Fórum témák
» Több friss téma |
elméleti kérdés, mert nem tudom a választ: mi van akkor, ha nincs vezérlő és csak simán rátolod a 48 V 14 Ah-t a generátorra ? Vagy ha az sok, akkor 12 V 55 Ah ( autó ) akksit kötöd rá ? Mit szabályoz pontosan egy ilyen vezérlő ? Az áramerősséget ? A feszültséget ? Hogyan működik, dióhéjban tudnád vázolni ? Érdekel. Annyit esetleg konyítok hozzá, hogy pl az én bicajom 250-es motorjában van sok tekercs, amik x időben áramot kapnak, így felmágneseződik egy vasmag és ott elektromos tér lesz, ami taszítja az épp ott lévő állandó mágnest és mivel taszító hatás jön létre, elfordul a forgórész. Vagy valami ilyesmi
![]() A hozzászólás módosítva: Márc 15, 2023
Három fázisú jelet állít elő, olvasd el az MC33035 IC leírását, régebbi bicikli vezérlők is készültek azzal.
Ezt találtam hirtelen :
https://hu.jf-parede.pt/high-wattage-brushless-motor-controller-circuit
SzSzb megye, de el kell hogy szomorítsalak, nálam csak alkoholmentes megoldás jöhet szóba.
![]() Az akku 48V 25Ah és 13S13P elrendezésben, és valóban egy fellelt mosógép szíjtárcsa van a hátsó keréken a hozzá tartozó szíjjal. Az első meg egy vezérműszíj csere során maradt régi darab. Különben a vezérlő meg pont egy MC33035 IC saját panelen. Ha végre összeáll, és kipróbálható, úgyis jelentkezem még itt, pár adattal. A hozzászólás módosítva: Márc 15, 2023
Ui.: Itt van két videó a tesztről, most töltöttem fel eChopper teszt 1 / 92Mb, eChopper teszt 2 / 110Mb.
A hozzászólás módosítva: Márc 15, 2023
Ha kész , írj légyszi a szortelenke@gmail.com címre és megyek ! Akkor viszek kólát, vagy amit kérsz
![]() ![]()
Megnéztem mindkét videót és : ÁLLAT jó lett !!!
![]() A hozzászólás módosítva: Márc 15, 2023
Ez egy neuzer eagle vas, használtan vettem. Eagle 1, eagle 2, eagle 3.
Apróbb hiba amire már most számítok, hogy a hátsó szíjhoz még valami feszítőt tenni kellesz, mert szerintem így megcsúszhat. A hátsó féket ki kell még dobnom, mert tárcsa féket teszek rá, elől is az van már. Full gázon pörög mint a vaddisznó, pedig csak 30V -os tápegységem van. Nyilván terhelésre lassul majd. A vezérlő még nem tetszik igazán, mert úgy érzem eléggé melegszik, szóval még arra is rá kell néznem szkóppal, hogy milyenek a feszültségek a kapcsoló feteken.
Akkor holnap még nem fenyeget az a "veszély", hogy kész lesz, írsz és utazhatok le Hozzád
![]()
Nem értem miért jó, a kettős áttétel. Szerintem közvetlenül kéne hajtani a motorról egy áttétellel a kereket, mert ez a kettős áttétel felesleges energiaveszteséget okoz.
Az igaz, de így nagyobb az áttételi arány. Nem volt kéznél hosszabb hosszbordás szíj.
De ha megnézed a videót, az első szíj még így is remeg elég rendesen, pedig nem nagy táv amit áthidal. Ha ennél is hosszabb lenne, még jobban beremegne. Lehet az elsőre is kelessz tenni még valami vezetőgörgőt. A hozzászólás módosítva: Márc 15, 2023
Vásárolni lehet hosszabbat, ha már mindenképpen szíj kell. Könnyen esztergálhatóak hozzájuk a kerekek.
A hozzászólás módosítva: Márc 15, 2023
Egy támasztó görgő megoldja a remegés problémáját.
Igen így van. Majd a tesztvezetés dönti el, hogy sok vagy kevés e az áttétel, vagy ledobhatom az elsőt, és elég a kisebb áttételezés is.
Biza ! A tesztvezetésen majd én készítem Motorosról a videót és utána meg Ő rólam
![]()
Így szemre az első áttétel nem sokat módosít. A motor kerekének kisebbre vétele kompenzálhatná a különbséget.
Egy gyors kérdés : van egy pedálérzékelő, ami le van törve ( PAS ). Van rajta 3 vezeték : piros, fekete és kék. A piros és a feket kábelen ott az 5 V ( 4,79 ). Kérdés : a kékre mit kapcsol át, amikor elhalad az érzékelő előtt a mágnes ? Pozitívot, vagy negatívot ? Vagy egyiket sem, hanem valami jelet ad az érzékelő a motornak ? ( Ha jól tudom, ez az érzékelő tulajdonképpen egy reed relé, ami mágneses teret érzékelve behúz... )
A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2023
Nem reed relé, hanem HALL szenzor. Legalábbis a jobbakban.
Impulzus kimenete van, tehát a tekerés gyorsaságával arányos TTL szintű frekvenciát ad. A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2023
Magyarul akkor se a pluszt, se a negatívot ne kössem rá a kékre, ugye ? Biztosan nem szeretné a vezérlő...
![]()
Rákötni rá lehet, de nem sokat érsz vele. Elméletben ha nincs forgás, akkor magas szinten van, tehát a +5V -ot adja a vezérlőnek. Ha tekered, akkor jön a test impulzus. Ha úgy áll meg a pedál, hogy a mágnes pont az érzékelő előtt van, akkor meg folyamatos testet küld ki. A vezérlő azt nézi, hogy van e frekvencia, és az mennyi, a szerint hajtja a motort. Kisebb frekvencia, kisebb fordulattal hajt a motor, ha nagyobb frekvencia jön, akkor megy gyorsabb fordulattal teker a motor. Ha nincs frekvencia, csak pozitív vagy test, akkor nem hajt a motor.
Szuper vagy, ma megint tanultam valamit
![]()
Ezzel szemben a gázkar, ha csak félig van behúzva, akkor gondolom kb 2,5 V-ot enged át és azt figyeli a vezérlő. Ha csutkára húzod, akkor 5 V lesz rajta és a vezérlő érzékeli a max.-ot és full kakaót tol. Ezt jól gondolom ?
Igen, jól, mert ott analóg kimenetű HALL szenzor van.
Idézet: Egyébként mancsoknak általában mindenki szokott örülni. „...ma megint tanultam valamit...” ![]() A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2023
Egyenlőre nem sikerült kideríteni, hogy ez milyen e-bike/scooter csatlakozó, és hogy hol vásárolható ilyen...
De most az érdekelne, hogy egy ismeretlen motor üzemi feszültsége/teljesítménye hogy saccolható meg? (No name, azonosító nélküli, 3+3 vezetékes masszív motor) |
Bejelentkezés
Hirdetés |