Fórum témák
» Több friss téma |
Értem , akkor kontakt hibát kell keresni .Egyenlőre a nagyobb alkatrészek forrasztásait , illetve a kábelek megfelelő érintkezéseit kellene átnézni .Főleg a control board felől az Y sus board felé menő szalag kábel lenne a lényegesebb , de a többit se árt átnézni.
Oké!
Kondik nem szoktak leereszteni? Vagy az a következő lépés lesz? ![]() Plazmát sose javítottam még, de a képcsöves tv-k 80%-ban kondihiba miatt álltak meg.
Elsősorban amiket leírtam az lenne fontos.A kondi önmagában ilyen hibát nem kreál , hacsak nem érintkezik megfelelően.De az megint csak kontakthibára utal.
A legegyszerűbb azt tenni egyébként , hogy a tévé hátulját levéve egy jól szigetelt csavarhúzóval , vagy egy műanyag pálcával kissé ütögetve a tévé panel részeit csatlakozóit , és ahol szépen beugrik a kép ott a hiba oka.Tehát könnyebben lehet , így lokalizálni a hiba pontos helyét .Utána , ha meg van,akkor leáramtalanított tévénél tüzetesebben átvizsgálni az ominózus helyet. A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2014
Üdv!
Két hét múlva kapok egy Hitachi 42pma500 plazma monitort. Semmilyen képet nem ad, a menüt sem mutatja. Annyit mondtak, hogy csak a háttérvilágítás kapcsol be. Ezeknek elméletileg nincs háttérvilágításuk ugye? Ebben az esetben csak halványan világítanak a pixelek. A neten nem találkoztam egyenlőre olyan probléma megoldással, amiben egyáltalán nem volt kép. Valakinek van tippje, hogy hol keressem majd a problémát és, hogy érdemes-e javítani? A kondikat majd kapásból kicserélem rajta ha megjött.
A plazmáknak nincs háttérvilágításuk.Aki ezt mondta neked az nagyon bújjon el.
A pxelek sem világítanak halványan , ha a kijelző nem kap vezérlést , és ez vonatkozik adat , vagy feszültség hiányokra is. Általában az Y sus modul az ami a hiba oka lehet .De ez csak akkor lehet igaz , ha kimérés után bizonyos pontokon meg vannak amiknek meg kell , hogy legyenek.Persze javítani lehet , vagy cserélni az Y sus modult .A csere hozzávetőlegesen 15-40 ezer FT is lehet függ a modultól.Illetve ha javításról van szó az is 10-20 ezer FT körül biztos , hogy benne lesz.Szóval , így kalkulálj.
Még 2007-ben vettem egy 106 cm-es Samsung plazmát. Számításom szerint azóta 20-30 ezer órát ment normálnál nagyobb fényerővel (egyedi beállítás). Még nincs vele semmi bajom, de úgy tudom, a foszfor idővel kiég belőle. Tud valaki valamit mondani, hogy ez mégis mikorra várható? Hány ezer üzemóra? Egyáltalán hogy jelentkezik? Gondolom, előbb pixelenként megy el valamelyik szín, ami eleinte talán nem annyira zavaró.
Ha kimegy, kicsivel nagyobbat tervezek, milyen típust javasoltok? (Máshol is kérdeztem de úgy tűnik ott 2012-óta nincs "mozgás".)
Nem valószínű , hogy a kijelző fog hamarabb tönkre menni.Viszont a továbbiakban nem is javasolnám a plazma vételt .Leálltak a gyártásával sokat fogyaszt , és ma már vannak sokkal jobb többet tudó , és kevesebbet fogyasztó LED , vagy most már O LED tévék.Ami jobban megéri megvenni , mint bármelyik plazmát.
Megleptél, mert valamikor régen olvastam róla, hogy a plazma folyamatosan égeti a foszfor készletét, s ebben írtak is üzemórát, de már nem emlékszem rá.
Ami gondom van vele, az a távvezérlő teletext gombja, általában szétszedve, megtisztítva tovább működik jónéhány évig, de erre nem jöttem rá, hogy tudnám szétszedni roncsolás nélkül. "Szokásos samsung távvezérlő.
A samsung távirányító kérdésre közben máshol megtaláltam a választ. Végül is megfelelő órás csavarhúzóval az alját kifelé feszegetve sikerült szétpattintanom. Száraz papírtörülközővel megtisztítva tökéletesen működik. Éppen ideje volt, mert már több gomb -bár még működött- kezdte eregetni magából ezt a "trutyit". Végre van teletextem.
![]()
Mi is 2007-ben vettük, a mostani TV árakhoz méérten iszonyatosan drágán. Tény, hogy a plazmáknak volt a legjob képminőségük. Még nem ismerek senkit, akinek a kijelzője megöregedett. Az általam talált legértelmesebb cikk a gyártásuk beszüntetéséről:hwsw-hírek:
A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2014
Még a vétel előtt olvastam ezt a cikket a foszfor kiégéséről. Bár egy-két "extra" hiányzik róla (pl. USB), de ma is jó képe van, igaz "kicsikét" sokat fogyaszt, de télen legalább fűt is. (Ja... nyáron is.)
![]()
Mihez képest sok a fogyasztása? Én mértem a miénket: A 94 cm-es Panasonic plazma ugyanannyit fogyaszt, mint az 54 cm-es Videoton CRT, ami volt előtte nekünk. Persze, lehet, ez a LED-esekhez képest sok, viszont még sokCRT is üzemel, azok a méretükhöz képest sokkal többet fogyasztanak, mint a plazma, ez a tény, de erről a hírek hallgatnak.
Apropó, trutyi: Elég sok távirányítót javítottam, és szinte mindben volt valami ragacs azokban, ami nem megfelelően működött. De: a mienkben már újonnan olyan volt a gumilap, mintha zsírozva volna. Nem volt rossz, csak ki kellett iktatnom egy gombot, a gyári alaphelyzetbe visszaállítást, mert a nagy nehezen kiszenvedett beállításaimat egy gombnyomással le lehetett vele törölni. Ezért a zsírt ez esetben nem bántottam benne. A hozzáértőknek mi erről a véleménye?
A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2014
Egy azonos méretű CRT-hez képest kevesebbet fogyaszt, de azért szépen fűt, főleg ezek a régebbi plazmák, persze függ attól is, hogy milyen fényerővel használod.
Távirányító: Azt hiszem a vezető gumi kezd -általában- évek után valami "folyadékot" eregetni. Szervizekben gyakran azt mondják, hogy "biztos kólát öntöttél bele", de a tapasztalat azt mutatja, hogy lefóliázva is legtöbbnél megjelenik ez az inkább olajszerűség. Javasolják, hogy szappanos vízzel mosd, majd tiszta vízzel öblítsd, szárítsd. Én egyszerűen száraz papírtörülközővel alaposan megtisztítom -a nyákot is-, ezután újra évekig működik.
Próbáltam módosítani, de már nem jött össze.
A száraz papírtörülközős (nem papírzsepi, mert az szöszöket hagyhat) módszer rendszerint beválik, ha mégsem, jön a meleg szappanos víz, tiszta víz, szárítás. Vannak, akik oldószereket javasolnak (alkohol, aceton, stb.) ezt nem mertem kipróbálni. Mások "középmeleg pákával történő melegítést finoman" (gondolom felszárítja a "folyadékot"), de ez sem tünt jó megoldásnak, mert ha már felodódott a védőlakk, ezzel csak rászáradhat oda is, ahová nem kéne, s utána már nehéz szabadulni tőle.
Köszönöm a választ!
Most került hozzám a monitor, ad képet, csak elmegy a kép időnként, aztán vissza se jön. Amikor elmegy a kép, halványan még világít a kijelző. Amikor visszajön a kép, a monitor saját HUD-ján írja az input adatokat, mintha most kapcsoltam volna be. Valami melegszik benne és nem tetszik neki? A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2014
Nekiálltam méregetni az X-SUS-on. Érdekes, hogy először 130-200 V-ok jelentek meg mindenhol, aztán később már mérni sem tudtam semmit, mert a multim kiakadt. Amikor bekapcsoltam a monitort 1 másodpercre megjelentek valósnak tűnő értékek:
Mért V Cimke V VA 61V 63.2V VS 74V 86.2V VW 202V 199.2V VX 60V 60.1V A kondenzátoroknak látszólag semmi baja. Ezek alapján ha kicserélem őket megoldódhat a probléma?
Igen jó lehet , de elsősorban a ezen hiba okát általában az Y sus boardon lévő alkatrészek okozzák.Tehát azon méregess , és ha a bemeneti feszültségek rendben vannak , akkor jöhetnek az alkatrészek kimérése , illetve kondenzátorok cseréje.Ezt mielőbb el kell végezni , mert még volt kép , de egy idő után már nem lesz , és akkor a hűtő borda alatt lévő Hybrid IC tönkre fog menni , Azt cserélni meg nem könnyű.
A hozzászólás módosítva: Dec 6, 2014
Kicseréltem a kondenzátorokat, a kicsi fémházasokat és a 390µF 100V-osokat kivéve. Most fél órát ment miután kikapcsolt. 18 db kell a 390-esekből, ebay-en 4500 Ft. Egy darabig még nem fogom használni.
Szia!
Nézd meg, hogy bele fér-e 470µF-os 100V-os kondenzátor. Bővebben: Link.
Most sikerült szereznem 470-es kondikat. Csak az Y-on cseréltem ki őket és nem kapcsol be a kijelző egyáltalán. Kattan egyet a relé és pár másodperc után kattan még egyet, fel sem villan.
-Jó lenne egy kép az Y sus panelről , hogy milyen van benne , és úgy amblokk a tv hátsó belső részéről is . hogy milyen összetevőkkel van szerelve.
Y-SUS :Bővebben: Link
A hátulját csatoltam. Közben visszacseréltem a 390es kondikat, de kép most sincs, viszont a relé nem kapcsol ki.
Jó bejelöltem neked azt a pontot / pontokat ahol a tápfeszültségeknek jelen kell lenniük .
Belül a burkolaton pedig ugyancsak sárga nyíllal jelöltem azokat a papírokat amin fel vannak tüntetve az adott kijelzőhöz tartozó feszültség értékek amiket mérni kellene .VS , VW, VX, VA , Vcc, stb.A papírokon feltüntetett feszültségeknek kell azokon a pontokon lenni. Ha nem mérhető semmi , mert mondjuk a tápot valami megfogja , és nem indul , akkor szelektálni kell.Vagyis egyenként az Y sus , illetve a Z boardról le kell húzni a tápcsatlakozókat , és indítani a tévét.De mindig csak egy panel legyen lehúzva , hogy megtudjuk melyiken van a baj.Ha bármelyik panel ki iktatásakor a tápegység feléled , és tudod mérni az adott pontokon az értékeket , akkor meg lesz a bűnös oldal.Egyenlőre ezt kellene letisztázni .Véleményem szerint az Y sus oldallal kezdeném. A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2014
Nálam nem Z van a jobb oldalon, hanem X-sus. Egyébként az Y az X-ből kapja a tápot. 0V és 4V-t tudtam csak mérni amikor lehúztam az Y-t. Ugyanez a helyzet, ha mindkettő le van húzva.
Értem , akkor ott a tápot kell átnézni , mert ott lesz a hiba először is.
Szia!
Az X és a Z-sustain ugyanazt a panelt jelent, ez ne tévesszen meg.
Rendben, próbálkozok majd vele. Köszönöm a segítséget!
Megvan a probléma. 2db K2843-as mosfet lett zárlatos és 2db 10ohm 5W-os ellenállást is cserélni kell. Ezek mitől mehettek tönkre? Nem akarok úgy járni, hogy kicserélem és 2 nap múlva megint így járok.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |