Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   181 / 228
(#) Olits hozzászólása Aug 16, 2018 /
 
Vajon a bionx elektromos kerékpár motor hogy oldja meg a visszatáplálást?Ott nem is forog a motor gyorsan és már képes visszatölteni.Van 4 erősségi fokozat a visszatöltésre.A negyedik már nagyon erősen lefogja a kereket a lejtőn is.Ezt hogy oldják meg?Nem hiszem hogy ilyen lassú forgásnál képes előállítani 38 Voltot.(Az akksi 36 V-os).Vagy ez esetben a feszültséget valamilyen megoldással megemelik, úgy hogy minden esetben legyen nagyobb mint 36 Volt?
(#) kameleon2 válasza Olits hozzászólására (») Aug 16, 2018 /
 
Én az áttételben látom a nagyobb hibát. Egy nagyobb lánckerék hátra és kevésbé erőlködik a motor. Igaz - a végsebességet is befolyásolja. Vagy két áttétel. A generátor sem a legjobb erre a feladatra a vastagabb huzal miatt. Persze, hogy lezabálja a gatyád is. E-scooter motorral többre mennél szerintem. Vékonyabb huzallal van tekerve. Nem hőt termel, hanem fluxust.
(#) witi válasza Olits hozzászólására (») Aug 17, 2018 /
 
Hali!
Zselés toldónak hívják.Bővebben: Link
(#) szsrobert válasza Olits hozzászólására (») Aug 17, 2018 /
 
Nem.
Terhelve a motor fordulatszama a terheletlen fordulatszam 80% ara vagy annal kevesbe essen vissza.
A hozzászólás módosítva: Aug 17, 2018
(#) Olits válasza szsrobert hozzászólására (») Aug 18, 2018 1 /
 
Ok.Köszi.
(#) Olits hozzászólása Aug 18, 2018 /
 
Sziasztok.Újból én.Segítségre lenne szükségem a következő dologban:
Van egy elektromos biciklim, ami pedálozás érzékelése alapján kapcsolja be a motort.A neten láttam,hogy van lehetőség ,hogy gázkarral is induljon.Itt a hozzávaló gázkar linkje.
https://www.ambringa.hu/bionx-2015-indulas-segito-gazkar-2432?keyword=Bionx

Ez lenne az eredeti.De gondoltam, hogy mivel nekem is van egy gázkarom, (ami az 1-es képen látható),vajon meg tudnám-e oldani, hogy ezt használjam fel.Az alábbi linken látható, hogy hogyan kötik be.Vagyis a fékek és a kijelző panel közé iktatják be két csatlakozó egy apa és egy anya segítségével.Ilyen csatlakozom nekem is van.Most az lenne a kérdés, hogy a gázkaron van három vezeték,viszont a csatlakozó dugaszokon két-két vezeték van.Vajon hogyan kellene bekötnöm, hogy müködjön is.Itt a videó linkje a bekötésről:
https://youtu.be/Apxltzac21E?t=165

1.jpg
    
(#) Olits hozzászólása Aug 18, 2018 /
 
Még annyi infoval szolgálhatok,hogy a vezérlőkijelzőből a fékkar felé menő kábel dugaszát széthúztam ,beledugtam egy dugaszt aminek a vége csupasz, vagyis két kábel van a végén szabadon.Megmértem a két kábel közötti feszültséget :5V.Ha ezt a két kábelt összeérintem, akkor kikapcsolja a motort, és bekapcsolja a visszatáplálási módot.Tehát ugyanezt teszi a fékkar is,amikor meghúzom a féket .
Most az a kérdés, hogy a vezérlőkijelzőből kijövő(fékkar felé menő) két eres kábelhez mit tudnák hozzákapcsolni, hogy gázkarként viselkedjen,vagyis a motort elindítsa?Mert a youtube videón látható, hogy ehhez kapcsolják a gázkart, majd a gázkarból kijövő dugaszhoz kapcsolják a fékkart.
(#) RoliNyh válasza Olits hozzászólására (») Aug 18, 2018 / 1
 
Míg a gyári gázkarról nincs egy kapcsolási rajz, nemigen tudunk segíteni. Ha egy ilyet nem tudsz felkutatni a neten, akkor magadnak kéne mérni legaláb néhányat, esetleg szétszedni a kijelzőt,
hogy láthasd hogyan vannak bekötve a csatlakozási pontok.

Ha jól értem, a mellékelt képen (amit a videóból loptam), az 1 -es és 2 -es pont közt van a REED relé, ami a fékezés hatására a vezérlőt átváltja visszatöltés funkcióra.

A másik oldalon az öt csatlakozóponton elméletem szerint, lesz egy test, egy +5V, egy gázjel bemenet, és a két gombnak két bemenet...

Tehát ha szétszedés után egyértelműen sikerült a testet és a tápot beazonosítani, a következő lépés, hogy megállapítsd, hogy a három bemenet egy-egy felhúzó, vagy lehúzó ellenáláson keresztül tápra, vagy földre van -e kötve. Elképzelhető, hogy a gáz jel vezetékén nincs ilyen ellenállás, de a két gombon szerintem mindenképp lenni kell. Szóval, ha pl tápra vannak húzva a bemenetek, akkor alacsony jelet adva a bemenetre használható a funkció. Ha testre vannak kötve a bemenetek, akkor pedig magas jellel használható a funkció.

A tápfeszültséget mindenképp szétszedve érdemes beazonosítani, mert ha csak a csatlakozási pontokon mérnéd a feszültséget, a felhúzó ellenállások miatt a gomb bemeneteken is jó eséllyel közel tápfeszültséget fogsz mérni.

Ui.: Egyébként a tegnapi akkus kérdésedre visszatérve, épp most találtam ezt a fórumot,
ami szerint az akkucsomagod CAN buszon keresztül kommunikál a vezérlővel.
Tehát a beépített védelmet, meghekkelve biztosan nem fogod tudni használni,
csak a cellacsomagot szigorúan a leírtak szerint...
A hozzászólás módosítva: Aug 18, 2018

BionX.jpg
    
(#) RoliNyh válasza Olits hozzászólására (») Aug 18, 2018 / 1
 
Egyébként meg vegyél ki egy láncszemet, hogy ne legyen ilyen laza, vagy használj láncfeszítőt...
Bár elég drágán mérik, de szerintem egy ilyen lánckerék 3D nyomtatással is simán készíthető, olcsóbban.
A hozzászólás módosítva: Aug 18, 2018
(#) Olits válasza RoliNyh hozzászólására (») Aug 18, 2018 /
 
Köszi szépen a terjedelmes választ,és egyébként is az eddigi válaszaidat kérdéseimre.Sokat segítettél.
Nagyon sok infóval most sem szolgálhatok.Csak annyit tettem, hogy leszedtem a kijelzőt a tartójáról és megmértem a feszültséget az általad ábrázolt kép alapján levő sarkakon.Az eredményt egy képen küldöm(lerajzoltam vázlatszerűen).Amint láthatod a 3-as számmal elnevezett csatlakozó sarok és a 4,5,6,7 sarkok között a feszültség egyformán 25 V.
A 3-as és 1,2 sarkak között pedig 25mV.
Más variációkban nem volt számottevő feszültség, csak néhány milivolt.
Nem merem próbálgatni, hogy mi történne, ha ezeket a sarkokot több variációban kettesével összekötném egy darab vezeték segítségével,nehogy valamit kiégessek.

https://drive.google.com/open?id=1rI8S_fGvhWo3cvelFOr5T2v82RVzbqs7
(#) Olits hozzászólása Aug 18, 2018 /
 
Átküldök egy képet amelyen jobban érthetőek a számok,mert most látom, hogy én egy kicsit másképpen számoztam ,mint te a képeden.Tehát a rajz amit küldtem így néz ki a valós képen.
A hozzászólás módosítva: Aug 18, 2018
(#) Olits válasza RoliNyh hozzászólására (») Aug 18, 2018 /
 
A gond az, hogy valami a lánckerékkel sincs teljesen rendben.Nem egyenletesen forog a keréken levő lánckerék.Bizonyos pozicióban a lánc feszes, más pozicióban meg laza.Ezért nem vettem ki több láncszemet.A 3D nyomtatás is érdekelne.Mire érted azt?A feszítő lánckerékre, vagy a keréken,vagy motoron levő lánckerékre?Hogyan lehet ilyeneket készíteni 3D nyomtatással?
Amúgy most ezt a barkácsolást egy kicsit szüneteltetem, amig nem kapok megfelelő 36 V-os akkut.Még nem akarok újat venni, pénzt befektetni,amúgy is sok pénzem ráment apróságokra, erre, arra.
A hozzászólás módosítva: Aug 18, 2018
(#) Olits hozzászólása Aug 18, 2018 /
 
Ráadásul ez év során megvásároltam innen onnan használt de müködő autó generátorokat vagy 10 darabot,hogy majd ezekből készítek elektromos bicikliket...csak nem számoltam azzal, hogy ehhez nem elég a 12 voltos akksi, hanem legalább 36 v-os kell és lehetőleg li-ion-os,ami elég drága, ha házilag rakom is össze,így aztán egy darabig fognak porosodni a mühely sarkában.
(#) erbe válasza Olits hozzászólására (») Aug 18, 2018 /
 
Egy autó generátor hajtómotorrá alakításához nemcsak ennyi kell. Elsőre a forgórészt kellene jó erős állandó mágnessel "megpatkolni".
(#) RoliNyh válasza Olits hozzászólására (») Aug 18, 2018 /
 
Ezért mondtam, hogy szét kell szedni, és végigkövetni a csatlakozási pontokat. Hiába mérsz, azzal nem sokra mész. És mint kiderült, ezek szerint nem is 5V -os jelszinttel működik sem a gázkar, sem pedig a gombok.

A lánckereked a keréken meg valószínűleg azért üt, mert a lánckerék tengelye nem esik egybe a kerék tengelyével, azaz excentrikusan helyezted fel a hajtott lánckereket a kerékre. ez egyértelműen szerelési hiba. Vagy a másik lehetőség, hogy kissé "tojás" a hajtott lánckereked, de ezt nem hinném, feltéve ha gyári. Ha azt is magad készítetted, akkor elképzelhető.

3D nyomtatással a láncfeszítőt kell elkészíteni, a hajtó, vagy hajtott lánckeréknek mindenképp fémből kell lenni. Ha műanyagból készítenéd, akkor azt nem 3D nyomtatással kellene előállítani, hanem esztergálással, és a láncnak a helyét egy kör kerülete mentén kifurkálni, de ezt csak inkább valami ipari műanyagból...
(#) Olits válasza RoliNyh hozzászólására (») Aug 18, 2018 /
 
Viszont amint írtam a fék felé menő 2 vezeték között 5 V feszültség van.Ha összeérintem ugyanazt csinálja mintha behúznám a féket,vagyis leállítja a motort és generatív módba teszi.

A lánckerékre vonatkozóan tényleg igazad van,megnéztem és egy picit tényleg nem pont középre szereltem.
Amúgy lehet,hogy venni fogok egy eredeti gázkart, mert házilag nem tudok rászerelni.
(#) Olits válasza RoliNyh hozzászólására (») Aug 18, 2018 /
 
Amúgy te a hajtó és a hajtott lánckereket készítteted, te készíted vagy készen rendeled?Én ebayról rendeltem.
(#) Olits hozzászólása Aug 18, 2018 /
 
Most megint jövök egy kérdéssel, lehet ,hogy már az agyatokra mentem...
Arról lenne szó, hogy van nekem egy ktm, bionx motorral felszerelt elektromos kerékpárom.
Használtan vettem innen Romániából .Európai törvények szerint úgy van beállítva,hogy 25km/h-nál kikapcsolja a motort és hajtani is nagyom nehéz ezután.(Bezzeg Amerikában a 32km/h a max sebesség az ilyen pedelec kerékpároknál)
A neten lehet vásárolni olyan müszert aminek a segítségével be lehet állítani a max sebességet akár 70km/h-ig.Sajnos elég drága (169 euró+posta).Itt a linkje:
https://www.ebiketuningshop.com/jum-ped-se-vmax-remover-fuer-bionx.html

És ami még rosszabb, hogy a leírás szerint csak egyetlen vezérlő kijelző hangolására lehet használni,több vezérlőt nem lehet vele állítgatni.(nem tudom ezt is hogyan tudják megoldani ?)
Lehet kapni olyant is ami kettő darab vezérlő áthangolására használható .Link:
https://www.ebiketuningshop.com/jum-ped-bionx-2-e-bikes.html
ára 229 euró.

Valaki Nagyváradon vállalja, hogy szintén át tudja állítani egy más müszer és a laptoja segítségével kb 75 euróért.
Nem tudom mennyire lehet megbizni ebben.Hogy majd azután ha lesz nekem is müszerem tudom-e én is állítgatni?
Szóval mi a véleményetek?Valaki itt közületek tudna ilyent csinálni, esetleg ilyen müszert összerakni?Vagy megtanítani hogyan kell csinálni?
Én szeretném ha én is meg tudnám oldani, mert nekem most túl drága, hogy egy ilyent vegyek.
A hozzászólás módosítva: Aug 18, 2018
(#) RoliNyh válasza Olits hozzászólására (») Aug 18, 2018 /
 
Jelenleg a motoron van egy gyári lánckerék, és még szükségem lesz legalább háromra.
Majd meglátom veszek -e, vagy magam faragom.
De egyébként ha nem túl drága, lehet nem érdemes vele barkácsolni.

A programozó házi elkészítését meg szerintem elfelejtheted. Nem is annyira a hardver ami gázos,
mert azt egy arduino meg egy CAN shield -el biztos meg lehet csinálni. A kommunikációs protokoll ami hiányzik, és erős a gyanúm, hogy az bizony gyári titok. Azt lemásolni maximum csak úgy lehet,
hogy megveszed a gyári programozót, és programozás közben rácsatlakozol a CAN buszra egy vevővel vagy logikai analizátorral, amivel szépen lehallgatod a beszélgetést, és elmented az adatforgalmat.
Ebből a lementett adatforgalomból már a parancsokat ki tudod hámozni
(feltéve, ha nem kódolt, mert akkor megszívtad),
ami alapján az említett arduinos hardverrel megoldható a programozás. Abszolut nem kezdő feladat.

Ennél már úgy is jobban jársz, ha felveszed a kapcsolatot a nagyváradi sráccal, ő ismeri a protokollt,
és megpróbálod megvenni tőle az ő programozóját vagy legalább a kapcsolási rajzát a hozzátartozó firmware -el és a programozó szoftverrel együtt. Evvel kapcsolatban tőle sokkal több információt kaphatsz, mint itt bárki mástól. Feltéve, ha elég segítőkész.
A hozzászólás módosítva: Aug 18, 2018
(#) RoliNyh válasza RoliNyh hozzászólására (») Aug 18, 2018 /
 
Ui.: Egyébként ha csak a protokollt és a programozó szoftvert szerzed/veszed meg tőle,
akkor akár a hardver már könnyen el is készíthető ezen a fórumon hozzászólók segítségével is...
(#) Kovidivi válasza RoliNyh hozzászólására (») Aug 18, 2018 /
 
Én ha tudnám a protokollt és a parancsokat, és el is adnám, akkor egy olyan árat határoznék meg, ami kb. 3-10 elektromos bicikli átprogramozása lenne. Két okból: egyrészt miért akarnék magamnak konkurenciát, másrészt ha másnak is meg van ez az infó, akkor "gyakorlatilag végtelen" számú vezérlőt hekkelhet meg ezután, nekem meg ennyivel lesz kevesebb a forgalmam. Átgondolva, inkább nem adnám el az infót másnak.
(#) RoliNyh válasza Kovidivi hozzászólására (») Aug 18, 2018 /
 
Ez egyértelműen benne van a pakliban...
(#) Olits hozzászólása Aug 18, 2018 /
 
Értem.Köszi a válaszokat.Akkor mégiscsak a nagyváradi sráccal állítatom át a vezérlőt.Elkészíteni biztosan nem tudnám az én ismereteimmel.
De ha mégis vennék egy olyan müszert amit fentebb linkeltem, vajon valaki meg tudná csinálni,hogy ne csak egy vezérlőt lehessen vele állítgatni?Mi van,ha elejtem a vezérlő kijelzőt és összetörik, vagy elromlik?Akkor hiába veszek egy másikat, mert azt már állítólag nem tudja állítgatni.Olyan árat kérnek azért a müszerért, hogy az ember annyiért vehetne egy nagyon jó minőségű normál bicajt.
A hozzászólás módosítva: Aug 18, 2018
(#) RoliNyh válasza Olits hozzászólására (») Aug 18, 2018 /
 
Egyébként van itt valami dokumentáció a beállításokról, ott látható valami 3773 -as és 2001 -es parancs alatt valami maximum sebesség. De hogy ez csak kiolvasásra, vagy átállításra is jó, gőzöm nincs...

Meg találtam egy ilyet is, meg még sok mást evvel kapcsolatban, szóval úgy néz ki, hogy azért sokak fantáziáját megmozgatta már ez a sebességkorlát átállítás. Ha kutakodnál egy kicsit,
lehet még valami megoldást is találnál rá akár "ingyér" is...

DE SZIGORÚAN CSAK SAJÁT FELELŐSÉGRE PRÓBÁLGASD!!!
A hozzászólás módosítva: Aug 18, 2018
(#) Olits válasza RoliNyh hozzászólására (») Aug 18, 2018 /
 
Igen,én is próbálgattam ezeket a kódokat,de csak a km/mérföld és az óra beállítását engedi.Egyebekre nem reagál .Valamit nagyon lezártak benne, pedig a 3773-as kóddal elméletileg lehetne változtani a max sebességet is,de egyáltalán nem reagál rá.
(#) RoliNyh válasza Olits hozzászólására (») Aug 18, 2018 /
 
Akkor így jártál, vedd fel a kapcsolatot a nagyváradival...
Egyébként attól tartok, nem is biztos, hogy a gázkar analóg lenne, mert amennyi CAN -t már láttam ezzel az eszközzel kapcsolatban, még az is elképzelhető, hogy maga a gázkar megy a nyomógombok is CAN buszon mennek...
(#) Olits válasza RoliNyh hozzászólására (») Aug 18, 2018 /
 
Amit írtál a második bekezdésedben, azt nem találom a neten, nem tudom mi a neve annak az adapternek.Ránézésre elég bonyolultnak néz ki számomra a müködési elve...Talán egy programozó jobban megértené miről van szó.Egyébként köszi,hogy ennyi időt fordítasz az én problémámra.
(#) Olits válasza RoliNyh hozzászólására (») Aug 18, 2018 /
 
Miért kell még 3 lánckerék?
(#) RoliNyh válasza Olits hozzászólására (») Aug 18, 2018 /
 
Mert nekem elég komplikált lesz az áttételem.
És csak úgy tudom megoldani, hogy a hátsó kerékhez érjen a hajtás...
(#) Olits válasza RoliNyh hozzászólására (») Aug 18, 2018 /
 
Értem.Akkor a tied biztosan egy különleges bicaj lesz.Aztán ha tudsz tegyél fel róla egy képet.
Következő: »»   181 / 228
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem