Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   288 / 288
(#) petnehazizsolt válasza VIM hozzászólására (») Szept 7, 2019 /
 
köszönöm
(#) csavarkulcs hozzászólása Szept 21, 2019 /
 
Sziasztok!
Szeretnék bekötni 3fázisú villanymotorokat 1fázisra.
3-4et már bekötöttem, működnek is, de a kondenzátor méretezésére mindenhol mást írnak.
Hogyan tudom úgy bekötni ezeket a motrokat hogy a legerősebbek legyenek?
Hogyan kell az indítókondit méretezni?
Mekkora a legnagyobb teljesitmény amit még be lehet kötni így?
Mekkora teljesitmény csökkenésre számítsak?
Láttam már olyat is hogy egy gomb zárt valamit rövidre, és az idította el a motort, inditokondi nelkul.
Ezek hogyan műkodnek?
Hol találok erről szakirodalmat?
Köszönöm.
(#) VIM válasza csavarkulcs hozzászólására (») Szept 21, 2019 /
 
Szia! Ezeket lehet fellelni ezzel kapcsolatban. Bővebben: Link Bővebben: Link
(#) gumibaba hozzászólása Szept 21, 2019 /
 
Szép napot mindenkinek!

Adott egy villanymotor adattábla szerint delta 380V 5.5KW 9.1A ezen a motoron lehet csillag delta vezérlést alkalmazni? Rönk vágó fűrészről van szó. 700as lappal. Mellékelten küldök képeket a jelenlegi bekötésről. Előre is köszönöm szépen a segítséget.
(#) gulyi88 válasza gumibaba hozzászólására (») Szept 21, 2019 /
 
Szia!
Ha ki lenne hozva mind a hat tekercsvég, akkor lehetne.
De ez belül van deltába elkötve fixen, így lehetetlen átkötni csillagba.
Esetleg indító ellenálláson keresztül (vagy fojtón, 3db sorban a motorral) majd azt rövidre zárva lágyabban indítható lenne. Vagy gyári/épített lágyindítót használni.
Vagy egy másik kis motorral bepörgetni majd ezt bekapcsolni, kismotort meg kikapcsolni.
(#) VIM válasza gulyi88 hozzászólására (») Szept 21, 2019 /
 
Szia! Mintha alul látszana, hogy ki van hozva a tekercsek másik végei is csak nagyon rossz szögből lett lefotózva a kapocsléc. Ez inkább 4kW és 5.5LE ....
(#) gumibaba válasza gulyi88 hozzászólására (») Szept 21, 2019 /
 
A motor tengelyére direktbe van a fűrészlap szerelve,a kis motort ezért nem lehet kivitelezni. Annak ellenére mivel a motoron nincs komoly súly önerőből képes elindulni, a felpörgési időt meg ki tudom várni, addig nem darabolok. Mérés szerint mind a 6 pont külön mérhető. Igazából mivel úgy oldották meg, hogy az 5polusú dugót, bedugod és már megy is, mindenképp mágneskapcsolós indítás, illetve motorvédő kerül rá, és még vészgomb is. A csillag delta nem létfontosságú igazából csak a hálózati lökések kiküszöbölése miatt lenne szerencsés szerintem.
(#) gumibaba válasza VIM hozzászólására (») Szept 21, 2019 /
 
Azért fotóztam adattáblát, hogy nem akarok bár közben sikerül rosszul fogalmazni. Helyes illetve jogos a 4KW 5.5PS nekem a fő kérdésem az, hogy a motor tudja e a csillag deltát vagy nem ?
(#) granpa válasza gumibaba hozzászólására (») Szept 21, 2019 /
 
Ha mérés szerint is kint van a 6 vég, akkor igen. Mivel alig terhelve kell indulnia, a gyengébb csillag-indítás is felpörgeti.
(#) gulyi88 válasza VIM hozzászólására (») Szept 21, 2019 /
 
Lehet.. A "kék fázis" na ez is megérne egy misét, hogy is volt ez bekötve (N-R-T) alatt mintha jönne egy kék huzalszigetelés a motorból.
Bár szerintem akkor rajta lenne az adattáblán is, a csillag lehetősége.
Ha alul is vannak motordrótok, akkor egy próbát megér átkötni csillagba.
Jaja kW az 4, Lóerő az meg 5,5.
Erről a bekötésről az jutott eszembe, hogy indítani lehetne-e Deltában N-R-T vel, utána átdobni R-S-T re. Láttál már ilyet? Így egy tekercs kap vonalit, kettő meg fázisfeszültséget.
Még az is eszembe jutott most, hogy lehetne kondenzátorral elindítani 1 Fázisról (N-R) és aztán bedobni három fázisba (fűrésznek úgysem kell számottevő indítónyomaték).
(#) gumibaba válasza gulyi88 hozzászólására (») Szept 21, 2019 /
 
aki csinálta akitől vettem, az a barnát hagyta szabadon és igen a kék a dugóban is fázisra van kötve mivel most vettem, és úgy hoztam el hogy működött motorvédőt mindenképp teszek be és kapcsolót is. Érdemes-e foglalkozni a csillag deltával vagy azt kihagyva, motort így rá a 3 F-ra.
(#) gumibaba válasza gumibaba hozzászólására (») Szept 21, 2019 /
 
Ami még számomra furcsa, hogy 1.5mm2 kábel ennyire elég?
(#) gulyi88 válasza gumibaba hozzászólására (») Szept 21, 2019 /
 
Papíron 1,5 mm^2 kábel elég a 9A-hez. Mondjuk 40-50 méterig elmegy.
Én alapból 2,5mm^2 -t tennék a motorhoz, meg a kapcsolószekrénybe, a hosszabbító meg hát amilyen van olyan...
Ha a hálózat és a mechanika elviseli, akkor nem szükséges lágyindítás.
Ha esetleg tegyük fel 20-50 méteres másfeles hosszabbítóról megy, akkor az önmagában "lágyítja" kicsit az indulást, lehet annyi éppen elég lesz.
(5,5KW esztergát 3xC20-ról használom, kb úgy 20méter 6-os drót, majd 10méter 1,5-ös, az ellenáramú féket is bírja, soha nem oldott még le. Azt nem tudom, hogy esetleg nem-e valami speciális horonykialakítású motor direkt emiatt...)
(#) gumibaba válasza gulyi88 hozzászólására (») Szept 22, 2019 /
 
Köszönöm szépen ezt a kimerítő választ ezek után nem fogok erőlködni, csillag delta kapcsolással marad minden így csat teszek hozzá motorvédőt minden esetre és egy kapcsolót.
(#) VIM válasza gulyi88 hozzászólására (») Szept 22, 2019 /
 
Nem szabad ilyet feltételezni, inkább azt, hogy laikus volt aki bekötötte és neki a barna szín az nem tetszett.
(#) player hozzászólása Szept 30, 2019 /
 
Sziasztok!
A képen egy csiszológép motorindító kapcsolója látható. A kapcsoló elromlott, ezért vettünk egy újat. Viszont nem jegyeztük a fel a bekötését, ebben kellene egy kis segítség.
- a motorindító kapcsoló KJD20-2 típusú
- van egy relé mellette
- a képen a barna+kék vezeték jön a hálózat felől
- a motor felől pedig 3 vezeték jön: fehér + fekete + kék
- +1 db fekete átkötővezeték
Előre is köszönöm a válaszokat!
(#) proli007 válasza player hozzászólására (») Szept 30, 2019 / 1
 
Hello! Ezt találtam számodra..
(#) player válasza proli007 hozzászólására (») Szept 30, 2019 /
 
Nagyon köszi! Jó is lett!
(#) Geri86 hozzászólása Okt 23, 2019 /
 
Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni tőletek egy 3 fázisú villanymotor bekötésében. 4 eres kábel jön ki belőle de 5 pólusu a házunk 3 fázisú csatlakozója. Szomszédom segített volna a bekötésében de sajnos eltávozott. :/ Ilyen csatlakozót vetetett velem. Előre is köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2019
(#) pucuka válasza Geri86 hozzászólására (») Okt 23, 2019 /
 
A háromfázisú motor szimmetrikus terhelés, nincs szüksége a nullára. Ezért a négyeres kábel, és csatlakozó. Az öt pólusú csatlakozóban a nulla helyét üresen hagyod, bekötöd a három fázist, és a védőföldet. Persze jobb lenne, ga a motor működési helyén egy négypólusú csatlakozást építenél ki.
A képen a motor csillag kapcsolásban.
(#) Johnycorp válasza Geri86 hozzászólására (») Okt 23, 2019 /
 
Szia.
A 3 fázisú villanymotorok minden bekötési módban CSAK a három fázist (L1, L2, L3 vagy régi nevén R, S, T) bekötését igénylik a kapocslécre.
VALAMINT (ez a legfontosabb) a földelést. Ez a motor fémtestére megy a kapocs-dobozon belül.
Az 5 pólusú dug-villában a Nulla (N-el jelölt) nem használt jelen esetben!
A képen a kábelben a földelés a zöld/sárga vezetékér. A másik három bekötése tetszőleges a fázisokra. Ha nem jó irányba forog, akkor a 3-ból kettőt cserélj meg egymás között.

Ahogy látom most csillagba van kötve. Nem látszik az adattábla, de ez a bekötési mód biztosabb, ha 3 fázisra kötöd, akkor ha nem ismertek a motor adatai.
A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2019
(#) VIM válasza Geri86 hozzászólására (») Okt 23, 2019 /
 
Szia! Ez a bekötés (csillag) akkor maradjon ha nem terheled a motort a teljesítményének 50%-nál jobban, például ventilátornak használva. A tekercsei 380V feszültségűek, ez áll az adattáblán, tehát maximális teljesítménye deltában lesz az az az átkötések "függőlegesen" álljanak. Ezt a motort lehet csillag-delta kapcsolóval indítani a kedvezőbb indulási áramfelvétel érdekében.
(#) Geri86 hozzászólása Okt 23, 2019 /
 
Először is köszönöm a válaszaitokat. Másfelől egy IFA kompresszort hajtana majd, hát nem tudom fogja e bírni a kismegszakító. :/ 3x16 amper van a háznál kiépítve.
A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2019
(#) VIM válasza Geri86 hozzászólására (») Okt 23, 2019 /
 
A motor 3kW, 4LE ... sok lesz az egy IFA komprinak. Szerintem cseréld el egy 1.1kW körüli nagyságúra. Egy egyfázisú is elbír vele ilyen teljesítményen. Az unokaöcsiét egy 750W-s motor hajtja és vígan tudja a 8 bárt.
(#) Tomi111 válasza Geri86 hozzászólására (») Okt 23, 2019 /
 
De így csillagba kötve valószínű tökéletes lesz ( nem kell lecserélni ), a hálózat is elbírja és a kompresszornak is elég. Bár a hálózat valószínű deltában is bírná... Próbáld meg így, ahogy van most bekötve, ha kevés lesz a kompresszornak, akkor majd átköthető deltába próbának ( nekem 2,2-es hajtja az ifát, 1400-as fordulat, kb 1:1-es áttétel, igaz ez 8 bar-nál kikapcsolva majd visszakapcsolva is elindítja, pedig nincs visszacsapó szelep, max a szíj nyikkan egy picit ).
Ja és a dugvillát szétszedve belül fel vannak iratozva a lábak!! A vastag a zöld/sárga, a N marad üresen.
A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2019
(#) Yulianus hozzászólása Okt 31, 2019 /
 
Sziasztok!
Van egy 200-300W-os villanymotorom, aminek a belsejéből 3 vezeték jön ki, egy piros, egy kék és egy fekete.
A kék és a piros közötti ellenállás 54 ohm, a fekete és bármelyik színes közötti ellenállás 27 ohm.
A motort a mellékelt ábra alapján kötöttem be, egy ismeretlen kapacitású indítókondenzátorral ami éppen kéznél volt.
A problémám az, hogy, a motor néha ellentétes irányban indul el, mint kellene. Mi okozza ezt?

bekötés.png
    
(#) gulyi88 válasza Yulianus hozzászólására (») Okt 31, 2019 /
 
Kevés lehet az ismeretlen kondenzátor. Vagy talán nem is "kondenzál" már.
10µF körül üzemi bekötésben, esetleg még 10µF indító bekötéssel próbálkozz.
Következő: »»   288 / 288
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu