Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó akku töltő átalakítása
Lapozás: OK   1 / 3
(#) ini hozzászólása Jan 13, 2009 /
 
van egy autó akku töltőm (made in ussr)
15 amperig tölt,tekerős szabályzós, hibátlanul működik autó akkuval
de szeretnék néha motor akkut is tölteni vele
a gondom az hogy túl nagy amperral tölti a motor akkukat
6-14 AH akkuk (van több is) és ezeket is 4-5 amperral kezdi tölteni ami ilyen kicsike akkuknak nem tesz jót
mit lehetne tenni hogy kisebb áramerősséggel töltse?
van erre egyszerű megoldás?

köszi!
(#) (Felhasználó 1947) válasza ini hozzászólására (») Jan 13, 2009 / 4
 
Szia !

Egy megfelelő teljesitményű izzó sorosan az akkuval.
Ennél egyszerűbb és jobb nem létezik.

Üdv! Luki
(#) asi válasza ini hozzászólására (») Jan 13, 2009 /
 
Csak arra vigyázz, hogy ne tölts vele 6Vos akkut. Használhatsz több kisebb izzót egy többállású kapcsolóval az áram szabályozásához / korlátozásához.
(#) ini válasza (Felhasználó 1947) hozzászólására (») Jan 13, 2009 /
 
most nem volt kéznél csak egy 21w izzó

eddig 4A töltés volt most visszament 1A környékére
de a töltőáram is leesett 13,3-13,4V-ra
ekkor nem fog szulfátosodni az akku???
(#) asi válasza ini hozzászólására (») Jan 13, 2009 /
 
Mármint a töltőfesz esett vissza...
A feszültség akkora lesz, amekkora szükséges az adott töltőáram kialakulásához aktuálisan az akkun.
Próbálkozz kisebb izzókkal.

Én is csináltam korábban ilyet, egy 10ohm 60W bilincses trimmer "potméterrel" (ilyen volt), azóta is vígan működik, hátránya, hogy csak csavarhúzóval lehet áramot szabályozni, de az "ideiglenes megoldás" azóta állandósult
(#) (Felhasználó 1947) válasza ini hozzászólására (») Jan 13, 2009 /
 
Szia !

Másfajta izzót is használhatsz.
Nem lesz gond vele.
Az adott tipusú izzón műszerrel mérd meg az indulási töltőáramot,biztos-ami biztos.


Üdv! Luki

(#) watt válasza ini hozzászólására (») Jan 13, 2009 /
 
Ahogy töltődik az akku, úgy fog növekedni a feszültség(V!) és csökkenni az áram(A). Ha jó neked a kezdő 1A, akkor ez így jó is lehet, ha kevés, akkor tegyél még egy izzót párhuzamosan, hogy nőjön a feszültség és az áram is.

Az akku nem ettől szulfátosodik, sőt ha 13,6V-ot rajta hagyod(feszültséggenerátoros üzemmódban), akkor még az élettartama is növekedhet(egyes források szerint. Én kipróbáltam, most fogom lecserélni a 8éves akkumat!))!

Egyre nagyon kell vigyázni, hogy 14,4V-nál ne emelkedjen feljebb az akku feszültsége töltés közben, mert az káros gázfejlődést okoz és tönkremegy(ezért ér aranyat egy automata töltő). Ugyanilyen káros a mélylemerülés, de az más téma...
(#) ini válasza watt hozzászólására (») Jan 13, 2009 /
 
ok, majd próbálkozom többféle izzóval
izzó nálkül mértem már 15v feletti feszültséget is töltéskor
akku nélkül 11,5 és 14v között van a feszültség

ami fura hogy kikapcsolva 26v és 3 mikroA van benne, biztos az ufók miatt.......

köszi a tippeket és a segítséget!
(#) mikulamotor válasza ini hozzászólására (») Jan 13, 2009 /
 
Sziasztok! Nem akarok beleszólni de az akkumulátort annyi amperrel lehet tölteni ,ahány amperórás annak a tizedével. Példa Kapacitás:4 Ah Töltő áram:0,4 A . A feszültségtől független az meg (6V akkumulátor)7,2V vagy(12V akkumulátor) 14,2V Max értékek
(#) VIM válasza ini hozzászólására (») Jan 13, 2009 /
 
Hmm! Neked egy univerzális töltőd van!Mindent tud! 6-12V-os akksit egyaránt! A töltőáramot mutatja a műszer de a feszültséget neked kell ellenőrizni! Ivánéknál így szokás tölteni! Nem vicc! Különben nagyon szuper töltő csak oda kell figyelni a feszkóra, ampert meg amit felvesz, kezdetben kicsit soknak tűnik. Tirisztoros! Azért olyan amilyen de jó! Szulfátos akksi nem gond! Aki constans feszültséggel próbálná tölteni, nem menne.
(#) watt válasza mikulamotor hozzászólására (») Jan 14, 2009 /
 
Idézet:
„Nem akarok beleszólni de az akkumulátort annyi amperrel lehet tölteni ,ahány amperórás annak a tizedével.”

Ez így ebben a formában nem igaz, de nem akarok belemenni, mert most nem érdekes.

Idézet:
„A feszültségtől független az meg (6V akkumulátor)7,2V vagy(12V akkumulátor) 14,2V Max értékek”

Ha már beleszólsz, számolni legalább megtanulhatnál, hogy pontos adatokat írj le!
7,2 * 2 az 14,4

(#) watt válasza VIM hozzászólására (») Jan 14, 2009 /
 
Idézet:
„Aki constans feszültséggel próbálná tölteni, nem menne.”

Senki nem állította, hogy konstans feszültséggel kell tölteni az akkut.

Még annyit, hogy az a töltő biztosan nem áramgenerátoros, hanem a feszültség állításával változtatod az áramot. Az áramot nem lehet beállítani, csak pillanatnyilag, mert ahogy töltődik az akku, az áram csökkenni fog. Jelen esetben az a baj, hogy nem lehet eléggé letekerni a feszültésget a hihetetlenül kiforott technológia miatt, ezért kell áramkorlátozni egy izzóval.
(#) ini válasza watt hozzászólására (») Jan 14, 2009 /
 
hát igen ez a kiforrott technológia magasan veri a nasa minden fejlesztését
ahogy néztem 1 trafó 1 tekerőke 1 működésjelző lámpa (én cseréltem led-re)
1 diódahíd (ez is cserés lett egy 50A-ra)

kitűnő is volt ez a konstrukció autó akkuhoz, mivel ehhez gyártották

csak alternatív megoldásként:
van egy 12V 1,2A trafóm
erre rátennék egy fesz stab ic és egy diódahíd akkor lehetne vele kicsike akkukat tölteni? pl 6AH robogó akku
(#) (Felhasználó 1947) válasza ini hozzászólására (») Jan 14, 2009 /
 
Szia !

Az általad kérdezett "alternativ" megoldás
könnyen kivitelezető.
Sima trafó+graetz+ LM317 megoldással.
Ha a célnak megfelel az állandó árammmal való töltés, akkor az LM317-et áramgenerátor üzemmódban is használhatod.Kicsit "fatengelyes " megoldás, de egyszerű és üzembiztos.

Üdv! Luki
(#) watt válasza (Felhasználó 1947) hozzászólására (») Jan 14, 2009 /
 
Idézet:
„Ha a célnak megfelel az állandó árammmal való töltés, akkor az LM317-et áramgenerátor üzemmódban is használhatod.Kicsit "fatengelyes " megoldás, de egyszerű és üzembiztos.”

Az a gyanúm, hogy nem felelne meg a célnak az áramgenerátoros megoldás, mert az akkut csak 14,4Vig szabad áramgenerátorosan tölteni(itt az ideális áram 1/10(Ah-ra vonatkoztatva), de vannak bonyolultabb töltési megoldások, ahol nagyobb áramokkal is lehet gyorsítani a töltést a kezdeti időszakban, 14V-ig), utána át kell váltani feszültséggenerátorosba 14,4V-on tartva a feszt addig, amíg 0,5..1A(akkutól függően) alá esik az áram, majd át kell kapcsolni 13,6V-ra, ahol bármeddig rajta maradhat a fesz. Ez az ideális töltési menet.

Megjegyzem nem azért mennek tönkre az akkuk 2-3év alatt, mert kiszáradnak, meg ilyenek, hanem azért mert helytelenül vannak töltve(ezért száradnak ki a zártak is a vész szelepükön keresztül), többek között ilyen orosz csodákkal, valamint azért mert alámerítik őket.

(#) gulyi88 válasza ini hozzászólására (») Jan 14, 2009 /
 
LM317 helyett L200!
áramgenerátor, feszültségkorláttal...
(#) watt válasza gulyi88 hozzászólására (») Jan 14, 2009 /
 
Mire állítanád a feszt?
Mondjuk 14,4V jó egész addig, amíg le nem esik az áram 0,5A-ig. utána jön a szulfátosodás. Mondjuk ez annyira nem gáz, jobb mint a semmi!
(#) gulyi88 válasza watt hozzászólására (») Jan 14, 2009 /
 
hát akkor kezdjük az elején a probléma megoldást
Milyen karakterisztikát kellene körbejárnia a töltőnek?
(#) Dudus válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 14, 2009 /
 
Inkább áramgenerátoros 14.4V-ig és utána feszültséggenerátoros!

-szerintem-
(#) gulyi88 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 14, 2009 /
 
én olyanra gondolok, ami 14,4V-ig áramgenerátoros (1-2A) aztán vált 13,8V-os feszültséggenerátorosra.
(közben ledek jelzik az állapotokat.)
(#) watt hozzászólása Jan 15, 2009 /
 
Én már leírtam mi a jó töltés menete, mit találgattok?
Lépésenként:
1. Áramgenerátoros Ah/10 árammal. Közben a feszültség figyelése.
2. 14,4V-nál átváltás feszültséggenerátorosra, majd az áram figyelése.
3. 0,5A-nál átváltás 13,6V-ra, ami rajta is maradhat.

6V-os akkunál a feszültségeket felezni kell.

Az L200-al jobb töltést lehet megoldani, mint az eredeti tekerős akkutöltővel, ez kétségtelen, de még kéne rá néhány dolog, hogy automatának lehessen nevezni. Szerintem is ez lenne a legegyszerűbb, csak oda kell rá figyelni, és esetleg átkapcsolni13,6Vra, ha leeseik az áram.

Lehet, hogy ágyúnak gondoljátok, de már régóta gondolkodok egy PIC-es automata töltőn. Van egy analógom, amit használok, de sokkal bonyolultabb, mint a PIC-es lenne. Majd meglátom...
(#) lapose hozzászólása Jan 16, 2009 /
 
Sziasztok!

Lehet, hogy meg leszek kövezve, de leírom az én automata töltőmet, amit gépkocsi akkumulátorokhoz csináltam:
Olyan trafót szereztem, ami a töltés kezdetén kb. 5A-el a vége felé kb 1.5A-el töltötte az akksikat(36-60Ah-s akkukkal próbáltam).
Tettem rá egy nyomógombot, párhuzamosan egy relével, a primert ezeken keresztül kötöttem rá.
A relét egy komparátor vezérelte, ami 14.4V-nál billent.
Az áramkörnek külön diódával egyenirányítottam a feszültséget, így ha a komparátor billent végleg lekapcsolta a töltőt a hálózatról!

Egy autóakkunak ennyi szerintem elég.
(#) mex válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 16, 2009 /
 
Idézet:
„egy szenes panel”


Kispóroltad a biztit?
(#) karpi válasza ini hozzászólására (») Jan 16, 2009 /
 
akkumulatorok es akutoltok

Ahogy a kolegak ajanlottak egy izzo megteszi , aztan van a konyvben tobb tanacs es leiras.

(#) gulyi88 válasza karpi hozzászólására (») Jan 16, 2009 /
 
tyű ez baró oldal!! (mint béka konyves oldala volt..)
(#) karpi válasza watt hozzászólására (») Jan 16, 2009 /
 
itt van 555-ossel automata

az Akuk es toltok konyvben .

Ki tudja milyenek ezek a "kinai" akuk, valami pasztaval vannak gyartva LED -es "camping" lampamban van .Szeretnem gyorsabban tolteni .A "gyari" megoldas a 0,5µF -os kondi egy "graetz" es egy ellenallas ,es 16 orat kell hagyni ahoz hogy kb. 4 orat leadjon 180 mA.a kisebbik fajta 9 LED -et hajt meg jo erossen vilagit .
Vagyis gondolom biztonsagi okokbol adnak csak ugy 30mA koruli toltoaramot kene a 70mA-ert birja .

En most rakotottem egy aramgeneratorra es adok neki 0,120 A de mind figyelem , melegedni nem melegszik , vajon mikor robban ( hehe) fogalmam nincs menyivel lehet tolteni es hogy .
Na most megpiszkaltam ( talaltam egy muanyag fedolapocska alatt ket gumi dugot , megnyomtam az egyiket --> mind a ketto elrepult ....haha, egyiket megtalaltam,,tehat gaz fejlodott a 120 mA-es toltesnel)
Beleneztem a dugo alatt csak valami vattafele latszik nem foluyik semmi nem latszil semmi paszta ???


A kepen latszik hogy nez ki.A masik lampaban egy fele ekkora fekete elem van ,mat fekete muanyag nem ir rajta semmit.Ebbol azt a kovetkestetest vontam le hogy ez a nagyobbik a mi a kepen van legalabb 1Ah -as kene legyen 4,2 V a kapocsfesz .

akku.jpg
    
(#) watt válasza karpi hozzászólására (») Jan 16, 2009 /
 
Megnéztem ezt a könyvet, de igazán nem vagyok elragadtatva az áramköröktől, gyakorlatilag egy sem igazán jó.

Maga a téma viszont jól ki van fejtve, talán túl bőven is egy hétköznapi embernek ahhoz, hogy le tudja szűrni a lényeget.
(#) watt válasza karpi hozzászólására (») Jan 16, 2009 /
 
Én úgy látom, hogy nincs autó akkumlátor tötltő 555-el, csak Ni-Cd-os? Melyik rajzra gondoltál?
(#) karpi válasza watt hozzászólására (») Jan 16, 2009 /
 
Az aramkori megoldasra gondoltam , azt adaptalhatod amilyen aram es feszultsegre szukseges.

Kulonben ugy emlekszem az olom+sav akuk 14,7V-nal keltik a buborekokat ez elott kapcsoljak lejebb a feszultseget es az aramot a cseptoltesi aramra.
Van egy komplektebb konyvem valahol a polcon de van valahol regy nagyon jo cikksorozat az egyik Radiotehnika Evkonyvben ahol nagyon pontos analizis es toltesi diagramok vannak.Ha megtalalom teszek kapcsolasi rajz fenykepet.
De ez a 555-os dolog s toltes majd terheles alatt figyelesel lenne a jo megoldas egy "gyorstoltohoz".
sajnos meg nem lattam cikketr a gyosrtoltokrol csak anyit irtak rolla hogy jaj de jo ,azt tudom hogy az autobusz garazsba ahol egy haver diolgozott volt gyorstolto ,impulzusokkal toltott es hasonloan mint ez a 555-os cucc allandoan kontrolalta egy muterhelesse az aku toltesi allapotat.
Nem nehez megcsinalni az akuk adatai es toltesi diagramja kell .

Nezem ezt az akut , toltom most 40mA-rel ha piszkalom pukkan es elrepul a dugo ..tehet gaz fejlodik ,,,mikor kifejleszti az oszes gazat meghalt az aku ?
olvastam egyik forumon .
"...az elektronikus cuccok fustel mukodnek , ahogy kiszabadul a fust belolluk mar nem mukodnek..."

Igy ha az osszes gaz kiszbadul az akumbol nem marad mar semmi benne? hehe


l
(#) watt válasza karpi hozzászólására (») Jan 16, 2009 /
 
A két akkufajtát teljesen más eljárással kell tölteni, nem lehet változtatni az eljárást egy áramkörön belül. Melyik áramkörről van szó? (rajz számot írd le légyszíves!)
Következő: »»   1 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem