_nkw=9+V+battery&_from=R40&rt=nc&_trksid=m570.l1313

https://www.ebay.com/itm/2x-9V-Durable-Rechargeable-Battery-9-Volt-...5i&;_sacat=0&_nkw=9+V+rechargeable+battery&_from=R40&rt=nc&LH_TitleDesc=0%7C0

https://www.ebay.com/itm/3-pcs-Durable-9V-9-Volt-900mAh-Power-Ni-Mh...tc&;_sacat=0&_nkw=9+V+rechargeable+battery&_from=R40&rt=nc&LH_TitleDesc=0%7C0
A hozzászólás módosítva: Sze, 14:36
(#) yulo5310 válasza elektronika95 hozzászólására (») Sze, 14:56 /
 
Én már hosszú évek óta akksit használok,pedig akkor még majdnem 4 ezer volt egy db.
(#) Chipmunk1960 válasza elektronika95 hozzászólására (») Sze, 18:49 /
 
Én a Lidl-ben szoktam venni, a 2-300mA reális akkora cellától, az utolsót megkérdőjelezném....
Következő: »»   231 / 231
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu