Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikus szulfátoldó (Akku aktivátor)
Lapozás: OK   77 / 77
(#) küzmös Gergely hozzászólása Dec 5, 2020 / 2
 
A fent említett 74Ah/680A-es akkuval kísérleteztem, mivel semmire nem mutatott egy fikarcnyi javulást se. Nem javult semmire. Hát megpróbáltam az "orosz" módszert, szó szerint orosz. A legismertebb fájlmegosztó oldalon teli s tele orosz videókkal a témában. Aminek a rövid lényege az az hogy átpolarizálják az akkut. Olyan módon hogy ráakasztják a H7-es 12V/55W-ot, de nem veszik le 10,5V.-nál, hanem csutkára lemerítik.. mikor már nem világít, onnan is több óra, 0,1-0,2V-ig. Majd egy mindenféle elektronikától, és sallangtól mentes, régi trafós töltőt akasztanak rá fordítva! Mindezt persze a biztonság kedvéért úgy hogy a kezdeti időszakra, az akkuval sorba kapcsolnak egy H7-es izzót, (polaritás cserénél extrém áramok alakulhatnak ki), majd az égőt természetesen kiveszik ,mikor már végleg megtörtént a polaritáscsere. Így feltöltik csutkára. Majd megint vissza nullára, és polaritáshelyesen vissza ugyanez. Mivel az akkum nem akart egy fikarcnyit sem javulni.. 70 perc után leteperte 10,5V.-ra a H7-es izzó, 75 percnél már 9V környékén mozgott.. második beméretésre is "csak" 330A-t tudott.. így gondoltam, akkor nézzük. Megcsináltam a drasztikus polaritáscserét. Melegedett.. Videókban kádba tették, én lavórba. Mikor már a fordított feltöltésből merítettem, észrevettem hogy sokkal tovább bírta míg lemerült! Aztán jött a helyes polaritással való feltöltés. Töltött 24 órát 2A-en! Most újfent merítettem, és eztán megy a szulfátoldóra, hétfőn megint megjelenek a Széchenyi úti akkusnál bemérésen vele.. s természetesen közlöm az "eredményt". De ugyanazzal a H7-essel merítve, mint amivel anno 70-75 percet bírt.. most.. Hát ez egy igen komoly javulást eredményezett.
(#) merlingerin válasza merlingerin hozzászólására (») Dec 7, 2020 /
 
Sziasztok!

Méricskéltem.

Az van, hogy az áramgenerátoros részben, ahol a 33Kohm-on nézi az 555 a feszültséget az R15-ön, ott azt tapasztaltam, hogy ha röviden nyomom a start gombot, vagy nem nyomom, akkor szépen szabályozható a feszültség a potival(p2) 4.7-8.08V között. (556 2-es lába) ha kellően alacsonyra veszem, nyomom rövidrn a startot, elindul a töltés, a feszültség lejjebb esik, szabályozni már nem lehet. Ha a potit kellően feltekerem, tiltás fölé, akkor tilt szépen. ha azonban a start gombot hosszan nyomom, elindul, éf túltölt, ismét nem szabályozható a feszültség a potival. Ugyan ez van, ha az 556 2-es lábát lekötöm. Vagyis az áramgenerátor kollektoráról nem megy semmi az 556 fele.

Próbáltam a D4-gyel párhuzamosan kondit tenni , hátha gerjed, de nem. A Q4-re is gondoltam, hátha nem zár le teljesen, de az is jó...

Elakadtam.
(#) küzmös Gergely hozzászólása Dec 19, 2020 /
 
A mérési eredmény még így is siralmas lett.. 388A.. a 680A-ből.. Talán még annyit megpróbálok hogy még egyszer megcsinálom, vagy a szulfátoldóval szép lassan járatom végig ugyanezt a kört. De nem fogadnék rá túl nagy összegekkel hogy ez sokkal jobb lehet ennél. Talán egy 1.4-es benzinesbe még jó lehet. De eredeti helyére már biztosan nem (2000-es benzinesben volt)
A hozzászólás módosítva: Dec 19, 2020
(#) bubuszoft hozzászólása Dec 19, 2020 /
 
Sziasztok.
Végre elkészült a mikroprocesszoros szulfát mentesítőm. Nem gondoltam volna, hogy ennyire szuperül teszi a dolgát.
A képen három ledet látsz- A piros 11V alatti feszültséget jelez. Ilyenkor nincs kezelés, legtöbb esetben cellazárlat okozza az ilyen alacsony (vagy ennél alacsonyabb) feszültséget. A sárga led 11-14V között lép működésbe ilyenkor már van kezelés, és jelzi, hogy az akku állapota tökéletes. Majd van a zöld led ami 14 Volt feletti értéknél aktiválódik. ez a generátor jó működését jelzi. Természetesen ilyenkor is van kezelés.
Ha ráteszem a töltőt, Kb 3 perc után leáll, jelezve, hogy teljesen fel van töltve az akku. Így hideg időben, is tökéletesen indít.
(#) Inhouse válasza bubuszoft hozzászólására (») Dec 19, 2020 /
 
Amikor jár a motor és dolgozik a generátor, akkor hogyan kezeli az akkut és miért?
(#) bubuszoft válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 19, 2020 /
 
Szia
A kérdésedre a válasz, miért ne kezelhetné, mikor megy a generátor? A lényeg az én elektronikámban az, hogy nem feltétlenül kell elektromos feszültséggel bombázni az akkut, hogy a szulfátot "leoldjuk" az akkuról. Legyen annyi elég hozzá, hogy egy én általam kitalált, és kifejlesztett elektronikát működtetek. Az akkura ráteszed, "mint sok más online megvásárolható készülékek esetében is" és teszi a dolgát. Az elektronikát, és a részleteket bocs, de nem szeretném kiadni. csupán azért írom le mert sokan a feszültségcsúcsos "bombázásokkal" próbálkoznak. Én találtam egy másik megoldást, és a mérések azt mutatják, hogy bevált. Hozzá teszem rögtön, hogy nem hittem én sem, de működik.
(#) Bakman válasza bubuszoft hozzászólására (») Dec 19, 2020 / 7
 
Idézet:
„Legyen annyi elég hozzá, hogy egy én általam kitalált, és kifejlesztett elektronikát működtetek.”
Azért a pofátlanságnak is van határa.

Bővebben: Link
(#) Ge Lee válasza bubuszoft hozzászólására (») Dec 19, 2020 /
 
Ha ez annyit csinál, hogy a FET-tel rövidre zárogatja az akkut, akkor az ugyanúgy nem fogja leszedni a szulfátot ahogy a hivatkozott gyáriak sem. Miből gondolod hogy teszi a dolgát? Megmérted az akkut, és visszajött a lecsökkent indítóárama?
Egyébként, a szulfátosodás leginkább használattal kerülhető el, azaz ha töltve/merítve van az akku, a statikushoz közeli állapotokat (állás, DC-vel gyenge töltés) nem szereti. A normál üzemet szereti, amikor indítóznak róla és amikor a generátor megküldi lüktető árammal, ilyenkor szokott elmenni 8-10 évet némelyik.
(#) Inhouse válasza bubuszoft hozzászólására (») Dec 19, 2020 / 2
 
Idejöttél híreskedni semmi infóval, mit vársz tőlünk?
Vagy feszültségcsúcsok, amik áramot folyatnak, vagy kisütöd egy terhelő ellenállással, csodák nincsenek. Vagy mikrohullámú, csak a táplálása megy az akkuról?
Ha a generátor párhuzamosan van a körben töltés közben, akkor merre folyik a kisütő áram?
(#) erbe válasza Ge Lee hozzászólására (») Dec 19, 2020 / 1
 
A (jobb) gyáriak úgy hirdették, hogy az akkuról magasabb feszültségre töltenek egy kondit és azt sütik vissza az akkura. Ez valóban feltörheti a szulfátot.
(#) vision61 válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 19, 2020 / 3
 
Szerintem inkább vevőket keres.
(#) bubuszoft válasza Bakman hozzászólására (») Dec 19, 2020 /
 
Ez már teljesen más Bakman
(#) bubuszoft hozzászólása Dec 19, 2020 /
 
De szedje le a moderátor, nem bánom, mert csak a fikázást kapom. Ide újabban semmit sem lehet írni, mert mindjárt fikázzátok. Bakman barátom, az időzítődnek miért nem osztod meg a forráskódját például? Azért nem, mert ez a Te munkád, amit tiszteletben tartunk. Miért kell mindjárt arra gondolni, hogy pofátlanság, ha felteszem az általam kigondolt és kifejlesztett elektronikát? Az tény, hogy kértem a segítségeteket, és hogy az infókat felhasználtam, de az elektronikám poros nyomában sincs azzal, amit ott rajzoltam. De ennyi. Ha sértőnek érzitek ezt nyugodtan vágjatok ki az oldalról is, nem érdekel. Sziasztok
(#) Bakman válasza bubuszoft hozzászólására (») Dec 19, 2020 1 / 4
 
Nem erről van szó, ezt te is tudod. Segítünk szívesen, különben nem kaptál volna választ a kérdéseidre. Emlékszem a történetre, a szerkezet 70 %-át összedobtuk neked, tiz százalékát találtad a neten, a maradékot hozzáraktad. Erre kiállsz tíz méteres mellénnyel, hogy milyen ügyes vagy mert milyen eredeti dolog jutott eszedbe és hogy azt megcsináltad.

Láttam a pár nappal korábbi, azóta már törölt hozzászólásod is. Lehet árulni, erre van az apróhirdetési részleg.
(#) Ge Lee válasza erbe hozzászólására (») Dec 20, 2020 / 6
 
Na de olyat meg hogy engednek forgalmazni? Az addig rendben van, hogy az akkunak kicsi a belső ellenállása így lenyeli a tüskéket. Na de mi van olyankor, amikor valahol az átmeneti ellenállás megnő, netán kontakthiba van, és a magasabb fesz kinyírja az autó elektromos dolgait, netán a motorvezérlőt? A forgalmazó meg fogja téríteni a több százezres kárt?
Én semmiféle szulfátoldót nem kötnék az akkura amikor az az autóban van, és ezt másnak sem ajánlanám.
(#) merlingerin válasza Ge Lee hozzászólására (») Dec 20, 2020 /
 
Szia!

Tökéletesen igazad van. Volt kolegám pont így járt egy kis cm³ benzines mazdájával. Indul az 3 lapos elemről is. Rajta volt egy neves gyártó kis fekete kockája beépítve.. mindig büszkén mesélte, milyen jó. Már 8 éves az akku.. ja. Hát. A komfort elektronika 9 évet bírt. Az első. A második csak fél napot. Aztán vette észre a bitmasszőr mazda szervizes, higy hopp, ott a kis fekete kocka. Kivették, rámértek az akkura. Majd kapott új akkut, és egy 3. Elektronikát. Kolegám meg egy szép számlát, és rá levélnehezéknek a kis fekete neves gyártó kockáját...
(#) sfx232 válasza erbe hozzászólására (») Jan 6, 2021 /
 
Ezt vettem,:
https://www.aliexpress.com/item/33011251404.html? - de van elég sokféle, valaki tud bevált típust ?
A tapasztalatok és a mérések alapján jónak tűnik (gyári akku kapacitásnérővel mérve egy 6éves 54Ah-s akku esetén) és az ára is barátságosabb, mint amit itt ajánlott valaki....

Esetleg valaki nézte más a kimeneti jelalakot pulse üzemben ? Ha nem akkor rászánom az időt....
(#) fakezű válasza sfx232 hozzászólására (») Jan 6, 2021 / 1
 
Szia,

Itt meg tudod nézni a kimeneti jelalakot.
(#) tamkov hozzászólása Jan 10, 2021 /
 
Sziasztok!
Megtalálható valahol ennek a kapcsolási rajza? https://panelectron-shop.hu/Akku-aktivator-12-24V
Tönkrement, már vettem másikat, de egy alkatrészt még ki akarok cserélni mielőtt repül a kukába, hátha... A Q1 pozícióban lévő tranzisztor típusát keresem:

panel.jpg
    
(#) Ge Lee válasza tamkov hozzászólására (») Jan 10, 2021 /
 
Azt a néhány alkatrészt vissza lehet rajzolni, nem nagy ügy. Annak alapján már azt is ki lehet deríteni, hogy PNP vagy NPN tranyó van-e ott, szerintem az utóbbi. Meg a bekötését is. Próba képpen én forrasztanék oda valami lábas tranyót amit éppen a fiókban találok. Hogy milyen bekötéssel azon viszont agyalni kell egy kicsit, kivéve ha a tranyónak olyan funkciója van, hogy a fetet hajtja, azaz az IC és a fet között van, mert akkor egyértelmű.
De elnézvén a linken ezt a "készüléket", én inkább azonnal hajítanám a kukába, azaz meg sem vettem volna. Azon a 0,75-ös dróton keresztül nem sok lópikulát csinál az akkuval, a többit meg már leírtam, beépített akkura én ilyet eleve nem tennék, lásd feljebb.
A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2021
(#) user1914 válasza tamkov hozzászólására (») Jan 10, 2021 /
 
Hi!
Amennyiben a panel közepén lévő nagy forrasztási pontra a fekete vezetéked van forrasztva, akkot NPN tranzisztor volt ott. A bázisa a 222 számú ellenállással köt az IC kimenetére.
Üdv. M.
Következő: »»   77 / 77
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem