Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   284 / 284
(#) gyula33 válasza Doky586 hozzászólására (») Hé, 1:25 /
 
Az , hogy egy kis teljesítmény vesztesség van , nem lenne probléma . a gond az , hogy a nyitóirányban sorba kapcsolt dióda , ami kifelé aksi felé pozitívot enged át - a kimenetről , aksi felől pont a negatívot engedi át - így egy esetleges fordított polaritás mindent tönkre tesz.
(#) kila válasza gyula33 hozzászólására (») Hé, 6:02 /
 
A sany által linkelt- nél jobbat én sem tudok, de úgy kötném hogy a relé no.-nc. érintkezőjét felcserélném. Amíg az akku rossz polaritással csatlakozik, csak a piros LED világít, ha jó, akkor meghúz, és zárja a kimenetet az akkura...
(#) alex0 válasza kila hozzászólására (») Hé, 7:19 /
 
Így van! Mindenképp a jó polaritásnál legyen meghúzva a relé, mert a meghúzás idejére az áramkörre kerülne a helytelen feszültség, és akár kárt is okozhatna.
(#) sany válasza alex0 hozzászólására (») Hé, 7:37 /
 
Még egy lehetséges probléma lehet. Ha netán nem lenne elég az áramkörre kapcsolt, feltöltendő akku feszültsége, hogy meghúzza a relét, akkor az még okozhat problémát.
(#) Doky586 válasza gyula33 hozzászólására (») Hé, 9:26 /
 
Bocsi, jogos..
Pedig félálomban jó ötletnek tűnt...
(#) mraulajos hozzászólása Hé, 10:24 /
 
Hali!
Ezt a sokévvel ezelőtti kapcsolást én megépítettem, sőt, többet is készítettem belőle. Ebben, van fordított polaritás védelem. Tökéletesen működik a mai napig.
(#) gyula33 válasza kila hozzászólására (») Hé, 11:09 /
 
Igen ez járható útnak tűnik , csak jelfogó helyett FET-ben gondolkodom.
Nem nagyon szeretem a jelfogókat.
(#) gyula33 válasza gyula33 hozzászólására (») Hé, 12:38 /
 
Ezt gondoltam kísérletre, talán ma este.

3914 3.jpg
    
(#) erbe válasza gyula33 hozzászólására (») Hé, 13:35 /
 
Igen. De én is felhagytam már a szélkeréképítéssel.
Sajnálom, hogy akkor nem tartottam fontosnak a működés dokumentálását. A javítás általában sürgős, előfordul, hogy a tulaj ott áll a hátam mögött (nem mindig szó szerint).
(#) erbe válasza sany hozzászólására (») Hé, 13:36 /
 
A jobb automata töltők éppen ezt teszik. Ha túl kimerült az akku, nem is próbálkoznak a töltéssel.
(#) erbe válasza gyula33 hozzászólására (») Hé, 13:40 /
 
Milyen egyszerű. Arra viszont határozottan emlékszek, hogy abban a töltőben N FET-ek voltak.
(#) Bakman válasza erbe hozzászólására (») Hé, 15:27 / 1
 
Nem feltétlen előny a dolog. Pl. bekapcsolva felejtett világítás után a töltő egyszerűen kiírja hogy hibás az akku, holot csak egy töltés kell neki.
(#) sany válasza Bakman hozzászólására (») Hé, 15:34 /
 
A µC nem lehet már megkerülni a mai világban.
(#) adapter válasza Bakman hozzászólására (») Hé, 16:22 /
 
Pont így jártam, nem lett lecsukva rendesen a hátsó ajtó (kombi) és a benne lévő izzó 9 körülire szívta le reggelre az akksit. A töltőm el sem indult, számítógéptáp + 55W-os izzó sorban töltöttem egy kicsit, hogy elinduljon a töltő....
(#) tbarath hozzászólása Hé, 19:11 /
 
Idézet:
„A töltőáramnál érdemes tartani a kapacitás egytizedét, de elméletileg akár ennek másfélszeresét is elbírják károsodás nélkül. Élettartam szempontjából egyébként elvileg azok a töltők a jobbak, amelyek az akkumulátor feszültségét tartják szem előtt és annak szabályozásával érik el a megfelelő töltöttségi szintet, nem pedig az elterjedtebb és olcsóbb szerkezetek, amelyek a töltőáramot tartják állandó szinten.”

Innen: Bővebben: Link
Nem flémelni akarok, de érdekelne, hogy mire gondolhatott a szerző.
(#) Bakman válasza tbarath hozzászólására (») Hé, 19:36 /
 
A megengedett töltőáram elsősorban akkutól és hőmérséklettől függ.
Idézet:
„érdekelne, hogy mire gondolhatott a szerző”
Arra, amire az újságírók szoktak: "ezt én tudom".
(#) Bakman válasza sany hozzászólására (») Hé, 19:41 / 1
 
Használok én is mikrokontrollereket de nem kell túlgondolni semmit. Egy szabályozható feszültségű és túláram ellen védett tápegység is bőven megfelel (pl.: Mean Well HDR-xx-15). Ha mikrokontrollerrel kell bűvészkedni, akkor A: annak az akkunak már kb. mindegy, B: helytelen használat miatt került az A állapotba, C: elhasználódás miatt került az A állapotba.
(#) gyula33 válasza erbe hozzászólására (») Hé, 21:43 /
 
Azt hiszem igazad van , célszerűbb lenne N FET-et használni . Általában 60 V alatti kapcsolgatásokhoz
IRFB 3206-os FET-et használok . Szinte nincs is belső ellenállása és 210 A-es.
Annyit kell változtatnom , hogy a negatív ágba kell berakni. A működés szempontjából ez úgyis mindegy.
A feszültség és árammérő panelt is a negatív ágba kell beszerelni.
(#) SzilCsong hozzászólása Pé, 9:20 /
 
Sziasztok
Kerestem EV kapcsolatos témát, de nem találtam, ezért ide írok:
Hozzám került javításra egy elektromos autó 220-as töltő adapter, nem tölt, hibajelenséggel.
Szétszedvem találtam benne egy 100mA-es smd biztosítékot, ami szakadt.
Ahogy átnéztem, egy nagyteljesítményű rtelével kapcsolja a 220-at a EV felé és van egy visszajövő vékonyabb zsinór (gondolom innen kapja a visszajelzést, hogy tölthet-e)
Ennek a visszatérő ágnak a körébe van ez a szalkadt biztosíték.
Viszont semmiféle zárlatot nem mérek ennek a környezetébe.
Más töltővel tölt a kocsi.
Mellékeltem pár képet.
Javított már valaki ilyet?
(#) vargaf válasza SzilCsong hozzászólására (») Pé, 12:00 /
 
Idézet:
„Kerestem EV kapcsolatos témát, de nem találtam”

Pedig van:
Elektromos autó töltésvezérlő
(#) kinaino55 hozzászólása Pé, 22:08 /
 
Sziasztok

Összedobtam az alábbi áramkőrt és azt szeretném kérdezni hogy hány voltig engedhetem tölteni az akkumulátort ha az áramkőrbe be van kötve. Vagy kössem ki és folyamatosan méregessem a kapocsfeszültséget míg elér egy bizonyos értéket? Hány volt ez az érték? Válaszokat köszönöm.

Ábra.PNG
    
(#) proli007 válasza kinaino55 hozzászólására (») Pé, 22:19 / 1
 
Hello! Nyugodtan töltheted 14,5V-ig. Töltés alatt is lehet a feszültséget mérni, mer a kis feszültségkülönbség miatt, a töltés végén az áram úgy is le fog csökkenni..
(#) kinaino55 válasza proli007 hozzászólására (») Pé, 22:25 /
 
Akkor maradhat az áramkőrben és úgy 14,5 V? Elnézést az értetlenségemért.
(#) proli007 válasza kinaino55 hozzászólására (») Pé, 22:29 / 1
 
Igen. Bár nem írtad az izzó teljesítményét, de 1..2A-re fog az áram csökkenni. Egy 72Ah kapacitású aksinak az nem gond. Vagy is nem emeli meg a kapocsfeszültségét jelentősen az áram.
(#) kinaino55 válasza proli007 hozzászólására (») Pé, 22:31 /
 
Köszönöm szépen!
(#) SzilCsong válasza vargaf hozzászólására (») Szo, 10:27 /
 
Köszi, elnézést, rákerestem az elektromos autó kulcsszóra, de nem járt eredménnyel, ezért ide írtam.
Átmásoltam oda a kérdésemet.
További szép napot.
Következő: »»   284 / 284
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem