Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Laptop akkumulátor
 
Témaindító: Valteri, idő: Jún 6, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   12 / 26
(#) mz-s hozzászólása Dec 22, 2011 2 /
 
Szevasztok! Én kb fél éve kevesebb mint 4500-ft-ból megoldottam hogy bárhol, akár több órahosszán át tudjam használni a laptopom (bármienhez működik a dolog de külső aksis történet kompromiszumokkal) ,soha többé nemkell aksira költenem a laptophoz. Fujitsu siemens Esprimo v-5535-öm van bár ez lényegtelen. Én általában elektromos bicajal közlekedem. Mivelcsak kb 30-percet bírt a laptop gyári aksija egyszercsak egy akciós 4000-forintos sencor 12/220-voltos 75w-fojamatos 150w-maximális teljesítményt bíró invertert látva egy kirakatba fogalamzódott meg az ötletem. Másnap megis vettem az invertert. Van ithon 3 db Elektromos bicajból kiöregedett 12-volt 12-14-amperos aksim kb 3-kg/darab 15-centi hosszú 10-10-centi széles-magas (gyakorlatba már csak kb 4-5 ampert tudnak) 2 tartotta a 13-voltot terheletlenül őket választottam melóba. A jelenlegi kifejletig vezető utat kihagyom. Levágtam a szivargyújtócsatit az inverteről, Nemtudom mi a szakneve a csatinak. 3-pólusú az asztali számítógép és monitor 220-as nőstény-kan csati, ojanokat vettem rá és kötöttem a 2 kiválasztott aksira és az invertere. Ez a csati a bicaj gyári áram csatlakozója is azért ezt a tipust választottam. A bicajomon 3-db sorbakötöt akisiról megy 36-voltot adva de az egyik aksi bevan kötve a csatlakozó üres pontjára így egy aksi 12-voltot is ad, ami eddig csak a bicaj hátsó nagy dobozzába épített autós kompreszort és 80w-os magasnyomó sony fadobozos hangfalra kötött digitális kis rádióra használtam. A 12-voltból az inverter csinál 220-at abba bedugva egy túlfeszültségvédődugalj és abba a laptop saját töltője. 1-aksiról kb 1-2-órát bír ez az aksi töltötségétől és állapota miatt változékony,1-óra tutti(plusz 25-30-perc a laptop gyári aksija ha elfogy a külső muníció). De általában ha bicajal vagyok és szabadtéren használom a laptopot (vagy végülis bárhol de a bicaj akupakk többmint 10-kiló), nemkell vinnem aksit, mert az előbb leírt csatlakozás miatt egyszerüen rádugom az invertert a bicaj aksijára és arról minimum 110-percet megy a laptop, ha előre láthatólag ez kevés lenne vagy szükségem volna a bicaj hatótávjára akkor persze cipelek egy vagy 2 aksit is a hátizsákba gyakorlatilag 4-órát símán működhet fojamatos használatban max fényerőn a gép ha minden aksit bevetek. Az inverternek köszönhetően egyszer jó ufó szomszédhoz méltóan a lakótelepi játszótér placc közepén este 9-órakkor 40-wattos 220-as hajólámpa fényében rádiót halgatva szedtem szét a bicaj lámpafejét és forrasztottam vissza forrasztópisztolyal a bicaj irányjelzőjéből kiszakadt vezetéket, tehát van plusz előnye is a dolognak. Mivel a bicajba úgyis vennem kell aksikat az elhasználódás miatt de az elhasználódott aksikkal még tudom nyúzni a laptopot vagy forrasztani a sivatag közepén is, laptop aksi 0-ft forever. Amúgy 9000-ft egy 14-amperos új aksi a bicajba és kb 2,5-évente cserélem a 3-at de napi minimum 10-km-ert megyek vele melóba ideoda, és legalább nem a kukába megy a lestrapált aksija hanem tizenezerforintos laptop aksit hejetesít. Talán túl nagy az áramveszteség a sok invertálás miatt, talán sokkaltöbb időt bírna egy szivargyújtós laptoptöltővel amit közvetlen bele lehetne dugin a laptopba nemkell a 220-as töltője. De nekem ez így alakult mostmár így oldottam meg, én nemakarok még egy inverterre költeni,jelenleg ez így elfogadható nekem. Ha valakinek van elektromos bicaja vagy tud aprópénzért szerezni nem cellazárlatos, strapált aksit belőle, annak szívből ajállom csinálja meg amit én, tökjól szuperál. Bár inkább közvetlen laptop töltő invertert ajállanék, biztos többideig bírná azzal. Nekem nincs autóm de természetesen akinek előny volna ha az autóban is tudná tölteni-használni a laptopot annak is ajánlom az invertert, én már régen vettem vaterán biztos kilehet egerészni olcsót, aki autóba használja még bűvészkednie sem kell a csatlakozásokkal csak bedugja a szivargyújtóba. Senkinek nincs kedve 3-kilós aksit cipelni magával, tudom a töbségnek ez nem megoldás, de remélem pár magamfajta pihentagyu embernek megoldást jelenthet a sikerem, a többieknek sok sikert a legmegfelelőbb megoldás megtalálásához.
(#) antekirt válasza mz-s hozzászólására (») Dec 22, 2011 / 1
 
A hónomalá csapom a szünetmentes tápomat és meg van oldva . Laptop a laptoptáskába a szünetmentes a bőröndbe mobilitás megoldva .
(#) mz-s válasza antekirt hozzászólására (») Dec 23, 2011 2 /
 
Szeva! Shirály a megoldásod. Én úgygondolom mégha nemis tapasztalatból, hogy az aksira kötött univerzális laptoptöltő inverterel lehet elméletileg a legkisebb pakkal a leghosszabb ideig hsználni a gépet. De kinek mi felel meg jobban, mije van othon, vagy mit tud könyebben beszerezni. Akinek van Szünetmentes tápja vagy tud olcsón, vagy egszerüen csak fontos az egyszerü barkácsmentes jómegjelenésü stabil külső táp akkor tutti ez a legjobb választás. Kb menyi ideig működik a géped vele? Bizti 12-voltos zárt rendszerü mint a bicajba az aksi. De nemtudod véletlen hány amperos? Én most néztem meg csakúgy a laptopomba v5535 árgép.hu-nál az aksi árát régen 15-ezerér láttam bele legolcsóbban valahol. Most egy db. ajálatot adott ki 22-ezer póstával. Menjenek a málnásba, 33-ezerér vettem a laptopot, amúgyis ki tudja meddig húzza. Egy apróság zavar engem. Én most rákerestem az árgépen szünetmentes táp aksira a legolcsóbb 10-ezer-be van és 12-volt 6-amperos. Én a bicajba 12-volt 14-amperosat 9400-ért tudok most vásárhelyen a villanybringa.hu-nál. Költséghatékonyságban ez kicsit lelombozó, bár lehet máshol sokkal olcsóbban lehet szünetmentes tápba is kapni. A 6 amper miatt ijen jellegű használat mellet nemhiszem hogy életartamban vagy üzemidőben bírna anyit mintha venne valaki egy bicaj aksit. Én használt aksikkal játszadozom, egy újal 220-as inverterel biztos tudná a 3-órás üzemidőt autós töltővel még többet is, a motorkerékpár vezérlős-csepptöltő-mel töltve azt az élettartamot is felülmúlva mint a laptop eredeti aksié. Hiszen a bicajon az intenzív gyorsításoknál rengeteg amper szalad a bicaj után nagykéssel gyilkolni az aksikat, nekem már 2-szer elégette a tápkápelt míg én hülye nem vastag kábelel és forrasztható csatlakozót használtam hanem számítógép-monitor-tápkábelből csináltam csatlakozót 0,75mm2-es szálú 3-eres kábelt gondolván az legalább gyári csatlakozás, nemszakadhat ki a szál, 3-hónap alatt elégette a fűtőszállá alakult kábel (pedig rendesen megforrasztottam és szigetelőszallagnagykabátot húztam minden tagra), a biztosítékok nem égtek ki. Szóval le a kalappal a 6-amperos szünetmentes táp aksival hogy egyedül elbírja az asztaligépet is, de a bicaj aksit is kemény ólomból öntötték. Van egy elvetemült ötletem majd ha ráérek megírom. Egy rövidebbet megosztok most : Bizisten 23-cm3-as fükasza motoros laptop-agregátort kéne adni minden laptophoz gyárilag. Kicsit zajos meg füstös lenne a buszon ha túl dús lenne a keverékbenzin (de hát az ikarusz amúgyis mindig kigyullad és füstöl), de egy laposüveg benzinnel a zsebben egésznap lehetne netezni bárhol. Mindenki tudná az utcán, akin munkavédelmi zatjtok van, annál laptop is van. Szevasztok
(#) mz-s hozzászólása Dec 23, 2011 1 /
 
Ez nemis volt most rossz ötlet tőlem. Éljen a Berántós 2-ütemü, keverék benzinnel működő laptop!
(#) mz-s hozzászólása Dec 23, 2011 2 / 1
 
A jövő képe:2025. Az autók mind elektromos hajtásúak. Csak a számítógépek működnek továbra is fűkasza motorral. Az informatikus társadalom sorban áll laposüvegekkel a benzinkutak előtt hogy megtankolhassák laptopjaikat. A parlamentet beborítja a füst, a politikusok hangját már nemis hallani a sok brummogó nagyteljesítményű laptop zajától. Cici Katalin-ak épp Kormány Viktor Próbálja újraindítani a gépét de hiába rángatja a berántókötelet a berántó-azonosító érzékeli hogy nem a laptop tulajdonosa rángatja, ezért nemengedi a benzint a rendszerbe. 2095 Hatalmas fejlődés a számítástechnika világában, megjelenik az új Windows 95. Ám egy kis hiba adódik a rendszerben amit már 70-éve sikerült kiküszöbölni mégis újra elő jött a: Kék Halál. A windows 95-számos motordiagnosztikai eszközzel rendelkezzik mint pl a 2-takt-huurrg-go for notebook. Ha véletlen a következő hibaüzenetet kapnánk a géptől: Elolajosodott a gyújtógyertya, cserélje ki vagy takarítsa ki majd nyomjon tovább gombot a karburátor szétszerelésének leírásának megtekintéséhez. Akkorsem kell pánikba esni hiszen a telepítő lemez mellé számos hibajavító eszköz is jár ,egy praktikus ízlésesen összeállított 6-kilós szerszámos táskában mellékelve. A windows telepítése előtt önnek el kell fogadnia a Licenc szerződést, csak akkor bontsa fel a szerszámos készletben található atomrobbanás ellen biztosított csomagot melyben felbontás után a gyújtógyertya tisztításhoz használatos drótkefét találja, ha elfogadja a licenc szerződésben leírtakat. ennek a drótkefének a a nyelébe van gravírozva az ön eula kódja. Új változás az oem verziónál, már nem az alaplaphoz égetődik be az oem kód, hanem a drótkefébe. Csak az usb45.0-porton keresztül csatlakoztatott drótkefével indítható a windows95. Figyelem! Ne használjon 1:40-nél olajdúsabb keveréket a számítógéphez. A túl dús keverék használata olajlerakódásokat okozhat a merevlemezen és elgázosíthatja a felhasználót. Végezetül kívánom hogy Mindenkor használja az új windows 95-öt ojan örömmel mint ahogy azt alkottam. A Mester.
(#) Ricsi89 hozzászólása Jan 1, 2012 /
 
Sziasztok!
A gépem kicsit érdekesen mutatja a töltöttséget. 6 cellás akku van benne, másfél éves gép és már 32%-os elhasználódást ír. Ami érdekes, hogy amikor lemerül a gép szerint 0%-ra, akkor is megy tovább a gép még fél órát. Az akku 9V körül kapcsol le, amikor szól a gép, hogy lemerült, akkor még 10,7V van benne. Tehát még bírja. Ennyire rossz lenne a kalibráció, vagy ez direkt csinálja ezt? A másik pedig, hogy feltöltve az akkut 12,1V-ot mutat a rendszer, miközben a feltöltött packnak 12,6V-nak kellene lennie. Most is lassan egy fél órája megy úgy, hogy már 0%-on van. Valahogy nem lehetne újrakalibrálni? A gép egy Acer Aspire 5538G.
(#) F-Yoci válasza Ricsi89 hozzászólására (») Jan 1, 2012 /
 
Üdv! Az akkupackban van egy memória chip, ami tárolja többek között a töltési-kisütési ciklusokat, ha ez elér egy meghatározott mennyiséget (pl 500 ciklus) ez alapján adja azt az információt a laptopnak, hogy az akkupack elhasználódott, holott az még valójában működőképes lenne. Ezt a chipet kellene resetelni, bár nekem még nem sikerült olyan progit találnom, ami fizetés nélkül működne is rendesen. + legtöbb ilyen manőverhez kell építeni egy interface-t, ami kezeli azt a memóriát, mert a gépből közvetlenül nem lehet resetelni.
(#) Ricsi89 válasza F-Yoci hozzászólására (») Jan 1, 2012 /
 
Igen sajnos észrevettem, hogy nincs ingyenes program, amivel a resetelés megoldható lenne. Az adott IC adatlapjában megtaláltam pár dolgot, SM-buszon lehetne állítani, de ahhoz megint program kell. Találtam egy olyat, hogy "CycleCount". Lehet, hogy ezt kellene nullázni? Írható és olvasható regiszter, tehát át is írhatom.
(#) F-Yoci válasza Ricsi89 hozzászólására (») Jan 1, 2012 /
 
Igen, valószínűleg azt kéne nullázni. De ahhoz is kéne valami progi.
(#) Ricsi89 válasza F-Yoci hozzászólására (») Jan 1, 2012 /
 
Megnézem majd ezt az SM-busz szabványt, hátha mikrokontrollerrel létre lehetne hozni és akkor csak ezt a regisztert kellene lenullázni.
(#) makelele hozzászólása Jan 1, 2012 /
 
Üdv.Csak egy ötlet.1 hónapja vettem egy presariot.Kiváncsi voltam az új akksi árára hát egy 20-as nálunk.Megnéztem a magyar E-bay-t és angliából a feléért idehozzák postával eggyütt.És mivel unión belül van nincs vám és egyebek.10 ezer már korrekt ár szerintem és legalább jó is lesz.

Persze nem olyan izgi egy kattintással megoldani a problémát...
(#) F-Yoci válasza Ricsi89 hozzászólására (») Jan 1, 2012 /
 
Okés. Jólenne, ha sikerülne, mert ehhez a részéhez annyira nem értek... Még esetleg annyi, hogy az SM-bus kommunikáció a laptop, és a töltésvezérlő IC között van, a töltésvezérlő, és a memória között már i2c kommunikáció van.
(#) F-Yoci válasza makelele hozzászólására (») Jan 1, 2012 /
 
Üdv! Igen, ezt énis néztem. Viszont mivel nálam a cellák jók, a 4400mAh-ból még 3500-at tudnak, ezért jólett volna megoldani reseteléssel + egy kis tanulás is.
(#) Ricsi89 válasza F-Yoci hozzászólására (») Jan 1, 2012 /
 
Ahogy így elsőre látom nagyon hasonló a protokoll az I2C-re, így szerintem megoldható lehet a dolog.
Megnéztem az akkuba egy bq29330 és egy bq8030-as van. Utóbbiról igazából semmit nem találtam, de azt írták egy helyen, hogy a bq20z90-el megegyezik. Adatlapból kiderült, hogy tényleg van I2C kommunikáció, de csak e két IC között és memória egy szál sem. Benne van a memória, nem külső egység. A bq29330 adatlapjában benne is van, hogy miket lehet I2C buszon lekérdezni és írni, hát nem valami sok dolog, csak pár alap dolog, amit meg tud osztani a másik IC-vel.
Miután összeraktam az akkut, beraktam a gépre és valami módon a 32%-os elhasználódásból egy pillanat alatt 62% lett. Elég érdekes dolog ,hogy egy órás szétszedés után hogy nő 30%-ot az elhasználódás. Persze a gép is panaszkodik, hogy cseréljek akkut, mert ez már döglődik...
(#) F-Yoci válasza Ricsi89 hozzászólására (») Jan 1, 2012 /
 
Akkor ez már más felépítésű, és belső memóriát tartalmaz a bq8030. Az enyémbe még BQ2060 + 24C01 van.
(#) bojoma hozzászólása Jan 21, 2012 /
 
Sziasztok!
Egy hete vettem egy laptopot, 6 cellás Super Hybrid Engine 11 órás Long Battery Life aksival. 3 alkalommal meritettem le és töltöttem fel azóta. BatteryBar nevű
aksiellenőrző program 100% töltöttség mellett 7ó16p
teljes elettartamot és 1.5% elhasználódást ír ki. Gyakorlatban kb 5-6 óra alatt merül le. Ez normális,
vagy esetleg használt aksit tettek a gépembe? Mit jelent a 1.5% -os elhasználódás?
(#) zsoltee0001 hozzászólása Feb 3, 2012 /
 
Sziasztok

Látom a resetelés dolog nincs megoldva.
Ezek szabvány eepromok, szóval írni-olvasni lehet őket.
Tehát lehet, direktbe kellene csak egy új akkunak megfelelő *.hex-t rátolni.
Vagy még egy vad ötlet, mi van ha kitörlöm az eepromot?
Fesz ráadásával a kontroller ált. feltölti a gyári beállításokat az eepromra (más áramköröknél ez így van).
Vélemény?
Üdv
(#) zsoltee0001 hozzászólása Feb 11, 2012 /
 
Olyan kérdésem lenne, ha az elektronika letilt, az miben nyilvánul meg?
- Tölteni nem tölt?
- Működni nem engedi az akkut?

Szereztem egy rég nem használt akkut, a cellákat (elektronikát lekötve) külsőleg töltöttem, visszaszerelve elindul a laptop az akkuról, de néhány másodperc után leáll.
Szóval ezek szerint használná az akkut, de azok rosszak, ha kicserélném a rossz cellákat működne az akku normálisan?
(#) F-Yoci válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Feb 11, 2012 /
 
Üdv! Ott volt a hiba, hogy lekötötted a cellákat az elektronikáról, mivel nullára esett a feszültség, eltárolta a töltésvezérlő, hogy a cella tönkrement. Utána visszakötve sem fogja engedni rendesen működni, mégha jóis a cella. Resetelni kéne a panelen levő eepromot, ami sajnos sokunknak problémába ütközik, nem egyszerű dolog.
(#) zsoltee0001 válasza F-Yoci hozzászólására (») Feb 11, 2012 /
 
Szia

Teljesen le volt merülve az akku, szóval, ha el is tárolta, már nem tudtam volna neki mit csinálni.
Kérdésem továbbra is az, hogy ilyenkor tölteni, vagy működni nem engedi?
Üdv
(#) zsoltee0001 válasza F-Yoci hozzászólására (») Feb 15, 2012 /
 
Szia

rámértem az akkukra a töltés ráadás után, pár másodpercre felmegy a feszültség, aztán visszaesik.
Nekem úgy tűnik, mintha a laptop próbálná tölteni, de miután nem érzékeli az akkuk felöl azt a paramétert amit elvárna felhagy a töltéssel.
Idézet:
„mivel nullára esett a feszültség, eltárolta a töltésvezérlő, hogy a cella tönkrement.”

Ez minden laptopra igaz?
Még réggebbi hozzászólásodba írtad, hogy sikerült a demo sbw-vel adatokat kiolvasni az akkuból, de pont a reset nem működik, akkor ezek szerint azóta sincs megoldás a dologra?
Üdv
(#) menyus hozzászólása Feb 15, 2012 /
 
Sziasztok!

Kérdésem lenne találkozott e már valaki a következő problémával...:

Adott egy 4 éves Fujitsu Siemens Amilo PI2560 notebook, XP SP3 fut rajta. Letérdelt az akkuja, már hálózatra csatlakoztatott állapotban is csak 50 % ot mutatott folyamatosan, akkuról 3 perc alatt kikapcsolt...Akku csere, Intercell Kft től rendelt utángyártott akksi. Ugyanazok a paraméterek, feszültség / kapacitás...stb. DE..! Ha csak az akkuról használom a gépet akkor olyan mintha egy kézifék be lenne húzva rajta. Kb 1/10 ed sebességgel fut rajta minden futtatott alkalmazás, Office...stb, a böngésző (Google Chrome(!) is tök lassú kb. 30 sec(!) amíg betölti a "home" ablakot) ...stb Ha viszont rácsatlakoztatom a hálózatra töltésre (függetlenül az akku aktuális töltöttségi állapotától), akkor a probléma megszűnik. Úgy megy a gép mint a szélvihar! Az akku tökéletesnek látszik átlag idő alatt töltődik fel és a gép is megy róla 3 órát ahogy kell. De hogy mi okozza a gép lassulását akksis üzemmódban, az rejtély...talán itt felokosít valaki aki találkozott ilyennel. már kipróbáltam mindent defragger, kikapcsolt tűzfal/virscan...stb, de csak a hálózatra csatlakoztatástól javul meg a dolog. Ja, ha visszarakom a gyári rossz akksit, (amivel még megy a gép ugyan, csak rövid ideig) azzal egyértelműen nincs ez a jelenség. A Siemens szervízben rövidrezárták a problémát...nem hallottak még ilyenről, de tesznek bele gyári akkut 40 e ért...azzal talán(!) nem lesz ilyen probléma... Találkozott már valaki ilyen jelenséggel..?

Köszi
(#) menyus válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Feb 15, 2012 /
 
Ez esetben viszont én nem bajlódnék a törléssel, beraknék egy újat, az biztosan jó, és tuti üres.... Aztán imára kulcsolnám a kezem, nyomnék egy power on - t. Mindezek közben a miatyánkot mormolnám. Lehet hogy ír valamit az eepromba, pl azt hogy nem az eredeti mert hiányzik az ID je. Mivel bekapcsoláskor ugye olvassa is az eepromot, lehet hogy ezt is ellenőrzi. Nem hiszem hogy ez így működne, túl egyszerű lenne ez esetben újból üzembe helyezni az egész akkupakkot, ezt a gyártó ugye több okból sem szeretné...( De ez csak egy vélemény nem vagyok profi.)

De egy próbát valóban megér, lévén hogy rontani már nem igen tudsz rajta ezzel...
(#) zsoltee0001 válasza menyus hozzászólására (») Feb 16, 2012 /
 
A kérdésem csak elméleti volt, nem is gondoltam komolyan
Egyébként megfigyeltem és véleményem szerinta zokba az áramkörökbe játszható meg, amikbe foglalatos eeprom van
A te kérdésed viszont érdekes, nem lehet valami windows-os beállítási probléma?
Azonnal lebutul, mihelyst kihúzod a töltőt?
Üdv
(#) menyus válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Feb 16, 2012 /
 
Pont ezzel vívok az után gyártott akksi forgalmazójával is (Intercell Kft akik egyébként normálisan és korrektül állnak a problémához) ők is azt mondják hogy az energiagazdálkodást kéne állítani az operációs rendszeren (XP / SP3). De az "energiagazdálkodási lehetőségek" (vezérlőpult) alatt max. sémákat lehet kiválasztani (hordozható/laptop, asztali PC...stb stb). Részletesen nem lehet állítani semmit. Azt mondta az ember hogy ő emlékszik hogy még az USB áramterhelhetőségét is lehet állítgatni valahogy, de nem emlékszik rá hogyan...(köszi.. ). DE ! akkor miért viselkedik a gép normálisan ha az eredeti akkuját rakom rá? Bár gondolom ezeknek az akkuknak is van valami eszköz azonosítója, és "tudja" a gép hogy nem eredeti az akku. Még annak dacára sem hogy az akku típusánál (meg lehet nézni, a "speciális" fül alatt..) egyértelműen "Fujitsu siemens" et ír az után gyártott akku esetében is...Beszéltem egyéb szervizzel is, azt mondták lehet hogy nem képes az akku azt az áramot leadni a gép felé amit igényelne...pl. De akkor terhelésnél esne a feszültség is gondolom, és az aksi mérő az XP alatt nem jelez akku % ban negatív eltérő értéket a probléma jelentkezése alatt sem.

Nem értem, csak azt tudom hogy kifizettem 20 ezret egy akkuért amivel nem tudom használni a gépemet csak hálózatról... Erősen úgy érzem hogy ebből vételár visszatérítés lesz. Annál is inkább mivel ez már a második (hibás..? ) akku amit küldenek, mert az első az teljesen halott volt...
(#) menyus válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Feb 16, 2012 /
 
Egyébként nem azonnal jelentkezik a lassulás, hanem kb 1 perc alatt fokozatosan. De 3 perc múlva már olyan, hogy a böngésző betöltődik 1,5 perc alatt, ha a keresőbe beütök egy karaktert az 20 sec múlva jelenik meg. Mindezek közben a processzor pedig 50 % on jár...Olyan a jelenség mintha az akkumulátoros üzemmód miatt túlságosan energiatakarékos módra kapcsolná az egész gépet, jóval halványabb a monitor is ilyenkor..stb.

Természetesen bújom az egyéb fórumokat is a megoldásért, ide csak azért raktam be mert hátha valami hardveres dolog amivel találkozott már valaki. Lévén hogy ez az oldal főleg a hardveres elektronikával foglalkozik. Találtam valami olyasmit hogy "ACPI", aminek lehet köze van ehhez, de ezt szinte mindenhol BIOS frissítés mellett emlegetik...Na ennek nem állnék neki, mert valószínűleg a műtét sikerülne a beteg pedig meghalna, így lenne egy agyhalott gépem a billegő fotel lába alatt.. .Ezt pedig nem szeretném, ahhoz relatíve "fiatal" még ez a gép..

Ja, a gép egyébként PI2530 és nem PI2560, igaz ezt benéztem de a probléma ettől még adott..
(#) TonyC hozzászólása Feb 16, 2012 /
 
Sziasztok!

Na belefutottam én is a cella csere problémába.
Sajnos leválasztottam a panelről a cellákat mielőtt utánaolvastam volna......
Pedig örültem,hogy 5000 ft-ból majd jól kicserélem a cellákat.
bq8030 van benne,Acer akku,6 cellás.
Külföldi oldalon olvastam,hogy ilyenkor olyan alapvető dolgokat felejt el,mint az árammérő söntellenállás pontos értéke,töltésre vonatkozó határok stb...

Mostmár csak az a kérdés,hogy az SBW-vel ezeket is vissza lehet-e állítani.

Üdv.:TonyC!!!
(#) niedziela válasza menyus hozzászólására (») Feb 16, 2012 /
 
Az ebay-n gyári akku kb 15.000Ft aztán nincs probléma a monyákkal
(#) TonyC hozzászólása Feb 16, 2012 /
 
Ez már nálam presztizskérdés!
Nehogy már megszivassanak!
Valahogy csak meg lehet oldani,ember csinálta ezt is.
Először is keríteni kell SBW-t.
(#) menyus válasza niedziela hozzászólására (») Feb 16, 2012 /
 
Ja, de ha belefutok egy ilyenbe véletlenül akkor kinek panaszkodjak...? Különben néztem az ebay en is anno, nem volt sokkal olcsóbb mint itthon. És mi a bánatot csinálok ha "gyári" helyett mégis után gyártott akkut küldenek...? (ami sz*r, mert ezzel a mostanival se lenne bajom hogy utángyártott ha működne vele a gép..) Mert ha ebbe az után gyártottba is "belenézel", akkor ez is gyárinak "mutatkozik be".. Tudnak ezek a kínaiak is eepromot meg firmware t írni, nem is akármilyen szinten...
Következő: »»   12 / 26
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem