Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikus szulfátoldó (Akku aktivátor)
Lapozás: OK   79 / 83
(#) sebestyen_ferenc hozzászólása Máj 28, 2021 /
 
Jo napot!
Találtam az interneten egy kapcsolást, ami a leírtak szerint feszültség kétszerező üzemű szulfáltoldó.
A kérdésem az hogy menyire működő képességű valamint szeretném a fet driver ic helyettesíteni totem pole kapcsolásban levő tranzisztorokra, mellékelem az elképzelést.
(#) ferci válasza sebestyen_ferenc hozzászólására (») Máj 28, 2021 /
 
Szia!
Keresd meg a TC4426 adatlapot, mert ha fázist fordít, akkor a tranyós megoldásnál az 555 időzítést meg kell fordítanod ( R1-R2 csere ).
A hozzászólás módosítva: Máj 28, 2021
(#) sebestyen_ferenc válasza ferci hozzászólására (») Máj 29, 2021 /
 
Köszönöm szépen! igen fázis fordít és az angol oldal az írja inverz totem pole kapcsolás kell neki ha tranzisztorokkal oldjuk meg.

desulf3.jpg
    
(#) ferci válasza sebestyen_ferenc hozzászólására (») Máj 29, 2021 /
 
Ezt így felejtsd el!
Az 555-nél fordítsd meg a "fázist", hogy írtam.
R1=1 k, R2= 133 k
(#) sebestyen_ferenc válasza ferci hozzászólására (») Jún 14, 2021 /
 
Ahogy írtad R1 és R2 ellenállásokat megfordítottam sajnos a mos-fet zárlatos lett mihelyt ráraktam egy zselés ólmos aksira a kapcsolást. Kérdésem az lenne nem lehetne helyettesíteni tc4426 más ic-vel vagy csak ezzel működne a kapcsolás?
(#) Ge Lee válasza sebestyen_ferenc hozzászólására (») Jún 14, 2021 /
 
Addig örülj amíg csak a FET lesz zárlatos, és nem a motorvezérlődet teszi tönkre az autódban...
(#) ferci válasza sebestyen_ferenc hozzászólására (») Jún 14, 2021 /
 
Szerintem ne kísérletezz TC-vel...
Az első fontos dolog nálad: 555 - fet.. drainben egy kis izzó és meg tudod nézni szkóp nélkül is, nagy vagy kicsi kitöltéssel működik.
Ha kicsi a kitöltés, akkor jó, utána léphetsz tovább.
Ilyen alacsony frekin meghajtó se kell.
Ha az 555 rész jó és úgy működik, ahogy kell, akkor a kimeneteden a kitöltésed 1/133 %, ami olyan keskeny áram impulzus, hogy nem mehet tönkre a feted.. és még ott van a 100 uH meg a "drótok" ellenállása, induktivitása....
A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2021
(#) proli007 válasza sebestyen_ferenc hozzászólására (») Jún 14, 2021 /
 
Hello! Nem tudom minek azokat a tekercseket össze-vissza kötögetni. Itt van egy számomra legalább értelmezhető kapcsolás.
(#) sebestyen_ferenc válasza proli007 hozzászólására (») Jún 15, 2021 /
 
Hello! Köszönőm szépen a kapcsolás ez egyszerűbbnek tűnik mindenképp kifogom próbálni, ha ferci által leírt hiba keresés nem vezet eredményhez.
(#) resockiferenc hozzászólása Júl 3, 2021 /
 
Megépítettem a szulfátoldo töltö automatát.Az áramkör szépen végzi a dolgát,a zöld LED villog ahogyan kell,de egyszerre a sárga LED is villog fél fényerövel a zöldel aminek nem kellene.Segitséget kérek a problémára.Mi lehet a probléma ? Mit nem jocsináltam?
Üdvözlettel. Ferenc
(#) ferci válasza resockiferenc hozzászólására (») Júl 3, 2021 /
 
A rajzot is csatold, mert sokféle van. Elképzelhető, hogy nem hiba, ha nem a legjobb pozícióban van.
(#) ferci válasza resockiferenc hozzászólására (») Júl 3, 2021 /
 
Ha az a sárga led azon a rajzon van, ahol a BD140 B-E között van és fél fénnyel villog, akkor valami nem igaz. Elvileg rossz polaritás kijelzésnek van betéve és akkor biztos nem szépen végzi a dolgát a töltő, csak nem figyeltél oda.
Majd pontosíts.
(#) resockiferenc hozzászólása Júl 15, 2021 /
 
Ime a kapcsolási rajz.
(#) Szárnyas válasza Ge Lee hozzászólására (») Júl 28, 2021 /
 
A regeneráló töltés megkezdése előtt szerinted 9 V alá is szükséges lehet meríteni az akkut, ha a terhelést levéve az akkufesz visszakúszik olyan 10,4 V-ig? Nem okozok károsodást ezzel az akkuban?
(#) Szárnyas hozzászólása Júl 29, 2021 /
 
Az mitől lehet, hogy amikor merítem az akkut, akkor időnként megugrik az akku kapocsfeszültsége nagyjából 2V-tal, majd máskor meg visszaesik ugyanennyivel?
(#) proli007 válasza Szárnyas hozzászólására (») Júl 29, 2021 /
 
Hello! Ha nem mérési hiba van, akkor ez elvileg csak úgy jöhetne létre, ha cellazárlat van időnként. De akkor már a cellának (és az aksinak) annyi. Mert ha jó cella teszi ezt, akkor az jelenségekkel is járna. De az "ugrik" itt relatív fokalom, mert A 10 óra kisütéshez képest a 10perces feszültség változás is ugrásnak minősül.
(#) Szárnyas válasza proli007 hozzászólására (») Júl 29, 2021 /
 
Köszönöm a választ! Egyik pillanatról a másikra teszi ezt, nem csak a műszeren látom, hanem a terhelésnek használt izzó fényerején is - innen is tűnt fel nekem a jelenség. Akkor szerinted nem is érdemes próbálkozni az aksi regenerálásával?
(#) proli007 válasza Szárnyas hozzászólására (») Júl 29, 2021 /
 
Próbálkozni mindig lehet, csak kérdéses érdemes-e. Mert ha valami kontakt hiba van, vagy belső zárlat, azzal nem lehet mit tenni egy zárt rendszerben.
Régen kint voltak a cella átkötések, akkor cellánként javítható volt egy aksi. De az indítóáram növelése miatt ez belülre került. Volt is gond egyből az átvezetés tömítéssel. Ma, amikor már újra nem kell akkora indítóáram, senkinek nem jut eszébe javítható aksit gyártani. Mert a környezetvédelem csak szólam. Ha ma rákérdeznél, az lenne a válasz, hogy az Euro7-es miatt úgy is kihalnak ezek a dízel-benzin kocsik. Miközben az átlagéletkor ma 14 év, ha jók az emlékeim..
(#) Gafly válasza proli007 hozzászólására (») Júl 29, 2021 /
 
Idézet:
„Mert a környezetvédelem csak szólam. Ha ma rákérdeznél, az lenne a válasz, hogy az Euro7-es miatt úgy is kihalnak ezek a dízel-benzin kocsik. Miközben az átlagéletkor ma 14 év, ha jók az emlékeim..”

Ezen agyaltam én is, hogy ugyan "K" rendszámos az autóm (bőven benne van a korban, "amikor már illik váltani"), de mi a bánatnak vegyek másikat, mert csak alig 120 000 km van benne és csak pár horpadás van rajta...
(#) Inhouse válasza Gafly hozzászólására (») Júl 30, 2021 /
 
Meg abban még nincs 3-4 olyan alkatrész, ami ha elromlik, akkor gazdasági totálkár a javítás.
(#) Szárnyas válasza proli007 hozzászólására (») Júl 31, 2021 /
 
Attól tartok, igazad van és valószínűleg cellazárlatos lett az akku. Kísérletezgettem még vele, ha már egyszer elkészítettem az áramkört, de úgy tűnik, hogy az aksi végleg bemondta az unalmast, ezen már a piócás ember sem segíthet.
(#) gyulank válasza proli007 hozzászólására (») Aug 27, 2021 /
 
A te cikkedben lehet helyettesíteni a trafót 220V-os primerűvel? Az ugye 24V-tól valamivel többet ad le a 230V miatt.
(#) proli007 válasza gyulank hozzászólására (») Aug 27, 2021 /
 
Hello! Nem számít különösképpen az eltérés.
(#) Szárnyas válasza gyulank hozzászólására (») Aug 28, 2021 /
 
Én is ilyen trafót használtam, egyedül a feszstab megengedett bemenő feszültsége miatt kellett a kapcsoláson változtatnom, mert a trafó szekunder oldalán 27V-ot mértem, ami egyenirányítva, pufferelve már meghaladta a 7812 Ubemax 35V-os értékét.
(#) küzmös Gergely válasza Szárnyas hozzászólására (») Szept 4, 2021 /
 
Hát igen, vagy az, vagy pedig a cikkben is szereplő apró módosítás, 12V-os zener diódával, váltja az ember a 7812-őt.
A hozzászólás módosítva: Szept 4, 2021
(#) gyulank hozzászólása Szept 7, 2021 /
 
Mindenek előtt, ha mondjuk egy 10 éve nem használt kocsiról van szó, gondolom, előbb fel kell tölteni, de desztillált vízzel, vagy ioncserélttel, vagy mivel?
(#) ferci válasza gyulank hozzászólására (») Szept 7, 2021 /
 
Célszerűen egy olyan töménységre beállított akku savval, ami megfelel egy lemerült akkuhoz.
Utána feltöltöd, ha tudod a kapacitásának megfelelően.
Majd sűrűség kontroll, beállítás. Lehet, hogy párszor el kell játszanod vele.
(#) gyulank válasza ferci hozzászólására (») Szept 7, 2021 /
 
Neked biztos egyértelmű miket írsz, de én nem tudom, hol lehet akkusavat venni, mennyit vegyek, milyet vegyek, mennyire töltsem fel, ja az utána feltöltést gondolom árammal gondoltad, akkor nem tudom mi a sűrűség kontroll, és hogy kell csinálni, és hogy állítom be. Jó, gondolom, ha valamiből megtudom, hogy sűrű a sav, akkor kiöntöm, és jön az eredeti kérdés, hígitani kell, desztillálttal, vagy ioncserélttel, de melyikkel? És mit csinálok a kiöntöttel? Hova öntöm ki? Főleg az ólom miatt gondolom nem kéne a földre.
(#) ferci válasza gyulank hozzászólására (») Szept 7, 2021 /
 
Beírod a neten, hogy akku sav vagy akkumulátor sav és látsz sok boltot, hol kapható.
Az, hogy nagyjából mennyi kell, egy desztvizes betöltéssel, kiöntéssel meg tudod saccolni ( 1 cellánál elég mérned és szorozni ).
Ha nincs savszintmérőd, akkor viszont meredek lesz mindenhogyan ( ez hasonlít a bor fokolóhoz, csak eléggé más ).
Savval feltölteni annyira kell, hogy éppen elfedje a lemezeket.
Utána persze, a megengedett állandó árammal kell feltölteni a megengedett feszültség szintig, sacc 14.5 voltig. Közben mérsz és számolsz, megvan-e a kívánt amperóra.
Kiönteni meg nem kell a savat, ha már beállítottad a sűrűséget. A maradék eredeti a helyén maradhat.
Sacc 1.21 g/cm^3 sűrűség legyen a kezdeti.
A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2021
(#) gyulank válasza ferci hozzászólására (») Szept 7, 2021 /
 
Szóval előbb kéne egy savszintmérő, és abból kiderül, hogy milyet kell beleönteni, és mennyit, és akkor attól sűrűbb savat kell vennem, plusz még mindig nem tudom, hogy desztillált vagy ioncserélt vizet, és azzal kikevernem és beleöntenem. Ugye?
Következő: »»   79 / 83
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem