Fórum témák
» Több friss téma |
Közben ötletelünk-ötletelünk. Konkrétan a 23 TX FFI vagy MI. Nem mindegy kéményes vagy turbós!
Nehogy két dologról beszéljünk.
Más a vízáramláskapcsoló, ami a szivattyú mellett van, ami egy függőleges fekete valami, lent és fent félcolos hollanderrel. És más a fűtési víznyomáskapcsoló, ami hengeres fekete , fényes aljzattal, és negyedcolos menettel csatlakozik a baloldali fűtéscsőhöz.
Sziasztok!
Itt Kecskeméten két hónapja eső sem volt nem hogy villám.Ha a fűtést beindítom a szivattyú és a ventillátor elkezd működni csak az a fránya szikra nem akar jönni.Rövidre zártam a presszosztátot de semmi.A mérőmüszerrel mértem elenállást és szakadást mind a kétszer nulla értéket mutatott.Nem tudom hogy ez mit jelent.
Ha lassan is, de alakul a diagnosztika.
Ha így van, hogy fűtéskérésre indul a szivattyú és a ventilátor, akkor a csap kinyitásakor indul csak a ventilátor? Indulnia kéne..................... Akkor most megint két eset lehetséges. Vagy a fűtési NTC hibás, és azt "mondja" a vezérlésnek, hogy nagyon forró a kazántest, tehát ne adj lángot. Ez a jobbik eset..... Vagy a vezérlés logikai sorrendje szakadt meg. Ez a sz@rabb.......... Lehetne még több hiba is -gázszelep, gyújtásvezérlő- de abban az esetben gyújtáshibát jelezne (piros led)
No, az MFFi turbós!
1. lépés fűtésnél indul-e a szivattyú-, 2. a ventillátor forog-, 3. levegő pressostát kapcsol? HMV-nél 1. víz kapcsoló rövidzár-, 2. ventillátor forgás-, 3. levegő pressostát. Ha a ventillátor forog, húzd le az egyik silicon csövet a pressostátról és szívd vagy fújd meg gyengéden (attól függ melyiket húzod le). Vigyázz a ventillátoron 230V AC van!
Ha MFFI, akkor turbós..........................
Így van, lassan össze áll a kép!
Ámbár lehet még STB szakadás is!
A levegő presszosztát "nemkapcsolását" jelzi a TX. Kiskémény melletti led.
Az STB -hőkorlátozó- hibáját szintén. Kishőmérő melletti led.
Sziasztok!
Lenne egy megoldatlan, nagy problémánk. Kb 10 évvel ezelőtt lett felújítva a lakás, akkor lett beszerelve egy vadiúj Renova C24E kombi cirkó, ami kb. 6-7 évig kifogástalanul működött. Aztán a fűtési szezonban folyton ugyanazzal a problémával kellett szereltetnünk. Ha melegvizet engedtük, a melegvíz kinyitása-elzárásakor, főleg ha egymás után többször kellett ismételni (pl. mosogatásnál), akkor F1-et jelzett, azaz resetelni kellett a kazánt. Többféle alkatrészt is cserélgettek benne, már nem emlékszem miket, de a probléma idővel mindig előjött. Aztán egyszer mínusz 15 fokos hidegben már a resetelés sem segített. Akkor már túlvoltunk egy panelcserén és a vezérlő elektronika következett volna horror összegért. Úgy döntöttünk, hogy lecseréljük egy új cirkó kazánra, mert már alkatrészenként annyit költöttünk rá, hogy lassan kitett egy új készüléket. Egy ismerős ajánlott egy általa szupernek mondott gázszerelőt. A gázszerelő épp lecserélte az amúgy teljesen jó 1 éves cirkóját és mimegvettük tőle használtan (AEG GKT mini). Boldogok voltunk néhány hónapig, aztán az új készülék is elkezdte ugyanazt a tünetet produkálni. Akkor még garanciás volt és ?megjavította?egy filléres alkatrésszel. Kb. három napig nem volt baja. Most meg a legnagyobb melegben kezdte el a dolgot produkálni, ami új, mert eddig csak fűtéskor szivatott minket. A baj szintén az, hogyha nyitogatjuk egymás után többször a melegvizet, például mosogatásnál, akkor állandóan letiltja a gázbelobbanást a gép, és resetelni kell. Most már állandósult a probléma, ha bemegyünk a kádba, félig vizesen ott állunk hideg vízben, mert közben eltűnik a meleg víz, és ezt már naponta hússzor is képes produkálni a rendszer, mindig a legrosszabbkor. Már nézték benne a gázvisszaáramlás jelzőt, nem az működik-e túl, de nem. Az a nagy kérdésünk, hogy tudtok-e egy vállalkozó szellemű embert, vagy akár többet is, aki vagy akik hajlandóak felkutatni, mi lehet nálunk a gond, mert mi nem értünk a bütyköléshez, és már sokadik szerelő járt nálunk borsos pénzekért, és halvány gőzük sincs mi a hiba. Megint elkezdtük az alkatrészeket cserélni, de mielőtt a drágábbakat elkezdik kiszedni a cirkóból, azelőtt jó volna valakit találni, aki tudja is, hogy mit csinál.
Bocs a régi poénért, de ez jutott az eszembe:
tudod, hogyan volt a szovjet laktanyában a szennyescsere? Iván cserélt Szergejjel................. Hát valahogy így jártál te is. Szerintem ledugult, eliszaposodott a hőcserélőd -mindkettő bitermikus- és leálláskor a hőtúlfutás miatt löködi hibára a kazánt. A bitermikus hőcserélőkről írtunk már itt épp eleget, írtunk a savazhatóságáról és a savazás eredményességéről is. Vízmelegítés közben nem pattog, kerreg, zúg a kazánod? A vízcsap elzárásakor mérni kellene a kazántest hőmérsékletét, illetve a hőmérséklet emelkedését!
F1 Nincs láng Ezeket kellett volna nézni!!!
Kazán túlfűtés Alacsony huzat a kéményben (csak RENOVA C 24 E esetében) Ellenőrizzük a gázellátást Ellenőrizzük a lángérzékelőt Ellenőrizzük a gyújtóelektródot Ellenőrizzük a gázarmatúrán lévő gyújtásvezérló egységet Honeywell S4565 DD 1002. Ellenőrizzük a ventillátort (csak RENOVA F 24 E-nél) Nyomjuk be a hőmérséklet korlátozó gombját Ellenőrizzük a szivattyút Ellenőrizzük le a kéményt Ezeket írja a Saunier Duval gépkönyv! Szerintem a 6-7 év alatt az összes vasiszapot lerakta a bitermikus hőcserélődben. Tisztítani kellene! Savazni, de nem sósavval, hanem foszfor vagy ecetsavval. Bocsi, most látom, hogy szerviz is írta!
Sziasztok!
Ma reggel felhívtam egy szerelőt,holnap jön.Majd leírom mi volt.A segítségeteket köszönöm. Üdv!
Sziasztok!
A ventillátor volt a bűnös valamilyen érintkezési hiba volt és a szerelő megjavította.Nagyon jó szerelőt fogtam ki miközben dolgozott elmagyarázta a kazán működési folyamatát és csak 4000-t kért. Üdv!
Ok, szerencséd volt! Vannak ilyen kollégák is (szerencsére sokan)!
Hello!
NEM hiba és bocsi de lenne egy igen egyszerű, banális kérdésem, amiben kérlek segítsetek. Ma a fali kazánom (Saunier duval, themo classic) egyszercsak megállt (pirosan villog). Szokásos kikapcs, bekapcs nem jött be mert utána kicsi volt a nyomás 1 bar és nem volt hajlandó meleg vizet adni. Bátorkodtam megtekerni a csapot az alján és feltornázni 1.8 bar-ig. Minden jól működik de úgy néz ki hogy nem zártam el rendesen mert most 2.0 baron van. Hogyan tudnám csökkenteni a nyomást benne, hogy mondjuk 1.5 - 1.8-ra visszamenjen? Nem értek hozzá, kicsit félős hogy mi kárt okozhat. Előre is nagyon szépen köszönöm a segítő válaszokat. Bocs ha nem ebbe a topicba kellett volna. üdv
Pl a radiátorokon keresztül leengeded a vizet ( légtelenítő ), vagy a biztonsági szelepet kinyitva- de ebben az esetben lehetséges, hogy rosszul fog elzárni, és folyamatosan csöpög utána. A kismértékű nyomásnövekedés teljesen normális, mert ugye a hőtágulás miatt nő a nyomás. Extrém esetben az 1 barból lesz 3,5 bar, és csöpög a biztonsági, de neked most nem az a problémád.
ha a csapopd nem zárna rendesen, akor folyamatosan töltene fölfelé, és mivel a hálózati vízben a nyomás nem 2 bar, hanem min 3 bar, és attól több, akkor kiegyenlítődne a nyomás. Így nem állna meg 2 bar-on. A 2 bar nyomás teljesen normális, szerintem nem érdemes hozzányúlni.
Szia!
A legegyszerűbben: a kazán alatt zárd el a hidegvíz és a fűtőkör előre menő és visszatérő ágát. A melegvíz csapot nyisd meg a (pl.) mosdónál és a feltöltő csapot. A túlnyomás szép lassan leesik. Ha beállt az 1,2 bár, csinálj vissza mindent.
Nekem azért valami nem kerek ebben a történetben!
Első hozzászólásodban egyértelműen azt írtad, hogy sem a piros, sem a sárga led nem világít. Ventilátor vagy légpresszosztát hibánál viszont a sárga lednek ki kéne gyulladnia. Az miért nem égett? A panelon van túláramvédő PTC, az tudna hülyéskedni, de az érintkezési hiba az csökkenti az áramot, nem növeli........................... Háát...........jó éccakát.............
briki, toro
Köszi mindkettőtök gyors reagálását. Gyakorlatilag leléptünk gyorsan moziba nehogy "alattunk" pukkanjon aztán hazajövünk amire haza kell jönnünk. Briki válaszát a 2 barról nyugtatóan és örömmel vettem, de azért asszonykát küldtem először tusolni . Egyelőre marad a 2 bar, én is úgy vagyok vele hogy ha a vízcsövek kibírnak a kazáning 4 bar nyomást is akkor egy kazán nehogymár ne bírja a 2-t. Lehet rosszul közelítem a dolgot, de mivel nincs rajta billentyűzet/egér (informatikus vagyok) így hála hogy vannak még segítőkész, hozzáértő emberek!!! És mivel közeleg a tél a radiátort nem piszkálnám így toro-nak is köszönöm a segítséget. Bevallom hogy el kellett olvasnom 3x, de értem és ha majd nagyon szúrja a szemem a 2 bar akkor azt fogom csinálni. üdv
Sziasztok
Junkers Euroline ZW23KE Két szer tapasztaltam azt a hibajelet, amikor a hibaelhárító gomb pirosan villog és a 60 fokos zöld LED is villog. A kazán gépkönyve szerint: Nincs lángjel biztonsági idő letelt, (gyújtás, ionizáció, szelepek) Tapasztaltam továbbá olyat, hogy késve gyújt be és ami addig kijött gáz szinte robbanásszerűen belobban. Azt kb. egy éve észrevettem hogy a szürke doboz amiben az elektronika van sok hőt kap ezért hővédő tükrös fóliával bevontam. Mi lehet vele a probléma, ilyen panelt javítanak valahol? Esetleg a kapcsolási rajza megvan valakinek? Előre is köszi
Szia!
Szerintem sürgősen kérj egy karbantartást a készülékre.
A 2bárral nincs semmi gond. Túlnyomásnál a biztonsági szelep nyit /ez a funkciója/.A rendszer többszörösen túlméretezett, persze nem árt az óvatosság!A csövek sem 4bárt tudnak,hanem addig vannak szavatolva.
A kazánégő jobb oldalán van egy szóló elektróda - azt csiszold meg egy kis csiszolóvászonnal! Az égőd rendesen szennyezett - takarítani kell! Ezért gyújt robbanásszerűen. Ne mindig a panel javításokon törjétek a fejeteket! A MO.-on üzembehelyezett kazánok közül csak minden 100.000.-ben kell panelt cserélni. Azért nem olyan rosszak a panelek. Általában a túlfeszültség megszaladás miatt mennek tönkre (villámlás, stb.).
A hővédő fóliáért gratula - kitaláltad, amit a Junkers lespórolt.
Hello
Köszi az infót. Aki beüzemelte 9 évvel ezelőtt, az a muki MINDEN éven kijön karbantartani téli idény előtt. Mindig kiporszívózza és kimossa az égősort.
Jóestelt! Kissé galád módon megint csak akkor jelenek meg, ha kérdésem van.
Ugye jól gondolom, hogy (pláne ilyenkor, fűtési szezonon kívül) a relatíve látványos tempóban emelkedő fűtésköri nyomás oka az átlyukadt HMV-hőcserélő? (IsoTwin C24E) Ha már itt vagyok, azért megjegyzem, hogy kedvező tapasztalatokat szereztem Fernox F1, F3 kondícionáló/tisztító párossal, ami a fűtéskör állapotát illeti.
Szia, szép estét!
Nem vagy galád - biztos volt fontosabb dolgod (is). Lehet -lemezes hőcserélő deformálódás, -tágulási tartályban nincs ellennyomás (levegő), - a Fernox-ot azért tettem közzé, mert én ugyanígy jártam vele. |
Bejelentkezés
Hirdetés |