Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   214 / 214
(#) Kovidivi válasza Router hozzászólására (») Szept 30, 2021 /
 
Olcsóbb egy új töltő mint az alkatrészek, aztán kiderül, hogy a vezérlő IC is kuka, azt meg nem tudod sehol megvenni, de akkor sem lenne értelme, mert a kondik lehet ki vannak száradva (ugyanis a hibás félvezetőnek általában meg van az oka, hogy miért ment tönkre).
Ha pedig a töltő kommunikál az akksival és sima szabványos töltő nem használható, eredeti töltő pedig 20-80eFt, akkor lehet, hogy itt az ideje, hogy átépítsd a járgányod szabványos elemekre.
Egy 48V (54.6V) 4A-es töltőt Aliexpressről 30€-ért megkapod, a "lassú" változatát pedig 20€ körül.
(#) berez hozzászólása Okt 11, 2021 /
 
Sziasztok van egy pedálforgás érzékelős e bringa.
Vezérlő szerintem meghalt.
Találtam egy ilyent:
https://www.aliexpress.com/item/33007813321.html?spm=a2g0o.cart.0.0...p;mp=1
Ez viszont gázkaros.Kérdés: be tudom -e kötni helyette?
A motor 3 vezetéke (vastag kék zöld sárga) rendben
Hall szenzorhoz 5 vékony j lehet
A pedál agybol viszont kijön egy csatlakozo 7 vezetékkel ,ezzel mi lesz?
Köszi ha tanácsoltok valamit
(#) Kovidivi válasza berez hozzászólására (») Okt 11, 2021 / 1
 
Neked olyan kell, ami tudja fogadni a PAS szenzor jelét, pl GT-100 Bővebben: Link . Ha az általad linkeltet akarod megvenni, az nem fog passzolni a PAS szenzorral, ahhoz kell egy gázkart venned. Előre szólok, hogy ennél a szabályzónál a regeneratív fékezés szerencse kérdése, hogy aktív vagy sem, és nem állítható, a cruise control pedig lehet, hogy nem működik (nálam 15mp után sem aktiválódott, mikor a cruise és a gnd-t összezártam). Ami jó, hogy a sebesség 3 fokozatban állítható, fekete-kékhez, fekete-sehova, fekete-barnához, tehát egy indexhez való kapcsolóval mrgoldható (sima tolókapcsoló).

Szerk: ahogy látom, nem mindegyiknek van PAS bemenete (amit én kaptam, mindnek volt). Szóval ezel között is keresgélni kell. De legalább beállítható a pas szenzor mágneseinek a száma és a rásegítés mértéke, meg a rásegítés fokozatainak a száma.
A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2021
(#) berez válasza Kovidivi hozzászólására (») Okt 11, 2021 /
 
Köszi a tanácsot ,de erre az van írva a típushoz S6-65
Ahol a kimenetnél írja PAS ott csak 3 vezeték van,nekem 7 jön
ki
(#) berez hozzászólása Okt 11, 2021 /
 
(#) Kovidivi válasza berez hozzászólására (») Okt 12, 2021 / 1
 
Megnéztem a szabályzóm, PAS van ráírva, 3 kábel (gnd, 5V, és bemenet). Valőszínűleg csak jelet vár oda, szaggatottan, ahogy hajtod a pedált. 2 lehetőséged van: 1) vagy csak az egyik szenzort kötöd be a szabályzóba, és a szabályzót hozzá állítod (pas mágnesek száma=1, ha egyáltalán lehetséges), és megnézed, mennyire működik így, vagy 2) párhuzamosan kötöd mind az 5 pedálszenzor kimenetet. Ha hall-szenzoros, akkor lehet, hogy diódával, vagy soros 1k-val, vagy csak simán minden nélkül is megoldhatod (ha a hall szenzor kimenetei közvetlenül párhuzamosan köthetőek), és ezt a közösített jelet adod a szabályzónak.
A 7 vezeték nálad pedig 2 lesz a táp, a többi 5 pedig a kimenete (gondolom a hall szenzoroknak).

Kép: ma kaptam (XC-100 van az LCD-re írva, de GT-100-hoz nagyon-nagyon hasonlít), 31A-es szabályzó, 48V akksival ez 1.6kW teli akksival. A bal oldali szabályzó pedig egy 67V 25A-es, ugyanúgy 1.6kW-os szabi Van egy kis méretbeli különbség...
A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2021
(#) berez válasza Kovidivi hozzászólására (») Okt 12, 2021 /
 
Köszi ,hogy foglalkozol a témával,jelenleg úgy áll hogy nem merek a bizonytalanra kiadni tizenegynéhány erzret,bekötöm és valahol ha van vezetékszigetelés hiba,vagy zárlat
egyből kidurran az új is ,a pénz meg eluszott...
Beszéltem egy szevizessel,úgy kezdi,hogy átvizsgálja (10 ezer),utána kicseréli a vezérlőt (erre
nem tudott árat mondani),de lehet a motort is szét kell szedni(másik 25 ezer)meg még ami
eszébe jut...
A vezérlőben cseréltem 2 FET -et ,nem megy így sem
Holnap még átnézem a forrasztásokat
A pedálszenzorbol csak 6 vezeték jön ki,holnap belemérek,gondolom 5 V kella 2 betáp és utána valamit kell mérnem a másik 4-en ha forgatom a pedált
(#) Kovidivi válasza berez hozzászólására (») Okt 12, 2021 / 1
 
Ezek a szervizek mindig nagyon sokba kerülnek, én nem is bízok másra semmit, de ez csak az én véleményem. Most kaptam egy Bosch akksit, power tube 500, mint hibás volt árulva. A benne levő cellák 100%-osak! Most mérem le őket egyesével. 3Ah-t tud mind. Ez az akksi is volt már "szervizelve", egy másik ugyanilyen, de hibás cellás akksiból volt egy gyenge cellacsoport átrakva bele, ami persze nem működött sokáig, plusz a cellák feszültségét figyelő áramkör egy fólianyákon található, amit pontheggeszteni kell (!!!) a nikkel csíkra. Gondolhatod, hogy szétszedés után a fólia nyák sérül, enélkül pedig nem tudsz cellát sem cserélni... Az akksi új ára 150eFt amit elsőre találtam. Hasonló, mint a Bionix akksik, amikben a BMS CAN-en keresztül beszélget, tehát másik BMS-t nem is tudsz belerakni. Vagy a Xiaomi M365 akksi BMS-e, ha egyszer leveszed róla a cellákat, utána nem fogod tudni újra használni, és persze kell a dashboardnak a megfelelő kommunikáció. Én mindig törekszem arra, hogy amit építek, javítok, az szabványos és javítható legyen.
Amúgy az aliexpresses szabályzó kemény 10€-ba kerül... Ennek pont nincs pas bemenete, de nem is kerestem 10mp-nél tovább. Egyébként meg gázkarral könnyen megoldható, és még lesz kulcsod is, meg feszültség visszajelződ, kb. plusz 5-8€.
Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2021
(#) berez válasza Kovidivi hozzászólására (») Okt 12, 2021 /
 
Igen ezt a szabályzot láttam én is,de a bringát szívességből javítom(?)a gazdája
meg ragaszkodik a pedálszenzorhoz,pedig meg tudnám az ali-n venni,máskor is ott vásárolok
mondtam a tulajnak 8 e-ből meguszhatjuk de nem akarta...
A szervizes árul egy ugyanilyen felujított bringát jövő csűtörtökön tud fogadni
mondtuk neki elcserélhetjűk a mienket ráfizetéssel ,meglátjuk mit kínál
(Akkuk nélkűl) mert a mienk most kapott egy ebayes 10 Ah-st.
(#) berez hozzászólása Okt 13, 2021 /
 
Probálom javítani a vezérlőt,de eléggé szét van barmolva a nyák
mi van ha a képen láthato ellenállást és kondit kihagyom ,
és direkt kiviszem a képen zölddel jelölve a motor sárgához?
(akarok kűlön csinálni egy nyákot,amin csak a fetek vannak,
elég néhány vezeték amit az eredetihez kapcsolok)

kapcs.jpg
    
(#) Kovidivi válasza berez hozzászólására (») Okt 13, 2021 /
 
Nem lehet tudni, csak ha kipróbáltad.
(#) berez válasza Kovidivi hozzászólására (») Okt 13, 2021 /
 
Előtte még leellenőrzöm a PAS -t
Adtam neki 5V-ot jol megtekertem a pedált de csak néhány mV-ot mérek(multiméterrel)
nem kéne ott tőbbnek lenni?A negatív és a 4 kimenőszál kőzt mérem
(#) bbalazs_ válasza berez hozzászólására (») Okt 13, 2021 /
 
Nem lehet, hogy open collectorosak?
(#) berez válasza bbalazs_ hozzászólására (») Okt 13, 2021 /
 
Hát azt nem tudom mi az
(#) Régi motoros válasza berez hozzászólására (») Okt 13, 2021 /
 
Attól tartok, az nem feszültséget ad ki, tehát feszültség méréssel nem tudod ellenőrizni.
Az impulzus sorozatot ad ki a sebesség függvényében, tehát egy szkóppal tudnál jelalakot vizsgálni.
Legfeljebb ha van a multidon frekvencia mérés, az mutathat frekvenciát.
A tekerés sebességének növekedésével egyenesen arányosan nő a frekvenciaszám is...
(#) bbalazs_ válasza berez hozzászólására (») Okt 13, 2021 /
 
Egy ellenálláson (mondjuk 4.7K-n) keresztül tápra felkötöd. Az ellenállás alján mérsz, mert
ő az alsó véget rángatja a földre. Egy próbát megér.
(#) Kovidivi válasza Kovidivi hozzászólására (») Okt 14, 2021 /
 
A böszme nagy szabályzóhoz kapcsolódóan két elég nagy probléma felmerült: nincs regeneratív fékezés, és nincs vezeték, amin fékezéskor feszültséget kapok.... Írtam az aliexpress-szes eladónak. Azonnal válaszolt, hogy a DS pontokat forrasszam össze a nyákon (fotó közepén). Nafene. Egyből lett elektromos fékem. A fék lámpát pedig a fékkar kapcsolójára lehet kötni, ugyanis a kapcsolóhoz a GND megy, valahonnan csak keresni kell hozzá vagy pozitív feszültséget. Érdekes, hogy a csak a bekapcsoláskor jelenlevő feszültséget úgy kell lelopni valahonnan, a fix akksifeszültséget meg a riasztó vezetékén megtaláljuk. Szóval rendesen át kell látni, hogy mi, hova kapcsol...
A hűtőtönk egyébként nem volt megpasztázva, és érdekes módon a két sönt közül az egyik át volt vágva (biztos konstrukciós hiba, vagy hasonló). Amire még rájöttem közben, hogy minden beállítás az LCD-ben tárolódik, és nem pedig a szabályzóban, az csak követi az utasításokat. A max. áram pl. a kijelzőn 15-ös számmal szerepel, ami állítható, de gondolom az elvágott sönt miatt dupláját mér a szabályzó. Lehet, ha visszaforrasztanám, és az LCD-n 30-at állítanék be, ugyanazt érném el? Jó kérdés... A másik szabályzónál változott az áram 10A és 20A között, mikor az értéket változtattam. Nem rossz.
Következő: »»   214 / 214
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem