Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Skoda Felicia elektromos hiba
 
Témaindító: FlashJimmy, idő: Jan 12, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 5
(#) FlashJimmy hozzászólása Jan 12, 2008 /
 
Csasztok.Tudna valaki nekem segiteni?
Skoda Felicia automban valami allandoan lefalja az energiat az aksirol.
Lenne valakinek 5lete milehet az? Esetleg,hogy lehet megtudni,mérni.

Segitsegeteket elöre is köszönöm.
(#) aflmor válasza FlashJimmy hozzászólására (») Jan 12, 2008 /
 
Mennyi idő alatt? Milyen, - mikori az akku? Savsűrűség (hideg van)?
(#) m.joco válasza FlashJimmy hozzászólására (») Jan 12, 2008 /
 
Szerintem először be kell határolni, hogy hol kell keresni a hibát. Szerintem keresd meg a kocsiban a biztosítékdobozt, vedd ki az első biztosítékot, és köss be egy multimétert árammérő állásban, és nézd meg, hogy mit mutat. Csináld ezt meg az összes biztosítékkal, valamelyiknél észre fogod venni, hogy folyik áram ( persze ne hagyd nyitva az ajtót, és a rádió se szóljon )
Egyébként ha gyorsan lemerül az akkud, akkor valószinűleg nagyobb áramot fog majd mutatni a multi.
De szerintem más biztosítéknál is mutathat a multi, ha van pl. óra a kocsiban.
Üdv.
(#) Danaman hozzászólása Jan 12, 2008 /
 
Tölt vissza a generátor ha igen akkor megfelelően? Mert nálunk is volt régen ilyen gond
(#) FlashJimmy válasza aflmor hozzászólására (») Jan 12, 2008 /
 
Kb.egy olyan hét alatt merül le.Aksi kb. 1 éves.A savsűrűségét nemtudom.Hogyan kell megmérni.A pillanatnyi fesz 12,6 V.
(#) m.joco válasza FlashJimmy hozzászólására (») Jan 12, 2008 /
 
Valahol "elfolyik" az áram
(#) aflmor válasza FlashJimmy hozzászólására (») Jan 12, 2008 /
 
Nem kell mindjárt nekiesni a verdának
Egy hét nagy idő. Ha alacsony a savszint, vagy hulladék az akku (perion és tsa.), a riasztó-immo, símán leszipkázza. főleg ha kint van ilyen hidegben. Savsűrűséget komolyabb b.kúton meg tudják mérni. Vagy valami közeli autóvillamossági szaki. Lehet hogy oxidosak a saruk is, stb-stb. Megoldás: Lepucolni a csatikat, ezüst Exide akku, és gyakrabban kell kocsikázni. Jó utat!
(#) m.joco hozzászólása Jan 12, 2008 /
 
Akkor legalább húzd csak le az akksi negatív kivezetéséről a vezetéket, és iktass be egy árammérőt, és megtudhatod mi a helyzet. próbáld ki
(#) aflmor válasza m.joco hozzászólására (») Jan 12, 2008 /
 
Igen, egy mérés azért sosem árt
És közben nézd meg a saruk álapotát.
Vigyázz! ha leveszed az akkusarut, ne legyen a kulcs a kocsiban, vagy engedd le előbb az ablakot. (mert az ajtó ugye csukva, hogy ne világítson a belsőtérlámpa).
Mert saruvisszahelyezéskor, lezár a központizár! (típusfüggő)
Jókora szívás lenne, ha nincs, vagy messze a pótkulcs.
(#) kobold válasza FlashJimmy hozzászólására (») Jan 12, 2008 /
 
Csak egy tipp: csomagtér-világítás, néha kesztyűtartó-világítás. Rossz kapcsoló esetén úgy marad, hiába zárod le, és az az 5 W-os fogyasztó szép csendben lehúzza az akkut. Elég sok autónál láttam már, azért jutott eszembe, persze sok más oka is lehet.
Ha nem ezek okozzák, le kéne venni az egyik akkusarut, és áramot mérni az akku pólusa meg a saru között, ebből és a feszültségből vissza tudsz számolni a teljesítményre (P = U * I), ezzel is lehet szűkíteni a kört.
(#) bbb válasza kobold hozzászólására (») Jan 12, 2008 /
 
de ha csak egy hét alatt húzza le az akkut, akkor az nem valami eget verően magas fogyasztás...
tegyük fel, hogy 55Ah-s akksi van benne (legáltalánosabb, hogy ekkora), ekkor ugye ha fullra van töltve, és egy hét állt rendelkezésére, hogy lemerüljön, akkor valami ~0,3A-t vesz fel óránként. ha a rádió úgy van bekötve, hogy gyújtás nélkül is menjen, akkor az elvisz legalább 0,1A-t! ezen felül ott van még a központizár, riasztó, ...
ha esetleg valami utólagos mütyűr is van benne (pl. erősítő, amihez nincs behúzva a remote szál), akkor rögtön ugrik a fogyasztás, és merül az akksi. tökéletesen 0-ra sehogy nem fog tudni lemenni, és ez a 0,3A óránként teljesen normális. én nem aggódnék az egy heti üzemkész állapot miatt (sőt örülnék is neki, ha az én akksim még bírna ennyit, de mivel nem bír max. 3 napot, így az enyém tuti cserés).

szóval lényeg a lényeg:
- vagy gyakrabban kell vele menni
- vagy időnként tölteni kell
- vagy be kell vinni jó meleg garázsba (ez sokszor kb. +1 napot jelenthet)
- vagy le kell húzni a sarut
- vagy nagyobb akksit is lehet bele rakni
- vagy még egy (pót)akksit is be lehet rakni
(#) aflmor válasza bbb hozzászólására (») Jan 12, 2008 /
 
Yess! Ezt mondtam én is kb.

Azért, kicsit kár hogy nem kell elemeire bontani az autót, ... és még PIC-et sem kellett használni.
...hát élet ez így?
(#) greatman válasza FlashJimmy hozzászólására (») Jan 12, 2008 /
 
Hali. Egy biztos. Nem üzemszerű. Általában a megengedett max. áramfelvétel kikapcsolt fogysztóknál 5-10 mA. Újabb autóknál is 10-30 mA. Ez is csak akkor, ha mindenféle kütyü van benne, amit leállított motornál is lehet üzemeltetni. pl: elektromos ablak, riasztó, immobilizer, stb. Ha az akku jó a kocsiban és a kocsi is rendben van, 1 hét alatt nem merülhet le.
A mocim kint áll fűtetlen helységben letakarva, 2 hónap után pöcre indul, pedig csak 11 Ah az akku és 500 ccm. Az autóm volt hogy 3 hétig nem volt beindítva, kivágtam a jég alól, és pöcre indult a 2L –es dög. Az hogy 1 hét alatt lemerül a jó aksi és az normális? Mindenki megsértése nélkül, ez egy baromság. Az autókereskedők az új autókat szerintetek 3 naponta indítgatják és mennek vele x km –t hogy visszatöltsön? Vagy leveszik a saru és kulccsal zárogatják a zsír új központis autót. Túrót. Van hogy hetekig – hónapokig kint áll a csillaggarázsban. Tehát mit tudsz tenni: Leveszed az akkusarut, és megméred mennyit vesz fel. VIGYÁZZ!!!
Amikor az ampermérőt bekötöd, és visszakötöd az akkut, akkor a pillanatnyi áramfelvétel 1 – 2 A is lehet. Ez a motorvezérlés és egyéb vezérlő áramkörök (ABS, légzsák, stb.) miatt van. A nehézség ebben az, hogy 10 – 20 A –es multi ezt kibírja, viszont ilyenkor nehéz mA –t leolvasni. Nem tudom milyen műszered van, de először mérj ilyen nagy áramú állásban. Általában a műszereknek van 200 mA –es állása. Ha a nagyáramú mérésnél ez alatti értéket mérsz, akkor jöhet a kicsi 200 mA -es, és itt kell vigyázni a műszerre. Úgy kell bekötni, hogy mikor le veszed a sarut az akkuról akkor minden megszakítás nélkül az áram az ampermérőn keresztül haladjon tovább. Ezt úgy tudod megtenni, hogy egy vezetéket kötsz az akkusarura, egyet pedig a kábelsarura. Erre a vezetékekre kötöd a multit. Bekapcsolod árammérésre és leveszed az akkusarut. Így a levétel pillanatában folyik tovább az áram, de már a multin keresztül, így nem fog az áramfelvétel felugrani. Ezután addig szeded ki a biztiket, amíg az áram min 50 mA alá nem esik. Így jó eséllyel meg lehet találni a bűnös áramkört. El lehet vele lenni egy darabig, de még így is marad olyan áramkör amit nem iktattál ki. A teljesség hiánya nélkül: önindító, generátor, stb. Nekem az immobilizer reléje szívta 3-4 nap alatt le a 74Ah tök jó akkut. Kb. 100 mA –t vett fel pluszban, és 3 nap után indításkor az önindító csak köhögött. Sok sikert a kutakodáshoz.
(#) proba válasza FlashJimmy hozzászólására (») Jan 12, 2008 /
 
Gagyi autórádió ÁLLANDÓAN 20-30 mA
(#) FlashJimmy válasza greatman hozzászólására (») Jan 12, 2008 /
 
Az autoval naponta van furikazva.Regebben 2-3 hetet is kibirt az aksi egy szuszra.1 éves az aku es lemerul.A regen 5 évet is kibirt.
(#) FlashJimmy hozzászólása Jan 12, 2008 /
 
Nyitok egy uj temat.Cuccok házilag verdákba.Ide várom a hasznos fejlesztési ötleteket.
De esetleg uj tanacsaitokat ide ehez a témához tovabbra is várom.
(#) greatman válasza FlashJimmy hozzászólására (») Jan 12, 2008 /
 
Mérd meg a töltést bekapcsolt világítással. Lehet, hogy nincs többlet fogyasztásod, csak behalt a fesszabályzód és alul tölti az akkut. 13,8 - 14,2 V -ot kell mérned ha nem is alapjáraton, de alacsony ( max 1500) foldulaton. Ha például csak 13,2 V -ot mérsz, az elég arra, hogy szépen alultöltött akkud legyen, ki nem sül, mert annyit éppen rátölt, sőt még a töltésellenőrző lámpa sem gyullad ki, és így még másnap beindul a gép, de pár nap múlva már nem biztos. Arról nem is beszélve, hogy ez szépen kinyírja az akkut. pl. 1 év alatt.
Ugyan ez a gondom volt kb 4 éve. Minden reggel csak nyekergett, nyögött az önindító, én meg imádkoztam. Meguntam -> mértem -> generátort cseréltem, mert a fesszabályzót nem lehetett külön. Bontott BOSCH az eredeti francia csoda helyett -> felújítás (szénkefe csere) bele, stabil 14V töltés, azóta semmi gond az akkuval. Azért ilyet pl. okozhat rosszul érintkező akkukábel (testkábel eloxidál a kasznin, stb.) is.
(#) m.joco hozzászólása Jan 12, 2008 /
 
Hideg időben az akkumulátor naponta 1%-ot veszít a kapacitásából. Szóval ha neked 1 hét alatt lemerül, akkor valami tényleg nincs rendben. Elvileg ha gond van a töltéssel, akkor jeleznie kellene a kontrollégőnek a műszerfalon.
Esetleg még azt megpróbálhatod, hogy járó motornál megméred a feszt az akkun. Ilyenkor 1-2 V-al többet kellene mutatnia.
Üdv.
(#) huba hozzászólása Jan 12, 2008 /
 
11 éve kaptunk egy BOSH akumlátort, azelőtt volt még használva, 5 éve van BOSH generátor 100-as skodán. Remélem nem irtam el a tipust. -10C fokba indul az autó garázsolatlan legfeljebb második kulcsra, mert fel kell vegye a benzint.

Szerintem is töltéshiba lehet. Kefék, töltörele..., vagy az is lehet hogy elment egy-két dióda. Ha nincs müszered kapcsoj hosszúfényt és turáztasd a motrot. Látható kell legyen a fényerőváltozás.
(#) ferci válasza FlashJimmy hozzászólására (») Jan 13, 2008 /
 
Volt nálam egy xxx autórádió... a direkt szálon 150 mA-t evett kikapcsolt állapotban- 1 óra alatt langyos volt a végfoknál, amit vmikor cseréltek. ...például.
(#) kobold válasza FlashJimmy hozzászólására (») Jan 13, 2008 /
 
Elsőnek mérd meg a töltést; 14 ... 14.4 V között megfelelő, ha 13.8 V alatt van, ellenőrizni kell a töltőkört (generátor, szabályzó, kontaktok, ékszíj).
Ha ez rendben van, árammérés egy akkupólus és a levett saruja között. Ha kb. 100 mA fölött van, lehet keresgélni, melyik fogyasztó eszeget; ha alatta, akkor egy hét alatt tutira nem veszed észre a hatását, napi használat mellett. Ilyenkor szóba jöhet a cellazárlat (pl. egy, a lemezekről levált ólomdarabka miatt), alacsony folyadékszint az akkuban (már ha ellenőrizhető).
A használat módja sem mindegy: rövid városi utakkal sok indításra, világításra, fűtésre, esetleg döngő hangszórókra viszonylag kevés kilométer jut, nem lesz idő visszatermelni annyi töltést az akkuba, mint amennyit kiveszel belőle, és fokozatosan lemerül, főleg, ha netalán a töltés sem tökéletes.
(#) nászai istván válasza FlashJimmy hozzászólására (») Ápr 7, 2008 /
 
Ez a járható út. Macerás, de így rájössz, hogy melyik áramkör szedi le az akkut.
(#) patexati válasza nászai istván hozzászólására (») Ápr 7, 2008 /
 
Szerinted várt a válaszra 3 hónapot ??
(#) bukfenc hozzászólása Márc 8, 2009 /
 
skoda feliciámon az ablakemelő,csak lefelé működik a bal oldalon,mi lehet a hiba,a kapcsolo és a motor is működik, le volt próbálva
(#) m.joco válasza bukfenc hozzászólására (») Márc 8, 2009 /
 
Hello
Nem szorul véletlenül az üveg? Próbáld esetleg kicsit húzni felfelé és közbe kapcsold a kapcsolót.
Üdv.
(#) kissadam hozzászólása Dec 5, 2009 /
 
Üdv!
Ha valaki tudna skoda feliciához kapcsolási rajzot azt nagon megköszönném! A hátsó ködlámpával van valami gon mert nem működik, első ködlámát meg csak mostanság akarok bele szerelni, de kacsolási rajz nélkül nehezen boldogulok. Nem akarom széjjelszedni az egész relétáblát.
(#) Joci77 válasza kissadam hozzászólására (») Dec 5, 2009 /
 
ahonnan kimásoltam 40 mega pdf

g.JPG
    
(#) dragon0 hozzászólása Jún 13, 2010 /
 
Helló! egy kis segítséget szeretnék kérni van egy skoda felicia 2000 évjárt váltó olajat szeretnék benne cserélni de sajnos nem tálálom a betöltö nyílást rajta ?
köszönöm
(#) dragon0 hozzászólása Júl 23, 2011 /
 
Helló mindenki ! következő lenne a gondom egy skoda felici ám van az a gond ,hogy ha ki nyitom az ajtót akkor elkezd folyamatosan sípolni ha be teszem a kulcsot és rá adom a gyújtást akkor meg szűnik ha tud valaki segítsen ?
(#) VIM válasza dragon0 hozzászólására (») Júl 23, 2011 /
 
Szia! Mi sípol? A műszerfalban lévő zümmer, ami a világítás égve felejtését jelzi?
Következő: »»   1 / 5
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem