Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Műhelyünk felszerelése, szerszámai
Téma, a műhelyünkben előforduló készülékek, anyagok, szerszámok, eszközök bemutatására, kitárgyalására.
Ezek a gumik 12mm átmérőjűek nem 25mm mint a WC lécen.
![]() ![]()
Ne bánd. Szerintem az olvasók zöme nem is gondolta volna, hogy ilyet otthon is lehet csinálni. Pl. a 12 db 1,5mm 2-es huzal összefogása nekem újdonság volt, de teljesen racionális kiváltása a profilos anyagnak.(Csak a keményforrasztást nem egyszerű megoldani, ahhoz általában el kell menni valahova.)
Hali!
Nekem elég volt az M3 menetből, M4 menetet varázsolni, azóta is bírja
Én így oldottam meg. A pákavégbe M4 menetet fúrtam, M4 csavar belehajtva belső szinig-síkig, egy anyával rögzítve. A csavar sosincs mozgatva a pákavégben, csak a legkülső anya lazítva hegycserekor. Örökös.
Van kb. két köbméter szerelt kábelem, millió féle számítástechnikai, meg videókábelek, scart, rca, rf, ilyen végű, olyan végű és soha nem elég, még mindig be tudnak hozni olyan készüléket, amihez nincs kábelem...
Node legalább ekkora problémává kezd válni az, hogy a leggyakoribbakon kívül a többit csak bazi nagy kartondobozokban tárolom és amikor keresni kell, egy fél órás művelet... Kifejezetten kábelek rendezett tárolására valami jó ötletet érdekelne. (kezdek hobbiasztaloskodni is egyik asztalosnak tanuló rokonnal, így valamiféle rendezett szekrény kialakítása is megoldás lehet, csak még nincs elképzelésem sem a kialakításáról)
Olyan mint a ruhás szekrény?
Ahol egy zakó elfér vállfán, ott 1,5...2 m-es kábel is, ráadásul látod a két végén a csatlakozót is. Akár több sorban is befér. Ami meg karikában van, az meg polcon, mondjuk alá. Idézet: „Van kb. két köbméter szerelt kábelem,” Igen, ruhásszekrény kell neki, abból is a kétajtós nagyobbik fajta. ![]()
Így van, valami ilyesmi lesz a befutó, úgy látom, mások is lógatják...
Nevetni fogsz,nekem abban vannak a kábelek,3 sorban,rúdakon,felette alacsony polc,kihúzható tálca ként,és még az is kevés. A szerszámgépek kábelei már bele sem férnek,azok extra hosszú facsavarokon lógnak az ajtó mögött!
Még annyit mondanék ehhez a pillforr páka elváltozásokhoz, hogy nem csak a csavar menet megszakadása okozza a problémát hanem az idő közben elfeledett hegy hosszának és keresztmetszetének a be nem tartása. Ebből az következik, hogy a nem megfelelő hegy nem fog olyan jól melegíteni mint ahogy az elvárható lenne ezért nem a hegy hanem a trafó szekundere fog csak melegedni de az ón nem. Ha jól emlékszem akkor a hegy hossza 10cm hosszú 1.5mm2 keresztmetszetű Cu vezetékből a leg ideálisabb. Ebben benne van a szem hajtásra szánt hossz is. Ha ezt elhagyjuk akkor kb. 8cm hossz elegendő (4cm a kivezetés végétől) amit egyenes szárral bekötve a csokiba, tökéletes ellenállás értéket ad a szekunder számára, hogy az ón pillanatok alatt olvadjon. Minél rövidebb és vastagabb huzalt tesz valaki forrhegynek annál hosszabb lesz a melegítési idő és mindez a szekunder rovására megy. Megtaláltam a régi feljegyzésemet erről a pákáról és abban 12mmX45mm a pekett ami kb. 18-20W-os vasnak felel meg. Nem tudom, hogy a 75VA az hogy jön ki (ami rá van írva) ami cca. 60W, de szerintem a rövidzárási áram által levehető teljesítmény azon a huzal hegyen. Amit most utóbb csináltam pillforrt az kicsit "combosabb". A rövidzárás tűrésére csak később derül fény de azt gondolom, hogy ha annyira zárttá volt téve a tekercse és folyamatos használatban volt és ezt bírta a trafó, akkor nem lesz vele gond.
![]()
Én is lógatom otthon és a cégnél is így csináljuk (illetve a ritkábban kellőket átlátszó műanyagdobozban tartjuk típus szerint rendszerezve).
Sokkal jobb ha szépen függőlegesen lógatod, egy "szegre" felakasztva a kis sugarú hajlításnál előbb utóbb megtörik a kábel. Ugyan olyanom van mint a képeden, csak én fából (bútorlap) csináltam, a cégnél meg műanyag lemezből lett kialakítva. A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2021
Én is a normál villanyszerelésben használt 1,5mm2 keresztmetszetű vezetéket használom, ami kicsivel kisebb mint 1,4 mm átmérőt jelent. De nálam nagyobb hegyhossz vált be. Én kb. 15 cm-es darabokat vágok -szigorúan szemre-, amit félbe hajtok, és fordított irányban erre hajtok 2 szemet (amit csak közvetlen a szereléskor teszek meg, mert nélküle könnyebb tárolni a hegyeket). Ez így gyorsan felmelegszik, jól tudok vele forrasztani, és kényelmesen befér szűkebb helyekre is.
(Azt még tudni kell, hogy az én pákám -mivel szénné égett a primer- módosítva lett, 5%-al kevesebb menetet hajtottam rá, mert így egy kicsivel nagyobb teljesítményre számítottam. Talán ez a páka 50W-os volt gyárilag, most meg nem tudom milyen, de kíváncsi lettem ezért holnap -ma- megmérem a hálózatból felvett teljesítményt.)
Próbálgatással lehet megtalálni az ideális keresztmetszetet és hosszt, pákánként különböző. Enyémnél az a teljesítményszabályozás, hogy ugyanabból az átmérőből rövidebb vagy hosszabb a hegy. Ajánlatos ügyelni a csatlakozásokra, igen nagy áram miatt rengeteget számít a hegy befogásánál a tiszta kontaktus. Én a hegy drót érintkező felületét megcsiszolom berakás előtt, és a pákahegy-rögzítőcsavar kontaktus is sokat számít, ne feketedett legyen. Ezeken a kontaktusokon rengeteg múlik, sőt minden.
Sziasztok,
Vettem egy narancssárga Black and Decker fúrót BEH200. Az a "gond", hogy visszafelé csak fél sebességgel forog. Az irányváltó kapcsoló két oldala nem egyforma és amiatt nem engedi csak az egyik irányban teljesen meghúzni a ravaszt. Ez gyárihibás vagy gyárilag ilyen?
Egyet értek, az határozottan jó lenne ha a hegyet képező szál szép tiszta felületeken érintkezne. Én ebben hanyag vagyok, nem szoktam komolyan tisztogatni. Amikor leveszem a régit, akkor kicsit az ujjammal megtisztogatom, de semmi több. Ez így nem ideális helyzet, de jól fűti a hegyet, tehát az elvárt mértékű kontaktus létre tud jönni.
Még kora reggel melóba indulás előtt leballagtam a műhelybe és bedugtam a buherált pillanat-pákát a mérőkémbe. Bekapcsoláskor 94 W-ra ugrik, majd 2-3 másodperc múlva ez visszaesik a képen látható értékre. Tehát a hálózatból felvett teljesítmény több mint 80 W. A képen látszik (ugyan nem éles mert a háttérben van) a feszültség és az áram is, amik szorzata jóval több. Gondolom ez azért van, mert erősen induktív a trafó terhelése. Most látom, hogy a korábbi képeken lévő állapothoz képest már megújult a páka "fadoboza", mert a régit leejtettem és összetört, de ez az új is hasonló.
Ha a csavart és az alátétet kicseréled, lehet, hogy drasztikus javulás lesz.
Jól fűti a hegyet, de lehet, hogy sokkal jobb is lehet. A rossz kontaktusnál is melegedés lesz, feleslegesen. A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2021
Teljesen racionális amit javasolsz. De nem tudom figyelmen kívül hagyni apám egyik mondását, mi szerint "nem kell megjavítani ami jó".
Valamiért ilyen trehány körülmények között is létrejön a kívánt kontaktus, mert a kötésnél nincs extra melegedés. Talán a viszonylag nagy érintkező felület miatt van ez így.
Kötésnél nincs extra melegedés, mert azonnal elvezeti a trafó vastag szekunder befelé. Így jobban melegszik a trafó. "Nem kell megjavítani ami jó". Ha tudjuk, hogy jó, akkor igaz.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |