Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » FIAT elektromos hiba
Témaindító: Peti.Janka, idő: Máj 11, 2007
Témakörök:
Szia! Amit mondasz az egy percig sem vonható kétségbe. Ezek a "régi" motronik (MM SPI) rendszerek nagyon egyszerű felépítésűek de hogy a meghibásodásokhoz a motorvezérlő mikor milyen értéket helyettesít be, arról nincs igazán fellelhető információ és ha csak időszakosan áll fenn akkor felül íródik. Ha most elkezd romlani a fordulatérzékelő paramétere az azért nem zötykölődősen fog végbemenni, mert a motorvezérlő már be-be helyettesítget a folyamatba és amikor végképp értékelhetetlen a jelalak akkor majd nem lesz gyújtás. A most szóban forgó eset sajátossága a "melegben nem indul". Ez ugye egy elég konkrétum lenne a pontosításhoz de még közbe jön, hogy immo probléma is előfordul, ami eltárolódik.
![]() ![]()
Szia!
![]() ![]() ![]() A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2016
Láttam többen ajánlották a főtengely jeladó cseréjét, ezt megnézted már, ellenőrizted, külföldi fórumok szerint 90 % az esély, jellemző meghibásodás ilyen korban.
Ezt az írást olvastad "azon" az oldalon? Az olasz kocsiknál ez a "melegben nem indul" dolog nem ismeretlen ... Bővebben: Link
![]()
Szia. Ha minden igaz a napokban ér haza a fickó akitől elég sok alkatrészt vettem eddig.A jeladót én sajnos nem tudom sem mérni sem ellenőrizni, de amint hazaér a srác ott nála kicserélem. Annyit tettem hogy minden csatlakozót ki tisztítottam a számomra gyanúsakat fixáltam ill. wd40-nel befújtam. Köszönöm hogy "agyaltok"
![]()
Köszi h küldted ezt az oldalt! Szégyen de fel sem merült bennem hogy van bravás oldal....ciki..
![]() ![]()
Levettem a akku sarut, vártam egy órát. A motor műszer szerint hideg, de persze tudjuk hogy tapintásra még bőven meleg. Gyújtás...a lámpák szép sorban kialszanak...indítok...semmi. Lehet valóban az a jeladó lesz a bűnös.
Arra akartalak terelni ebben a dologban, hogy magadtól is felismerd a lehetőségeidet és amit magad is megtehetsz azt ne bízd másra és ne fizess érte ha nem muszáj. Ezt a főtengely jeladót talán magad is ki tudod cserélni, nem okoz különösebb gondot. Az immo lámpa figyelése pedig többnyire tájékoztatni tud a kulcs állapotáról, annak elfogadásáról.
![]()
Köszönöm, igazad van!
![]() ![]()
Ment PÜ.
Nem kellett volna a privát címed, elég lett volna az itteni is. Oda írtam.
Köszi
![]() ![]()
Amit tudnotok kell,miért itt keresek segítséget. Néhány évvel ez előtt elhatároztam hogy építek házilag egy CO hegesztő gépet. Akkor a hobbielektronika itteni szakemberei segítettek mindenben, türelmesen sokszor az alapok elmagyarázása révén. Sok jó beszélgetés vicces, cikis pillanat történt, de a végén elkészült a gép!!
![]() ![]() ![]()
Sziasztok! Kis segítséget szeretnék kérni. Most vásároltam egy 2001 es Fiat Bravát 1.6os 16v 103 lovas motorral. Nos nagyjából rendbe is van csak történt egy olyan dolog hogy beültem ráadtam a gyújtást és magától felkapcsolódott a távolsági fényszóró. Semmit nem tudtam vele csinálni és pár perc mulva a kormány mögül füst jött fel. Ezek után semmi nem kapcsolja a távolságit. Tompított, helyzetjelző az van és irányjelző is. Előre köszönöm a hozzáértő segítséget.
A hozzászólás módosítva: Aug 2, 2016
Egy másik Fiat-os kérdésből másolom ide a linket, amit egy fórumtárs talált magyar nyelvű, nagyon sok hasznos infóval: http://www.fiatbravo.hu/leirasok/
Regisztráció után biztosan tudnak segíteni, ráadásul egy márka azonos fórum ahol többet tudhatnak a jellemző meghibásodásokról. Valószínűleg a bajuszkapcsoló ment tönkre, de továbbit a biztosítéktábla ellenőrzése, és a kapcsoló kimérése után.
Közben áthelyezték a válaszomat, szóval innen a link egy kicsit lentebbről.
Üdv.Van egy Fiat Punto II-esem. és ugyanaz a problémám mint az egyik tagnak Peti Janikának. Szervízben még nemvoltam vele.Menet közben leáll.kigyullad a "code" lámpa majd amíg elnem alszik nem lehet elindítani.Néha 10 perc várakozás után újból indul és megy.Ha leveszem az akksi sarut majd visszateszem egyből indul.Ilyenkor eltűnik a code felirat is.Légyszi segítsetek mert eddig senki nemtudta megoldani a problémát.
Szép napot mindenkinek FONTOS nagyon mert csak ezt az oldalt ismerem és itt segitettek is szóval adott egy Ssangyong musso 2.9 d most is az autó pályán áll annyi történt hogy menetkozben csörgés zorges mintha gyujtàs ki maradna és már nem ia vette a sebességeket csak terep váltó ment az is csak 30-35 km-ig utána az is megadta magát SEGITSETEK ...
scudo 2000év 1.6 benzin tolatólámpa nem világít. Az izzó jó, váltó felső részén levő tolató kapcsoló jól műkszik. Hol a baj?
Lehet már nézted, de azért megkérdem... biztosítékok?
Néztem az összeset. Mind jó. Sajna vakon közlekedem a belső biztosítéktáblán, mert hiányzik a leírása. Ha ez meglenne, akkor legalább kontaktot tudnék mérni egy irányban. Valaki fotón tud küldeni egyet. Még lehet, hogy a diesel változattal teljesen megegyezik a tolatólámpa biztosíték helye.
Nem találtam benzines 1.6-ost, de szerintem a dízelé hasonló.
Köszi fáradozásod. Nézem hátha jó.
Nem tudom aktuális e még:
1. számú biztin van eszerint a tolató fény.
Még tájolok! Köszi.
Szuper a progid. ![]()
Tiszteletlenségnek számít-e, hogy megkérdezem! A progi linken megkapható-e?
20/228-5**** A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2016
Jó lett a tolató lámpa.
Köszi a nyomra vezetést! Az utastérben levő biztosíték tábla belsejében van egy nagy áramot bíró nyáklap, mely forrasztási szemét elhordta az elektron. Mérési folyamata: Egy rossz biztosítékot tettem a tol.lámpa bizti helyére. Lehúztam a tol.lámpa lámpánál levő csatlakozót és tol.lámpla +vezetékére rákötöttem egy hoszzú kábelt, mely a biztosíték tábláig ér. Szakadás vizsgálattal kimértem a biztinek melyik a lámpa felőli pólusa. Ezt követően a rossz bizti másik pólusát vizsgáltam szakadás vizsgálattal a bizti táblában levő összes többi jó biztosíték pólusaihoz képest. Mindenhol szakadást mértem. Ebből arra következtettem, hogy a bizti tábla belsejében nem kap +tápot. Még egyszer köszönöm a nyomra vezetést. Üdv: Futás Sándor
Szegény embert az ág is húzza, mondja egy régi közmondás.
Van más gondja is autómnak. Ha a szivargyújtóba van csatlakoztatott GPS töltő és az autó járó motorját leállítom "a sluszt alaphelyzetbe állítom", akkor 2db relé folyamatosan kattog kb 10Hz-es frekivel. E közben a relék meghúzási idejével egyezően, a GPS töltőn lévő visszajelző led felvillan. Ez addig tart, míg a töltőt ki nem húzom a szivargyújtó foglalatából. Egyik relé (kék színű) az utastér bizti táblája mellet van, a másik a motortérben levő bizti táblában van és zöld színű. Amikor a motort indítom, olyan mintha ezek a relék az indítás pillanatában párszor behúznak. Legalább is hangok alapján gondolom. Mi lehet a baj?
Ha a relék folyamatosan kattognak és e közben kihúzom az utastérben levő relét, ettől a motortérben levő relé még továbbra is kattog. Fordítva viszont a belső relé is elhallgat.
Hátha az enyémre célzol akkor igen.
link Töltsd le telepítési útmutatót később tudok készíteni, hacsak az angol nem jó, azonnal.
VI. Ne cseteljünk. A fórum nem IRC, MSN, Skype, ICQ és Facebook. Szedjük össze gondolatainkat és egy hozzászólásban kérdezzünk meg mindent amit szeretnénk.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |