Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Li-Po - Li-ion akkumulátor és töltője
 
Témaindító: yokesz, idő: Máj 30, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   223 / 315
(#) Vizi Norbert válasza nedudgi hozzászólására (») Dec 28, 2018 /
 
Köszönöm! Ez magyarra fordítva mit jelent? Használhatom helyette? Bocs, hogy lámának tűnök de magas nekem ez, mint lónak a hátúszás.
(#) nedudgi válasza Vizi Norbert hozzászólására (») Dec 28, 2018 / 1
 
Nem tudhatom, mekkora áramot vesz fel az a szerkezet, de talán megelégedik annyival, amit ez a kisebb akku tud. Az már más lapra tartozik, hogy az akkupakk élettartama rövidebb lesz a gyakrabb töltés miatt. A töltőt sem tudom, mennyire kíméletesen bánik a pakkal. Az árakat nem ismerve azt mondom, hogy átmeneti megoldásnak jó lehet, amíg kigazdálkodod az árát. A források megbízhatóságát nem ismerve, az is lehetséges, hogy a drágább túl van árazva.
(#) Vizi Norbert válasza nedudgi hozzászólására (») Dec 28, 2018 /
 
Azt hiszem, ha így gondolod akkor nem vágok bele. Nem kockáztatom meg, hogy nem lesz jó hozzá mert akkor az olcsó lenne a drágább. A nagyobb teljesítményű 5k/db lett volna míg ebből 2db töltővel együtt 7k. Azért gondolkodtam még a váltáson mert a régi töltő sem volt túl fitt. Köszönöm a segítségedet!
(#) Kovidivi válasza nedudgi hozzászólására (») Dec 28, 2018 /
 
Jól összefoglaltad. Ha brushless motoros drónról van szó, a 4 motor felvesz összesen, folyamatosan (!) 10-20A-t, ha nem többet... Lesz 5 perc üzemidő, forró, felpuffadt akksipakk (gondolom a régi akksi is ennyit bírt). De ez az összes drónra érvényes, kivéve a drágább kategória, ahol spéci, méregdrága saját akksipakkokat lehet vásárolni, és 20-30perc repülésiidő garantált.
(#) Olits válasza Kovidivi hozzászólására (») Dec 29, 2018 /
 
Hát igen...Tehát a teszt eredménye azt mutatja, hogy nem helyes bármilyen kapacitású, belső ellenállású cellát párhuzamosan kötni folyamatos terhelés céljából.Eddig ezt nem olvastam sehol.
Jó lenne, ha ki lehetne dolgozni egy szabályt aminek segítségével ez a párhuzamos kötés ,különböző karakterisztikájú cellák esetében megoldható lenne,hogy egyik cella se legyen melegebb mint a többi ,terhelés idején.Én még kísérletezek vele.Amint írtam fentebb ,az is érdekes, hogy ha egymás mellé teszek egy nagyobb kapacítású ,nagyobb belső ellenállású cellát egy kisebb kapacítású, de kisebb belső ellenállású cellával, akkor egyforma hőmérsékleten maradnak....igaz,hogy rövidebb ideig mértem.De feltevődik a kérdés, hogy ha hagyom többet, akkor nem -e az fog történni, hogy a kisebb kapacitású egy idő után már nem tud annyi áramot szolgáltatni mint a másik és ekkor a mérleg átbillen és a nagyobb kapacítású jobban fog melegedni?
(#) szsrobert hozzászólása Dec 29, 2018 /
 
A melegedos akkut kisebb arammal lehet kisutni.
Kisaramu kisutesre meg jo. A dron nem ilyen.
Sorba erdemes kotni a hasonlo kapacitasuakat.
(#) Kovidivi válasza Olits hozzászólására (») Dec 29, 2018 /
 
"a nagyobb kapacítású jobban fog melegedni?" Igen, mivel az összes áram rajta folyik, a merítés elején pedig megoszlott a két cella között. Nagy áram=több hő a cellában.
(#) Olits válasza Kovidivi hozzászólására (») Dec 29, 2018 /
 
Ok.Akkor talán elfelejthető hogy használt laptop aksi cellákból, vagy akár nagyobb áramot tudó , de különböző kapacitású, belső ellenállású cellákból létrehozható egy becsületes ebike akkupakk...
Legjobb ha teljesen egyformákból válogatjuk össze, ha már használtak.
(#) Kovidivi válasza Olits hozzászólására (») Dec 29, 2018 /
 
Nehéz, az biztos, de nem lehetetlen. Kapacitást tudunk mérni korrekten, belső ellenállást is. Általában a laptop akksikban levő cellák hasonló mért tulajdonságokkal bírnak. Ezeket sorosan kell elhelyezni, így ha van több ilyen hasonló 4-6 cellás csomagod, valamit azért ki lehet hozni. És mint írtam: jelentős túlméretezéssel (mivel elvileg a laptop akksikat olcsón lehet szerezni), a cellák melegedése is minimalizálható. Esetleg használat után tapogatással kell ellenőrizni, melyik cella melegszik, és felül kell azt a tagot vizsgálni.
(#) Vizi Norbert hozzászólása Dec 29, 2018 /
 
Jó reggelt Urak! Kérdeznék még. Úgy tűnik, egyöntetű a véleményetek. Döntöttem, veszek nagyobb teljesítményű/kapacitású akkukat és hozzá töltőt is. Ezzel kapcsolatban kérdezném, hogy az akkun olvasható V és A értékeknél nagyobb töltőt kell keresnem hozzá? Konkrétan a 11.1V-os akkukhoz gondolom nem elegendő 3.7V-ot tudó töltő?Ezen kívül mekkora mA-t tudó töltő kell? Köszi!
A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2018
(#) Vizi Norbert hozzászólása Dec 29, 2018 /
 
Egész pontosan ilyen csatlakozóhoz és akkuhoz alkalmas töltőre volna szükségem. Milyet keressek, mi a véleményetek?
(#) Kovidivi válasza Vizi Norbert hozzászólására (») Dec 29, 2018 /
 
Ne csatlakozó alapján válassz akksit! Azt 5 perc munka átforrasztani, és kb. 300Ft-ba az anyagköltség. Így sokkal nagyobb lesz a választékod. Hogy melyiket válaszd? Nagyon jó kérdés. Ha biztosra akarsz menni, akkor modellboltban hagyd magad az egyikre rábeszélni, ha nem válik be, visszaviszed. Netről rendelni lehet, de nagyon utána kell nézni. A te eseted duplán nehéz, mert drónhoz keresel akksit. Még nem írtad, de brushless motoros? 4 motor van rajta, vagy több?
Én a lehető legnagyobb kapacitású, és legnagyobb C számú akksit venném meg. Fontos, hogy a megnövekedett súly miatt még szépen tudjon a drón repülni. Így tudod az akksit a legjobban kímélni. A legnagyobb probléma, hogy az akksira írt C értékek semmitmondóak. Nincs rá szabvány, a gyártók azt írnak rá, amit akarnak. Zsákbamacska az egész, ez az igazság...
A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2018
(#) Vizi Norbert válasza Kovidivi hozzászólására (») Dec 29, 2018 /
 
Igen, olyan a motorja és 4 motoros. A költséghatékonyság miatt rendeltem volna de ha ez ennyire összetett akkor valószínű, hogy elengedem a rendelés dolgot és veszek üzletben. Nekem ezek a dolgok egy szinten vannak az atomfizikával, ezért is jöttem kérdezni és ezért is fogadom meg a leírtakat. Nem rongállak tovább benneteket, köszönöm az útmutatást, további szép napot sok sikert a hobbytokhoz! BUÉK!
(#) Kovidivi válasza Vizi Norbert hozzászólására (») Dec 29, 2018 / 1
 
Sajnos nem egyszerű a döntés... A neten olcsóbb, de még rizikósabb, modellboltban drágább, de legalább tudnak jót ajánlani, és visszaviheted ha nem jó. Ha az üzemidő feltöltött aksival 10perc alatti, használat után az akksi meleg, akkor le kell cserélni, amilyen gyorsan csak lehet, ugyanis még néhány repülés, és veheted a következő akksit...
(#) szsrobert hozzászólása Dec 30, 2018 / 1
 
Esetleg szelcsendes idoben emelessegito leggomb a dronra.
Vagy elektromos vitorlazo modellrepulogep nagy szarnyfelulettel.
(#) weend válasza szsrobert hozzászólására (») Dec 30, 2018 /
 
Ép a múltkor mértem, egy átlagos lufi héliummal töltve, hat grammos emelőerővel bír. A legkisebb FPV kamerámat tudta csak megemelni.
(#) Olits hozzászólása Jan 2, 2019 /
 
Üdv.Szerintetek max hány fok a li-ion cella töltésélnek ,merítésének normál hőmérséklete?
(#) Kovidivi válasza Olits hozzászólására (») Jan 2, 2019 /
 
Szerintem 40fokC alatt. Tehát még éppen csak langyos.
(#) Olits válasza Kovidivi hozzászólására (») Jan 2, 2019 /
 
Tehát kicsit melegebb mint a kéz hőmérséklet.Köszi.
Nekem van egy Kínából rendelt töltőm(kép), aminek az a tulajdonsága, hogy ha 500 mA-nél nagyobb árammal töltöm, vagy merítem a cellát, akkor eleget fel tud melegedni, kb 50-60 fokra is.Ugyanezt a cellát, ha ugyanakkora árammal töltöm/merítem egy Imax B6 töltővel egy szimpla tokba helyezve a cellát, akkor már nem melegedik.
Végül úgy oldottam meg a problémát az Opus töltőnél, hogy ráírányítok egy hütő ventillátort.Így már nem melegednek a cellák.

opus.jpg
    
(#) Kovidivi válasza Olits hozzászólására (») Jan 2, 2019 /
 
Szerintem a szerkezet melegíti fel a cellákat, tehát nem a cella melegszik. Biztosan a cellák alatt vannak a félvezetők. Nem jó konstrukció. Pontosan ott vannak a FET-ek... A nyák hátulján pedig az induktivitás melegít. Pedig venti is van a készülékben, de úgy tűnik, nem visz elég levegőt.
A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2019
(#) Olits válasza Kovidivi hozzászólására (») Jan 2, 2019 /
 
Igen.Én is erre gondoltam,mert más töltőkkel nem melegednek a cellák.Pedig elég sokat tud.Pl 4 cellát külön külön tud kezelni kapacitás teszteléskor .Nem tudom van-e ehhez hasonló vagy jobb töltő/tesztelő amely nem melegíti a cellákat.
A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2019
(#) Kovidivi válasza Olits hozzászólására (») Jan 2, 2019 /
 
Nem ismerek ilyen kombi termékeket. Esetleg oldd meg a hő elvezetését egy alulappal valahogy. A FET-ek is cserélhetőek, ha nagyon belemélyülsz, és akkor kivezetékezve az új FET-eket mondjuk a készülék hátuljára, a meleg a levegőbe fog távozni. Egy pici borda elég is lenne valőszínűleg. Vagy megcsinálod, hogy a levegőt egy venti a cellák alól szívja el, és hátul fújja ki. Pár lyuk kellhet a cellák alá csak.
(#) Olits válasza Kovidivi hozzászólására (») Jan 2, 2019 /
 
(#) Flatlander hozzászólása Jan 7, 2019 /
 
Sziasztok!

Vettem egy 1cellás 15A-es védelmi áramkört.Egy régi 3.6voltos kézi porszívót próbálok lítiumosítani.A motor menet közben 9.5 vesz fel.Vettem hozzá folyamatos 20A-es cellát is,ez elég rendesen viszi.A problémám az lenne,hogy a rákötött védelem letilt ha indítanám.Ha közé kötöm a multimétert és mérem az áramot hibátlanul elindul.Igaz ilyenkor melegszik is rendesen a panel...Hogyan tudnám megoldani a legegyszerűbben? Igazából csak a túlmerülés elleni védelem lenne a fontos,a túlterhelés itt nem igazán játszik.A töltést TP4056-al oldanám meg.Előre is köszönöm szépen a segítő válaszokat!
(#) sdrlab válasza Flatlander hozzászólására (») Jan 7, 2019 / 1
 
Én a napokban szívtam ugyanezzel a dologgal! Szintén kéziporszívó, szintén 15A-es áramkör, szintén induláskor gyakran letiltott...
Az enyémben sot23-6 tokozású IC volt..., ennél az áramkorlát ellenállása maga a kapcsoló FET-ek nyitott állapotú össz ellenállása. Ennélfogva nem egyszerű módosítani, és nem is egy megbízható paraméterű cucc így.
A sok próbálkozás közben(próbáltam az áramkorlát hatását késleltetni külső kondival - nem jött be) megsérült a cucc, az egyik FET a 6 közül és maga az IC is sántítani kezdett. IC-t kicseréltem, valamint a hibás FET-et is cseréltem egy másik donor panelről. Ez utóbbi más típus volt, de csereszabatos az eredetivel, viszont némileg jobb paraméterekkel rendelkező.
Végül azt gyanítom ez hozta meg a sikert, ezek után már nem tilt le az áramkör induláskor sem
(#) Flatlander válasza sdrlab hozzászólására (») Jan 7, 2019 /
 
Köszi! Jjó tudni,_hogy nem vagyok egyedül ezzel a problémával Az enyémen 8205A tipusúak vannak,._Mmit lehetne helyette, ami jobb?_Neked mennyire melegednek használat közben? Arra gondoltam kihagyom a fenébe,_viszont akkor a túlmerülés sajnos nincs megoldva.
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2019
Moderátor által szerkesztve
(#) sdrlab válasza Flatlander hozzászólására (») Jan 7, 2019 / 1
 
Úgy rémlik, 8205-ös volt az enyémen is eredetileg, majd a donorról AO8810-es FET-et tettem rá, a hibás helyére. Konkrétan nem tapogattam, de kb 10perc folyamatos működés közben nem tapasztaltam rendellenes melegedést...
(#) Flatlander válasza sdrlab hozzászólására (») Jan 7, 2019 /
 
Lehet megpróbálkozom akkor a cseréjével,_bár ez a méret sajnos már nem az én világom._Valamilyen szinten normális persze,_bár a motor is érezhetően elég langyos pár perc után._Hát nem igazán tudom mit csináljak,_ettől erősebb panelt már kintről sem egyszerű szerezni, legalábbis nem nagyon találtam.
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2019
Moderátor által szerkesztve
(#) sdrlab válasza Flatlander hozzászólására (») Jan 7, 2019 / 1
 
Igen, én sem találtam...illetve rendeltem még egy ilyet is, mindenesetre, ha nem válna be mégsem a jelenlegi. Ez ugyan nem liion-hoz van, viszont ugyanaz az IC van rajta is, mint a már jelzett paneleken, így egy IC cserével elvileg egy masszívabb védelmet lehet belőle összehozni
(#) Flatlander válasza sdrlab hozzászólására (») Jan 8, 2019 /
 
AO8810 Ic-t honnan tudnék venni? Neten nem igazán találtam itthoni oldalakon. Egyenlőre úgy néz ki, hogy marad védelem nélkül sajnos nem tudok jobbat.
Következő: »»   223 / 315
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem