Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 3D nyomtatás
 
Témaindító: KBal76, idő: Jún 9, 2010
Lapozás: OK   168 / 168
(#) Elektro.on válasza SzilCsong hozzászólására (») Sze, 9:46 /
 
Szia!
Sajnos én a FrreCAD -et nem ismerem.
De gondolom az alábbi járható utak közül valamelyikre találsz megfelelő parancsot FreCAD -ban is.

1- a vázlatban amikor megrajzolod a váza geometriáját ott a forgástengely felől nem függőleges
vonalat rajzolsz, hanem a külső felület offset-jét (falvastagság..) és ezt forgatod meg. Így a
végeredmény üreges váza lesz.

2- Keresel egy "SHELL" parancsot. Abban megadod a falvastagságot és megmutatod melyik falat
vegye ki. Ha jól nézem ezt a parancsot FreeCAD -ben Thicknes -nek hívják. Infó ITT!

3- Le "Exract" -olod a külső felületet ( oldala és alja. a teteje nem kell) ezt offset -el eltolod a
kívánt falvastagsággal és ezzel a felülettel megvágod az eredeti zárt testet.

4- Pocket parancsal megcsinálod a belső üreget.


FreeCAD parancs - felülettel vágás.
A hozzászólás módosítva: Sze, 9:55
(#) kameleon2 hozzászólása Sze, 12:32 /
 
Sziasztok!
Régen nyomtattam petg-vel. Kínai import volt, nem volt sok bajom vele. Most egy kollégának kellett petg-ből nyomtatni Herz felete anyagot hozott. Jobban zsugorodik és íves lett az első nagyobb méretű nyomat talpa, ami miatt több mint egy nap nyomtatás után elvált az asztaltól. Most felemeltem az asztal hőmérsékletet 70 fokra és 220-ra levettem a nyomtatási hőmérsékletet, valamint kikapocsoltam a tárgyhűtést. Hányás csúnya lett, sok göbbel, de megcsinálta. Van valakinek Herz-es konfigja Cura-hoz? Sajna a 3.6 upgrade óta a nozzle méretet is rosszul kalkulálja valamiért. Eleve 0,4 helyett 0,35 mm az alapbeállítás és a flow-t 250%-ra kellett vennem, hogy normális 0,4mm-es anyag jöjjön ki a fejből. Kinek milyen ötlete van, hogyan lehetne ez jobb? Egy TronXY X5 S400 2 fejes nyomtatóm van. Kis mechanikai upgrad-el, mert sírnivalóak voltak a görgő rögzítések gyárilag, így szuper a szerkezet, csak túl magasat ne akarjak nyomtatni vele.
(#) SzilCsong válasza kameleon2 hozzászólására (») Sze, 12:38 /
 
Az a baj, hogy egyszerre több dolgot is változtattál, pedig csak egyet szabad .
85 fokos tárgyasztalt javasolnék, nekem bevált.
(#) SzilCsong válasza Elektro.on hozzászólására (») Sze, 12:49 /
 
Szia
Köszi
1. az a gond, hogy nem forgástest a váza, hanem szögletes alapú, nem megforgatással készült, hanem 5 rétegbe és ezek lettek összekötve.
2. thickness parancs hibával leáll:
  1. brep_api command not done freecad

Ha nem szögletesre csinálom a vázát, hanem kör keresztmetszetű, akkor megcsinálja hiba nélkül (de azt meg úgy én is megtudnám, ahogy írtad, azzal a módszerrel )
3. ezt nem értem, ezt a szeletelőbe kell?, gondolom te nem repetier szeletelőt használsz.
Kifejtenéd bővebben?
4, pazarlás lenne, most úgy oldottam meg, hogy a belsejébe léterhoztam egy vázlatot az XZ síkba és Groove paranccsal kivágtam a belsejét, ez se túl elegáns megoldás, de ez már egy kicsit közelebb van a jóhoz.
De egy lámpabúránál ez se lenne elég.
(#) Elektro.on válasza SzilCsong hozzászólására (») Sze, 15:24 /
 
Nem szeletelőben. Kizárólag CAD modellről beszéltem. Az extract a testről lelopja a felületet és azzal tovább dolgozhatsz.

Mint mondtam konkrétan a FreeCAD -t nem ismerem, én Catia V5 -ben és NX -ben dolgozom.
Nyomtatáshoz pedig Stratasys Dimension Elite 3D nyomtatót használunk.
A hozzászólás módosítva: Sze, 15:25
(#) SzilCsong hozzászólása Sze, 16:59 /
 
Le lehet venni a felületét , idáig eljutottam és akkor lesz egy 0 falvastagságú formám, ezt sajnos a szeletelő nem tudja értelmezni és nem is tudok vele mit kezdeni
A videoba szerintem a szeletelőt használja és egyébként, logikus is lenne:
Van egy tömör test beállítok neki mondjuk 1mm falvastagságot, a közepével meg ne foglalkozz. Szerintem ez nem egy bonyolultság.
Repetier nem tud ilyet, a videobol nem derül ki, hogy mit használ, talán prusa slicert.
(#) SzilCsong válasza SzilCsong hozzászólására (») Sze, 18:33 /
 
Királyság van, jól sejtettem és még repetierbe is van ilyen funkció, csak kicsit el volt rejtve és nem is volt egyértelmű.
  1. Extrudálás/spirális szegély Pipa

Teszt folyik, jónak tűnik
(#) cua válasza Elektro.on hozzászólására (») Sze, 21:01 /
 
Stratasys Dimension Elite 3D? Nem kispalyazol, az egy eleg komoly cucc.
(#) Elektro.on válasza cua hozzászólására (») 9:05 /
 
Sajnos nem az enyém, hanem céges. Bár az alapanyag horribilis áron van hozzá.
A hozzászólás módosítva: 9:06
(#) Elektro.on válasza SzilCsong hozzászólására (») 9:06 /
 
A levett felület ofsetálod, és azzal elvágod a darabot.ha érdekel catiás mintát tudok majd itt mutatni neked.
Következő: »»   168 / 168
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem