Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szkóp óra
 
Témaindító: Moszkvai, idő: Márc 11, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   11 / 13
(#) mrbini válasza Robin2 hozzászólására (») Márc 26, 2016 /
 
Szia!
Bíztam benne. Csak az enyémen nincs G4 ezért nem voltam biztos benne.
A finomhangoláshoz elég a beépített poti vagy kell még valami más is hozzá?
(#) Robin2 válasza mrbini hozzászólására (») Márc 26, 2016 /
 
A G4 nem gond, az úgyis a G2-vel egyesítve van a másik csőben is. Elégnek tűnik a beépített poti, ha nem akkor tápfeszültségekkel be lehet állítani.
(#) mrbini válasza Robin2 hozzászólására (») Márc 26, 2016 /
 
Bízok benne, Lassan kész a nyákterv és kezdődhet a teszt kíváncsi leszek.
(#) Béla 66 hozzászólása Ápr 30, 2016 /
 
Sziasztok!
Kész lett a nyákom! 12-szer kellet vasalnom, de így is elég sz@r lett!
Egy kis segítséget szeretnék kérni, alkatrész vásárlás ügyben.
Aki tud az RS-nél rendelni (itt mindent megkapnék egyszerre), természetesen minden felmerülő plusz költséget át vállalnék. A többit privátban, mert egy "kicsit" off!
(#) mrbini válasza mrbini hozzászólására (») Máj 3, 2016 /
 
Sziasztok!
Elkészült végre az óra. Sikerült működésre bírni pár módosítás után.
A G2 és G3-at fel kellett cserélni. Q8-as tranzisztort kivenni és G3-at közel +HT-ra kötni.
R15-R18 100k ellenállásokat 220k-ra cseréltem. Így most összesen 3,2mA megy a tranzisztorok fele, de még így is eléggé melegszenek.
Két gond van amit még nem tudtam megoldani. Az egyik a parazita vonalak eltüntetése (a kioltó látszólag működik, de hatástalan) a másik pedig a cső szélén a képet sehogy sem tudom élesre állítani mindig "maszatos" marad.
Ha valakinek van ötlete, hogy mi lehet a gond szívesen fogadom.
(#) Gafly válasza mrbini hozzászólására (») Máj 4, 2016 /
 
Szia!
Szerintem alapvetően két lehetőség van (bár a cső adatlapját (bekötés, érzékenység, stb.) nem néztem meg) :
1.) Nem jól van összerakva a kioltó (blanking) áramkör, vagy nem működik. Ezt vagy oszcilloszkóppal lehet leellenőrizni, az R1-es ellenálláson látni kell a negativ impulzusokat, vagy egyszerűen AC állásban multiméterrel feszültséget kell látnod (mérned).
2.) Ha kioltó áramkör működik, akkor kicsi az impulzus, R14 és R21 értékekkel lehet játszani. Például megcserélni a kettőt.
(#) mrbini válasza Gafly hozzászólására (») Máj 4, 2016 /
 
Szia!
Elvileg elkötés nincs. Szkóppal nézve látszódik egy kis "tű" impulzus a Q1 kollektorán és az R1-es ellenálláson is. Emlékeim szerint kb +50V-os tüskék vannak rajta nem negatív a jel.
A két ellenállást még nem próbáltam változtatni (de majd most kipróbálom) csak a C1-et dupláztam meg, de az sem segített.
(#) ronin75 válasza mrbini hozzászólására (») Máj 4, 2016 /
 
Szia,
emlékeim szerint a kioltás negatív feszültséggel megy, a kioltó tranzisztornak negatív tápfesz kéne. (De lehet hogy teljesen rosszul emlékszem. Elő kéne keresni egy egyszerű szkóp rajzát, azon minden rajta van. A crt tápfesz áramköre sem így szokott kinézni. A g2-g4 elektródákat fél tápfeszre szokták kötni, illetve egy potira, amivel az asztigmatizmust tudod szabályozni. Hogy egységesen éles legyen a vonal mindenhol.)
(#) ronin75 válasza ronin75 hozzászólására (») Máj 4, 2016 /
 
Az elözőben rosszul irtam. A kioltásnál vedd ki R21-et, a tranzisztornak GND-t kell kapcsolnia a kioltó kimenetre. A G2-G4 elektrodákra kösd egy poti csúszkáját, (470k), a két végét meg GND-re és az eltéritő erősitő tápfesze közé.
(lehet, hogy a G2 és G3 is az eredeti állapot szerint jó, a változtatások után, ha még így se jó, próbáld ki a "visszacserélést")
A hozzászólás módosítva: Máj 4, 2016
(#) mrbini válasza ronin75 hozzászólására (») Máj 4, 2016 /
 
Szia!
Elvileg a G1-es a D1 diódán keresztül kap negatív tápot és a Q1-es tranzisztor adja pozitív impulzust. Nekem most a G2 állítja a fókuszt és a G3 van felkötve a pozitív tápra.
Így ha kikapcsolom az eltérítést szinte csak egy pici pont látható, de még így is kicsit "maszatos" a cső szélén a kép.
(már közben elküldted a hszt mire megírtam)
(DG5-7-es csövem van nincs rajta G4)
A hozzászólás módosítva: Máj 4, 2016
(#) mrbini válasza ronin75 hozzászólására (») Máj 4, 2016 /
 
Közben került rá egy poti a G2-re ahogy írtad.
Kicsit még így is maszatos.
(#) ronin75 válasza mrbini hozzászólására (») Máj 4, 2016 /
 
Igen, de szerintem pont ez a baj. A G1 alapból -HT-n van, és egy "pozitivabb" impulzus kell neki, hogy a crt lezárjon. Ezért kéne kivenni az R21-et, hogy a Q1 GND-tudjon kiadni a crt felé (itt a GND pozitivabb a a -HT-hoz képest.)
Eltérités nélkül a kis pont rendben van, de mivel pont, ezért nem látog az asztigmatikus hibát. Ezt a G2-G4 elektrodák feszültségének szabályozásával tudnád beállitani, potival. A "zavart" szerintem az okozza, hogy neked más csöved van, igy az elektrodák rajzi számozása is más.
(#) ronin75 válasza mrbini hozzászólására (») Máj 4, 2016 /
 
Szerintem ez elfogadható. Eleve nagy vonalvastagságokkal dolgozik és a crt is a szélei felé már nem olyan mint a közepe táján. Ha leveszed a fényerőt, akkor is látszik a kioltás hiánya? Mert a fotón elég nagy fényerőnek tűnik, amivel megy.
A G2 a fókusz, és a G3-ra kell egy poti, az asztigmatizmusnak.
A te csöved G2-je az eredeti rajzon a G3, és a te csöved G3-a, ami a rajzon G4, megy az új potira.
A hozzászólás módosítva: Máj 4, 2016
(#) mrbini válasza ronin75 hozzászólására (») Máj 4, 2016 /
 
Már is megpróbálom és kiszedem az R21-et.
Igen ha leveszem a fényerőt akkor halványodnak a vonalak, de akkor sem tűnek el.
Nincs nagyon felállítva a fényerő (halvány volt a háttér világítás és a telefon állította be így)
(#) mrbini válasza mrbini hozzászólására (») Máj 4, 2016 /
 
Lehet meg van az egyik baj.
Kivettem R21-et és C1-et de így is csak 10V van Q1 kollektorán. Utána kiforrasztottam R19-et és nem változott semmi még tranzisztor cserével sem. Valószínű, hogy átvezetnek.
(#) ronin75 válasza mrbini hozzászólására (») Máj 5, 2016 /
 
C1-et ne vedd ki! Elválassza a crt és a blk áramköröket és ö "csinálja" a kioltó impulzust. Alapállapotban fel van töltödve, (R14-n keresztül +HT-ra,D1-n keresztül -HT-ra), majd a Q1 az egyik oldalát testre húzza. Ezáltal lesz meg a kioltó impulzus. Azt kéne megnézni, hogy Q1 bázisán megjelenik-e akkora impulzus, ami nyitni tudja Q1-et. Ha nincs akkora, akkor R22 kiveheted. Vezérlés nélkül Q1 kollektorán közel +HT-t kell mérned, ha vezérled Q1-et akkor közel GND-t (vagy +HT-ból GND-be menő impulzusokat). Nekem gyanús még a D1 (75V-os dióda, kicsit kevésnek találom oda).
(#) mrbini válasza ronin75 hozzászólására (») Máj 6, 2016 /
 
Találtam tranzisztort ami nem vezet át. Most ha nem vezérlem Q1-et akkor a kollektorán megvan a +HT. R21-et kicseréltem 150k-ra és kivettem C1-et. Igy kb 150 V-os impulzusokat látni Q1 kollektorán. Visszatéve a kondit akkor már csak 50V-os fűrész jel mérhető Q1-en.
Csatoltam két képet, mind két esetben a szkóp 5V/Div és a csúcs 10X-es osztásban volt.
(#) ronin75 válasza mrbini hozzászólására (») Máj 6, 2016 /
 
Így már működik a kioltás?
C1-et is meg kellene nézni átvezetésre, illetve D1-et is.
Kicsit furcsa nekem ez a fűrész jelalak, itt négyszögnek kéne lennie (a kioltás on-off rendszerű).
Az 50V értékileg nem baj, a lényeg a Q1 nyitásakor a GND felé menő, GND értékéhez közeli impulzus lenne.
(#) mrbini válasza ronin75 hozzászólására (») Máj 6, 2016 /
 
Nem. Semmit nem változik a kijelzésen csak a Q1-en a jelalak. C1 900V-os talán nem vezet át.
A dióda nem zárlatos, de lehet, hogy átvezet kicserélem 1N4007-re.
(#) mrbini válasza mrbini hozzászólására (») Máj 6, 2016 /
 
A dióda volt a ludas. Kicseréltem és most már látni az impulzusokat a G1-en, de még nem oltja ki a vonalakat.
(#) ronin75 válasza mrbini hozzászólására (») Máj 6, 2016 /
 
Még egy ötlet:
itt kicsit másként vannak a dolgok bekötve. A feszültségek természetesen mások nálad, csak sematikailag mutatom. Nekem azért furcsa az ajánlott bekötés, mert a katód mindig "fix" potenciálon szokott lenni és a G1 a fényerő.
A hozzászólás módosítva: Máj 6, 2016

szkop.JPG
    
(#) mrbini válasza ronin75 hozzászólására (») Máj 6, 2016 /
 
Átkötöttem a kondit, de nem jó, mert valami zümmög, eltorzul kijelzés és a végén még a
pic is kiakadt.
(#) ronin75 válasza mrbini hozzászólására (») Máj 6, 2016 /
 
Az átkötés kevés, az egész crt fesz beállító osztóját át kéne alakítani.
(#) mrbini válasza ronin75 hozzászólására (») Máj 6, 2016 /
 
Mire gondolsz?
(#) ronin75 válasza mrbini hozzászólására (») Máj 6, 2016 /
 
Az általam becsatolt rajzra. Ha kipróbálod a kondi átkötését, akkor az ellenállások, potik bekötését is kell változtatnod.
(#) mrbini válasza ronin75 hozzászólására (») Máj 6, 2016 /
 
Értem. Holnap este megnézem hogyan tudom "átfaragni". Már fáradt vagyok ilyenkor csak kárt okozok.
(#) mrbini válasza ronin75 hozzászólására (») Máj 10, 2016 /
 
Átkötögettem az egészet. Csak rosszabb lett. Ha rákötöm a kondit akkor még egy vonal megjelenik és kicsit torzít az egyik számon is.
(#) ronin75 válasza mrbini hozzászólására (») Máj 10, 2016 /
 
Tudnál egy rajzot feltenni, az átkötözött állapotról?
(#) mrbini válasza ronin75 hozzászólására (») Máj 10, 2016 /
 
Az alapján csináltam amit felraktál. Szinte minden úgy van kötve.
Kivétel:
- a 90k helyett 100k-t raktam be
- a fókusz poti utáni 150k GND-re kötve nem +90V-ra (nincs a panelen)
- asztig poti 1M és a +Ht és GND közé kötöttem (így lett éles a kép)
(#) ronin75 válasza mrbini hozzászólására (») Máj 10, 2016 /
 
Milyen tipusú csöved van és milyen tápfeszeid? Megpróbálom beméretezni hozzá az osztót. (Nem igérem mára )
Következő: »»   11 / 13
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem