Fórum témák
» Több friss téma |
Nálam jelenleg itt tart...
De először hibakeresést kell végeznem, mert valamiért megmakacsolta magát. Párszor 10 hegesztés után nem megy, pedig az SSR még csak langyos sem volt. Bár az tény, ha jól emlékszem egy üvegcsöves (talán 5A-es) primer biztosítékot kilőtt. Tettem bele nagyobbat, az bírta. Talán kifeküdt az SSR, mert nincs snubber, és a kikapcsolási impulzus, vagy épp a bekapcsolási áramlökés hazavágta? ![]() Szoftveresen a potméterrel 1-50 db teljes hálózati periódust lehet beállítani rajta. Egyébként S202S01 a beépített SSR típusa.
Alakul. A vezérlőpanelen egy 103J 1250V fóliakondi és egy 39ohm/3W snubber van és tettem párhuzamosan egy S10 K460 varisztort, ami 800-1000V között lép működésbe. Lehet, hogy ez kicsit sok, mert ha nem igazi a triak, akkor fele ennyinél elpukkan.
Ez nem nullátmenetes triak, de lehet hogy utoljára rátaláltál. Ha a biztosíték olvadt ki, akkor valamilyen lomha, nagy áramúval próbáld ki. Én 2P C10A kismegszakítót teszek bele és meg kellene oldani, hogy ne verje le előtte a B10-et. Elég karcsú a triak, ez a panel így kapható? Azt terveztem hogy az 50-es kábel közvetlenül megy a fejre 35cm hosszban, de erről le kell tennem, mivel elég kényelmetlen. Nem akartam hegesztőcsatlakozót használni, inkább sínt vagy sarut és két oldalról még mindig rá lehetne tenni 2x25mm2 hajlékonyat. Milyen pontozófejet használsz? Két független réztüskét vagy van hozzá valami bonyolultabb?
Még én sem próbáltam, csak szólok hogy a napokban akciós a 100A-es és a kisebb testvére is.
100A ponthegesztő vezérlő A hozzászólás módosítva: Máj 13, 2025
Ez saját tervezés, a hardver és a szoftver is. (Ha érdekel, van még panelem tartalékba).
A triakra azért esett a választás, mert elég kicsi ahhoz, hogy elférjen a panelen. Adatlap szerint elvileg 2-8A -t vinne megfelelő hűtés mellett. Ha feltételezek 5A primer áramot, folyamatos üzemben, elvileg azt is bírnia kellene. Viszont itt szó sincs folyamatos üzemről, nagyon rövid impulzus üzem van, tipikusan 1-50 x 20 ms jelen esetben, és nagyságrendekkel hosszabb holtidő. Mint írtam, jópár kísérleti próba hegesztést bírt is. Ott viszont hibáztam, hogy alábecsülhettem az induló áramot és az esetleges visszarúgást kikapcsoláskor, bár nem tudom az mennyire lehet nagy, mikor a kapcsolás pillanata a nullátmenetnél van, be és kikapcsolásnál is.
A triak kikapcsolása nem automatikusan megy végbe, mikor a tartóárama egy-a katalógusban feltüntetett érték alá esik?
Így is mondhatjuk, de az ott lesz a null átmenetnél. Tehát ezért nem értem, hogy mi lehet.
Ha legközelebb a kezembe lesz, kipróbálom külső vezérléssel, hogy valóban a triak dobta e be a törülközőt, mert ez még egyenlőre csak feltételezés részemről. Úgy rémlik, hogy amikor használtam működött, aztán pár nap múlva mikor újra használni akartam, már nem működött. Viszont ha jól emlékszem, szerintem cseréltem rajta FW-t is közben, így lehet a szoftverben toltam el valamit. Bár a lényegi részhez ott nem nyúltam, szóval előbb megfelelő hibakeresést kell majd végeznem, hogy kiderüljön egyáltalán mi van. Nem értem rá még foglalkozni vele. Ui.: Persze az előző szoftver törlődött már azóta, így nem tudok visszatérni próba képen sem. ![]() A hozzászólás módosítva: Máj 14, 2025
Amúgy a nullátmenetes kikapcsolás a legmegfelelőbb? Ha 90 fokot késik az áram akkor áramcsúcsnál van a kikapcsolás, vagyis a legnagyobb feszültségvisszarúgást eredményezi.
Azt írja az adatlapja, hogy max 80A egy periódusig, a 100A-es triak pedig 1000A-et tud. Valószínűleg a bekapcsolási lökés maximuma pár száz amper, a hegesztéshez meg egyáltalán nem fog ennyit felvenni. Pedig ki lehetne használni a kismegszakítók lomhaságát. A B kismegszakító 1 másodpercig bírja az In*3 túlterhelést, a C karakterisztikás pedig 0,3s-ig legalább In*5 túlterhelést elvisel kioldás nélkül, vagyis ha a legkisebb a dugalj áramkörön B16A, akkor 1 másodpercig kiszolgál 48A-t. Ha ezt át tudná adni az áramáttétellel, az nem kevés. Meg fogom mérni digit szkóppal egyidőben a primer és szekunder áramot, a primeren sönttel, a szekunderen áramváltóval. Milyen fejjel pontozol? Próba alatt a hegesztés már ideális volt? 35-ös a munkakábel is vagy azzal már lementél 25-re?
Előzőleg már feltettem a kérdést, hogy mikor kapcsol ki a triak. Alapesetben akkor, ha a rajta átfolyó áram a tartóáram szintje alá csökken, ami biztosan nem az átfolyó áram csúcsa, inkább néhány tíz-száz miliamper lehet, az meg nem eredményez nagy feszültségtüskét.
Van kényszerkommutáló kapcsolás is, de azok bonyolultak, újabb oltótirisztort igényel, és biztosan nem erről szól a kapcsolás.
Nem tudnám megmondani, hol a legoptimálisabb kikapcsolni, de ahogy mex is írta, a triakok valóban akkor kapcsolnak ki, mikor a minimális áram alá esik az üzemi árama.
Erre írtam, hogy az ott van a nullátmenetnél. (Egyébként a tirisztor is akkor kapcsol ki). A kábelt nem cserélgettem, az eredetileg tervezett 35 mm², azzal teljesen jól működött, mint írtam. A pontozóm sima aliexpresszes kér réz elektródával. A 35 mm² munkakábel van rácsavarozva. Én inkább azt tudom elképzelni, hogy nálad a bekapcsolási áramimpulzus rántja le a kismegszakítót, nem a hővédelem, hanem a mágneses zárlati túláram érzékelő szólal meg. Azzal próbálnék kezdeni valamit, valamilyen soros tag közbeiktatásával a primer oldalon pl. A hozzászólás módosítva: Máj 14, 2025
Nem tudom miért a feszültség járt a fejemben a triak kikapcsolásánál... biztos a sok alvás és stresszmentes életmód eredménye. Mindegy a fázisszög ha mindig az áram nullátmenetéhez közel kapcsol ki és ezt megváltoztatni sem tudod a vezérlésben.
Mechanikailag összeraktam, de az elmúlt két hétben nem volt időm foglalkozni vele. Eddig csak olyan fejet láttam, amiben laposan voltak egymás mellett a réz sínek, ez jobban tetszik. Egyelőre kitaláltam egy homemade megoldást sárgaréz rúddal és 10x20mm-es sínből. Nem vagyok nagyipari akkugyáros, jelenleg csakis azért kell a cucc mert vettem itt egy félkész pakkot, de közelebbről megnézve rosszak voltak a ponthegesztések rajta. Most javíthatom ki az egészet. Vezérlővel még nem próbáltam, azzal lehet hogy nem veri le a kismegszakítót, mert sokkal rövidebb időtartamra kapcsol csak be. Pillanatkioldás volt, biztos hogy a zárlati kioldó működött. Elég nagy lehet a bekapcsolási áramlökése a trafónak mert mindig ezt csinálta üresen. A hozzászólás módosítva: Máj 17, 2025
Ez nem akar működni.
Hibás volt a vezérlőnyákon az idő potméter (B10K), állandóan 01-et mutatott. Kicseréltem a potmétert, utána jó lett. Fura ónt használtak, gyorsan matt felületűre szilárdul és bugyog a furatokban (mindig 250 fokon forrasztok, eddig ilyet nem nagyon láttam.) A primer közvetlen meghajtásával alacsony beállításon is lenyom egyszerre három egymás utáni C10-es kismegszakítót a gomb megnyomásának pillanatában üresjárásban. Ezt azzal tudtam orvosolni, hogy sorba kötöttem vele egy légmagos mikrotrafó primert. Így nem veri le a teljes tartományban sem. A trafó primer üresjárásban 88,9mH, rövidrezárt szekunderrel 15,5mH, kb. 3,6V-ov ad a szekunderen. A sárgaréz csúcs nem a legtutibb, könnyen hozzáragad a nikkelezett acéllemezhez. Az egész pontozófej konstrukcióm rossz, nem érezni mikor nyomódik mindkét csúcs egyenlő erővel főleg a nem túl hajlékony 35-ös kábelekkel. Ha az erő nem megfelelő, akkor az egyik csúcs alatt mindig szikrázik és elfröccsen a lemez. Vennem kell rugós fejet vagy kettő kézbefogható csúcsot. Próbáltam az ellenállásokat minimalizálni. Szekunder 3 menet 50mm2-es kábel. Hegesztőkábel csatlakozót elvetettem, inkább a saruk közvetlen összecsavarozása. Az 50-es sarut háromszor nyomtam rá, tart mint atom. A munkavezeték 35-ös nyomott saruval + meg is forrasztottam. Csinálok hozzá egy 16-os vezetéket, mert szerintem így is bőven erősebb mint kellene, cserébe nem kényelmes. Nem találok jó beállítást. 10-es idő felett már olyan erős, hogy elfröccsen és elpárolog a lemez. 01-05-ig meg alig olvad össze a szalag. Pedig izopropil alkohollal megtisztítottam. 05/70-nél már összeragad, de látszik hogy elszíneződött a két pont között és alatta megég a fa vagy bakelit. Ha összeragad, akkor sem olyan erős, hogy a másikból csepp alakban szabja ki az anyagot. Nem a primerre tettem közvetlenül, de 15cm vezeték után van párhuzamosan a vezérlőnél 20ohm+330nF/600V snubber. A triak még nem szállt el, van rajta egy S10K460 varisztor. Aki ilyen vezérlőt használ milyen beállítás vált be? Úgy látom nem az idő lesz fontosabb, hanem a kitöltés, mert az első értékeken kívül túl hosszú időtartamra van bekapcsolva.
Az előtét tekercs induktivitása mennyi?
A ChatGPT szerint: Elvileg a megadott adatokkal közel 68A induló áramod van. (Bár ezt a C -nek bírnia kéne 10mp -ig, ha nagyon kihegyezem. Szerintem ennél is nagyobb induló áramod van). Ahhoz, hogy az induló áram impulzust 30A alá csökkentsd, 19mH előtét tekercs szükséges. Nem tudom milyen kismegszakító van a villanyóra dobozban? Látom a hegesztőbe tettél külön. Én pl kipróbálnám nélküle megy e. Ha az óránál nagyobb teljesítmény van, elgondolkodnék egy 16A C -s, vagy 10A D -s kismegszakító kipróbálásán, ha feltétlen akarsz bele. A sárgaréz elektródát felejtsd el. Közel egy fél nagyságrenddel nagyobb a fajlagos ellenállása, mint a vörösrézé. Magyarul betettél két soros ellenállást, ami korlátozza az áramot is, és még fűt is. A saruk forrasztása szintén csak ront a helyzeten. Az ón még a sárgaréznél is rosszabb vezető. A préselt kötést pont a forrasztás helyett találták ki. Ha van kézügyesség (úgy látom azért van), nem sokból tart egy présszerszámot csinálni, amit használhatsz satuval, vagy kalapáccsal. (Majd feltöltök egy képet az enyémről, ha megtalálom még.) Ha más nincs, vegyél egy eres 4mm² tömör rézvezetéket, hegyezd ki azt. Vagy rendelj aliról, elvileg az valamilyen berilliumos réz kifejezetten ponthegesztőhöz. Persze lehet ez csak amolyan marketing duma. Viszont itthon úgy tudom valóban van olyan, csak keresni kell olyan üzletet, ahol valóban azt adnak. Ui.: A rugós elektródafej viszont tényleg "aranyat ér" sokkal jobban lehet szabályozni a rátartást. Először én is fixel próbáltam, de azzal soha nem tudsz egyenletes erőt kifejteni mindkét elektródára, és ott máris nagyot bukik a dolog. A fix elektróda tartó fej csak mazochistáknak való. ![]() A hozzászólás módosítva: Vas, 20:53
Szia!
Ugyan ez a konstrukcióm van nekem is. Nem tudom hol olvastam, de lehet itt... az első bekapcsoláskor feszültség mentesen kell a tesztet végrehajtani a főtrafónál, azaz ne tudjon működni a mikró trafó. Ekkor elvileg felveszi a nullátmenetet a hálózatból és akkor nem csapkodja a kismegszakítót. Ez hülyeségnek tűnik, de tény hogy nálam is működik. kitekert biztivel 2x meglépem a pedált, majd visszatekerem... és megy normálisan. Ami rendellenes... hogy konkrétan a trafó működésén hallatszik, hogy semmi köze a nullátmenethez, mert változó a hangja mindig, pedig rendesen két elektróda van két kézzel és lábpedállal... nincs az hogy kalácsul tartom. Sokat kísérleteztem már vele, de még mindig vagy jó vagy nem és nem tudni az okát.
Egyik cégnél néhány éve vettek új csúcsokat a ponthegesztőhöz. ~16 mm-es. Hosszát nem tudom. Panaszkodott a beszerző, 30e.- bánta.
![]()
Azt, hogy valóban jobb e mint a sima réz, nem tudom. Én is csak olvastam valahol, hogy elvileg azért van.
Egyébként meg ki az az elvetemült, aki egy elektródát nyalogat? ![]()
Nem csak arról van szó. Az elhasználódott elektródának új formát kell adni. Esztergával, köszörűvel, ... Fontos a megfelelő védőeszköz.
"Esztergával, köszörűvel, ... Fontos a megfelelő védőeszköz."
A hárompontos munkavédelmi biztonsági öv! ![]() A hozzászólás módosítva: Hé, 6:35
Jól van értem az aggodalmad. Mondjuk az eszterga azért még nem annyira elterjedt gép,
hogy minden házi barkácsolónál lenne, és a forgácsa is viszonylag nagy a belélegzéshez. A köszörülésnél igazad van, de lehet használni porvédős maszkot közben. Mondjuk azt más anyag köszörülése közben is illik, ha az illető nem szeretne szilikózist...
Én nem láttam ilyen leírást, de a kapcsolásból eredően értelmét sem látom. Külön trafóról megy a vezérlés. Esetleg az tudná megzavarni a szinkronizálást, ha a bekapcsolás pillanatában bekapcsolna a hegesztőtrafó is és torzul a hálózati jelalak az első periódusokban vagy nagy feszültségesés lesz. Csakhogy a hegesztőtrafó nem kapcsol be. Amikor bekapcsol a segédtrafó megkapja az elektronika a torzítás nélküli törpefeszültségű AC jelet, erre szinkronizálhat. A kapcsolt kör és a triak ráadásul nincs galvanikus kapcsolatban a hálózati körrel, mert optotriak választja le, abból nincs visszacsatolás, a kapcsolt áram meg nem folyik a triggergomb megnyomásáig.
De úgy érzékeltem, hogy a vezérléssel nincs probléma. Először izzóval próbáltam, az időtartam és az izzás mértéke is jól változott. Trafónál is érezni a hosszabb időtartamot és a kisebb effektív hegesztőáramot is. Nincs nagyon hangja, gyárilag ki volt öntve lakkal, a szekunder meg nagyon szorosan van benne. Nagyon halk búgása van és mindig ugyanolyan üresen. Kell egy jobb elektróda, mert azzal lehet a gond. Nincs forrásod az élesztésről és bekapcsolási művelethez? Minden új bekapcsolásnál volt ilyen procedúra? Egyértelműen megállapítható hogy ha nem csinálod, akkor elszáll a biztosító egyből, ha meg megcsinálod akkor mindig jó? De még ez sem lehetne, mert a "teljesítmény" állítás szerintem fázishasítást takar, annak meg mindig ugyanabban a beállított feszültségszintnél kellene indulnia. A hozzászólás módosítva: Hé, 13:17
Idézet: „A saruk forrasztása szintén csak ront a helyzeten.” Profi préselőt használok a cégnél. Még csak nem is a kicsi kézit, mert az nem szimmetrikusan nyom, ahogy összenyomódik a pofa a legnagyobb rés felé préselődik ki az anyag. Ez szimmetrikusan megtömöríti. Ezen felül melegítettem át és futtattam be ónnal. Az 50-est már nem viszi a kézi páka, ahhoz gázforrasztó kellene. De 15mm hosszon megnyomtam, soha nem lazul le. Idézet: „A sárgaréz elektródát” Nem az ellenállással van a gond, hanem az anyagminőséggel lehet. Gondolom a ponthegesztő elektródák direkt olyan ötvözetek, aminél keményebb az anyag, magasabb az olvadáspont és nehezebben olvad bele a másik anyagba. Ez a sárgaréz könnyen ragad és 4-5-ös idő felett nagyon csattog, szikrázik. Szó szerint 3db egymás utáni C10A van a hálózatban. Egy kétpólusú ebben a gépben, egy a villanyóra melletti dugaljnál, amire hosszabbítón csatlakozik az egész és egy 3P C10A a fogymérő után egyből. Sőt még van egy méretlen fekete 15A-es Bakony kismegszakító is, amit szintén lenyomott. Csak akkor nem nyomná le a D típust, ha 10X áramlökésnél biztosan kisebb lenne. Nem akarom még nagyobbra kicserélni, mert ócska aluvezetékezés van az egész házban, örülök ha a méretlen alukötést az óra alatt nem fogja szétégetni az impulzusáram. Ezzel a fojtótekerccsel stabilan működik a dolog, elegendő impulzusteljesítmény van. Ráadásul egy adott csúcsáram felett nem lehet kismegszakítóknál zárlati szelektivitást csinálni (ha a csúcsáram eléri mindegyik kismegszakító gyorskioldó sávját). A fojtótekercs 5,42mH. Nem számoltam semmit, ez akadt a kezembe elsőre amin 6.3-as saru volt. Ez nem a mai mikrosütőtrafó, 1364VA van ráírva. A primer is kevesebb lehet, ráadásul 220V-hoz készült, még rövidebb. Megmértem pár MOT primert és ezek voltak: 222mH, 318mH, 295mH, szóval azokon mind több a primer menet. Megmértem szkóppal a primer áramot egy 0,01 ohmos precíziós söntön. A "TIME" egyértelműen a teljes hálózati periódusokat adja meg, 04-nél 4x20ms-os ugrás van, 20-nál 20db. A bekapcsolási áramlökés mindig változik, nem tudom hogy az időzítés miatt vagy azért mert mindig más remanens mágnesesség marad a magban. A kitöltéstől függően viszont sok különbséget nem látok, nagyon alacsony beállításnál nagyon keskeny zavarszerű impulzusok maradnak. Kb. 50A az abszolút maximum (496mV volt a maximum amit elcsíptem), 20A körül meg az átlag. Csakis az első félperiódus a legnagyobb, a többi lényegesen kevesebb. Kérdés, hogy ez a hatalmas csúcs megjelenik-e a szekunderen is egyből? Ezért lehet a csattogás. Ez esetben még nagyobb fojtás kellene, vagy valami olyan vezérlés ami az első 1-2 periódusban nagyon kis kitöltéssel felmágnesezi és utána küldi meg 100%-al.
Nem hagyott nyugodni a szekunder áram. Összecsavaroztam a kettő szemes sarut a munkakábelek végén és megmértem az egyiken eső feszültséget. A kábel 56cm hosszú, 35mm2, ebből az ellenállás kb. 2,857*10^-4 ohm. Teljes kitöltésnél mindig 800mV csúcs adódik, ami kb 2800A csúcsban, ebből az effektív 1985A. Kicsit gyönge lett, de talán a vékonyka lemezekhez elmegy.
Az ábrák a 02/99, 01/75 és 01/30-as beállítást mutatja, nagyobb kitöltésnél szép egyenletes a szekunder áram. A fázishasítás megvan, de a kicsinél nagy lengések vannak (30-nál a tranziens kb. egy kis 280A-es rezgés).
Ha préselted, akkor a forrasztásnak nem tudom mi értelme volt... (Bár így akkor elvileg nem zavar).
A sárgaréz természetesen puhább mint a sima vörösréz. És ahány féle ötvözet annyi féle keménység és olvadáspont is. Kb 900-970°C környéke erősen ötvözetfüggő, mint ahogy a keménysége is. A vörösrézé 1084°C. A beriliumé 1287°C. A CuBe ötvözetet pedig valóban az olvadáspont és a keménység növelése miatt használják ponthegesztőkhöz, kb 0.4-2% a Be mértéke az ötvözetben. Ha úgy vesszük, hogy a vörösréz elektromos vezetőképessége 100%, akkor a sárgaréz vezetőképessége ehhez viszonyítva kb 20-40% közt mozog erősen ötvözetfüggő, ami nagyon nem elhanyagolható mennyiségi különbség. Tehát a te esetedben a sárgaréz elektróda továbbra is probléma, mint ahogy a fix tartó is. Az induló árammal kapcsolatban nemigen van több tippem. Viszont az feltűnt, hogy az első pozitív félperiódus nagyságrendekkel nagyobb, mint a hozzá tartozó negatív félperiódus hulláma. Az első képen de még akár a másodikon is, szinte alig észrevehetően kicsik. Ez nullátmenetnél kapcsol, vagy más fázisszögnél? Ha már szkópozol, érdekes lett volna egy másik csatornán mérni a primer tekercs feszültségét, és az időbeli eltolódást vizsgálni. Az 50 vs 20A induló csúcsáram különbség is elég furcsa, valóban ennyi eltérést okozna a vasmagban megmaradt mágneses fluxus? Egy harmadik csatornán a nullátmenetet is lehetne figyelni, nem tudom azt hogyan detektálja a készüléked. Esetleg ránézni a szinkronizálásra, az vajon működik e? Mondjuk arra is kíváncsi volnék, ha vörösréz elektródát használsz, vajon mennyivel ugrik meg az induló áramfelvétel? Az lehet még további meglepetéseket is okozna. ![]()
Nem ismerem a készüléked, nem tudom a két számpár mit jelent...
A 01/30 beállítás az azért már nem olyan szép hullámformát ad, mint amit elvárna az ember. A hozzászólás módosítva: Kedd, 14:36
A formátum 01/99, TIME/CURRENT. Az első az idő 01-től 50-ig az átengedett periódusok, azaz 20ms-tól 1s működési idő. A második meg a fázishasítás értéke 30-től 99-ig, ahol a 99 a teljes. Mondjuk hogy az áram százalékban.
A bekapcsolási áramlökés ilyen, nem lehet vele mit kezdeni, nem csak az induktivitástól függ hanem az adott magtól. A korábbi két ábra terheletlen szekunderrel készült és így vett fel a hálózatból ennyit, cserébe sokkal szimmetrikusabb a primeráram. A kismegszakító túlmelegedés és gyorskioldó karakterisztikája is egy széles sáv, az elektromágneses gyorskioldó C esetén In*5-től In*10-ig tart. Nekem 10A-os van, vagyis In*5=50A alatt biztosan nem fog kioldani. Pont ráhibáztam erre a tekercsre, mivel maximum körülbelül 50A-re csökkent. Enélkül azért old ki, mert lehet hogy mindig megvan 50-70A csúcs és a gyártási szórás is az alsó tartományra sikerült, ezért kioldanak a kismegszakítók. Jó gyorsak, már a 100A-es nagyságrendi áramra sincs zárlati szelektivitás. De most még egyszer sem oldott le, sem terheletlenül, sem szekunder rövidzárral, ez a fojtótekercs pont jó értékű. A 20A-t csak úgy mondtam. Terheletlenül mindig más áramimpulzust vesz fel, többnyire 200-350mV között, ami 20-35A-es tartomány. Sokkal kevesebbszer éri el a 40-50A csúcsot. Most viszont kipróbáltam csak rövidrezárt szekunderrel. Így kicsit más a primeráram és erősen aszimmetrikus. Így elérte az 57A-t is. Csináltam 12 indítást 01/99 beállítással és érdekes módon 4 esetben pontosan 56,8A, 5 esetben 33,6A és három esetben nem fogta meg a trigger, mert 15-20A alatt lehetett. Egyetlen periódusnál ezek a jellemző értékek jöttek ki, több periódusnál jobban eltér. Most kb. 1m 0,75-ös vezetékkel zártam rövidre, de tegnap direktbe összecsavaroztam a munkakábel saruit, vagyis ennél alacsonyabb ellenállásba nem fog kerülni. De úgy sem nőtt sokszorosára a bekapcsolási áramlökés. Kék a primer árama V/0,01ohm=A. Végül is nem rossz a fázishasítás funkció, mert a chatgpt szerint 8-10ms hegesztési idő lenne jó. Mivel nem lehet 01=20ms periódusnál kevesebb, ezért még ott a fázishasításos leszabályzás. Jól jönne 100-200Hz-es hálózati áram. A hozzászólás módosítva: Kedd, 21:43
|
Bejelentkezés
Hirdetés |