Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Szia, köszönöm, az egyfázisú berántós dolog az tiszta, de ha csillagban bekötöm háromfázisra, akkor simán indulnia kellene nem?(a tekercseket kimèrtem, mindhárom 6ohm körüli èrtèket mutat).
Mint írtam, a vásárolt használt motoroknál szoktam egy gyors próbát a zsinóros módon, nincs-e komoly baj. Természetesen a motorod kösd csillagba és mehet.
Szevasztok!Szétszedtem a fűnyírót mert csapágyat kellett cserélni és nem figyeltem meg a motor és a kondenzátor bekötését.Most háromszor két vezetéken van rátolós kábelvég és a kondenzátoron négy láb.Hiányzik valami de nem tudom honnan?Kérném a segítségeteket.
Szia! Szerintem a két dupla rádugós kábelvéget dugd össze és készen is vagy! Egyik gondolom a kapcsolótól jön. A kondira nem kell más.
Ami a
Ami a kapcsolőtol jon a 220 kössem össze a motortol jövővel és a másik motortól jövő megy a kondira aminek két lába üres?
Azt a két fehér műanyagot dugd össze, gondolom úgy lehetett, nem? Összemegy? A kondi meg már rá van kötve ( második képed ) Az ne zavarjon, hogy a kondin van még két csatlakozó, azt hagy üresen!
Ok köszi a segitséget
Üdv,segítség kellene a bekötésében.Van egy ilyen hajtóműves motor,és 230v-ra szeretném bekötni.Köszönöm
Szia!
A dokumentum 75. oldalán található a bekötési rajz a csillag-delta átkötéssel és a fék bekötésével. Bővebben: Link.
Szia! Ha jól nézem akkor a fedélben lévő ajzatból ki kell kötni a gyári csillag (Y) átkötő villáját és helyette csinálni kell átkötéseket a delta szerinti kapcsokra és úgy mehet a jól ismert kondenzátoros bekötés?
![]()
Szia! A kondenzátoros megoldás csak egy szükségmegoldás, ami teljesítménycsökkenéssel jár, de persze ki lehet próbálni. A kérdező egy frekvenciaváltóval járna jól.
A hozzászólás módosítva: Szept 15, 2023
A dokumentum eredeti oldalszámát írta! A 63. oldalt nézzed.
Köszi,nem foglalkoztam villanymotrokkal,ha tudod a megoldást megköszönném.Mit hova kötni…
Szia! A fényképen lévő piros nyyíllal jelölt "Y" pont átkötést el kellene távolítani és helyette a piros vonallal jelölt helyeket, pontokat át kellene kötni egy-egy vezeték darabbal, hogy deltába legyen elkötve a motor. Ha ez megvan, akkor megnézed, hogy a három fázis szálai hová, mely pontokra vannak kihozva a fedélből. A fénykép szerinti középső szál az kapjon Nullát (ez legyen a közös), a két szélső szálra kösd a kondenzátort ami cca. 10-16µF/400V-os legyen és a Fázis (L) az a forgásiránynak megfelelően vagy az egyik vagy a másik kondenzátor pontjához kösd. A kondenzátor értéke akkor jó ha a megadott áramértékkel üzemel a motor és nem melegszik. Remélem érthetően írtam le mindent.
![]() A hozzászólás módosítva: Szept 15, 2023
Köszönöm!Ahogy lesz időm,bekötöm a rajz szerint..
|
Bejelentkezés
Hirdetés |