Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   204 / 204
(#) triker hozzászólása Márc 21, 2021 /
 
Sziasztok!
A BLDC motor fordulatát hogyan tudom fokozni? A vezérlőn már nagyobb fokozatra (High) van kapcsolva, de kellene még nagyobb fordulatszám.
5 hall vezetékes 72V-os BLDC motor és KUNRAY BLDC 42 V-72 V controller és 2x36V akku pack.
Nagyobb feszültség, több cella? Vagy más?
(#) Kovidivi válasza triker hozzászólására (») Márc 21, 2021 /
 
A fordulatszám a feszültsége függvénye. Kivéve, ha a szabályzód direkt korlátozza a fordulatszámot (vagyis a sebességet). Ki tudod próbálni, mi korlátoz. A maximális feszültséggel táplálva a szabályzót, meg kell a motort pörgetni, majd a feszültséget emelni/csökkenteni kell. Ha ilyenkor a motor fordulatszáma is fel-le változik, akkor a szabályzó nem korlátoz.
Azt is nézd meg, hogy az akksi feszültség mennyire esik be terhelésre (2x36V akkupakk az ólmos lenne?)
(#) triker válasza Kovidivi hozzászólására (») Márc 21, 2021 /
 
A gázkarra szépen gyorsul és lassul a fordulat. Baj, hogy áttételt nem tudok változtatni. Úgy érzem van még tartalék, tehát tovább tudna pörögni. Nem tudom, hogy a vezérlő (72V) engedné-e az akkupack növelést egy két cellával, tehát a 72V felett bírná-e?
2,2KW BLDC DIY csónakmotor Leaf modulok (20S)
(#) Kovidivi válasza triker hozzászólására (») Márc 21, 2021 /
 
Úgy érzem, írtam valamit, te viszont teljesen más irányba indulsz el. A kérdésre sem válaszoltál.

Elbírja-e a plusz 2 cellát? Ki tudhatja ezt vajon? Ha nem bírja, hát veszel másik szabályzót, aminek nem gond a nagyobb feszültséget.
(#) Tomi111 válasza Kovidivi hozzászólására (») Márc 21, 2021 /
 
Szia!
Ma voltam ismét kerékpár közelben. A fék megoldása jó lett. Zsugorcsőbe betettem egy kis 12V-os relét a féklámpával párhuzamosan. A relé adja a rövidzárat a vezérlőnek. Működik jól. A tempomat vezetéke is meglett. Egy rózsaszínű vezetékpár a vezérlőn. Ugyanolyan, mint a tanító(fehér) vezeték, összedugható. Összedugva aktív a tempomat funkció, széthúzva nem működik. Próbáltam, úgy kb 10-12 másodpercig ha húzom a gázt és nem mozdítom, akkor beáll arra a sebességre, ekkor elengedhető a gáz, megy tovább. Csak akkor kapcsol ki, ha jobban ráhúzom, mint a beállított sebesség. Sőt szerintem a kínai elszúrta a programozást is, mert bekapcsolt tempomatnál ha fékezek, a fékkar hiába adja a jelet a vezérlőnek, nem kapcsol ki a tempomat - húzom a féket és közben hajt a motor . Ha éppen nem aktív a tempomat, akkor rendesen fékez a motor, ilyenkor tiltja a gázkart is. Na mindegy kikapcsoltam.
(#) Kovidivi válasza Tomi111 hozzászólására (») Márc 21, 2021 /
 
Érdekes, hogy amit korábban linkeltél weboldal, ott nem volt rózsaszínű vezeték a bekötési rajzon.
Mindegy, a lényeg, hogy meg lett! Jó tudni, hogy a tempomat is ki lehet vezetve, ilyennel eddig nem találkoztam.
Bővebben: Link
(#) Tomi111 válasza Kovidivi hozzászólására (») Márc 21, 2021 /
 
Hát ez az, hogy a rajzon nincs rajta ez a vezetékpár! A vezérlőhöz kapott rajzon sincs!! Egyszínű volt, kipróbáltam, összedugtam, baja nem lett, csak a múltkor nem jöttem rá, hogy ez összefügg a tempomattal...A tulaj ment vele először, ő mondta, hogy gázadás nélkül is megy, nekem nem csinálta, mert valószínű nem húztam addig neki, hogy aktiválódjon. Ma teszteltem.
A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2021
(#) triker válasza Kovidivi hozzászólására (») Márc 22, 2021 /
 
2 akku csomag van. Mindkettő dobozolva. Megpróbáltam egy pakkal, de sajnos a vezérlő 36V-al nem indul. Így akkor szét kell bontanom az egyiket és egy közbenső leágazással kell megpróbálnom.
(Jó lenne a bontást elkerülni)
Ha ez össze is jönne, sajnos fordulatszámot mérni nem tudok. Remélem van akkora változás amit fülre észre lehet venni. Hideg van, így a vizes próba még odébb van, hogy sebességet tudjak mérni.
Ha a szabályzó nem korlátoz, akkor mi a további lehetőség?
(#) GPeti1977 hozzászólása Márc 30, 2021 /
 
36V -os elektromos kerékpárba gondoltam segway akkumulátort, 14Ah-ás ólom akkut váltanám ki 4,4Ah lítium ion akkuval, azaz így harmad akkora hatótáv, fele akkora ár, csakhogy az ólom akkumulátor terhelés mellett sokkal kisebb a kapacitása mint a névleges, így lehetséges hogy a hatótáv mégsem 1/3 hanem annál valamennyivel több?
(#) Kovidivi válasza GPeti1977 hozzászólására (») Márc 30, 2021 / 1
 
Igen. Az ólmos ejti a feszültségét, ha a 4.4Ah jó minőségű (nincs elhasználva), akkor nem 1/3 hatótávot kapsz, hanem többet. Véleményem szerint az ólmos se tudja a 14Ah-t, esetleg az első használatnál, amikor kikerül a gyárból. De azt is max. 0.1-0.2C-vel terhelve...
A hozzászólás módosítva: Márc 30, 2021
(#) GPeti1977 válasza GPeti1977 hozzászólására (») Ápr 2, 2021 /
 
Ha két 4,4Ah egységet párhuzamosan kötök az nem baj? Ugyanis mind a 2ben van egy BMS panel.
(#) Kovidivi válasza GPeti1977 hozzászólására (») Ápr 2, 2021 /
 
Ha az akksikból csak egy vezeték jön ki, akkor minden oké! Ha külön van a töltő vezeték és a terhelés vezetéke, akkor lehetnek problémák, de nem most, hanem csak a jövőben, de ennek is kicsi az esélye. Én azért inkább lecseréltem a BMS-eket egy kimenetesre, így semmi baj nem lehet soha. Két darab 13S6P akksi már tud gondot okozni (ezt használom)...
Az is érdekes szituáció, ha az egyik akksi lekapcsol, de a töltő csatlakozón keresztül még terhelhető, így a teljesen lemerült tölti a másik akksit. Szóval a legjobb, ha egy csatlakozón van a töltés és a merítés is.
A regeneratív fékezésre pedig a megoldás, hogy elég nagy akksipakkot kell használni. 12Ah felett már nem sok gond történhet, tele akksival sem. A BMS 4.30V-ig engedi tölteni a cellákat, és ha balanszeres a BMS, akkor a cellák minden esetben 4.20V-ra le vannak merítve. De ez a probléma is csak teli akksi esetén jön számításba (és nagyon erős, hosszú idejű regeneratív fékezés esetèn), ami ugye nem sokáig áll fent.
(#) morzsa15 hozzászólása Ápr 5, 2021 /
 
Sziasztok!

Készitettem egy 10s 6p pakkot rá tettem a képen szereplő BMS-t de a charging porton keresztül egyszerűen nem hajlandó tölteni mi lehet a problémája? Van egy ugyan ilyen hasonlű akku pakk az gyári és az is ugyan ezt produkálja csak ott a rendes negativnál tudom tölteni is nem csak meriteni. Valakinek valami ötlet?

Üdv!
(#) uniman válasza morzsa15 hozzászólására (») Ápr 5, 2021 /
 
Idézet:
„képen szereplő”

???
(#) Kovidivi válasza morzsa15 hozzászólására (») Ápr 5, 2021 /
 
Hibás bekötés, kábelszakadás, hibás BMS, esetleg az egyik cella 4.30V-on van. Más nem nagyon fordulhat elő.
(#) morzsa15 válasza uniman hozzászólására (») Ápr 5, 2021 /
 
Jajj lemaradt a kép.
(#) morzsa15 válasza Kovidivi hozzászólására (») Ápr 5, 2021 /
 
Többször is ellenőriztem a bekötést, merülve is ugyan ez a hejzet. Nagyon jó ha hibás nem olcsó..
(#) bbalazs_ válasza morzsa15 hozzászólására (») Ápr 5, 2021 /
 
Néha van olyan, hogy először a plusz és minusz szálakat kell csatlakoztatni, utána a bms szálait.
(#) Kovidivi válasza bbalazs_ hozzászólására (») Ápr 5, 2021 /
 
Meg olyan is, amikor kell a töltés, és csak utána aktiválódik a BMS.
(#) Kovidivi válasza morzsa15 hozzászólására (») Ápr 5, 2021 /
 
A kép értelmetlen, jfif formátumot meg kb. senki sem használ.
Több értelme lett volna egy jpeg képnek, amin látszik, hogy mi, hova csatlakozik.
(#) uniman válasza morzsa15 hozzászólására (») Ápr 8, 2021 /
 
Lassan megmutatthatnád a "bedrótozás" képét is...valahogy így:

BMS_7S.jpg
    
Következő: »»   204 / 204
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem