Fórum témák
» Több friss téma |
van egy autó akku töltőm (made in ussr)
15 amperig tölt,tekerős szabályzós, hibátlanul működik autó akkuval de szeretnék néha motor akkut is tölteni vele a gondom az hogy túl nagy amperral tölti a motor akkukat 6-14 AH akkuk (van több is) és ezeket is 4-5 amperral kezdi tölteni ami ilyen kicsike akkuknak nem tesz jót mit lehetne tenni hogy kisebb áramerősséggel töltse? van erre egyszerű megoldás? köszi!
Szia !
Egy megfelelő teljesitményű izzó sorosan az akkuval. Ennél egyszerűbb és jobb nem létezik. Üdv! Luki
Csak arra vigyázz, hogy ne tölts vele 6Vos akkut. Használhatsz több kisebb izzót egy többállású kapcsolóval az áram szabályozásához / korlátozásához.
most nem volt kéznél csak egy 21w izzó
eddig 4A töltés volt most visszament 1A környékére de a töltőáram is leesett 13,3-13,4V-ra ekkor nem fog szulfátosodni az akku???
Mármint a töltőfesz esett vissza...
A feszültség akkora lesz, amekkora szükséges az adott töltőáram kialakulásához aktuálisan az akkun. Próbálkozz kisebb izzókkal. Én is csináltam korábban ilyet, egy 10ohm 60W bilincses trimmer "potméterrel" (ilyen volt), azóta is vígan működik, hátránya, hogy csak csavarhúzóval lehet áramot szabályozni, de az "ideiglenes megoldás" azóta állandósult ![]()
Szia !
Másfajta izzót is használhatsz. Nem lesz gond vele. Az adott tipusú izzón műszerrel mérd meg az indulási töltőáramot,biztos-ami biztos. Üdv! Luki
Ahogy töltődik az akku, úgy fog növekedni a feszültség(V!) és csökkenni az áram(A). Ha jó neked a kezdő 1A, akkor ez így jó is lehet, ha kevés, akkor tegyél még egy izzót párhuzamosan, hogy nőjön a feszültség és az áram is.
Az akku nem ettől szulfátosodik, sőt ha 13,6V-ot rajta hagyod(feszültséggenerátoros üzemmódban), akkor még az élettartama is növekedhet(egyes források szerint. Én kipróbáltam, most fogom lecserélni a 8éves akkumat!))! Egyre nagyon kell vigyázni, hogy 14,4V-nál ne emelkedjen feljebb az akku feszültsége töltés közben, mert az káros gázfejlődést okoz és tönkremegy(ezért ér aranyat egy automata töltő). Ugyanilyen káros a mélylemerülés, de az más téma...
ok, majd próbálkozom többféle izzóval
izzó nálkül mértem már 15v feletti feszültséget is töltéskor akku nélkül 11,5 és 14v között van a feszültség ami fura hogy kikapcsolva 26v és 3 mikroA van benne, biztos az ufók miatt....... köszi a tippeket és a segítséget!
Sziasztok! Nem akarok beleszólni de az akkumulátort annyi amperrel lehet tölteni ,ahány amperórás annak a tizedével. Példa Kapacitás:4 Ah Töltő áram:0,4 A . A feszültségtől független az meg (6V akkumulátor)7,2V vagy(12V akkumulátor) 14,2V Max értékek
Hmm! Neked egy univerzális töltőd van!Mindent tud! 6-12V-os akksit egyaránt! A töltőáramot mutatja a műszer de a feszültséget neked kell ellenőrizni! Ivánéknál így szokás tölteni! Nem vicc! Különben nagyon szuper töltő csak oda kell figyelni a feszkóra, ampert meg amit felvesz, kezdetben kicsit soknak tűnik. Tirisztoros! Azért olyan amilyen de jó! Szulfátos akksi nem gond! Aki constans feszültséggel próbálná tölteni, nem menne.
Idézet: „Nem akarok beleszólni de az akkumulátort annyi amperrel lehet tölteni ,ahány amperórás annak a tizedével.” Ez így ebben a formában nem igaz, de nem akarok belemenni, mert most nem érdekes. Idézet: „A feszültségtől független az meg (6V akkumulátor)7,2V vagy(12V akkumulátor) 14,2V Max értékek” Ha már beleszólsz, számolni legalább megtanulhatnál, hogy pontos adatokat írj le! 7,2 * 2 az 14,4 Idézet: „Aki constans feszültséggel próbálná tölteni, nem menne.” Senki nem állította, hogy konstans feszültséggel kell tölteni az akkut. ![]() Még annyit, hogy az a töltő biztosan nem áramgenerátoros, hanem a feszültség állításával változtatod az áramot. Az áramot nem lehet beállítani, csak pillanatnyilag, mert ahogy töltődik az akku, az áram csökkenni fog. Jelen esetben az a baj, hogy nem lehet eléggé letekerni a feszültésget a hihetetlenül kiforott technológia miatt, ezért kell áramkorlátozni egy izzóval.
hát igen ez a kiforrott technológia magasan veri a nasa minden fejlesztését
![]() ahogy néztem 1 trafó 1 tekerőke 1 működésjelző lámpa (én cseréltem led-re) 1 diódahíd (ez is cserés lett egy 50A-ra) kitűnő is volt ez a konstrukció autó akkuhoz, mivel ehhez gyártották csak alternatív megoldásként: van egy 12V 1,2A trafóm erre rátennék egy fesz stab ic és egy diódahíd akkor lehetne vele kicsike akkukat tölteni? pl 6AH robogó akku Idézet: „Ha a célnak megfelel az állandó árammmal való töltés, akkor az LM317-et áramgenerátor üzemmódban is használhatod.Kicsit "fatengelyes " megoldás, de egyszerű és üzembiztos.” Az a gyanúm, hogy nem felelne meg a célnak az áramgenerátoros megoldás, mert az akkut csak 14,4Vig szabad áramgenerátorosan tölteni(itt az ideális áram 1/10(Ah-ra vonatkoztatva), de vannak bonyolultabb töltési megoldások, ahol nagyobb áramokkal is lehet gyorsítani a töltést a kezdeti időszakban, 14V-ig), utána át kell váltani feszültséggenerátorosba 14,4V-on tartva a feszt addig, amíg 0,5..1A(akkutól függően) alá esik az áram, majd át kell kapcsolni 13,6V-ra, ahol bármeddig rajta maradhat a fesz. Ez az ideális töltési menet. Megjegyzem nem azért mennek tönkre az akkuk 2-3év alatt, mert kiszáradnak, meg ilyenek, hanem azért mert helytelenül vannak töltve(ezért száradnak ki a zártak is a vész szelepükön keresztül), többek között ilyen orosz csodákkal, valamint azért mert alámerítik őket.
Mire állítanád a feszt?
Mondjuk 14,4V jó egész addig, amíg le nem esik az áram 0,5A-ig. utána jön a szulfátosodás. Mondjuk ez annyira nem gáz, jobb mint a semmi!
hát akkor kezdjük az elején a probléma megoldást
![]() Milyen karakterisztikát kellene körbejárnia a töltőnek?
Inkább áramgenerátoros 14.4V-ig és utána feszültséggenerátoros!
-szerintem-
én olyanra gondolok, ami 14,4V-ig áramgenerátoros (1-2A) aztán vált 13,8V-os feszültséggenerátorosra.
(közben ledek jelzik az állapotokat.)
Én már leírtam mi a jó töltés menete, mit találgattok?
![]() ![]() Lépésenként: 1. Áramgenerátoros Ah/10 árammal. Közben a feszültség figyelése. 2. 14,4V-nál átváltás feszültséggenerátorosra, majd az áram figyelése. 3. 0,5A-nál átváltás 13,6V-ra, ami rajta is maradhat. 6V-os akkunál a feszültségeket felezni kell. Az L200-al jobb töltést lehet megoldani, mint az eredeti tekerős akkutöltővel, ez kétségtelen, de még kéne rá néhány dolog, hogy automatának lehessen nevezni. Szerintem is ez lenne a legegyszerűbb, csak oda kell rá figyelni, és esetleg átkapcsolni13,6Vra, ha leeseik az áram. Lehet, hogy ágyúnak gondoljátok, de már régóta gondolkodok egy PIC-es automata töltőn. Van egy analógom, amit használok, de sokkal bonyolultabb, mint a PIC-es lenne. Majd meglátom...
Sziasztok!
Lehet, hogy meg leszek kövezve, de leírom az én automata töltőmet, amit gépkocsi akkumulátorokhoz csináltam: Olyan trafót szereztem, ami a töltés kezdetén kb. 5A-el a vége felé kb 1.5A-el töltötte az akksikat(36-60Ah-s akkukkal próbáltam). Tettem rá egy nyomógombot, párhuzamosan egy relével, a primert ezeken keresztül kötöttem rá. A relét egy komparátor vezérelte, ami 14.4V-nál billent. Az áramkörnek külön diódával egyenirányítottam a feszültséget, így ha a komparátor billent végleg lekapcsolta a töltőt a hálózatról! Egy autóakkunak ennyi szerintem elég. ![]() Idézet: „egy szenes panel” Kispóroltad a biztit? ![]()
akkumulatorok es akutoltok
Ahogy a kolegak ajanlottak egy izzo megteszi , aztan van a konyvben tobb tanacs es leiras.
tyű ez baró oldal!! (mint béka konyves oldala volt..)
![]()
itt van 555-ossel automata
az Akuk es toltok konyvben . Ki tudja milyenek ezek a "kinai" akuk, valami pasztaval vannak gyartva LED -es "camping" lampamban van .Szeretnem gyorsabban tolteni .A "gyari" megoldas a 0,5µF -os kondi egy "graetz" es egy ellenallas ,es 16 orat kell hagyni ahoz hogy kb. 4 orat leadjon 180 mA.a kisebbik fajta 9 LED -et hajt meg jo erossen vilagit . Vagyis gondolom biztonsagi okokbol adnak csak ugy 30mA koruli toltoaramot kene a 70mA-ert birja . En most rakotottem egy aramgeneratorra es adok neki 0,120 A de mind figyelem , melegedni nem melegszik , vajon mikor robban ( hehe) fogalmam nincs menyivel lehet tolteni es hogy . Na most megpiszkaltam ( talaltam egy muanyag fedolapocska alatt ket gumi dugot , megnyomtam az egyiket --> mind a ketto elrepult ....haha, egyiket megtalaltam,,tehat gaz fejlodott a 120 mA-es toltesnel) Beleneztem a dugo alatt csak valami vattafele latszik nem foluyik semmi nem latszil semmi paszta ??? A kepen latszik hogy nez ki.A masik lampaban egy fele ekkora fekete elem van ,mat fekete muanyag nem ir rajta semmit.Ebbol azt a kovetkestetest vontam le hogy ez a nagyobbik a mi a kepen van legalabb 1Ah -as kene legyen 4,2 V a kapocsfesz .
Megnéztem ezt a könyvet, de igazán nem vagyok elragadtatva az áramköröktől, gyakorlatilag egy sem igazán jó.
Maga a téma viszont jól ki van fejtve, talán túl bőven is egy hétköznapi embernek ahhoz, hogy le tudja szűrni a lényeget.
Én úgy látom, hogy nincs autó akkumlátor tötltő 555-el, csak Ni-Cd-os? Melyik rajzra gondoltál?
Az aramkori megoldasra gondoltam , azt adaptalhatod amilyen aram es feszultsegre szukseges.
Kulonben ugy emlekszem az olom+sav akuk 14,7V-nal keltik a buborekokat ez elott kapcsoljak lejebb a feszultseget es az aramot a cseptoltesi aramra. Van egy komplektebb konyvem valahol a polcon de van valahol regy nagyon jo cikksorozat az egyik Radiotehnika Evkonyvben ahol nagyon pontos analizis es toltesi diagramok vannak.Ha megtalalom teszek kapcsolasi rajz fenykepet. De ez a 555-os dolog s toltes majd terheles alatt figyelesel lenne a jo megoldas egy "gyorstoltohoz". sajnos meg nem lattam cikketr a gyosrtoltokrol csak anyit irtak rolla hogy jaj de jo ,azt tudom hogy az autobusz garazsba ahol egy haver diolgozott volt gyorstolto ,impulzusokkal toltott es hasonloan mint ez a 555-os cucc allandoan kontrolalta egy muterhelesse az aku toltesi allapotat. Nem nehez megcsinalni az akuk adatai es toltesi diagramja kell . Nezem ezt az akut , toltom most 40mA-rel ha piszkalom pukkan es elrepul a dugo ..tehet gaz fejlodik ,,,mikor kifejleszti az oszes gazat meghalt az aku ? olvastam egyik forumon . "...az elektronikus cuccok fustel mukodnek , ahogy kiszabadul a fust belolluk mar nem mukodnek..." Igy ha az osszes gaz kiszbadul az akumbol nem marad mar semmi benne? hehe l
A két akkufajtát teljesen más eljárással kell tölteni, nem lehet változtatni az eljárást egy áramkörön belül. Melyik áramkörről van szó? (rajz számot írd le légyszíves!)
|
Bejelentkezés
Hirdetés |