Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Li-Ion saját akkucsomag készítése
 
Témaindító: soda, idő: Márc 20, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   8 / 8
(#) RoliNyh válasza Olits hozzászólására (») Jún 2, 2018 /
 
Akár 130 -at is köthetsz párhuzamosan ha van miből. Sőt még sorosan is ha épp az kell.
De csomag készítés előtt minden egyes cellát tesztelni kell ha használt cellákról van szó.
Ha új és azonos cellákat használsz, akkor a tesztelés elmaradhat. Töltheted imaxal már írtam privátban, nem?
Csak győzd kivárni...
A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2018
(#) Olits hozzászólása Jún 2, 2018 /
 
Értem.Nekem viszont nem kell nagy feszültségű akku csomag.Elég a 18-22 voltos is.De legyen nagy kapacítású.Hogyan tudok egy ilyen akku csomagot elég rövíd időn belől feltölten?
Töltő típusokat és BMS áramköröket is ajánlhattok,linkekkel is.
(#) RoliNyh válasza Olits hozzászólására (») Jún 2, 2018 /
 
Olyan töltővel, ami leadja a kívánt akkucsomagnak az 1C -s töltőáramot, akkor megvan a töltés kb 1.5 óra alatt. Mondjuk nagyáramú CC/CV móddal rendelkező labortápegység, ami balanszáló áramkört nem tartalmaz, ezt külön kell megépíteni.

20A CC/CV tápegység

30A CC/CV tápegység

10A labortápegység

20A labortápegység

Nagyobb áramút is vehetsz, ha gyorsabb töltés kell...
A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2018
(#) Olits válasza RoliNyh hozzászólására (») Jún 2, 2018 /
 
Köszi.És a BMS-t is akkor ehhez kell igazítani úgy-e?Pl 20A CC/CV tápegység-hez ,ami mondjuk 24 volttal tölt kell egy szintén 20A ,24 voltos BMS? Ennél kisebb nem mehet,azt tudom, de pl mehet-e nagyobb?Pl 30A és 24 V-os BMS?
30A ,36 voltos azt hiszem már megint nem jó,igaz?
(#) RoliNyh válasza Olits hozzászólására (») Jún 2, 2018 /
 
A BMS -t a motor áramához kell méretezni, és inkább nagyobb legyen mint azonos áramú.
Azt is figyelembe kell venni, hogy induláskor akár 10 -szer nagyobb is lehet az indulóáram.
Ha egy motor üzem közben terhelve mondjuk 30A fogyaszt, a BMS legyen minimum 40-50A -es.
Hirtelen gázadásra még akár az is letilthat, tehát ha nem ismertek a motor paraméterei,
először azt kellene meghatározni méréssel, kísérleti úton.

A feszültségnek az akku feszültségéhez kell illeszkednie.
(#) Olits hozzászólása Jún 2, 2018 /
 
Jó tudni ezt,köszi.Viszont a tegnap beszéltünk arról is privátban,hogy BMS csak töltéshez kell.Ha van nekem olyan töltőm, amiben benne van a BMS,akkor az akku pakkra nem kell tegyek,s akkor bármekkora áramot kivehetek belőle,ha bírja.Ez igy van?
(#) juhasz10 válasza RoliNyh hozzászólására (») Jún 2, 2018 /
 
A BMS-t szerintem az akku áramához kell méretezni. Nagy tévedés az, hogy a terheléshez. Hiszen az a lényege, hogy az akkut védje.
(#) Olits válasza RoliNyh hozzászólására (») Jún 2, 2018 /
 
Egy ilyen jó lenne akkor nekem?24V 30A tápegység.Plusz még kellene egy megfelelő BMS az akkura szerelve...Ezzel gondolom nem kellene sok időt tölteni az akkut.
A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2018
(#) Olits válasza Olits hozzászólására (») Jún 2, 2018 /
 
Most látom,hogy te linkeket is küldtél.De pl a 20A CC/CV tápegységhez milyen típusu AC-DC tápot kell használjak, ami a 20A -t is megbírja?
(#) RoliNyh válasza juhasz10 hozzászólására (») Jún 2, 2018 /
 
Az akkut is a terheléshez kell méretezni, ha van egy kisteljesítményű akkud,
azzal nem fogsz tudni normálisan meghajtani (kiszolgálni) egy nagyteljesítményű motort...
A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2018
(#) RoliNyh válasza Olits hozzászólására (») Jún 2, 2018 /
 
Az csak feszültséggenerátoros tápegység, litiumos akkuk töltésére saját magában nem jó.
Ha utánna teszel egy CC/CV móddal rendelkező DCDC konvertert, akkor már jó.
És a feszültségének nagyobbnak kell lennie, mint a töltési végfeszültség.
A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2018
(#) Olits válasza RoliNyh hozzászólására (») Jún 2, 2018 /
 
Hát így elég sokféle alkatrész kell,ahhoz,hogy megfelelően tudjunk tölteni li-ion pakkot,és nem is kerül kevésbe.Nem beszélve a li-ion cellák beszerzéséről...
Mégis milyen tápegységet tudnál ajánlani konkrétabban,amit be tudok tenni a 20A CC/CV tápegység elé,és árban sem túl sok(ebay,aliexpress)?
(#) RoliNyh válasza Olits hozzászólására (») Jún 2, 2018 /
 
Az imént írtam, amit linkeltél az is jó, ha utánna teszel egy CC/CV móddal rendelkező konvertert.
A 24V -os változatot vedd meg, azzal tudsz tölteni 4S csomagot. Hogy mennyit esik a feszültség 20A -es terhelésnél az nincs odaírva, de szerintem akár az 5S csomagot is feltudod tölteni.

Olyan BMS -t válassz, amin van balanszálási funkció is.
Ha olyat veszel, amin nincs, akkor azt a részt is neked kell megépíteni.
Azt is vedd figyelembe, hogy ha így töltesz, akkor nem fog kikapcsolni magától a készülék.

Akkor tekintheted feltöltöttnek az akkut, ha a töltőáram kb 0.1C alá esett.
Ezért mindenképpen szükséges ampermérő, és feszültségmérő beépítése is.
Igazából hőmérsékletmérés se ártana, hogy túlmelegedés esetén lekapcsoljon.

(Ha eljutok odáig, hogy elkészítsem a saját akkucsomagomat fent lesz a csatornámon,
minden szükséges információval amit tudni kellene egy ilyen akku készítéséről...)

Egyébként senki nem mondta, hogy a lítiumos technológia olcsó, sőt jelenleg talán a legdrágább.
A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2018
(#) juhasz10 válasza RoliNyh hozzászólására (») Jún 2, 2018 /
 
Ezt Te tudod, sokan tudják, viszont olvasok itt olyan dolgokat amiből kiderül, hogy sokan nem tudják. Vesznek használt akkut, aránylag olcsó akkut ami új ugyan de 8A-es. Aztán veszik hozzá a 40A-es BMS-t. Azért neked válaszoltam mert az a hsz. vágott témába, bocs.
(#) RoliNyh válasza juhasz10 hozzászólására (») Jún 2, 2018 /
 
Az elv akkor sem változik, a motorhoz kell választani az akkucsomagot, és nincs kecmec.
Van egy jó mondás ami úgy érzem erre (és általában az egész projektre) pont érvényes:
A törvény nem megfelelő ismerete nem mentesít a felelőségrevonás alól (vagy valami ilyesmi).

Tehát ha valaki a szabályok betartása/ismerete nélkül (nem megfelelő módon)
készíti el a készüléket, az előbb utóbb megbosszulja magát.
A következmény súlyossága pedig már csak másodlagos dolog.
Következő: »»   8 / 8
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu