Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikus szulfátoldó (Akku aktivátor)
Lapozás: OK   80 / 80
(#) ferci válasza gyulank hozzászólására (») Szept 7, 2021 /
 
A kész sav az sűrűbb, persze. ...túlzottan nem kell higítani desztvízzel, közben bent úszik a mérő és 1.21-nél stop.
Izgulni nem kell, mert ez NEM tömény kénsav, de szemüveg kötelező.
A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2021
(#) gyulank válasza ferci hozzászólására (») Szept 7, 2021 /
 
Akkor az ionizált nem jó? És milyen mérő? Én pipettásat, meg refraktométert találtam.
(#) ferci válasza gyulank hozzászólására (») Szept 7, 2021 /
 
Ioncseréltről nincs jó véleményem - de erre majd talán más reagál, aki használt ilyent.
Sűrűségmérőt olyant használj, ami van és tudod könnyen kezelni.
Ameddig külsőleg keversz, bármelyik is jó - van szabad hozzáférésed a léhez.
A pipettás jó, ha nem remeg a kezed - nem tapad fel az úszó rész.
A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2021
(#) gyulank válasza ferci hozzászólására (») Szept 7, 2021 /
 
Nem itthon találtam ilyeneket, hanem neten. Nekem nincs.
(#) ferci válasza gyulank hozzászólására (») Szept 7, 2021 /
 
... úgy gondoltam, ami lesz....
(#) proli007 válasza gyulank hozzászólására (») Szept 7, 2021 / 1
 
Hello! Egy 10 éves akkumulátorra egy fillért és egy percet sem szabad költeni. Még használt autó esetén sem, nem hogy egy álló gép esetén..
(#) gyulank válasza proli007 hozzászólására (») Szept 7, 2021 /
 
Jó, de mocorognék vele helyben. Arra meg új akkut is kár venni, hogy ki tudja meddig álljon az is. Azt hiszem pont itt írta valaki, hogy nem szabad tölteni árammal mielőtt feltöltik elektrolittal, ezért inkább megkérdeztem mielőtt próbálkoznék.
(#) gyulank válasza proli007 hozzászólására (») Szept 7, 2021 /
 
Mit javasolsz? Csak dugjam rá a töltőt?
(#) attika válasza gyulank hozzászólására (») Szept 7, 2021 /
 
Idézet:
„egy fillért és egy percet sem szabad költeni.”


Gondolom úgy gondolta, hogy egy 10 éves akkumulátorral már semmit, el kell dobni és újat venni.
(#) gyulank válasza attika hozzászólására (») Szept 7, 2021 /
 
Oké, de itthon van, és azért nincs értelme újat venni, hogy néha arrébb menjek vele, de attól még arrébb akarok menni.
(#) attika válasza gyulank hozzászólására (») Szept 7, 2021 /
 
Egy 10 éves akkumulátorral már semmit ne csinálj, nem lesz jó úgy sem.
Amennyi időt meg pénzt beleölsz, veszel egy újat.
(#) gyulank válasza attika hozzászólására (») Szept 7, 2021 /
 
De nem érted, hogy az új is csak kint állna?
(#) proli007 válasza gyulank hozzászólására (») Szept 8, 2021 / 2
 
Az aksiból elvileg csak a víz megy el, a sav nem. (Ha nem kristályosodnak ki a sók a sarunál.) Ha hozzáférsz, pótolod a szintet desztvízzel, megvárod míg "lehiggad", ez egy-két óra és feltöltöd. Megpróbálod elindítani a kocsit.
Más alkalommal pedig amikor odébb vinnéd, előző nap 1-2A-al töltöd vagy 12 órát. Akkor általában elindul egy kocsi, ha az aksi elektrolit "mozgatva van" még akkor is ha csak 2Ah a kapacitása. De ha kinn áll, télen elfagyhat. 6°C-on legjobb a tárolás, it legkisebb az önkisütési áram. Néha töltöd.
Ennyi amit megtehetsz. De ha egy jármű nincs használva, az sem indul az első szóra. Ráadásul, ha csak az udvar másik oldalára mész vele, még jobban árt neki.
Ha teljesen rossz egy aksi, nem érdemes tartogatni-savazni, csak a gatyád fogja bánni, minden értelemben. Ki is lyukad, meg rá is megy.
(#) gyulank válasza proli007 hozzászólására (») Hé, 0:11 /
 
Van 3 akkum. Egyikkel se indul. Egyik teteje el van repedve, tettem bele ioncserélt vizet, ami benne volt, azon eredetileg le volt zárva az összes cella egy műanyaggal, de az már nincs rajta, és nem tudom, hogy voltak-e benne kicsavarható kupakok, de ezen csak el vannak tömődve valami fehér anyaggal, az van ráírva, hogy kálciumos. Ebbe így nem töltöttem, meg kivettem a Matizból, abba is öntöttem, annak még a csatlakozója is vékonyabb, mint ami a Wartburgban van. Ha veszek egy akkut, és utána berakom olyan helyre ahol azért nem valószínű fagypont alatti hőmérséklet, akkor nem romlik? Olyan mint mikor a boltban várja, hogy megvegyem? És milyen akkut érdemes venni? Elég az árat, az áramot, és a kapacitást nézni, vagy az kamu, meg az élettartam is rosszabb némelyiknél? Mert ahogy nézegettem van vagy 3x-os áron is ugyanolyan, vagy rosszabb teljesítményűnek írt akku is. Egyébként akkor, ha ezek ilyen reménytelenek, akkor hol kezdődik, és hol végződik az, mikor megéri desztillált vizet, elektrolitot venni, meg sav mérőt, meg szulfátoldani?
(#) attika válasza gyulank hozzászólására (») Hé, 0:25 /
 
Idézet:
„Ha veszek egy akkut, és utána berakom olyan helyre ahol azért nem valószínű fagypont alatti hőmérséklet, akkor nem romlik?”


Sajnos ez nem ennyire egyszerű.

Idézet:
„Olyan mint mikor a boltban várja, hogy megvegyem?”

A boltokban sem állhat évekig, nekik cserélik a beszállítók, pontosan nem tudom meddig állhatnak ott, de tudtommal 1 évnél öregebb akkumulátort nem adhatnak el, legalább is én akárhányszor vettem újat az nem volt öregebb fél évnél.

Ha tárolni akarod akkor semmikép se földön tárold, mert az se tesz jót neki.
(#) proli007 válasza gyulank hozzászólására (») Kedd, 13:56 /
 
Ebbe a kérdésbe nehéz jó tanácsot adni. Mert az mindenképpen szubjektív lesz és néhány tapasztalat alapján, nem igazán lehet statisztikát készíteni, mi jó és mi nem.
Minden esetre egy használaton kívüli aksira értelmetlen bármennyit is költeni. Varázslat nem igazán van.
Minden esetre egy jó aksiból nem fogy el a víz. Mert az a párolgással és a vízbontással távozik belőle. Tehát a meleg és a "túltöltés" felelős a fogyásért. (Persze durva mechanikai beavatkozást leszámítva.)
Túltöltés normál helyzetben abból áll, hogy az aksi élettartama alatt csökken a töltési végfeszültsége. (Ma már van olyan kocsi ami ezt követi, persze az nem a kert végében szokott rozsdásodni.) Minden esetre a gyártók a legtöbb esetben megtartják maguknak az információt amit birtokolnak. De nem is igazán áll anyagi érdekükben az hogy bárki bármit tudjon, értékeljen. Én minden esetre csak egy főiskolai stencilben láttam élettartam/töltési feszültségre vonatkozó adatot a Varta-tól. De ennek is inkább marketing volt a fő szerepe, nem a tényleges információ átadása. ("Akár kétszer tovább tart, mint a nyúl..)
Minden esetre a használaton kívüli aksi jobban romlik mint a normál üzemben használt. Tenni sokat nem lehet, maximum a magas és túl alacsony hőfokot lehet kizárni, és töltött állapotban kell tárolni. A csepptöltés sem igazán jó megoldás, inkább időnként megterhelni és feltölteni lehet a jobb megoldás. Vagy is az elektrolit "mozgatása".
Én minden esetre a helyedben a legolcsóbb (és a legnagyobb kapacitású) aksit választanám. Mert ha már mindenképpen kár lesz, az legyen a legkisebb. Mert anno volt hogy az olcsó aksinak 3 év volt a garanciája, a drágának pedig 6 év. És, én az olcsót választottam.
"Mert ha az olcsó 3 év után megpusztul, akkor is árban ugyan ott vagyok és a 3. év után egy új aksim van, nem egy már 3 évet használt.."

Tehát elmélet számtalan lehet, de számtalan eredménye is lehet. És ebből megmásíthatatlan igazságokat levonni, nagy böszmeség lenne. Minden esetre az sejthető, hogy egy aksit nem a tárolásra gyártják, hanem a használatra.
Következő: »»   80 / 80
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem